Noilla euroopanlaajuisen kampanjan kotisivuilla voi allekirjoittaa vetoomuksen ryhmäpoikkeusasetuksen jatkon puolesta. Tätä asiaa (=ryhmäpoikkeusasetuksen loppumista) on ajettu autovalmistajien lobbareiden toimesta ikään kuin sammutetuin lyhdyin, jos vaikka vahingossa sattuisi unohtumaan kurkkudirektiivien sekaan.. Lisäksi aiheen tiimoilta kannattaa ahdistella eurovaaliehdokkaita jos sattuu sellaisia vastaan tulemaan, yhdelle mepille löimme jo tänään nipun faktaa luettavaksi autoalalla toimivan ystäväni kanssa. Tulemme omien poliittisten kontaktiemme kautta vaikuttamaan tähän asiaan, mutta tämä kampanja tarvitsee ja ansaitsee enemmän. Siksi toivonkin että tätä viestiä levitetään myös muille foorumeille riippumatta automerkistä tai harrastusalasta. Kaikilla on oikeus laadukkaisiin ja kohtuuhintaisiin huolto- ja korjauspalveluihin!
Terveisin,
Anssi Murtonen
Right To Repair kirjoitti:Autoista on tullut yhä enemmän “renkailla kulkevia tietokoneita.” Teknologiset uutuudet takaavat paremman päästövalvonnan ja enemmän turvallisuutta ja mukavuutta, mutta ne ovat tehneet autojen huoltamisen ja korjaamisen yhä kasvavassa määrin haasteellisemmaksi. Jos tekniset tiedot, multi-brand diagnostisointi- ja testausvälineet, varaosat ja koulutus eivät ole vapaasti saatavilla, riippumattomilla jälkimarkkinoille ei ole enää mahdollista taata EU:n alueen 260 miljoonalle autoilijalle laadukasta huoltoa ja osia, joihin heillä on oikeus osana ajoneuvonsa jälkimarkkinahuoltoa.
Monilla paikallisilla ja EU-lainsäätäjillä on vain vähän tietoa näistä haasteista sekä riippumattomien jälkimarkkinoiden myötävaikutuksesta EU:n talouteen ja yhteiskuntaelämään.
Parantaakseen näkyvyyttä ja turvatakseen tämän erittäin tärkeän sektorin tulevaisuuden jälkimarkkinoiden ja autoilijoiden edustajat ovat kokoontuneet puolustamaan oikeuttaan korjata ja mikä tärkeintä, kuluttajan oikeutta hoitaa autonsa huolto, ylläpito ja korjaus valitsemallaan korjaamolla.