AUDI TT:tä ostamassa.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

AUDI TT:tä ostamassa.

ViestiKirjoittaja raka » 3.7.2008 10:42

Moi

Olen hankkimassa muijalle Audí TT:tä, ja olisin kiinnostunut hieman auton tyyppivioista, tai muista asioista, joita ostaessa kannattaa huomioida. Hintahaarukka autolle olisi noin 15-18K.

Eli mitä kannattaa ostaessa ottaa huomioon? Nettiautossa lukee useamman kohdalla "mittaristo vaihdettu". Minkä takia mittaristo näistä joudutaan vaihtamaan? Olisin hyvin kiinnostunut saamaan lisätietoa autosta. En oikeen muuta foorumia tälle asialle löytänyt, ja tämän saitin haku ei toimi:(

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.7.2008 11:23

Jospa nyt sitten alettaisiin tähän kerätä kokemuksia TT:istä. Audifinnssien puolella oli näitä joskus kerättynä, mutta en haulla sitä topicia nyt löytänyt.

Itselläni on TT (Roadster) ollut nyt kolmisen vuotta. 1.8T 165W quattro, vm. 2000. Tässä vikalistaa vuosien varrelta... eiköhän nämä ole aika yleisiä muidenkin TT:iden osalta.
* Heti alkuun piti vaihtaa yksi ESP:n kiihtyvyysanturi, sytytti merkkivalon palamaan, eikä ESP toiminut.
* Kuskin oven kahva ei aina tunnista oven avaamista. Tästä ei isompaa haittaa ole, mitä nyt keskuslukko napsahtaa kiinni ja hälyt päälle, jos ei puolen (?) minuutin kuluttua oven avaamisesta pistä vähintää virtoja päälle. Ovea avattaessa ikkunan pitäisi laskea n. sentin ja sisävalon syttyä (jos siis ovi-asennossa).
* Edellisestä tuli mieleen harmillinen "ominaisuus". Ovia avattaessa siis lasin pitäisi aueta n. 1-2 cm ja suljettaessa jälleen lasi nousee ylös. Joskus auton logiikka pettääkin, ja ovea suljettaessa lasi sulkeutumisen sijaan avautuu LISÄÄ tuon 1-2 cm. Tällöin lasi jääkin kolmisen senttiä auki... harvoin tuota huomaa autolta poistuessa, ja muutaman kerran onkin jäänyt ikkuna ravolleen ja vesisade päässyt hiukan kastelemaan...
* Mittaristo. Pikkumittarit (jäähdytysnesteen lämpötila ja polttoaine) näyttävät aivan liian isoja lukemia... lämpömittari näyttää koko ajan n. 110 astetta, vaikka oikeasti se on 90. Kun tankki on tyhjä, näyttää polttoainemittari vielä lähes puolta tankkia. Tämänkin kanssa on oppinut elämään, kun ajotietokone sentään tietää, milloin tankki alkaa olla tyhjä. Joillakin ovat isotkin mittarit (nopeus ja kierroslukumittari) sekoilleet, se on jo vähän ikävämpi noin käytön kannalta.
* Mittaristo: Se ajotietokoneen näyttö (FIS-näyttö) on himmeä tai siitä puuttuu raitoja
* Sisävalo jää joskus palamaan jos on ovi-asennossa. Ei siis sammu muutaman sekunnin kuluttua ovien sulkemisesta, vaikka pitäisi. Tähän en ole keksinyt mitään loogisuutta, tuota tapahtuu todella harvoin, mutta joskus kuitenkin...
* Bypass-venttiilit eivät kestä, vaan kuulemma n. 60tkm välein pitää vaihtaa... rikkinäisen bypassin tunnistaa siitä "tsihihiii" -äänestä, kun nostaa jalan kaasulta esim.kiihdytettäessä. Kerran minulla oli myös yksi muovinen alipaineletkuston T-haara murtunut. Aiheutti saman oireen, bypass ei toiminut ja ehdin jo hommata uuden bypassin ja vaihtaakin sen... vika ei poistunut, ja löytyi sitten lopulta siitä T-haarasta.
* Etukallistuksenvakaajan kumit (kiinnitys runkoon) väljät, aiheuttaa kopinaa etupäähän
* Vasemman etuvetoakselin sisäpään nivelestä kumi halki -> nivel väljäksi. Tuntui lievänä tärinänä rattiin etenkin mutkissa vedättäessä
* Etupään parkkipolttimoita palaa pirun usein.
* Joskus terävässä töyssyssä kuskin puolen Xenon-ajovalo sammuu. Mittaristoon syttyy tästä merkkivalo... tilanne nollaantuu kun käyttää valot pois päältä.
* Pari kertaa on hälytin alkanut huutaa ilman mitään syytä
* Ilmastoinnin kompurasta oli kytkinlevyn kiinni pitävä mutteri löystynyt ja lopulta irronnut -> akselista ja levystä poorit paskaksi ja ilmastointi ei toiminut. Vaatii joko isohkon kompuraremontin tai uuden kompuran. Kuulemma jonkin sortin tyyppivika tämän mallin kompuroissa, joita esiintyy kyllä monissa konsernin ja muidenkin merkkien autoissa.
* Hätävilkkukytkin rikki. Aiheuttaa sen, että vilkut ei toimi (vilkutettaessa vilkku vain palaa, ei vilku)
* Vasemman etupyörän ABS-anturi rikki.

En tiedä unohtuiko jotain, mutta mitään oikeasti ajoa haittaavaa ja kallista remontoitavaa ei ole ollut... tai no, jos ei itse pysty mitään huoltoja tekemään, niin toki jokin ilmastointiremontti voi tulla tyyriiksikin. Joillakin on ollut ongelmia Haldexin kytkeytymisessä, itselläni on pelannut ihan mainiosti. Ruosteongelmia on ollut ainoastaan helmojen päissä, joissa kivet ovat hakanneet maalin rikki/pois.

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 3.7.2008 12:53

Tuossahan tulikin paljon hyvää tietoa, kiitos niistä. Onko tuo mittaristo korjattavissa, vai meneekö samantien vaihtoon? Jos menee vaihtoon, onko hintava?

Voiko Audista kilometrejä tarkistaa merkkihuollossa, niinkuin esimerkiksi volvossa ja mersussa, joissa "ruuvaaminen" paljastuu kun liitetään auto testeriin tjsp?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.7.2008 13:02

Yksi kaveri tuolla Audifinssin puolella mainosti pystyvänsä noita korjaamaan:
http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthrea ... mittaristo

Tuolla muutenkin tietoa noista mittaristo-ongelmista, joku oli vähän uudempaan laitteeseen saanut hyvitystäkin mittariston vaihdosta:
http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthrea ... mittaristo

Uusi mittaristo ilman mitään hyvityksiä kustantaa ilmeisesti lähes 900 euroa.

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 3.7.2008 13:19

No onko ne kilometrit tarkistettavissa?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.7.2008 13:55

Käsittääkseni lukema on vain mittaristossa, ja jos sitä on muutettu, näkee testerit saman lukeman, mikä näkyy itse mittariston näytölläkin. Backupia lukemasta ei taida missään olla.

TT:tä ostaessa mittarin lukemiin kannattaa tosiaan suhtautua varauksella, koska lukemien muuttamisen lisäksi mittaristo saattaa olla vaihdettu noiden em. vikojen takia.

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 3.7.2008 16:23

Joo, eihän noista kilometreistä ikinä saa varmuutta. Onhan kuitenkin kyseessä jo niin vanha auto, että kunto ratkasee enempi kuin se, että mitä mittarissa on. Tarkoitus tosiaan olis löytää räpeltämätön ( ei mitää lastuja eikä isoja vanteita yms.) TT kohtuu hintaan. Talvirenkaat ja lohkolämppäri ois plussaa. (Hankittava kuitenkin). Väri pitää kuulemma olla musta tai hopea:) No, tarvii kattella jos löytys joku helmi:) Kyselen lisää ku tulee kysyttävää.

miki1984
-
Viestit: 81
Liittynyt: 15.9.2007 15:15

ViestiKirjoittaja miki1984 » 3.7.2008 17:21

OT Etsi mustana vaik ovatkin harvinaisempia mutta on myös komeampi. Melkein jokainen tt mikä tulee vastaan on vasta pohjavärissä (hopea)...OT

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 3.7.2008 19:27

no minullahan on juurikin musta. kerää kummasti pikkupoikia ympärilleen =)

ongelmia jota itse olen löytänyt:
-bypassin kalvossa sormen mentävä reikä. hauskat äänet mutta vaihdoin kuitenkin. kalvon väri oli muuttunut, joten olisikohan jo korjausta kalvon kestävyydessä.
-consert 1 soitin ihan yleisesti ottaen aika paska, lisäksi tyyppiominaisuus "volumet kaakkoon kun hipaseekin nuppia" just äsken kävin asentamassa tilalle blaukkarin
-mittaristo vaihdettu merkkiliikkeessä ruotsissa
-lasinnostin vaihdettu merkkiliikkeessä ruotsissa (ihanasti oli myös oviverhous kasattu sitten vituilleen ja piti kasata itse uusiksi että lasinnostimen nappi toimii kunnolla)
-turbo on vaihdettu merkkiliikkeessäruotsissa
-cd vaihtaja on vaihdettu merkkiliikkeessä ruotsissa.
-takaluukun lasinkehysverhoilu pitää ärsyttävää kitinää ja vaimennetaan kohtapuoleen.
-takakilpivalot oli hapettunu hajalle. kohtuuhintaset lamput tilalle ja taas toimii.
-oikean etuvalon (halogeeni) korkeudensäätömoottori ei toimi. en oo jaksanu vielä irrottaa puskuria että saisin lampun käteen ja selville pääseekö ihan korjaamalla vai pitääkö vaihtaa umpio.( joo moottoria ei saa erikseen, on vaihdettava koko umpio. aika reilua.)

yleisesti ottaen omassa omistuksessa toiminut hienosti kun entiset omistajat on korjannu jo kaikki kalliimmat tyyppiviat. on kyllä etu jos itse osaa korjata paikkoja niin pääsee halvemmalla. ei juurikaan golfia vaikeampi korjata, osat maksaa hiukan enemmän toisinaan.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.7.2008 12:39

-consert 1 soitin ihan yleisesti ottaen aika paska, lisäksi tyyppiominaisuus "volumet kaakkoon kun hipaseekin nuppia" just äsken

Tuo on tosiaan kuulemma tyyppivika. Itselläni toistaiseksi toiminut lähes moitteetta. Joskus CD-vaihtaja ei tunnista kaikkia levyjä... ja nyt on varmaan jo vuoden verran radio kuulunut tosi huonosti, lieneekö se antennissa oleva vahvistin sökö.

Itse vaihdoin myös nuo takakilpivalot, oli toisesta se kiinnitysklipsi poikki, eikä tahtonut pysyä kolossaan.

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 8.7.2008 9:26

Onko noita vakiovanteita ollut saatavilla erilaisia 99-00-malleihin? Eniten olen nähnyt 6-puolaisia sileillä puolilla, mutta eräässä autossa oli alkuperäisen kaltaiset vanteet, mutta puolien yläpäässä pienet kolot/lovet. Eli siis onko alkuperäisissä vanteissa sileät puolat?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.7.2008 9:42

Ne "kolovanteet" ovat mitä suurimmalla todennäköisyydellä B5-korisen S4:n vanteet. Ja vielä replica-sellaiset, originaaleissa kun on eri jako.

Jos siis tällaisia tarkoitit?

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 8.7.2008 10:10

Ne "kolovanteet" ovat mitä suurimmalla todennäköisyydellä B5-korisen S4:n vanteet. Ja vielä replica-sellaiset, originaaleissa kun on eri jako.

Jos siis tällaisia tarkoitit?



Juurikin tuollaisia tarkoitin.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.7.2008 10:39

"Kolovanne" on S3:n vanne, pulttijakokin on oikea:
Kuva

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 8.7.2008 16:22

se täytyy tuost tt:stä mainita kans et talvella vittumoinen se lentokonetankinluukku kun auto on jäässä ja pitäs mennä tankkaamaan, saa sitte avaimella raaputtaa sitä jäätä pois siitä tankinluukusta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.7.2008 17:32

Hitto, niin onkin. Ekana vaan tuli mieleen tuo S4, jossa on samanlaiset vanteet...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.7.2008 21:27

se täytyy tuost tt:stä mainita kans et talvella vittumoinen se lentokonetankinluukku kun auto on jäässä ja pitäs mennä tankkaamaan, saa sitte avaimella raaputtaa sitä jäätä pois siitä tankinluukusta.

Mä oon aina saanut auki helposti niin,että kerran nyrkillä iskee siihen korkkiin (pääsee painumaan muutaman millin alaspäin), niin jäät murtuu ja normaali nappiavaus toimii sen jälkeen.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 9.7.2008 5:28

^ onpas muuten ihan hyvä tietää tuo jo etukäteen. miten muuten talviajossa kerää lunta tuo perä? spoikasta alaspäin ja täyttää varmaan ainakin kokonaan sen kilven kolon. peittääkö lumi valoja herkästi? skodassa oli monesti perän peittävä toistakymmentä senttiä paksu lumilaatta perässä pitemmän ajon jälkeen ja valoja ei varmasti näkynyt minkään vertaa taaksepäin.

onko muuten haldex performance ohjain kannattava ostos? talvella varmaan kaupunkiajossakin parantaa kääntymistä ja liikkeellelähtöjä. tt-shopin selostuksen mukaan osaa ilmeisesti jo ennakoidakin vedon siirtoa.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 9.7.2008 11:16

Omia havaintoja:

- Natiseva hattuhylly (vaimennettavissa vaikka silikonilla)
- Natinat kojelaudassa ja etuistuimien selkänojissa
- Ne ruostuvat rekisterikilvern valot
- Mittaristoviat, omaan autoon oli vaihdettu mittaristo Saksassa.
Kannattaa ehdottomasti varmistaa, että mittaristossa ei ole akuuttia vikaa, on €€€€€- kallis vaihtaa.
- Istuinlämmittimien katkaisijoissa / istuinlämmittimissä saattaa olla vikaa
- Oven lukoissa kai on ollut myös ongelmia, eli lasi ei nouse jne


Mutta aika "helppo" iostos tuollainen TT on, tekniikka on 90% VAG- peruskauraa, joten terveellä järjellä kyllä löytää sen hyvän yksilön.

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 17.7.2008 18:26

Sellasta kysysin, että missä kilsoissa tulee ns. iso huolto? Nokkahihnan vaihto yms??

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 17.7.2008 19:10

Suomen oloissa 90tkm välein... Saksassa ilmeisesti harvemmin (omaani ei oltu vaihdettu jakopään hiluja, vaikka oli 120tkm ajettu).

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 17.7.2008 19:20

Nii just. On toi auton valinta vaan hankalaa, ku melki kaikki TT:t on jälkikäteen tuotuja:( Ei niistä vittu ota selvaa Erkkikää, et paljo ajetu yms. Tarvii nyt vaa yrittää löytää ehjä.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 17.7.2008 20:57

ehdottomasti hihnanvaihto 90tkm kohdalla. se ei kestä sitä ohjekirjan lupaamaa 180tkm. omalla oli ajettu 112 tkm ensimmäiseen hihnanvaihtoon jonka teetin heti parin viikon sisään auton saamisesta. kannattaa mieluummin kärsiä se hihnanvaihdon hinta kuin monta tonnia maksava kannen vaihto.

öljy tuntuu maistuvan n. litran per 3000-4000 km

omaan olen rempannut ensimmäisen kuukauden aikana:
etujarrut, bypass (kalvo on uudessa erivärinen, kestävämpi?) hihnat, kiristimet ja vermeet, ilmastoinnin huolto, jarrunesteiden vaihto, mankan vaihto. kohta vielä haldex, perä, laatikko, ja moottoiöljyjen vaihto + kaikki suodattimet. pitäisi ainakin toimia aika luotettavasti. sisustan olen jo kerennyt purkamaan suurimmaksi osaksi kerran korin tarkistamiseksi ja korjasin samalla pari verhoustakin.

sitten joillakin ilmeisesti kuuluu takaa kitkuttavaa ääntä tärähdyksissä ja muutenkin. se ei itseasiassa ole hattuhylly vaikka sekin narisee käsiteltäessä vaan takalasia ympäröivän verhouksen ylä/etureuna. vaimennus onnistuu niin että vedetään verhousta irti hieman (kiinnnitys metallisilla jousihakasilla, jotka ei hajoa kovinkaan helposti). survotaan joko väli täyteen vaahtomuovia tai estetään muuten verhouksen liikkuminen ja painetaan verhous kiinni. ja voila, hermoja repivä kitinä loppuu kuin seinään.

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 23.7.2008 14:26

Noniin, nyt on TT ostettu:) Valinta kohdistui tällä kertaa 00-mallin quatroon. Autohan tuli siis muijalle, joten auton siisteys oli tärkeä seikka. Nyt on sellanen peli, ettei naarmuja/ lommoja ole yhtään, ja sisustakin virheetön kuskin penkki mukaan lukien. Muutamassa, jota käytiin katsomassa, oli kuskin penkin vasen laita melkein puhki kulunut.

Auto on muutenkin ajoltaan hyvä, ei nitise, natise eikä kolise. Laatikko ja kytkin todella jämäkän tuntuiset. Kulkee muutenkin tiellä hyvin, ei puolla suuntaan eikä toiseen yms.

Mittaristo toimii myös:)

Muutama miinuskin pitää mainita: Se mankka on tietenkin sellainen, että volumenappia ku hipasee, nii volumet kaakkoon. Kuskin puolen ikkuna ei aina laske sitä senttiä ovea avattaessa. Alkuperäiset vanteet hiukan kolhiintuneet. Muuta moitittavaa ei ole vielä löytynyt. Nämäkään viat ei vituta yhtään, kun ne jo paikan päällä huomasin ja täältä ollin lukenut muittenkin autoista samoja oireita.

Autossa on siis MITTARISSA 100tkm, jonka paikkansa pitävyydestä ei tietenkään voi olla varma. Huoltokirja löytyy kuitenkin, ja autossa oli suomeen tuotaessa (2006) ollut mittarissa 56tkm. Auto on siis suomessa ollut yhdellä henkilöllä omistuksessa. Autoa on myös huolettu Audiln liikkeessä sen suomessa olo aikana.

Heitetääs yks kysymys, Minkä merkkistä moottoriöljyä suosittelette tähän moottoriin?
Aattelin, jos talveks vaihtas öljyt, suodattimet ja pakkasnesteet.

Ps. Laitan kuvan sitten ku saadaan auto pestyä:)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 23.7.2008 18:36

hyvähyvä ja onneksi olkoon. itse taas sain tänään kilvet omaani.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 23.7.2008 19:03

Kuskin puolen ikkuna ei aina laske sitä senttiä ovea avattaessa.


Kuljettajan oven lukko (eli siis sen mikrokytkin) rikki, lukko vaan vaihtoon :)

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 23.7.2008 20:54

Onko tuo lukko kallis? (Tiedän että hinta selviää soittamalla Laakkoselle, mutta jos nyt joku muistais)

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 24.7.2008 5:40

jos intoa ja taitoa riittää niin voihan sen saada toimimaankin lähes ilmaiseksi. lukossa on vissiin useampi mikrokytkin sisällä, olikohan 2 tai 3, mutta se oli se tietty yksi joka alkoi tökkimään. lisäksi kun lukon halkaisee niin toiseen osaan jää lukon sähköosa ja piirilevy. siinä piirilevyssä ilmeisesti ne tinaukset murtuu ja lukko toimii oikein vain satunnaisesti.

siinä on sitten semmonen juttu tuossa hommassa. itsehän kävin hakemassa roskalavalta passatin lukkolaitteen ja purin sen ihan mielenkiinnosta. siellähän oli piirilevyssä pieniä murtumia juotoksissa, mutta ei sitten tullut niitä korjattua että katsoisi toimivuutta. lähinnä koko homman pointti oli että osaanko purkaa sen ja vieläpä kasata perään. no eihän sitä läjään saanu mitenkään. pitäisi olla piirustukset siihen tai jaksaa vaan ajatella tarpeeksi ja pitkään. en sano että olisi mahdoton, mulla jäi parista osasta kiinni etten muistanu paikkaa.

eli jos ei ole tosi kätevä käsistään, kannattaa vaan hakea se uusi lukkolaite.



suhisevia ikkunoitahan on esiintynyt myös näissä, ninkuin minulla ja ovessa on muistaakseni jopa seitsemän ruuvia sisäkarmin säätöön, suuntia ylös, alas, kallistus eteen, taakse, sivuille ja liikuttelu eteen ja taakse. säädön voi tehdä verhous paikoillaankin mutta helpointa kun ottaa ehkä vag-maailman helpoimman oviverhouksen irti.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 24.7.2008 8:55

Onnea vain TT:n johdosta!

Ikkunoiden säätämisestä juttua(lontooksi, mutta jos on ongelmia kielen kans niin voin kääntää tuon suomeksi jos on tarvetta): http://www.tt-forum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=54219

TT-Wiki

Wak TT -sivusto(Paljon erilaisia vinkkejä / niksejä / how-to)

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 24.7.2008 18:48

Noniin, nyt ois 1 kuva pesun jälkeen:D http://kuvablogi.com/nayta/1308079/

Harri K
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.9.2003 23:45

ViestiKirjoittaja Harri K » 27.7.2008 22:44

Onko toi mittaristovika kaikissa "ykköskopan" TT:ssä vai onko se korjattu uudempiin vuosimalleihin?

Jos vioille vähemmän altista mittaristoa ei ole tehty missään vaiheessa niin korjataanko mittaristoviat vaihtamalla sama vikaherkkä mittaristo rikkoutuneen tilalle? Mikä on muuten korjauksen takuun kesto?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.7.2008 22:52

Eikö takuu ole kaksi vuotta...

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 28.7.2008 6:42

ja mitenköhän jos se vaihto takuu on voimassa oliko se nyt viisi vuotta vanhoissa, niin mulla on kuitin mukaan vaihdettu 2005. eli mulla on sen vuoden mittaristo. jos se nyt hajoaa niin periaatteessa luulisi että tulisivat ainakin vastaan vielä 2010. käytännössä kattovat kuitenkin että auto 2000 mallia, että voivoi.

eikös siihen tullut muutenkin jotain päivityksiä joskus 2000 luvulla. josko siinä olisi jo kestävä mittari.

moottoristakin oli jotenkin sellanen muistikuva ettei joskus 2003 tai 2005 enää ollut apx koodilla tuo 225 versio, että sielläkin olisi jotain muutoksia rakenteeseen tehty. voin kyllä muistaa väärinkin.

tämän päivän ohjelmana on tutkia miksi ajovalon korkeudensäätö ei toimi toisella puolella. katsarin mukaan en ole ainut. ne joilla se lopettaa toiminnan, tiedoksi ettei moottoria voi vaihtaa umpioon ainakaan etkan mukaan. saa nähdä jos sen voi korjata.

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 28.7.2008 14:42

Mistä vuosimallista alkaen TT alkaa olla parempi? 2003 -2005 ollut joku päivitys? Olisiko ehkäpä samaan aikaan kun tuli 3.2 ja DSG mukaan vaihtoehdoiksi?

Käytiin Saksassa ja sieltä tarttui mukaan aika raaka TT-kuume.. TT:n takki jo mukaan saatiin Ingolstadtin myymälästä. Käymisen arvoinen paikka muuten, varsinkin tehdaskierros on kiva kokemus.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 28.7.2008 15:19

jees ainakin korkeudensäätömoottorin voi vaihtaa mutta vaatii umpion irrotuksen ja umpion takaosaan pitää sahata reikä että sen saa ulos. sitten vaan uusi kiinni tehtyyn luukkuun, umpion sisukseen ja siten liimaa luukun takasin. säätömoottori n.50€.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 29.7.2008 19:45

Hyvä aihe tämä ja hyviä vinkkejä. Itselläkin 2-3vkon päästä loma ja reissu Ruotsiin ja Saksaan lähenee. Tarkoituksena on tuoda TT mukana. kriteerit on: Musta, neliveto ja musta nahkasisusta. Ruotsissa on jo 1 potentiaalinen ehdokas josta ollaan jo pienissä kaupoissa.

Tarkoituksena olisi hommata saksasta muutama tuunaus osa mukaan, isoa keulaa ja vannetta. onko noita montaa valmistajaa tuolle keulalle? Heikki J:llä on ehdottamasti hienoin tähän mennessä näkemäni. Hinta myös kiinnostaa =) ?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 29.7.2008 19:47

Eikös Heikillä ole se PPI:n tekele? www.slamit.net kertoo hinnat.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 29.7.2008 20:50

jep tuolta ne hinnat löytyikin, ja juu on se peksin mukaan ppi:n tekele. Onpas kovan hintainen..prkle. katsotaan miltä saksan hinnat näyttää.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 30.7.2008 5:38

Mitä mieltä olette noista lastutetuista nelivedoista? onko 270hv liikaa vakio turbolle, vai onko järkevämpää katsoa vakio virittämätön?

Lastutus on tehty asiantuntevassa liikkeessä ja dokumentit löytyy?

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 31.7.2008 19:51

Mitäs tollanen 225 quattro vie menovettä? Varmaan alle 10l/100km pääsee?

Thoubi
-
Viestit: 97
Liittynyt: 18.3.2005 17:02

ViestiKirjoittaja Thoubi » 1.8.2008 1:38

oma tt vie 11l/100km, on lastutettu ja ajotyyli ei vastaa ihan autokoulua. Sanoisin et kympin pintaan pääsis kyllä

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 1.8.2008 8:04

Joo, vastataan itse itselle. Tänään kävin tankkaamassa auton, ja tankkiin meni 55 litraa. 550km oli ajettu, ku edellisen kerran täyteen tankkasin. Eiköhän se siis aika liki 10L/100km vie.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.8.2008 8:15

Matka-ajossa noilla pääsee tosi pienellä. Omassa ajotietokoneen mukaan pienin Turku-HKI välin kulutus 6.8l/100km, kun oikein pihisteli. Keskimäärin meni toi 10l satasella.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.8.2008 14:13

Tosin se ajotietokone näyttää vakioasetuksilla liian pieniä lukemia. Ite omaani konffannut muistaakseni 5 tai 10% näyttämään enemmän kuin normaalisti näyttää, niin on aika kohdallaan lukemat. Itse en oo varmaan koskaan päässyt matka-ajossakaan alle 8 litran lukemiin, keskikulutus taitaa olla jossain aikalailla kympin paikkeilla.

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 20.8.2008 20:35

Moi taas!

Nyt on muija ruvennu hermostumaan alkuperäiseen mankkaan, ja uus tarvis laittaa tilalle. (Kun ne volumet menee kaakkoon hipasusta).

Kysymys kuuluu, mitä mankkaa suosittelette vakion tilalle? 1-levyn cd-soitin riittää, halpa, vakioon johtosarjaan sopiva, ja sitte sen "TT-luukun" tars mennä kiinni myös niin, että että mankan etulevy on paikoillaan.

Ehdotuksia?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 20.8.2008 23:34

Tuosta pioneerin soitin, halpa, Ihan hyvä ja simppeli (lue=ei mikään hirveä überdiscoviritys). Värityksiltäänkin sopii TT:n väreihin erittäin hyvin mielestäni.

raka
-
Viestit: 17
Liittynyt: 28.10.2005 20:05

ViestiKirjoittaja raka » 25.8.2008 15:59

Nyt ois mankaks hommatu blaupunkt santa cruz, eli siis ihan perus mankka. Tars vaa asennella se paikoilleen, mutta kysymys kuuluu: sopiiko alkuperäinen johtosarja blaukkarin persuuksiin? Kysymys 2: Kuinka ton vanhan mankan saa järkevimmin pois?

Muutkin mankan vaihtamiseen lliittyvä tarpeellinen tieto otetaan ilolla vastaan!

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 8.7.2009 21:23

Mun TT:ssä satunnaisesti lämpötilamittari pomppaa juuri 110 asteeseen ja VAGCOM näyttää 108 astetta ? En ole vielä kerennyt katsoa mitä se vagcom näyttää silloin kun mitttaristossa on 90. Mitä sen sen suunnillleen normaalisti pitäisi näyttää vagcomin kautta katsottuna ?

UncleTimmy
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27.4.2016 18:26

Re:

ViestiKirjoittaja UncleTimmy » 27.4.2016 18:36

Heikki J. kirjoitti: Oven kahva ei aina tunnista oven avaamista. Tästä ei isompaa haittaa ole, mitä nyt keskuslukko napsahtaa kiinni ja hälyt päälle, jos ei puolen (?) minuutin kuluttua oven avaamisesta pistä vähintää virtoja päälle. Ovea avattaessa ikkunan pitäisi laskea n. sentin ja sisävalon syttyä (jos siis ovi-asennossa).


Terve HeikkI!

Itseäni jäi vaivaamaan tuo mitä sanoit kuljettajan ovesta; mitä tarkoitat ovi-asennolla? Minulla pelkääjän paikan ikkuna laskee ja nousee ovea avattaessa ja suljettaessa niinkuin sanoit mutta kuskin puolen ikkuna ei.. Onko ovessani siis jotain vikaa vai onko kyse jostakin asetuksesta tms.? Autoni on mallia TT Avo 2003

Kiitos jo etukäteen vastauksista sekä hyvästä infopaketista!

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

Re: AUDI TT:tä ostamassa.

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.4.2016 19:39

Tarkoitin siis sitä, että sisävalokatkaisija on siinä asennossa, että sisävalo syttyy kun oven avaa.

Luultavasti sulla on kahvan mikrokytkin rikki. Mulla tuo toimi kun oikein voimakkaasti veti kahvasta tai samalla nosti vähän ylöspäin kahvasta samalla kuin veti. Ei siis ollut kytkin kokonaan rikki mutta jotenkin kulunut tjms.


Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

Re: AUDI TT:tä ostamassa.

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.4.2016 18:29

Se, että ikkuna ei ovea avatessa laskeudu sitä paria senttiä ei välttämättä johdu mikrokytkimestä. Toinen vaihtoehto on, että ikkuna on "unohtanut rajat" kun akkua on käytetty irti.
Mikäli ikkuna ei myöskään laskeudu alas asti tai nouse ylös asti, kun painaa kerran ikkunan nappia, vaan namiskaa täytyy pitää koko ajan pohjassa jotta ikkuna liikkuu, niin kyseessä ei ole tuo viheliäinen mikrokytkinvika, vaan ikkunalle pitää ainoastaan "opettaa" ääriasennot uudelleen. Sisävalon toimintaan tuo rajojen unohtaminen ei toki vaikuta mitenkään.
"Opetus" onnistuu siten, että laskee ikkunan alas ja painaa nappia uudelleen 5s pohjassa, jonka jälkeen nostaa ikkunan ylös ja pitää sielläkin nappia 5s pohjassa.
Itse saanut melkein joka akun irroituksen jälkeen tehdä tuon jommallekummalle ovelle.

Neanterdaali
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.3.2015 17:17

Re: AUDI TT:tä ostamassa.

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 9.12.2020 14:57

Moi! Ikkunat lähti täälläkin toimimaan ohjeitten mukaan eli "kalibrointi" sen jälkeen kun akku oli vaihdettu. Mutta sellainen ilmeni että penkkien takana oleva lasi (kyseessä 2000 mallin avo) ei liikukaan enää ei ylös eikä alas, katto nousi normaalisti. Ennen akun tyhjenemistä ja vaihtoa toimi niinkuin pitääkin. Oliko kenelläkään kokemusta tällaisesta?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

Re: AUDI TT:tä ostamassa.

ViestiKirjoittaja Ike » 13.12.2020 1:39

Tarkista sähkön syöttö, hihna ja käyttöakseli.

Neanterdaali
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.3.2015 17:17

Re: AUDI TT:tä ostamassa.

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 15.12.2020 21:05

Kiitos, pitääpä katsoa sulake ekana ja netistä löytyikin ohje hihnan katsomiseen


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa