Gumball 3000 - 2006 ja 2007...samaan syssyyn

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 9.5.2007 2:09

^ boikotista huolimatta kannattaa sijoitetun pääoman mainosarvosta ottaa kaikki irti edelleen vai missasinko pointin?

Nyt se on vihdoin ladattavissa, Tangospeed - Gumball 3000 - 2006 video !
Lataa se itsellesi osoitteesta http://video.tangospeed.com


Voi kun spekulointi tuo aina niin ihania uusia näkökantoja... molemmissa täytyi olla vikaa, sillä jos toinen ei olisi ollut paikalla niin näin ei olisi käynyt jne.. [eih]

Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 9.5.2007 9:26

ja vastaanvanlainen tilanne olisi voinut sattua kelle tahansa liikenteessä kuin liikenteessä...

Joo onnettomuuksia tapahtuu ihan normi nopeuksissakin tämä on elämää. Mutta kyllä käsittääkseni tässä kaahattiin ihan tarkoituksella.
älkää hyvät ystävät jeesustelko vain sen takia että teitä harmittaa ettette itse ole mukana, en tiedä mitä mieltä oikeasti olette mutta tietyistä kommenteista paistaa läpi katkeruus....

En kyllä mielestäni kadehdi ihmisiä joilla on rahaa enemmän kuin minulla(ainakaan paljoa :). Elämä on liian lyhyt kadehtimiseen. Tosin tällä kommentilla leimataan tehokkaasti tämän jälkeen kaikki jotain negatiivistä asiasta sanovat vain kateellisiksi.
Olisihan se varmasti kivaa omistaa jokin kallis urheiluauto. Ei se silti tarkoita, että tahtoisin lähteä sillä kaahaamaan ympäri maailmaa. Onhan kaahamiselle tarkoitettuja paikkoja olemassa. Ei muutakuin radalle niin voi kilpailla vaikka ihan virallisesti.
minä jaksan sen verran kommentoida että ok, vikaa oli molemmissa, HUOM molemmissa

Ilmeisesti siis molemmissa porschen kuljettajissa. Vai molemmissa kolarin osapuolissa? Ainakin nämä englantilaisert tunsivat olevansa syyllisiä kun yrittivät paeta maasta kahteen otteeseen.
ja vielä yksi seikka, nick odotti tapahtumapaikalla kunnes ambulanssi henkilökunta tuli paikalle auttamaan uhreja...

Ei varmaan missään maassa saa lähteä kolaripaikalta ennen kuin asia on kokonaan selvitetty. Ei taida se paljoa auttaa, että odottaa ambulanssia ja sitten häipyy kohti rajaa.
esim gumball on matkannut jo yhteensä 30.000mailia keskimäärin 80 auton voimin, laskekaa kukin siitä mitä se tarkoittaa yhtä autoa kohden ja miettikää sitten kuinka paljon talvi yllättää kehäkolmoset joka syksy...

Suomessa on henkilöautoja yli 2 miljoonaa(+pakettiautot+rekat+linja-autot) ja liikenteessä kuolee henkilöauto onnettomuuksissa ~200 ihmistä/vuosi. Tälläisiä lukuja löytyi äkkiä googlella. Eli jos kuolema johtavia onnettomuuksia tuli gumballissa 200 tarvitsisi ralliin osallistua 80 sijasta 8000 henkilöä. Kilometrejä ei huomioitu. Eli mutta 8000 vs. yli 2 milj. on aika suuri ero? Tämäkin jos gumball kestäisi koko vuoden ajan eikä vain viikon. Ja autoilla ajetaan suomessa joka tapauksessa ympärivuoden. Joku matikka nero voi korjata tämän päässä laskun, joka saattaa olla ihan väärin. Kuitenkin normiliikennettä ja gummballia on suhteellisen turha verrata keskenään.
toiseksi, viime gumballin jälkeen emme olleet tyytyväisiä organisaatioon ja aloimme boikotoida koko tapahtumaa, gumballiin kun pääsee kuka tahansa kunhan joku maksaa, ralli missä olimme mukana ja tulemme olemaan mukana nimeltä carbon black.

Ollaanko carbon blackiin tyytymättömiä sitten kun sielläkin kuolee joku.. Tämä nyt hieman provo kommentti minulta.
carbon black. on pelkästää kutsutuille ja tarkkaan valikoiduille ihmisille, rallissa ei missään nimessä kannusteta ketään kaahaamaan vaan toisaalta tulemaan ehjänä perille riittävässä aikahaarukassa viettämään mahtavat bileet...

Aikuisten oikeasti kaikki tietävät, että tarkoituksena on kaahata. Paperilla on sitten näitä korulauseita joita kukaan ei oikeasti ota vakavasti.
autoilu on vaarallista, winettäminen katkeruudessaan on köyhää...

Autoilu on vaarallista. Kaahaminen ja tarkoituksellinen liikenteen vaarantaminen on vieläkin vaarallisempaa. Tarkoituksenani ei ollut whinettää eikä vituilla vaan vain kertoa oma mielipiteeni. Modet voi poistaa mikäli menin asiattomuuksiin.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.5.2007 9:35

Minusta tässä ei olla menty asiattomuuksiin, vaan päästy aiheeseen. Suomessa on rahakkaita autoilijoita aika paljon, mutta kuinka moni kuitenkaan lähtee noihin mukaan? Kyllä suurimmalla osalla pysyy järki liikenteessä mukana siitä huolimatta.

Miksi tehdä tallaisia tilaisuuksia, kun voitaisi ajaa vaikka letkassa normaaleja nopeuksia ja käydä radalla elvistelemässä turvallisesti? Tästä puuttuu se cruising meininki, ajetaan erillään ja leikitään muiun liikenteen seassa, jokainen voi siitä sitten vetää johtopäätöksiä.

on pelkästää kutsutuille ja tarkkaan valikoiduille ihmisille, rallissa ei missään nimessä kannusteta ketään kaahaamaan vaan toisaalta tulemaan ehjänä perille riittävässä aikahaarukassa viettämään mahtavat bileet...


Tarkoittaako tuo sitä, että keskinopeuden on oltava vaikkapa 80 km pätkällä 120 km/h, että pääsee sisään bilettämään?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 9.5.2007 10:23

Harva teistä edes tietää millaista on liikenne ja liikennekulttuuri Makedoniassa tai muualla Itä-Euroopassa. Saatikka minkälaiset vankilaolot kaveria odottaa jos sinne joutuu :)

On tuolla esim suomalaiset ennenkin ollee onnettomuuksissa. Jääneet tai paenneet paikalta tai jopa salakuljetettu ulos maasta :)

Enempää en kerro.

Jokainen toimii miten toimii kun tilanne tulee kohdalleen.

Valitettava onnettomuus jossa valitettavasti sivullisia kuoli ja osallistujille ei mitään. Toisinpäin jos olis käynyt niin täälläkin vaan naurettaisiin.

Osanottoni sivullisten puolesta.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 9.5.2007 10:57

Vaikka en kannusta kaahausta yleisillä teillä, niin tää kateellisten ininä kyllä vitutta aika kovaa.

Kuinka moni on täälä ite edes ollu osallisena auto-onnettomuudessa? Sen mällin jälkeen todella harva ihminen pystyy ajattelemaan normaalisti. Entäs sitten jos se tapahtuukin vanhassa itäblokin maassa, mikä on paikallinen käytäntö, nappi ottaa?. Kyllä siinä eläimelliset itsesuojeluvaistot alkaa toimia ja yksi vaihtoehdoista on tuoa "katoaminen".

Ja kyllä toi vastaava jälki olis tullu ihan järkinopeuksilla, kun noi teidän rakkaat kakkakopat eivät ole niitä turvallisimpia autoja.

Osanotot sivullisen kuolemalle ja toivottavasti joidenkin ajotavat on rauhoittonut.

Ariva
-
Viestit: 118
Liittynyt: 10.8.2006 12:57

ViestiKirjoittaja Ariva » 9.5.2007 11:39

Itse olen nähnyt useita kolari tapauksia jälkikäteen(tapahtunut 5-30min sitten). Ainoastaan yksi oli todella lähellä. 60kmh alueella eläkeläisen ohjastama Volvo V70 leikkasi yhtäkkiä vastakkaiselle kaistalle ja törmäsi edessämme ajavaan Transportteriin joka veti asuntovaunua. Transportterin ja meidän välissä oli vielä yksi motoristi joka lensi volvon konepellin yli. Aika totaali romua tuli V70:stä jo näissä nopeuksissa. Eipä transportterista ja asuntovaunustakaan enää kalua saanut. Jos vauhtia olisi ollut 80kmh tai jopa 100kmh olisi kuolonuhreja tullut varmasti.
Kuolonkolarien paikat eivät ole niitä mukavimpia nähdä kun paikalla huuhdotaan verta ojaan palolaitoksen toimesta ja paikalle jää vain muovikuoret defibrillaattorin antureista. Vetää hiljaiseksi. Moni ei varmasti ole nähnyt pahaa kolaria, koska tälläinen kuoleman tapaus on ihan normaalia tai jotenkin melkein hyväksyttävää. Kun sitä nyt muutenkin tapahtuu. Kun näkee vähän lähempää näitä kolareita niin voi mielipide muuttua.

Mä ymmärsin että tuo porsse oli vastaantulevien kaistalla kun kolahti. Toki se oli niiden kuolleiden eläkeläisten vika kun eivät olleet ostaneet turvallisempaa autoa. Tapahtuuhan näitä ilmeisesti itsesuojeluvaiston varassa tapahtuvia kolaripaikalta katoamisia suomessakin. Ihan normaalia koska voisihan siitä saada tuomion, jos jäisi paikalle odottelemaan.

Tuo Jsahlmanin kommentti paikallisesta liikenteestä pitää kyllä paikkansa. Rauhanturvatehvissä olleilta olen paljon kuullut kalustosta/tavoista paikallisessa liikenteessä. Esim. aasiassa autoa ajaneena tiedän, että ulkomaalainen joutuu aina maksajaksi. Mutta jos sinne on pakko mennä rallia ajamaan niin pitää olla valmiina maksamaan seuraksista.

http://www.youtube.com/watch?v=nCbQrITrkwE

Mua taasen alkaa jo ärsyttämään kun kaikki kritiikki gumballia kohtaan oletetaan kateellisten kitinäksi. Onhan maailmassa ollut jo kauan näitä muitakin "ralleja" olemassa, mutta ainoastaan näissä uusimmissa muotiralleissa on otettu tämä kaahaaminen yleisillä teillä normaaliliikenteen seassa tavaksi.

Mutta poistetaan vain liikennesäännöt ja ajellaan kaikki niin kuin halutaan. Se olis sit awesomia kokoajan.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 9.5.2007 11:49

Kuinka moni on täälä ite edes ollu osallisena auto-onnettomuudessa? Sen mällin jälkeen todella harva ihminen pystyy ajattelemaan normaalisti.


Itse ajoin viime kesänä 100km/h vauhdista pakettiauton kylkeen. Ei onneksi ihan suoraan, vaan vähän viistossa. Itse en ollut syyllinen ja ajoin liikennesääntöjen mukaan, mutta silti tuo heijastui omaan ajokäytökseen. Tulee tarkkailtua tilanteita paljon enemmän kuin tuota kolaria ennen. Esim. ohitustilanteissa. Myös ne harvat ylinopeudet tippui kyllä melko totaalisesti pois. Tuossa vaan tajusi sen, että henki voi lähteä liikenteessä melko helposti.

Sitten tuosta Makedonian kolarista.. Miten voi sanoa, että molemmat on syyllisiä? Jos toinen ajaa käsittämätöntä ylinopeutta, niin eipä tuolle papparaiselle oikein mahdollisuutta taidettu jättää.

Ja vaikka olisi rahaa, niin EN TODELLAKAAN osallistuisi tuollaiseen kisaan, vaan kävisin rääkkäämässä autoa radalla.. Kateellinen?? No ehkä vähän, mutta ei mun mielipide siitä johdu, vaan kaikki kuolonkolarit myös Suomesta, joissa on selvä syyllinen ottaa itseäni yhtä paljon aivolohkoon. Oikeasti en ymmärrä, minkä h*lvetin takia pitää mennä leikkimään liikenteeseen.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.5.2007 12:14

Ehkä tästä on oikeastikin hyötyä ja vastaava toiminta kriminalisoidaan ja järjestäjätkin voidaan asettaa vastuuseen, koska tällä ei ole tekemistä normaali liikenteen kanssa mitään. Isot ihmiset leikkivät "turvallisilla" autoillaan, likö tuossakin possussa ollut kaaretkin? Nyt ei puhuta kateudesta vaan järjestä, tai sen puutteesta.

Se että normaalia liikennettä valvotaan typerästi asennetuilla kameratolpilla ja tutkataan tahallaan hyvissä paikoissa loisto kelillä ei ole järkevää, mutta kyllä nämä ääri-ilmiöt pitää pystyä nyhtämään pois. Tämä kuitenkin muistuttaa tietyssä mielessä näitä bomber-pyöräilijöiden hommia.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 9.5.2007 13:30

J-M, on sitä oltu kolareissa, jopa lentokalustolla ja joskus nuorempana ajettu autoja reikä päässä. Silti, en koskaan ole lähtenyt kolaripaikalta karkuun, koska olen aina ollut sitä mieltä että vastuusta ei voi karata vaan lähtemällä paikalta ja sen verran pitää olla miehellä "munaa" ettei lähde kuin pikku kakara karkuun, kun voi tulla seurauksia.

Varmaan tämäkin tulkitaan köyhän kateelliseksi kitinäksi, joo ihan varmaan, pahahan täällä on kenenkään sanoa kuka on köyhä ja kuka ei. Toiset vaan näkee niille rahoilleen parempaa tekemistä, kuin mennä bostailemaan tollaseen "mainetta" herättäneeseen/herättävään kanuunankuularalliin.

Esim. aasiassa autoa ajaneena tiedän, että ulkomaalainen joutuu aina maksajaksi.

Joo, todellakin, ulkomaalainen on aina heikommassa asemassa. Ite 10 vuotta aasiassa asuneena olen saannut kokea yhtä sun toista liikenteessä.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 9.5.2007 13:51

Eniten mua ihmetyttää, että jos omasta mielestään rikkaita ja suuria ihmisiä arvostellaan, leimataan heti kateelliseksi. Vaikka noiden tapahtumien perimmäinen idea on näyttää tavallisille kansalaisille mitä meillä on ja mitä niillä voi tehdä. Jos yhteenkuuluvuuden tunne on se ainoa, mitä näillä tapahtumilla haetaan, miksei esimerkiksi rikkaiden, suurien ihmisten bingoiltoja järjestetä tämän enempää? Suuret ihmiset pienenee silmissä, kun teoista pitää ottaa vastuu.

Miksi joku olisi kateellinen siitä, että joku sattuu ajamaan jonkun ihmisen kuoliaaksi? Suurin poru tämänkin asian puolustelijoilla aiheutuu siitä, ettei tämän jälkeen olekaan niin Cool ja Hip käydä vetään yleisen liikenteen seassa neljääsataa kameran rullatessa materiaalia tavallisille internetin käyttäjille, jotta kateuden vihreys saadaan nousemaan jälleen kerran betoniraudottajien naamalle.

Liikennekuolemat ovat aina turhia, jopa väistämättömiä. Varsinkin tässä tapauksessa, Golfin kuskille ei taidettu antaa edes mahdollisuutta väistää.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 9.5.2007 13:59

Niin meillähän nämä on hyvinkin selkeitä lakiin perustuvia asioita, osittain myös luterilaistyylisenkasvatuksen ja moraalikäsityksen ansiosta.

Rikoslain 23 luvun 11 §:ssä kerrotaan seuraavaa:
11 § (30.4.1999/545)
Liikennepako tieliikenteessä

Jos moottorikäyttöisen ajoneuvon tai raitiovaunun kuljettaja liikenneonnettomuuteen osallisena laiminlyö velvollisuutensa heti pysäyttää ja kykynsä mukaan avustaa vahingoittuneita, hänet on tuomittava, jollei teosta ole muualla laissa säädetty ankarampaa rangaistusta, liikennepaosta tieliikenteessä sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.


sekä Tieliikennelaki 4 luvun

Liikenneonnettomuus ja varotoimet
57 §
Yleinen auttamisvelvollisuus

Jos joku on liikenneonnettomuuden johdosta joutunut sellaiseen tilaan, että on välttämätöntä heti kuljettaa hänet saamaan hoitoa, jokainen ajoneuvon kuljettaja on velvollinen kuljettamaan hänet. Jos ajoneuvo ei sovellu turvalliseen kuljetukseen ja tarkoituksenmukaisempi kuljetus on saatavissa, kuljettajan on kuitenkin avustettava kuljetuksen järjestämisessä.

58 §
Onnettomuuteen osallisen auttamisvelvollisuus

Tienkäyttäjän, joka syystään tai syyttään on joutunut osalliseksi liikenneonnettomuuteen, on heti pysähdyttävä ja kykynsä mukaan avustettava vahingoittuneita tai avuttomaan tilaan jääneitä sekä muutoinkin osallistuttava niihin toimenpiteisiin, joihin onnettomuus antaa aihetta.


Nyt kun noita Makedonian lakeja ei tunneta niin voidaan vaan todeta että harmittava juttu. Tuskimpa siellä kuitenkaan ketään aletaan torilla teloittamaan, pyrimyksenä heilläkin lienee olla ns länsimainen sivistysvaltio euroopassa. Syyllinen voinee katsoa peiliin. Jatkakaa...

aol
-
Viestit: 151
Liittynyt: 22.11.2003 10:53

ViestiKirjoittaja aol » 9.5.2007 14:46

Itseäni vähän tässä threadissa häiritsee tämä puhe yleistävään sävyyn rikkaista ja heidän tekemisistään. Ja niistä jeesustelu. Samalla tapaa toisten turvallisuudesta piittaamattomia (ja pelkureita) löytyy niin takahikiän köyhän perheen toyota dx nuorista, kuin brittiläisistä porssella ajavista uusrikkaistakin. Ainoa ero on että niistä dx nuorien kaahaamista ei tehdä mediatapahtumaa ennenkuin joku kuolee, ja silloinkin vaan silitetään päätä että voivoi onpa pojalla vaikeaa. Aika turha threadi, mutta enpä ny taas malttanu.

PS. En ole rikas :) ja kaahalut kuuluu moottoriradalle.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 9.5.2007 14:59

Entäs sitten jos se tapahtuukin vanhassa itäblokin maassa, mikä on paikallinen käytäntö, nappi ottaa?


No olisi varmasti ihan pätevä käytäntö tänne suomenmaahankin. Jos ihminen oman tyhmyytensä ja piittaamattomuutensa takia vaarantaa tai tässä tapauksessa jopa päättää toisen ihmisen elämän, sietäisi saadakin napin otsaansa. Vai oliko tässä taustalla joku vihjaus siitä, että Suomen käytäntö vastaavassa tapauksessa (ehdollista vankeutta ja parisatkua korvauksia omaisille) olisi jotenkin riittävä, saati ennaltaehkäisevä rangaistus vastaavalle pässeilylle?

Missään nimessä on kyllä ole yleisesti kuolemantuomioiden kannalla, samaan paskaanhan siinä syyllistytään itsekin. Mutta joku roti tuollaisille vastuunpakoilijoille on pakko saada.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.5.2007 15:10

aol: Tuolla ylhäällä totesin vastikään, että:

Suomessa on rahakkaita autoilijoita aika paljon, mutta kuinka moni kuitenkaan lähtee noihin mukaan? Kyllä suurimmalla osalla pysyy järki liikenteessä mukana siitä huolimatta.


Ja mielestäni tässä ei yleistetä, vaan tuntuu, että joillain se raha tarkoittaa myös lupaa tehdä mitä lystää. Ei minusta täällä keskustelussa ole kyse rikkaista, vaan tapahtumasta (joka kylläkin on varakkaampien leikkikenttä), jossa tarkoituksellisesti haetaan riskejä, ja vielä muiden kustannuksella.

Suoraan sanoen ihmetyttää, että joku julkisesti vielä puollustelee tällaisia tempauksia, en tarkoita nyt aol:ää, vaan joitain muita.

Henca
-
Viestit: 30
Liittynyt: 31.7.2003 21:15

ViestiKirjoittaja Henca » 9.5.2007 18:59

Jos kerta kateudella ei ole osaa eikä arpaa tässä keskustelussa voi tähän listata vaikka kaikki kolarit missä on ollut syynä alkoholi/huonot renkaat/viallinen auto/huumeet tai mikä tahansa täysin turhaan kuolemaan johtava syy, loppuu tila serveriltä äkkiä.

Varmaan jokainen teistä saa hyvän mielen kun voi päteä täällä kun ilmaiseksi tänne voi kirjoitella kaikenmailman paskaa asiasta mistä ette mitään tiedä, ja turha kitistä miten "rahalla saa tehdä mitä vain" se nyt vain on pitkälti on totuus että se paljonkin määrää mitä harrastaa voi, suoranaisesti ei liity asiaan mitenkään, kuolee sitä ihmisiä liikenteessä ilman rahaakin.

Varmasti tuonkin jälkeen on joku jossain ajanut toisen päälle ja ihminen on kuollut, mut tottahan se on parempi varmasti kunhan se tapahtuu corolalla ja humalassa sen asian sulattaa jopa kateellinen sisäänpäin kasvanut idiootti suomalainen.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 9.5.2007 19:47

^ No jos sivullinen kuolee niin vitut sitä sultata. jos känniääliökuski vetäsee ittensä fiestalla metsään ja kuolee itse siinä samalla, niin darwin teki tehtävänsä. Ei mua säälitä yhtään siinä tapauksessa.

Jos joku peelo vetelee tuolla 200 lasissa oli se auto ferrari, porsse, lada tai vaikkapa mosse ja samalla tappaa jonku kauppareissulla olevan, niin kyllä tollanen perseily sapettaa. On vaan pikkasen vaarallisempaa vedellä 200 lasissa jotain 60 rajoitettua tietä, kun ei muut tien käyttäjät voi olettaa että sieltä tuleekin joku tota vauhtia. Ja mikä helvetin tekosyy "kuoleehan niitä muutenki" on?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 9.5.2007 19:50

Golf oli tullut tielle liittymästä, Porche oli jättänyt jälkeensä 15m jarrutusjälkiä, yhteentörmäyksen jälkeen autot olivat osuneet useisiin pylväisiin ja suistuneet lopulta ojaan, josta kuvamateriaalia tuolla linkeissä. Poliisin lausunnon mukaan Porchen kuljettaja oli ajanut huomattavan kovaa, kuljettaja oli saatu lopulta kiinni BMW:n kyydistä rajanylityspisteessä. Gumballin järjestäjä oli ilmoittanut ennen siirtymistä Makedoniaan että ko. tapahtuma tuo tielle satakunta ajoneuvoa, poliisi oli tarjonnut saattoa, josta järjestäjä oli kieltäytynyt. Perusteluna kieltäytymiselle oli autojen rajanylitysten eriaikaisuus, eli autot eivät saavu maahan yhtä aikaa, eikä aja saattueena. Sattuneen kolarin jälkeen järjestäjä oli ilmoittanut että autot eivät kisaa? enää Makedonian alueella vaan suorittavat rauhallisen läpiajon.

Tälläistä faktaa löytyi, mutta onko tuosta tehty mitään parempaa "raporttia"? ilman lehdistön hehkutusta tapahtuneesta tms. jotain mistä voisi tutustua paremmin faktaan eikä niinkään fiktioon?

Todennäköisesti tapahtuma hoidetaan riihikuivalla rahaa ja lopputulokseen kirjataan vanhuksen olleen tavalla tai toisella syyllinen.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.5.2007 19:51

Henca kirjoitti:Varmaan jokainen teistä saa hyvän mielen kun voi päteä täällä kun ilmaiseksi tänne voi kirjoitella kaikenmailman paskaa asiasta mistä ette mitään tiedä

Valaise meitä tyhmiä.

Ainakin itselläni ylinopeuskokeilut ovat ajoittuneet yöaikaan, hiljaiselle moottoritielle, jolloin ainoa mahdollisesti loukkaantuva on oikeastaan allekirjoittanut itse. Mutta ilmeisesti tuossa ei ole sitä hohtoa. Eihän siitä jää todisteita, eikä pääse köyhät rutisemaan...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.5.2007 20:23

Aika helvetinmoisen jeesustelun olette saaneet aikaiseksi aiheesta. Jos joku olisi ihan vaan ilman mitään gumball "kisaa" rysäyttänyt moisen kolarin, niin ei tasan tarkkaan moista haloota tästä olisi noussut. Sinänsä kun asia on kuitenkin aivan sama missä yhteydessä moinen onnettomuus sattuu, helvetin pahan virheen kuski siinä on tehnyt.
En nyt tarkoita sitä ettäkö kaikki kritiikki mitä on tullut olisi turhaa, mutta kyllä tässä kritiikissä on valitettavasti mukana nyt kateuden tuomaa lisää, se on aivan tosi.
Jos mulla olisi rahaa niin aivan varmasti osallistuisin kyseiseen tapahtumaan, mutta ottaisin kyllä kaiken vastuun jos jotain sattuisi.
Ja onkos muuten tuossa kisassa muuten edes pakko ajaa ylinopeutta? Onko mahdollista ajaa kisa läpi laillisin konstein? En ole kovin tarkkaan tutustunut tuon tapahtuman sääntöihin.
Mulla voi olla kusta päässä tai jotain vastaavaa, mutta mun mielestä toi on ihan hemmetin makee "kisa"
Mutta edelleen korostan, en missään nimessä vähättele itse tuota onnettomuutta.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 9.5.2007 21:30

Eikös se Team Polizei ajellut ihan leppoisaan tahtiin siellä keulilla ja yrittänyt muillekin sitä vihjata että enemmän pelisilmää ja vähemmän kaahailua?

Mitä tulee Eemelin kommenttiin siitä, että vastaava kolari olisi muissa oloissa aiheuttanut samanlaista haloota, niin itse veikkaan että melkeinpä yhtä paljon "rikkaita" ja kaikenlaisia urheiluautokuskeja oltaisiin tuomitsemassa jos Porsche olisi kaksi kakkiksella liikkunutta hengiltä kolaroinut. Jos taas kakkiksen kylkeen olisi osunut vanha vaparisierra niin ketään ei olisi kiinnostanut.
En ole rikas, en todellakaan omista urheiluautoa, enkä myöskään ole kaahari. Siltikään en olisi tässä tuomitsemassa tapahtuman järjestäjää tai osanottajia, koska vastaava vahinko olisi aivan hyvin voinut tapahtua missä tahansa muualla, ja niin niitä tapahtuukin. Osa uutisoidaan, osa ei, riippuu ihan kuun asennosta.

Pakko kuitenkin sanoa, että kyllä monista kommenteista paistaa läpi katkeruus ja kateus kun ei mukaan päästä eikä sitä Possua omasta tallista löydy.

Tämäkin topic oli silkkaa sikoossomia siihen asti että tuo kuolonuutinen saapui, heti sen jälkeen alkoi tuomitseminen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.5.2007 21:40

itse veikkaan että melkeinpä yhtä paljon "rikkaita" ja kaikenlaisia urheiluautokuskeja oltaisiin tuomitsemassa jos Porsche olisi kaksi kakkiksella liikkunutta hengiltä kolaroinut. Jos taas kakkiksen kylkeen olisi osunut vanha vaparisierra niin ketään ei olisi kiinnostanut.

Juu, totta tuokin.

Tämäkin topic oli silkkaa sikoossomia siihen asti että tuo kuolonuutinen saapui, heti sen jälkeen alkoi tuomitseminen.

Juurikin näin.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.5.2007 22:52

Vaikka kuinka oltaisiin kateellisia, niin kyllä asiasta silti keskustella saa. Ja eiköhän ne ole aikalailla eri ihmiset, jotka on huudellu sikoossomia, kuin ne, jotka nyt vihdoin jaksaa avautua, kun on oikeasti jotain keskusteltavaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 9.5.2007 23:29

itse veikkaan että melkeinpä yhtä paljon "rikkaita" ja kaikenlaisia urheiluautokuskeja oltaisiin tuomitsemassa jos Porsche olisi kaksi kakkiksella liikkunutta hengiltä kolaroinut. Jos taas kakkiksen kylkeen olisi osunut vanha vaparisierra niin ketään ei olisi kiinnostanut


Itse en ole kyllä tässä ketjussa nähnyt minkäänlaista viittausta siihen, että tässä tapauksessa ollaan nostettu haloo vain siksi, että kyseessä on ökyrikkaat ja autona Persche.

Aivan yhtälailla täällä tuomittaisiin, jos tuunaaja-Tapsa sillä Sierrallaan olisi ajanut samalla tavalla selvää ylinopeutta vanhusten kakkiksen keulaan. Ainoa ero tapauksessa tosin olisi se, että Tapsa olisi ollut Sierrassaan niin jumissa ettei olisi päässyt livahtamaan paikalta ja näinollen välttynyt ainakin osalta lynkkaukselta. Enemmänhän tässä ollaan näreissään juuri tuosta kolaripaikalta pakenemisesta. Kolarin aiheuttajasta kun ei ole minkäänlaista epäselvyyttä, niin luulisi brittipoikienkin ottavan täyden vastuun tekosistaan. Pakoon lähteminen ainakin todistaa sen, että kaverit ovat tienneet itse munanneensa totaalisesti.

IMHO tässä on enemmän kyse siitä, MITEN asiat on hoidettu kuin että millä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 10.5.2007 0:28

Kyllähän se meidän on hieno tuomita nuo porssekuskit/kyytiläiset täällä. Tilanne siellä on voinut olla erilainen tapahtuman jälkeen ja omassa päässä pyörinyt vaikka mitä ihmeellisimpiä asioita.
Ihmisen aivot kun on niin omituinen asia, että ne etsivät paniikki/shokki tilanteissa pakoreitin yleensä keinolla millä hyvänsä, omistajansa ajatuksia muokaten.
Tuon kolarin jälkeen on saattanut brittimiehillä iskeä paniikki ja ei olla oltu täydessä ymmärryksessä, joten päähän on vain kilahtanut että pois, äkkiä, karkuun.
Mistä tiedän sen? en voi tietää. Toimivatko he oikein? eivät mutta moniko ajattelee rationaalisesti tuommoisen jälkeen? HARVA.

Eivät he minustakaan oikein toimineet lähtemällä karkuun. Se nyt vain tapahtui ja kun minun käsittääkseni paikalla ei ole yksikään "tuomitsija" ole ollut niin mitäpä tässä spekuloimaan ja jauhamaan siitä?
Voidaanko ME siis sanoa täällä mitä loppujen lopuksi oli mielessä? vai mennäänkö sinne että kun sillä on rahaa niin vitusti nii karkuun on päästävä? se ei nimittäin vie mihinkään koko keskustelua.

tästä ei tosiaan olisi näin suurta haloota aivan varmasti jos tämä olisi sattunut suomessa ja ei näin suuressa "tapahtumassa"
Mua oikeasti naurattaa osan kommentit täällä tai tulee ainakin mieleen että äiti teresa palkinto on laitettava kun niin pyhää ja "minä toimisin aina oikein" mielipidettä.

Ja kyllä sitä on ihan turha kenekään väittää että tämä koko keskustelu ei olisi lähtenyt vain tästä porssesta. Aika sokea IMO jos sitä ei huomaa.
Gumballissa ei käsittääkseni kehoteta rikkomaan tieliikennesääntöjä tai vaarantamaan toisten henkeä, kuskit tekevät sen valinnan ihan itse miten kukin ajaa.
En minäkään aina ymmärrä tuota Gumballia, aika hurjaa kun osa ajaa 250kmh lasissa ruuhkaisellakin motarilla, moni vaarassa mutta its their choice, voisin se minäkin olla siellä henkeni menettämässä. Näitä ihmisiä vaan jotka päivittäin aiheuttaa yhtä pahoja tilanteita, liikkuu suomessakin vitusti joten Gumball kuskit ovat häviävän pieni osa niistä.

Minua vituttaa enemmän känniääliöt tien päällä jotka vetävät sillä rähjällä paskalla sen 200kmh toiseen autoon. Kalliimmilla laitteilla kun tuota hallittavuutta on vielä noissakin vauhdeissa jonkin verran ja pystyvät jotenkin edes auttamaan tilannetta paremmaksi jos vaara on uhkaamassa.
Toisin kuin se känniläinen tai vaikka selväpäinen esim. g60 golffilla joka sen 200kmh kerää.
Usea joka täälläkin tähän paikkaa kirjoittaa on VARMASTI aiheuttanut vaaratilanteita/ollut kolarissa oman törttöilyn vuoksi liikenteessä että eipä lähdetä ihan älyttömästi tuomitsemaan muita ja "hengettömäksi heti" meininkiin.

Tässä voisi olla ihan asiallinen ja hyväkin keskustelu mutta täällä on SELVÄSTI osalla on Rikas/köyhä taistelu.
Se tekee tästä koko topikista vitun turhan, molemmat osapuolet syyttää toisiaan jollain tasolla vaikka koko ajan kielletään, haloo! en minä ainkaa voi olla sitä näkemättä.
Kateuttakin riittää molemmin puolin ja yleistystä rikkaita, sekä köyhiä kohtaan.
Miettikääs asioita hieman.

Varmaan näytän nyt joltain puolustelijalta noita porsse miehiä kohtaan mutta itse asiassa säälin heitä kun joutuivat tuommoiseen onnettomuuteen ja olen todella pahoillani että kaksi ihmistä menettivät henkensä.
Elämä vain on tätä. Accept it.

Tieliikenteessä kaahaaminen ei ole ikinä viisasta ja itsekin siihen syyllistyn yön pimeimpinä tunteina kun tiet ovat hiljaiset. Rikollinenhan olen silti, asia on vaan niinkin että kun meiltä halutaan sulkea kaikki moottoriradatkin kaiken lisäksi suomessa. Jeesustellaanko vaikka siitä ennemmin?

Tässä mun turhat aatokset koko hommaan. IMO keskustelu ois kaivannut lukkoa tai edittiä jo aikaa sitten mut se onkin vain mun mielipide.

Diih notta semmosia.

Edit: kieliasua siistiksi
Viimeksi muokannut Warmaster, 10.5.2007 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HeCe
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.7.2003 12:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja HeCe » 10.5.2007 3:00

eikai tämä keskustelu nyt lukkoa kaipaa, kiitos hienoista kommenteista, en tiedä oliko minun "keskustelun" avauksella merkitystä asiaan mutta kuitenkin oli mukava lukea muitakin näkökohtia asiaan kuin "rikkaitten rallit pitäisi kieltää..."

osallistujat ovat avanneet jo monta rahastoa omaisten hyväksi, tiedän ettei se enää tuo menehtyneitä takaisin mutta auttaa varmasti heidän surussaan ainakin kustannuksissa joita aiheesta syntyy.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 10.5.2007 23:17

Ajatellaampa, että nuille parjatuille maamme kakkiskuskeille (se kolariauto oli muuten ykköskoppanen kolffi, älä siis turhaan lausu herran, sinun jumalasi nimeä) olisi vastaava ralli ns. tavallisen tallaajan budjetilla. Osallistumismaksu olisi vaikka 300€/naama, ja autona saisi olla vain golf mk2. "Kisa" starttaisi vaikka Helsingistä ja kiertelisi sitten eri maakunnissa päättyen vaikka Kemijärven Night Lifessä pidettäviin huikeisiin päätösbileisiin, joissa lapinkullan kolmonen virtaa hanoista kun paikalliset teinitytöt ja yksinhuoltajat sheikkaa persettä. "Kakkisrally":n osallistuja-autoille olisi sitten varattu tilaa Kuumaniementorilta ja kuskeille majoitus vaikka Lohelan rantemökeistä. Virallisissa lähteissä olisi sitten ne samat paskanjauhannat liikennesääntöjen noudattamisesta ym. käsienpesutekstit.

Kesken Pohjanmaan osuuden, siinä Oravaisten ABC:n kohdalla yksi kuitenkin sitten teilaa pari ihmistä hengiltä ajamalla G60-kakkiksellaan 200km/h 60 alueella vastaantulijoiden kaistalla, hyppää toisen kakkiksen kyytiin ja miehet saadaan kiinni vasta Vaasan laivaterminaalista.

Onko syyllisyys jotenkin eri kuin nuilla brittiläisillä porssemiehillä? Onko merkitystä sillä, paljonko lompakossa on volyymia tai mikä on surmavälineen markkinahinta?

Tilanne on eri sillä tavalla, että kakkisrallaajat eivät voi "maksaa itseään syyttömäksi", eivätkä he voi turvautua tuon "olette vaan kateellisia, köyhät" -verhon taakse.

Kieltämättä aika hankala edes kuvitella ns. normaaleja ihmisiä tuommoseen laajamittaiseen ralliin julkisilla teillä. Täytyykö _joidenkin_ rikkaiden se elämän sisältö sitten hakea jostain extremestä kun kaikki maallinen omaisuus jo on, eikä ole huolta toimeentulosta? On hienot autot, pelit ja vehkeet, sitten kuvataan videolle jotain about seteleiden polttamista meidän köyhien netistä katseltavaksi :D

KimmoN
-
Viestit: 87
Liittynyt: 8.9.2003 0:32

ViestiKirjoittaja KimmoN » 11.5.2007 1:52

Pakko oli itsekin tulla jeesustelemaan tähän topickiin.

HeCe: "osallistujat ovat avanneet jo monta rahastoa omaisten hyväksi, tiedän ettei se enää tuo menehtyneitä takaisin mutta auttaa varmasti heidän surussaan ainakin kustannuksissa joita aiheesta syntyy."

Jep, tällähän se homma korjaantuu... Aika lailla saman linjan ratkaisu kuin kaikki tälläiset kisatkin, rahallahan ne hommat aina selvitetään ja ostetaan itselle puhtaampi omatunto siinä sivussa. Minusta tuo HeCen aiempi väite molempien osapuolten syyllisyydestä on kanssa "hieman" arveluttava, kerropa mitä golf-kuski olisi voinut omalta osaltaan tehdä tämän aivan turhan onnettomuuden välttämiseksi (muuta kuin jäädä kotiin)? Onko se vaan niin ylivoimaisen vaikeaa tunnustaa Sinulle, että Porsche-kuski toimi väärin (vaikka onkin rikas) ja aiheutti onnettomuuden? Kyllä minä ymmärrän, että on vaikeaa katsella asioita toisesta näkökulmasta kun silmillä on itselläänkin "carbonblackgumballawhatever"-lasit.

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 11.5.2007 12:16

Jep, tällähän se homma korjaantuu...

Raha auttaa aina. Vaikkei toisikaan ketään takaisin. He ovat nyt kuitenkin poissa.

Olisihan se varmasti kivaa omistaa jokin kallis urheiluauto. Ei se silti tarkoita, että tahtoisin lähteä sillä kaahaamaan ympäri maailmaa. Onhan kaahamiselle tarkoitettuja paikkoja olemassa. Ei muutakuin radalle niin voi kilpailla vaikka ihan virallisesti.

Varmaankin on Porschekuski käynyt radalla. Valitettavasti tuo ei kuitenkaan sulje maatiekaahausta pois, vaikka sillä kuinka jeesusteltaisiin viherpiiperöiden ratojen sulkemisintoilua vastaan. Lukemattomat ovat kisakuskitkin joilla on ollut kortti pois tai saaneet ylinopeussakkoja.

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 12.5.2007 2:34

Ei nyt ihan hirveästi ihmetytä tuo kisaan osallistuneiden kuoleman aiheuttaneiden toiminta.

Itse olen ollut pari kertaa mukana pahassa kolarissa.

Ensimmäisellä kerralla olin 15 vuotias. 12 vuotias kaverini ajoi motocross-pyörällä ulos tieltä päin koivua. Siinä me 10-15 vuotiaat yritettiin auttaa onnettomuuden uhria ja lähdettiin hakemaan apua, kun täysi-ikäisillä henkilöautokuskeilla riitti aikaa hiljentää katsomaan verta vuotavaa lasta. He vain hiljensivät ja nauttivat katsoessaan kuolemaa tekevää lasta. Kukaan ei tullut auttamaan. Siinä me silloin lapsia olleet sovimme, että yksi jää pitämään hengitystiet auki ja kaksi lähti hälyttämään ambulanssia.

Itse ajoin tieltä ulos. Ensimmäisenä paikalle pysähtynyt ei halunnut tarkastaa tilannetta, vaan lähti karkuun. Hän kuitenkin hälytti paikalle kaikki maailman mahdolliset hälytysajoneuvot. Sinänsä ihan oikein toimittu, jos ei osaa itse auttaa. Vitutti vaan jälkeen päin maksella aiheetonta ambulanssin paikalla käyntiä.

Itse olin kerran kyydissä, kun auto ajoi 100km/h:n nopeudesta ulos tieltä. Auto oli aika totaalisen tuhoutunut. Oli aika uskomatonta seistä romuttuneen auton vieressä, kun autot hiljensivät kohdalla ja jatkoivat matkaa. Kyllä riitti aikaa katsella loukkaantuneita ja auton romua, mutta vasta n. 10:s autoilija pysähtyi auttamaan ja tarkisti oliko autossa vielä mahdollisesti uhreja.


Näiden kokemuksien valossa kotoSuomessa on mielestäåni aika turhaa tuomita Gumballin osallistujia. Samanlailla näytetään toimivan täällä Suomessakin. Ei vaikuta suhtautumiseen vaikka onnettomuuspaikalla olisi vain lapsia.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.5.2007 5:11

Ei pahalla mutta silti joittenkin osalta tämä kirjoitus tässä topikissa on edelleen "kun on liikaa rahaa voi tehdä mitä vaan" meininkiä.

VÄHINTÄÄN hienoa että ovat avanneet rahaston jonkun läheisen menettäille ihmisille ja näin pyrkivät auttamaan.

Kyllä suoraan sanottuna aika vitusti ihmetyttää että täälläkin on näin monta "innokasta" hyvän asia pohjalla ja pelastamassa monta elämään. Mutta kah! missäs nää naamat näkyy kun ruvetaan puhumaan oikeasti että ihmistä kuolee sodassa paljon? älkää esittäkö pyhää kun ette sitä ole. En ole minäkään mutta enpä yritä esittääkään enempää kuin olen.

Jos tämä loukkaa jotain niin privalla saa kyllä yhteistiedot notta voi tulla jutteleen.

Naurettavaa välillä tää homma, vaikka onhan tässä asiaakin ollut ja en hihhulin kokemusta väheksy. Olen itse ollu lähes samanlaisessa tilanteessa hIhhuli.

IMO edelleen paistaa täällä jonkun asteinen kateus.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 12.5.2007 9:28

Kyllähän kuolemantapauksia saattuu liikenteessä useasti ja noilla kilometrimäärillä mitä tuolla on sillä automäärällä ajettu on jo tilastollisesti ihme että ensimmäinen kuolon kolari.

Miksei kukaan puhu viime viikonlopun rallissa kuolleesta viattomasta rallinkatsojasta?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 12.5.2007 9:39

Eli onko se nyt niin, että yhdestä vääryydestä maailmassa ei saa keskustella, jos ei samalla puhuta kaikista muista maailman vääryyksistä? Ja sitten pitää kaikki hyväksyä, jos ei kerralla tuomitse kaikkea? Ehkäpä joku sota Irakissa tai jossain muualla on perus suomalaiselle aikalailla kaukaisempi asia kuin liikenneonnettomuudet, ehkä siksi on helpompi keskustella/tuomita kaahaus normaalin liikenteen seassa? Mitä sitten? Ei tässä keskustelussa koko maailmaa yritetä pelastaa, vaan muutama viaton liikenteessä kulkija. Pitäiskö maailmassa kaikki hölmöily sallia, kun pahempiakin juttuja löytyy?

Mä en näissä keskusteluissa kateutta näe. Varmaan senkin voi rivien välistä lukea, jos riittävästi haluaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.5.2007 9:48

HeikkiJ kirjoittaa asiaa. Mielestäni gumball ja rallikuolemia ei voi verrata toisiinsa. Koska toinen on oikeasti suljetulla alueella tapahtuvaa ja toinen yleisessä liikenteessä. Varmasti rallin katsojat tietävät sen vaaran. Ei ainakaan itselleni tulisi mieleen mennä liian lähelle, eikä varsinkaan ulkokurveihin katsomaan rallia.

Ja varmana maailmasta löytyy paljon vääryyttä ja pahaa, joka on yhtä tuomittavaa. Mielestäni pointtina onkin ollut se, että tahtoen vaarannetaan yleistä liikennettä.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 12.5.2007 11:09

Niin, ja kyllä minä keulaani ottaisin tuolla 80km/h rajoitetulla maantiellä mielummin kuitenkin sen keski-ikäisen Escortilla ajavan rattijuopon, joka ehkä _yrittää_ edes ajaa rajoitusten mukaan, ettei jäisi kiinni, kuin reipasta kahtahunttia kaahaavan urheiluauton "jonka kori pysyy ehjänä". Oli oma auto sitten Samara tai Scania.

Mutta taidan silti olla vain kateellinen kun en päässyt tänäkään vuonna Purkkapalloon.

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 12.5.2007 12:33

Menee nyt kyllä OT:n puolelle, mutta täytyy todeta sama minkä Hihhuli, ei tunnu tielläliikkujia kiinnostavan onnettomuusuhrit ym.

Ajelin joku aika sitten maantiellä, löysässä jonossa meni autoja edellä, tien vieressä pyörätie. Siinä oli pitkä alamäki, ja jo kaukaa näin että pyörätiellä makaa joku rullaluistelija liikkumatta. Edellämenijöistä ei yksikään pysähtynyt, toppasin siihen kohdalle kun näytti suurinpiirtein kuolleelta se luistelija. Autosta ulos ja viereen kerkesin kävellä kun se sitten onneksi nousi ylös, naarmuilla selvisi kaatumisestaan vissiin suojien ja kypärän ansiosta. Vähän kyllä kerkes puistattaa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa