Mistä tietää onko lohkolämmitin hajalla?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä tietää onko lohkolämmitin hajalla?
Eli onko mitään kätevää keinoa josta näkee onko lohkolämmitin hajalla? Ei mieluiten mitään semmoisia että "ota aikaa ja kato onko eroa".
Jos on niin ylimielinen asenne että pitää vastata vittuillen voi jättää vastaamatta.
Kiitos kaikille vastanneillle etukäteen!
Jos on niin ylimielinen asenne että pitää vastata vittuillen voi jättää vastaamatta.
Kiitos kaikille vastanneillle etukäteen!
Iso osa lämmittimistä pitää hiljaista kohinaa kun lämmitys on päällä. Seuraava konsti voisi olla mitata vastuksen resistanssi johtoliittimestä.
Kaikkein helpoin tapa voisi olla kulutusmittari, jos sähköä menee niin joku jossain luultavasti lämpiää :)
Edit: Miksei myös voisi ihan vaan kokeilla, alkaako se kone lämmetä kun lämmitin on vaikkapa tunnin päällä.
Kaikkein helpoin tapa voisi olla kulutusmittari, jos sähköä menee niin joku jossain luultavasti lämpiää :)
Edit: Miksei myös voisi ihan vaan kokeilla, alkaako se kone lämmetä kun lämmitin on vaikkapa tunnin päällä.
meillä töis on jo kahdella tyypillä menny lohkolämmitin rikki. Kannattaa ottaa siitä lohkolämmittimen elementistä johto irti liitoksesta ja mitata että tuleeko sinne johdon päähän virta yleismittarilla. Jos sinne ei tule virta niin on joku johdoista poikki tai hapettunut. No jos sinne tulee virta niin laita auto lämmittimeen ja kuuntele että kuuluuko suhinaa ja samalla voit koittaa vesiputkia että onko ne lämpimät:) Toi lohkolämmitin menee heti rikki jos sitä käyttää ilman että vastukset eivät ota nesteeseen. Oon kuullut että autoa ei kannata käynnistää niin että auto on roikan päässä ja lohkolämmitin päällä,vaan pitäis ensin ottaa auto pois lämmityksestä ja startata vasta sitten...
Mauke: Kyllä mä kans yleensä starttaan niin että auto on vielä roikan päässä,mutta joku siitä vaan sano että on niin herkkiä noi vastukset että voi pienestä tärähdyksestä mennä vastus poikki.
Joo just että johto verkko virtaan ja elementistä johto irti ja mitata ylesmittarilla että tuleeko virtaa. Eli ihan sama homma jos kokeilee pistorasiasta että tuleeko 230v niin sama pätee tähänkin:) Noin meidän työpaikan laitosmies on käyny mittaamas jo kahdesta autosta ja molemmissa tuli elementtiin asti virta,mutta elementti oli rikki...
Joonas: Tuola lukee lohkolämmitin ei säteilylämmitin... Muutenkin -98 audissa säteily lämmitin?? Onko niitä edes ollu vielä vuonna -98?
Joo just että johto verkko virtaan ja elementistä johto irti ja mitata ylesmittarilla että tuleeko virtaa. Eli ihan sama homma jos kokeilee pistorasiasta että tuleeko 230v niin sama pätee tähänkin:) Noin meidän työpaikan laitosmies on käyny mittaamas jo kahdesta autosta ja molemmissa tuli elementtiin asti virta,mutta elementti oli rikki...
Joonas: Tuola lukee lohkolämmitin ei säteilylämmitin... Muutenkin -98 audissa säteily lämmitin?? Onko niitä edes ollu vielä vuonna -98?
Kokeilin kädellä tänään Boran lohkolämmittimen vastuksesta kahden tunnin tolpassaolon jälkeen ja se oli täysin kylmä. Joskus muistan koskeneeni siihen ja käsi kärventyi, joten taitaa lohkolämmitin olla rikki.
Onko vaihto millanen operaatio? Luovutanko suosista kun ei ole lämmintä huoltotilaakaan ja vien huoltamolle?
Haluan mitata vielä tuon, joten tarkoitetaanko tässä sitä, että auton nokassa olevasta pistokkeesta mittaan vastusarvon ja sen täytyy olla 50-150 ohm, että lohkolämppäri toimii? Eli auto ei ole tolpassa kiinni. Vai mitä tässä tarkoitetaan?
Onko vaihto millanen operaatio? Luovutanko suosista kun ei ole lämmintä huoltotilaakaan ja vien huoltamolle?
eski
LähetäLähetetty: Tiistai 28.2.2006 23:52:10 Viestin aihe:
Jollakulla tutuistasi on varmasti ylesmittari, niin sillä mittaat siitä pistotulpan päästä niiden piikkien väliltä vastusarvon 50-150ohm. Jos omistaa ylesmittarin osaa myös mitata tämän!
Haluan mitata vielä tuon, joten tarkoitetaanko tässä sitä, että auton nokassa olevasta pistokkeesta mittaan vastusarvon ja sen täytyy olla 50-150 ohm, että lohkolämppäri toimii? Eli auto ei ole tolpassa kiinni. Vai mitä tässä tarkoitetaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kuinka kauan teillä menee letkulämppärillä lämmittää ennenkuin auto käynnistyy kuin palmun alta, itellä melkeimpä jo -10 pakkasasteesta saa olla parisentuntia lohkossa ennenku vaikuttaa mihinkään..
Lyhyemmällä lämmitysajalla lähtee vain huonommin käyntiin kun suoraa kylmästä, ilmeisesti lämmittää lämpötila-anturia niin ettei anna kylmärikastusta?
Lyhyemmällä lämmitysajalla lähtee vain huonommin käyntiin kun suoraa kylmästä, ilmeisesti lämmittää lämpötila-anturia niin ettei anna kylmärikastusta?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
OQO
LähetäLähetetty: Torstai 16.1.2014 10:48:52 Viestin aihe:
Kokeilin kädellä tänään Boran lohkolämmittimen vastuksesta kahden tunnin tolpassaolon jälkeen ja se oli täysin kylmä. Joskus muistan koskeneeni siihen ja käsi kärventyi, joten taitaa lohkolämmitin olla rikki.
Onko vaihto millanen operaatio? Luovutanko suosista kun ei ole lämmintä huoltotilaakaan ja vien huoltamolle?
Tutkin autoa samana päivänä tarkemmin ja huomasin, että keulalta lohkolämppärille menevä johto oli irti moottorin takaa "jatkoliittimestä". Toinen pää oli roikkunut jonkin aikaa pakosarjan lähellä ja sulanut muodottomaksi, joten hain suosiolla uuden johdonpätkän ja vaihdoin tilalle. Nyt toimii taas!
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa