T-4 caravellet & multivanit

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

T-4 caravellet & multivanit

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 17.12.2013 22:24

Tuli pienessä siirtymävaiheessa hankittua 2-3 vuoden ajoon -96 multivani (ku halvalla sai)
Mitään en noista laitteista tiedä ja hieman ois ajatuksena nykyaikaistaa jotenkin, koska emännälle tuottaa suurta surua vaihtaa highline V6TDI 4-motikkapassatista tuollaiseen jossa joutuu veivaamaan itse henkilökohtaisesti ikkunansakin alas.

Saako tuohon jostain xenonvalosettiä vakioumpioihin, tai korvaavilla umpioilla valmiina? valoteho kun ei päätä huimaa, ja pimeen aikana suurin osa ajamisesta tapahtuu tällä hetkellä.

Lisäks lämmitettävät peilit, vakionopeudensäädinviiksi vois olla mukava lisä tuskaa lievittämään. Onks noissa uudemmissa ollu lämmitystä peilissä ja tai peräti sähköpeilejä? Pelkän kalvonhan saa peilin taakse kylllä laitettua, mukavampi ois hommata kaikkine tarpeineen jos tietää mistä vuosimallista/mallista noita alkaa haalimaan.

Lisäks apparin etuoven sisäkahva sano ekalla avaamisella naps, en oo vielä kattonu onko kahvasta jotain rikki - kuitenkin muovia niin oletan olevan murtunu.

Jos jollain nurkissa tontitusjousisarjaakin moiseen niin saisi ton rullaluistimen ees siihen korkoon että emäntä ylettyy kiipeämään kyytiin...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.12.2013 22:35

On ollu sähkäpeilit ja lämmitettävät. Varmaan syncrot on ollu parhaiten varusteltuja. Tosin sen verran pitkä aika on jo T4 ajeluista, että en muista missä sijaitsi peilin ohjain nappulat. Eli voi vaati ovimuovien muokkailuja.
Edit:Etkaa mitä vilkasin, niin näyttäs olevan vain halogen valoja.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 18.12.2013 11:01

Hommaa Jani uudet umpiot ja releytä ajovalot ni alkaa valoa löytymään. Umpioita Saa tarvikkeena suht edullisesti. Sitte polttimot night breakersit plussana. -98 eteenpäin löytyy uudempaa T4 tekniikkaa josta osia voi keräillä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 18.12.2013 11:03

Joskus aikanaa työnajantajan T4 caravellessa oli Hellan valmistamat projektorixenonit. Yllättävä ok valot. http://www.ebay.de/itm/HELLA-Xenon-Scheinwerfer-VW-Bus-T4-projektzwo-/270748211626#ht_2896wt_1358

tomiix
-
Viestit: 111
Liittynyt: 18.5.2009 13:55

ViestiKirjoittaja tomiix » 18.12.2013 11:11

Peilien ohjaus ja lämmitys on kuskin ovipaneelin etuosassa. Ikkunannostimet on tuosta palikasta muutama sentti b- pilaria kohti. Kuskin puolella molempien ikkunoiden ohjaus ja apumiehellä vain omansa. En muista, että oliko keskuslukituksen vaiko ikkunoiden ohjausboksi kuskin jalkatilassa vasemmalla.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 18.12.2013 16:59

Ei tossa umpiot näytä kovin huonot olevan, liene vaihdettu muutamia vuosia sitten kun on lasiosatkin kolhuttomat. Penkinlämmittiäkään tuossa ei oo perkale. Taas kun passatilla ajeli hetken niin taitaa itellekin itku tulla ku tötöilee tolla vajakkilaatikolla jatkossa :/

Käyttöohjekirjaa kaipailis myös, kojelaudassa on vähän nappeja mut pari on sellasta mitä ei tunnista :D

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 18.12.2013 17:22

Meillä Caravellessä tuon näköiset valot, Slamitilta hankittu mut silloin ei saatu tätä "originalia" joten otettiin kiinaversiot ja noissa on hyvät valot. http://www.slamit.net/product/7041/t4-c ... -1996-2003
Noihin kun laittaa xenonit tai jotkut hyvät hehkulangat niin uskoisin et paranee entisestään

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 18.12.2013 18:50

Mulla itellä Caravellessa projektzwon tuikut. Vaihdoin heijastin pinnan kun oli valoteho heikko. Oli palanut heijastinpinta pois kokonaan. Näkee ihan eri tavalla nykyään.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 19.12.2013 21:32

muutama kaveri nyt suositellu vakioumpioihin noita katuauto.fi saatavia sarjoja, yhden niistä jo näinkin ja melkoinen parannus valotehoon. Hinta jossain 100-150€ setti. Noihin daylight systeemeihin ei oikeen toi H4 korvaava keeshnoni mee, eiks noissa oo kuitenkin erillisillä polttomoilla pitkät ja lyhyet.

Paljos tommosta kiulua pystyy pudottamaan ennenku tulee 225/40/18 et 35-38 kanssa vaivoja? Ja taitaa olla porterin jouset aika pehmeet jos heittää mutlivaniin? (ainakin takana)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 20.12.2013 16:30

Onhan niitä xenoneita muitakin kuin H4 korvaavia, eli ei tuo erilliset pitkät/lyhyet mitään haittaa.
Kauheen pieniä renkaita oot suunnitellut, 245/40 olis lähempänä ja silloinkin pystyy 60mm laskemaan leikiten

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 21.12.2013 11:11

toi koko ku sattuu jäämään pasuutasta kotio. Pikkasen on jo kuuklailtu AMG kaivonkansia, ne vaan jotenkin on niin saatanan rumat tommoseen saatanan rumaan autoon. täydentävät toisiaan! :D

Näin eilen -70mm sarjalla olevan postipakun, pannaan sama setti tilaukseen ;)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.12.2013 12:04

T4 rengaskoko on 195/70 R15C, joten halkaisijana tuo 225/40/18 ei ole kaukana. Kantavuus toki tuossa on rajoilla. 245/40 ei mahdu enää vähänkään enemmän madallettuna kääntymään ilman että ottaa sisälokariin. Tämä toki riippuu vanteen ET:stäkin

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 21.12.2013 14:06

Ei mulla ollut pienintäkään ongelmaa tuolla 245/40x18 rengastuksella, vaikka autossa oli sisälokasuojatkin paikoillaan ja keula on madaltunut sen 60mm ainakin. Vanne oli muistaakseni 8.5" et30

225 on 1,7cm pienempi halkaisijaltaan ja tuo 245/40 on 0,1cm, ei se mittarivirheenä ole kuin 3km/h joten sen puolen kyllä menee 225.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 21.12.2013 14:18

Mullakin on 245/40/18 kumit eikä ota kiinni, ET taitaa olla 35.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 21.12.2013 22:16

miten noissa daylight ajovaloissa muuten, saako parkkiledit vaihdettua vai onko kiinteetä kamaa rugon kanssa? missään ei moista oikeen lue, Esim. noi Slamitin tai nämä Kennyltä saatavat http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=12516

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 22.12.2013 9:33

Ei taida onnistua muuten kuin purkamalla koko paketin osiksi, en kyl sen paremmin katsellut kun ne paikoilleen laitoin. Mut eiköhän ne ledit kestä sen mitä vanha T4 vielä jaksaa maanteitä koluta:-)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 22.12.2013 21:28

mistäs hemmetin välistä löytyy tossa -96 mallissa lämmönsäädinpaneelin polttimot, ne on pimeenä ja näyti ihanan kompaktilta paketilta ku napsasin päälimmäisen kuoren auki...

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 23.12.2013 8:51

Muistaakseni ihan vw:ltä aikoinaan hain mutta vaihdon yhteydessä oli ongelmia niiden toimivuuden kanssa ja laitoin lopuksi sinne sellaset ohuet ledinauhat jotka nyt valaisevat paneelin.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 29.12.2013 21:45

Saakeli ihan liikaa vaihtoehtoja etuvaloiks, lähes kaikki ketkä on ksenoniks muuttanu on ollu tyytyväisiä vakioon H4 umpioon biksenon setillä. Tuninkivalot ei oo saanu minkäännäköstä kannatusta ksenonmallisena. Ja Project Zwon linssivaloja ei löydy :(

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 6.1.2014 14:15

Mitä kaikkea tuo kuskin penkin alla oleva toinen akku pyörittää? Lisälämppäri? jääkaappi? jotain muuta? ilmeisesti on releytetty niin että jos tää tyhjenee, on moottorin vieressä oleva akku käytössä startille?

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 6.1.2014 16:23


sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 6.1.2014 19:12

Mulla t4 multivanissa akku on releytetty ja ainaskin takapään sisävalot toimii sen kautta ja orkkis "jääkaappi".....

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 6.1.2014 21:29

Riku, noi on lyhytnokkaiseen...

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 6.1.2014 21:35

lisää ebaytaNoita projekt zwo valoja on myynnissä melkein koko ajan tuolla kun jaksaa hieman seurata

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 6.1.2014 21:39

kiesus mikä hinta. Toi on kuitenkin 25% auton arvosta :D No, postissa on jo Hellan rallye 3003 compactit ja pussissa kasa releitä ja 130/90W polttimot vakioumppareihin.

Taitaa tuo akuston releytys olla kuskinpuolella ajovalon takana, sen verran tuhtia kaapelia sihin menee.

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 7.1.2014 2:32

Mulla on hupiakun rele siellä kuskinpenkin alla akun edessä.....

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 9.1.2014 10:55

Kumpiako kannattaa tilailla? Järeämpiä vai ei? Monet on sanonu noista trp jousista että parinsadan kuormalla laahaa jo pohjassa, Meillä ei juur kuormaa muuten yleensä ole, kuin 2 muksua ja 2 keskikokoista koiraa. Multsarihan on sen 2-300kg painavampi ku pitkä portteri vakiona, joten tuntuis ehkä loogiselta ottaa järeemmät?

Sanokaa ny kokemuksia jos o

perusmalli: http://www.ebay.com/itm/CMC-T4-Transpor ... 2333c54726

ja HD malli: http://www.ebay.com/itm/CMC-T4-Transpor ... 2ecd03050d

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.1.2014 11:30

Tilaa molemmat, mä voin ostaa sit ne toiset pois. mielummin heavyt mulle:-)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 9.1.2014 12:46

Hevyjä määkin aattelin tossa, käympä kurkkaamassa vielä akselipainot

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 9.1.2014 13:47

T4:n alla (niin kuin kaikissa muissakin, mutta varsinkin siinä) käyttäisin itse ainoastaan ns. laatujousia (eibach, H&R jne). Itsellä oli Multivanissa H&R:n jouset takana, ja kantoivat raskastakin kuormaa erinomaisesti.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.1.2014 14:16

Kunnolliset nyt alla, mut ei vaan madallu tarpeeksi, jää perä korkealle:-(

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 9.1.2014 17:16

mulla pikkasen painaa että ostanko 400€ jousiparin vai 70€ jousiparin tohon parin tonnin koslaan :D H&R ja Eibachia ollu kaikissa edellisissä bilsteinin kera, ne on hyvej nois 25 tonnin vehkeissä

Eibachilta löyty yks 40mm setti missä kantavuus 1490kg, mulla akselipaino takana 1460kg Vogtlandia on sitten 1300kg-40mm nää edellä mainitut on 19mm langalla tehty

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 12.1.2014 20:55

Noita CMC:n jousia on myyjän mukaan tullut toistakymmentäparia suomeen, kellä niitä on?

En vielä laittanu tilausta jos joku kolmaskin innostuu ottamaan moisia, tulee samalla vaivalla...

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.1.2014 9:14

Eikös madallusjousien kaveriksi kannattaisi tsekata myös tanakammat iskarit? En ole T4-ekspertti, mutta antanut itseni ymmärtää että etupään madallus hoidetaan muttereita pyörittelemällä = löysätään vääntöjousia..? Jäykkyyttä otetaan sitten takaisin iskunvaimentimilla..?

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 14.1.2014 22:19

http://www.ebay.com/itm/VW-T4-Coilover-Suspension-Lowering-kit-/171216475386?pt=UK_Campervan_Caravan_Accessories&hash=item27dd4c14fa

Itse tilasin CMCltä tällaiset. Oli lyhyimmät jouset, pitkän portterin kantavuudella, mitä löysin. Siitä vielä säätömurikka hittoon niin avot. Odotan vaan että GAZin iskarit saapuisi, niin päsee asentamaan.
Edellisessä portterissa (lyhyt) oli jotkut halvat -70mm jouset alla, oisko merkki ollut AVO. Tuningstudiolta tilasin, mutta ei näytä olevan valikoimassa enää. Oli kyllä matala, mutta tuskin kovin pitkäikäiset.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 15.1.2014 8:15

Pakkohan nuo pumput on vaihtaa jos noin paljon madaltaa, loppuu liikevara kesken hyvin äkkiä ja hajoavat.

Paljonkos kantavuutta noissa korkeussäädettävissä oli? Ny ei ihan o hahmolla merkataanko toi niin että jousi kantaa akselipainon + ton mitä jousipapereissa ilmoitetaan vai onko se kokonaiskantavuus akselille per jousi, vai jousipari vai miten. Aattelen liian vaikeesti :D

Chrisu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 14.9.2011 0:42

ViestiKirjoittaja Chrisu » 16.1.2014 14:56

Kokonaiskantavuus säädettävissä on 1490kg/ jousipari. Lyhyelle transportterille riittää 1200kg kantavuus. En tiedä sitten onko esim caravellen akselimassa eri kun normi paku.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 16.1.2014 16:31

1490 on multsarissa. Siel on niin saakelin paksu vaneri kato takakontissa välipohjana...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa