3B Passat 1.8T neliveto ? onko tälläistä?
Valvoja: ffp jäsenet
3B Passat 1.8T neliveto ? onko tälläistä?
Haku ei tuottanu tulosta niin kokeilen tietäskö joku. Eli Onko 3B Passattia valmistettu 1.8 Turbo-mallina jossa neliveto? perhana jos ei tällästä hienoutta löydy. Ku en missään ainakaan ole nähnyt myynnissä näitä niin pisti miettimään.
eli jos haluan 3B passatin Torsenin nelivedolla ja siinä tarvii olla ilmastointi, muulla ei väliä. Niin mun moottori vaihtoehdot on 1.9 TDI ja 2.8 V6 ?
Tähän liittyen mulla oliski kysymys ihmisten kokemuksista että löytyykö 1.9 TDI:stä tarpeeks tehoja nelikolla "leikkimiseen" vai onko siinä tarpeeksi vain perus ajoon ? kun en koskaan ole dieseliä ajanut niin toi 74-85 kw vaikuttaa aika vähältä musta. Ja tossa 2.8 V6:ssa varmasti riittää tehoa mutta pystyykö sillä ajamaan järkevästi järkevällä kulutuksella? varmasti jos oikein pihistelee saa kulutuksen pysymään alle 10L/100km. Mutta paljon se kuluttaa keskimäärin sillon ku ei rällää mutta ei myöskään keskity pihistelemään, eli kun ajaa "normaalisti" ?
Kiitos niille jotkaa viittii vastata, vaikka näitä kysymyksiä tulikin muutama. Mutta pääsempähä selville siitä mitä miä oikeesti haluan. Helpottaa sen Oikean ettimistä.
Tähän liittyen mulla oliski kysymys ihmisten kokemuksista että löytyykö 1.9 TDI:stä tarpeeks tehoja nelikolla "leikkimiseen" vai onko siinä tarpeeksi vain perus ajoon ? kun en koskaan ole dieseliä ajanut niin toi 74-85 kw vaikuttaa aika vähältä musta. Ja tossa 2.8 V6:ssa varmasti riittää tehoa mutta pystyykö sillä ajamaan järkevästi järkevällä kulutuksella? varmasti jos oikein pihistelee saa kulutuksen pysymään alle 10L/100km. Mutta paljon se kuluttaa keskimäärin sillon ku ei rällää mutta ei myöskään keskity pihistelemään, eli kun ajaa "normaalisti" ?
Kiitos niille jotkaa viittii vastata, vaikka näitä kysymyksiä tulikin muutama. Mutta pääsempähä selville siitä mitä miä oikeesti haluan. Helpottaa sen Oikean ettimistä.
-
- -
-
- -
- Viesti:
Tuliskohan tuollainen kysymykseen?
En ole ikinä saanut kulutusta tuossa 3BG 2.8:ssa alle 9 L/100km normaalilla matka-ajolla (tosin olen kytännyt ajotietokoneen keskikulutusta ainoastaan). Kaupunkipyöritys on siinä 12-15L luokkaan riippuen leikkisyydestä (koira monesti häkissä takana kun passatilla liikun. Se rajottaa leikkimistä kummasti =)
Järjellä jos ajattelisin ottasin itekin tuon diisulin, mutta äh.. en ole järkevä.
Järjellä jos ajattelisin ottasin itekin tuon diisulin, mutta äh.. en ole järkevä.
pitänee tosissaan harkita tota dieseliä, noi vakio tehot vaikuttaa pieneltä mutta jos niillä kuulemma kerta pärjää, ja mulle on tutut tarinoinu jotain sen tapasta että dieselin ei tarvii olla yhtä tehokas ku bensakone koska diesel vetää eritavalla. Tai jotain sellasta, koeajamalla selvinnee mitä sillä tarkottivat.
H.Jormalaisen ehdottama piirisarjan muutoskitti tai mikä toi onkaan, voi hyvinkin olla ratkasu tähän "tehonpuutteeseen" kun jos näillä näkymin dieseliä lähen metsästämään. 96kW löytyy vasta 3BG:stä vai oliko sitä 3B:ssäkin? Se on toi 3B-korimalli johon oon omituisen kiintynyt, 3BG keula näyttää musta jotenki omituiselta.
2.8 V6 ~12-15 litran kulutus ainakin kuulostaa melko rankalta, mutta kai sitä saa sitte Eco-lastutuksella ja muulla virittämisellä saa pienennettyä. Vaikkakin teho vähenee hieman.
Kiitos avusta.
H.Jormalaisen ehdottama piirisarjan muutoskitti tai mikä toi onkaan, voi hyvinkin olla ratkasu tähän "tehonpuutteeseen" kun jos näillä näkymin dieseliä lähen metsästämään. 96kW löytyy vasta 3BG:stä vai oliko sitä 3B:ssäkin? Se on toi 3B-korimalli johon oon omituisen kiintynyt, 3BG keula näyttää musta jotenki omituiselta.
2.8 V6 ~12-15 litran kulutus ainakin kuulostaa melko rankalta, mutta kai sitä saa sitte Eco-lastutuksella ja muulla virittämisellä saa pienennettyä. Vaikkakin teho vähenee hieman.
Kiitos avusta.
Eli Onko 3B Passattia valmistettu 1.8 Turbo-mallina jossa neliveto?
3B EI, 3BG KYLLÄ!
Rapakon toisella puolella on myyty 3BG pasasta yhdistelmällä 1.8T ja 4motion:
http://www.canadiandriver.com/articles/rr/04passat.htm
Se on toi 3B-korimalli johon oon omituisen kiintynyt, 3BG keula näyttää musta jotenki omituiselta.
Yhdyn tuohon. 3BG keula näyttää jotenkin liian massiiviselta verrattuna 3B:hen.
Mutta 12-15l / 100km on aika kova lukema. Tietty leikkiessä soppaa menee, mutta oma vei (satunnaiset leikit mukaanlukien) taajamapainotteisessa ajossa semmoset 11l / 100km... jota en enää nyt pidä yhtään pahana lukuna (toi V8 vie hitusen enemmän :))
Mulla on tuo mopomoottorilla oleva ja ainakin meillä tuo kulutus on ollut varsin järkevää. Tehoa varmaan toiset kaipaisivat enemmän mutta kulutuksen kustannuksellahan siinä mennään sitten.
Tuo vie kesällä 8 litraa seka-ajossa ja talvella 8.5-9 riippuen pakkasista.
Matkassa tippuu kulutus 1-2 litralla.
Nykyisellä dieselin hinnalla ei ollut järkeä ostaa nafta-Passattia nelivetona.
Tuo vie kesällä 8 litraa seka-ajossa ja talvella 8.5-9 riippuen pakkasista.
Matkassa tippuu kulutus 1-2 litralla.
Nykyisellä dieselin hinnalla ei ollut järkeä ostaa nafta-Passattia nelivetona.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”