Dieselin vaikea valinta topikista on päästy jo varaamaan sopiva auto ja lennot ja majoitus Hampurissa kunnossa.
Ongelma on vain takaisin tulo.
Aikatauluongelmia on itsellä.
Menen Hampuriin tyttöystävän kanssa 12.9 lentäen. Perillä 12.35 muistaakseni. Ei enää ehdi hoitaa autoasioita kun rekisteröintipaikat kiinni.
Eli 13.9 aamulla liikkeeseen ja jos auto hyvä, paperit kuntoon ja kaupat lukkoon.
Sitten pääsisi lähtemään kotimatkalle, mutta mutta...
Itse pitäisi olla kotona perjantaina klo 18.00 ja tyttöystävän ehkä hieman aikaisemminkin.
Tämä ei vain näytä olevan mahdollista.
Superfast lähteen Rostockista vasta illalla klo 22.
Ja ruotsin laivat lähteen tukhokma-helsinki välillä 16.30-17 aikaan.
Onko kenelläkään enää ehdotuksia tai ratkaisua tilanteeseen.
Vai onko otettava yksi vuoro saikkua töistä ja laitettava emäntä lentäen takaisin suomeen!?
Hampuri-Helsinki (käyty ja auto hankittu)
Valvoja: ffp jäsenet
Hampuri-Helsinki (käyty ja auto hankittu)
Viimeksi muokannut Turtle, 15.9.2007 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Naftaa tankkiin ja menoks :) Ajat Ruottin läpi vaan reippaasti, torstai illaks vaan Kapellskääriin. Sieltä lähtee puolenyön jälkeen lautta Naantaliin.
En oo kyllä varma ottaako muutakuin rahtiliikennettä.
Ja on kyllä pirunmoinen ajaminen :)
Edit: Ottaa matkustajia :)
http://www.finnlink.fi/asp/system/empty ... =0&C=21060
Lautta lähtee 01.00 ja Naantalissa 10.00
Edit2 : GoogleMap kertoo...
http://maps.google.fi/maps?f=d&utm_camp ... &utm_term={kartta}
no matkaa 948 km ja aikaa 11h29 min, joten kiirus on !!
En oo kyllä varma ottaako muutakuin rahtiliikennettä.
Ja on kyllä pirunmoinen ajaminen :)
Edit: Ottaa matkustajia :)
http://www.finnlink.fi/asp/system/empty ... =0&C=21060
Lautta lähtee 01.00 ja Naantalissa 10.00
Edit2 : GoogleMap kertoo...
http://maps.google.fi/maps?f=d&utm_camp ... &utm_term={kartta}
no matkaa 948 km ja aikaa 11h29 min, joten kiirus on !!
Ei tähän hätään ole ihan hirveesti sanottavaa, mutta kyllä omasta mielestäni tuollaisten reissujen auton hankinnan jälkeinen aika (esim pieni lomailu ja ajo takas suomeen) olis parasta tehdä ennenkaikkea rauhassa.
Mutta eikös noihin superfasteihin yms sellaisiin saa pelkän auton sisään ja nouto määränpää satamasta? Olikos sellanen palvelu ettei tarvi itse edes ajaa sitä sisään tai noutaa heti kun laiva on Helsingissä. Jos ei niin siittenhän ei käy.
Mutta eikös noihin superfasteihin yms sellaisiin saa pelkän auton sisään ja nouto määränpää satamasta? Olikos sellanen palvelu ettei tarvi itse edes ajaa sitä sisään tai noutaa heti kun laiva on Helsingissä. Jos ei niin siittenhän ei käy.
No nyt alkaa näyttää siltä että saan vaihdettua työvuoron ja tarttee menn' töihin vasta sunnuntai iltaan.
Emäntä laitetaan torstaina lentokoneella suomeen ja itse tulen rauhassa...
Onko mitään eriksuuksia otettava huomioon juuri tuolla Hampuri-Tukholma reitillä?
Ja mitenkäs homma oikein toimii jos tulen illalla suomeen esim. Turkuun ja tulli ei ole auki?
Entäs onko mahdollista saada siirtokilvet autolle että saisi sen ajaa kotiin, mutta sitä ei vielä verottaisikaan ihan heti?
Emäntä laitetaan torstaina lentokoneella suomeen ja itse tulen rauhassa...
Onko mitään eriksuuksia otettava huomioon juuri tuolla Hampuri-Tukholma reitillä?
Ja mitenkäs homma oikein toimii jos tulen illalla suomeen esim. Turkuun ja tulli ei ole auki?
Entäs onko mahdollista saada siirtokilvet autolle että saisi sen ajaa kotiin, mutta sitä ei vielä verottaisikaan ihan heti?
Punapäisillä saa ajaa, keltaisethan on saksan sisäiset (eikä niillä ole asiaa saksan rajojen ulkopuolelle). Olikohan että tullaus pitää aloittaa 5päivän sisällä Suomessa jotta noilla punakilvillä sai ajaa.. tms.
Mutta joo, kannattaa tankata Saksan puolella, ottaa Visa mukaan tahi särkeä euroja kruunuiksi silta/lauttamaksuja varten (viimeksi oli melko nihkeät suhtautumiset euroon vaikka ottivat niitä vastaan). Ja ekalla lautalla kannattaa ostaa molemmat liput, saa hivenen halvemmalla. Niin ja kannattaa painottaa sitten että mitkä liput halajaa. Meikälle myivät kahdet lautta liput vaikka sillan kautta piti ajaa Ruotsiin, saa siinä ihmetellä miksi lipuke ei kelpaa silta-automaatille vaikka kuinka runnoo :-D
Ja jos maksaa euroilla niin kannattaa lautassa sitten tuhlata ne Tanskan ruunut.. (vaikka joskus on maksettu Ruotsin laivaterminaalin autojonossa lippu Tanskan/Ruotsin kruunun ja eurojen sekoituksella..).
Saksan päässä kannattaa myös katsoa matkaeväkset kuntoon, Etelä-Ruotsi on ehkä tylsintä mitä voi vastaan sattua, tietty jos diggee perunamuusista niin sitähän saa joka huoltoasemalta ;-)
10h kannattaa varata aikaa Saksan rajalta Tukholman laivaterminaaleille (mikäli ei ajele ihan rajoitusten mukaan, jos tapittaa täysin rajoituksia pistäisin tunnin pari lisää).
Vinkkinä että kun Puttgardenista lähtenyt lautta ankkuroituu Tanskanmaalle niin 99% varmuudella on moottoritien varressa poliisi-setiä odottamassa tutkan kanssa, että sen mukaan säätää kaasujalan raskautta, vastaan jos tulevat niin ainakaan pari vuotta sitten eivät päässeet perään kääntymään (siis jos aikoo Tanskan 'ylityksen' hoitaa hätäisesti). Etelä-Ruotsi sitten vähän samaa maata.
Loppupeleissä siis helvetin tylsä matka tiedossa, jokusen kerran tuo siirtymä on tullut ajettua.
JOS ei ole autopaikkaa varattuna, kannattaa sitä mennä erittäin hyvissä ajoin kärkkymään terminaalille, muutama paikka lienee aina vapaana joita ei buukata (yleensä 2-3 ekaa autoa pääsevät sisään siltä jonotus kaistalta, ainakin siljalla.).
Mutta joo, kannattaa tankata Saksan puolella, ottaa Visa mukaan tahi särkeä euroja kruunuiksi silta/lauttamaksuja varten (viimeksi oli melko nihkeät suhtautumiset euroon vaikka ottivat niitä vastaan). Ja ekalla lautalla kannattaa ostaa molemmat liput, saa hivenen halvemmalla. Niin ja kannattaa painottaa sitten että mitkä liput halajaa. Meikälle myivät kahdet lautta liput vaikka sillan kautta piti ajaa Ruotsiin, saa siinä ihmetellä miksi lipuke ei kelpaa silta-automaatille vaikka kuinka runnoo :-D
Ja jos maksaa euroilla niin kannattaa lautassa sitten tuhlata ne Tanskan ruunut.. (vaikka joskus on maksettu Ruotsin laivaterminaalin autojonossa lippu Tanskan/Ruotsin kruunun ja eurojen sekoituksella..).
Saksan päässä kannattaa myös katsoa matkaeväkset kuntoon, Etelä-Ruotsi on ehkä tylsintä mitä voi vastaan sattua, tietty jos diggee perunamuusista niin sitähän saa joka huoltoasemalta ;-)
10h kannattaa varata aikaa Saksan rajalta Tukholman laivaterminaaleille (mikäli ei ajele ihan rajoitusten mukaan, jos tapittaa täysin rajoituksia pistäisin tunnin pari lisää).
Vinkkinä että kun Puttgardenista lähtenyt lautta ankkuroituu Tanskanmaalle niin 99% varmuudella on moottoritien varressa poliisi-setiä odottamassa tutkan kanssa, että sen mukaan säätää kaasujalan raskautta, vastaan jos tulevat niin ainakaan pari vuotta sitten eivät päässeet perään kääntymään (siis jos aikoo Tanskan 'ylityksen' hoitaa hätäisesti). Etelä-Ruotsi sitten vähän samaa maata.
Loppupeleissä siis helvetin tylsä matka tiedossa, jokusen kerran tuo siirtymä on tullut ajettua.
JOS ei ole autopaikkaa varattuna, kannattaa sitä mennä erittäin hyvissä ajoin kärkkymään terminaalille, muutama paikka lienee aina vapaana joita ei buukata (yleensä 2-3 ekaa autoa pääsevät sisään siltä jonotus kaistalta, ainakin siljalla.).
ehdottomasti halvin paikka eväiden ostoon on Citti http://www.cittipark.de/cittipark/hl2005/index.html (olutlaatikko pikkutölkkejä pikkuisen yli 5€ ;) ) ja tuolla ei tarvitse maksaa pantteja jos on passi mukana
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa