ventoa ostamassa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 1.9.2006 18:13
ventoa ostamassa
eli olen ostamassa bensa ventoa ja tarvisin tietoa perus tyyppivioista ja onko jotain tyyppi ruostekohtia ? eli semmoisia asioita joita kannattaa ostotilanteessa kysellä tai katsoa!ja minkälaisia eroja on 1.8 ja 2.0? esim tehot ja kulutus? kiitos kaikille jo etukäteen!
Volkswagen Golf III/Vento 1992-98
* ajonestolaitteen vikoja
* virtalukkovikoja
* happianturivikoja
* kannentiivisteen palamisia (tiivistettä parannettu -93)
* kytkinvikoja (kitkapintoja parannettu -93)
* laturivikoja
* starttimoottorivikoja
* takavalovikoja
* kierroslukumittari rikki
* ovien lukot reistailevat
* jarruletkuvikoja
* jarrupaineen säätöventtiilin vikoja
* vetonivelien suojakumivikoja ja vetonivelvikoja
* ohjaustehostimen pumppu vuotaa
* vesipumppuvuotoja
* ajonestolaitteen vikoja
* virtalukkovikoja
* happianturivikoja
* kannentiivisteen palamisia (tiivistettä parannettu -93)
* kytkinvikoja (kitkapintoja parannettu -93)
* laturivikoja
* starttimoottorivikoja
* takavalovikoja
* kierroslukumittari rikki
* ovien lukot reistailevat
* jarruletkuvikoja
* jarrupaineen säätöventtiilin vikoja
* vetonivelien suojakumivikoja ja vetonivelvikoja
* ohjaustehostimen pumppu vuotaa
* vesipumppuvuotoja
Itse ainakin pidin aikanani omistamastani 2.0 koneisesta. 1.8 tuntuu pontevalta, mutta kaasua reilummin painettaessa tehoa ei löydy. Kulutuksessakaan ei ole suurta eroa. Kaskilitraisessa on kallistuksenvakain taka-akselissa ja levyt takana sekä pidemmät välitykset. Takasatulat jumittaa ja levyt ovat usein ruosteessa. Talvella lukkomekanismi jäätyy varsinkin ulkona säilytettäessä. Vanhojen kuivuneiden rasvojen pesu ja lisäjousi korjaa senkin vian. On vaan kallista jos ei tee itse. Varaosat ovat jo nykyisin aika edullisia.
älä ikinä sekaannu 55kw versioon ventosta.. niin laiska kuin voi auto vaan olla.. nykyinen fiestakin on sportti siihen verrattuna :D suosiolla vaan tuo 2.0, itse päätyisin ehkä td-koneiseen jos sattuu löytymään hyväkuntoinen.. viininpunaista väriä kannattaa välttää, ovat jostain syystä kovia ruostumaan, kaikki ruosteisimmat noita viininpunaisia, olen nähnyt hyvin ja huonosti pidettyjä.. esim. oma tornado red ei ollut juurikaan ruosteessa vaikka oli muuten kyllä todella paskana :D
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 1.9.2006 18:13
tahtoo nuo dieselit olla vaan niin pirusti ajettuja että mitenkähän niissä riittää niitä ajokilometrejä ? kyllähän tuommosen turbo d:n vois ottaa eli onko kellään tietoa paljonko niissä on verot vuodessa ja paljonko niissä on kulutus?
Aivan tarkkaa summaa en muista, mutta käyttövoimaveron osuus taisi olla noin 400 euroa. Itselläni on kulutus pyörinyt 5,2-5,7 l/100km välillä. Joskus on päässyt jopa tasan vitoseen.
Jos ne kilsat pelottaa niin kaupasta saa uusiakin autoja..
Ventonkin osat on aika edullisia, mä itse laittaisin samantien puslat ja nivelet vaihtoon, samalla sitten alusta.. niin muuttuu tasan kerralla auton ajettavuus parempaan suuntaan. - Eikä tartte jättää ostamatta esim. muuten hyvää yksilöä, jonka alusta on vain nähnyt ajan hammasta.
Ventonkin osat on aika edullisia, mä itse laittaisin samantien puslat ja nivelet vaihtoon, samalla sitten alusta.. niin muuttuu tasan kerralla auton ajettavuus parempaan suuntaan. - Eikä tartte jättää ostamatta esim. muuten hyvää yksilöä, jonka alusta on vain nähnyt ajan hammasta.
Totta, uusi ja ajamatonhan se pitäs olla muttei sais maksa mitään ;)
Kyllähän sellanen parilitranen parisatkua ajettu vento ihan asiallinen pirssi on, etenkin kun on sitä uutta osaa alustassa. Liikkuu ihan kivasti ja taloudellisesti, tosin välitykset on vähän turhan tiuhat matka-ajoon...
Yks sellanen on tarpeettomana lojunu jo jonnii aikaa tuos pihalla eikä noille näköjään ostajaa löydy vaikka halvalla luopuiskin. Vissiin sellanen tsiljoona ajettu karvalakki-55kW on enempi perisuomalaisten mieleen. Noo, voihan tuon tuhota vaikka enstalvena jäällä tai keksiä jotain muuta hyötykäyttöä ;)
Kyllähän sellanen parilitranen parisatkua ajettu vento ihan asiallinen pirssi on, etenkin kun on sitä uutta osaa alustassa. Liikkuu ihan kivasti ja taloudellisesti, tosin välitykset on vähän turhan tiuhat matka-ajoon...
Yks sellanen on tarpeettomana lojunu jo jonnii aikaa tuos pihalla eikä noille näköjään ostajaa löydy vaikka halvalla luopuiskin. Vissiin sellanen tsiljoona ajettu karvalakki-55kW on enempi perisuomalaisten mieleen. Noo, voihan tuon tuhota vaikka enstalvena jäällä tai keksiä jotain muuta hyötykäyttöä ;)
juu. Eli ventoa on valmistettu 1.8l 55 ja 66kW.
Ittellä oli toi 55kW "tehopeli" josta varmaankin löytyi hevosia 50 luokkaa ja muutama poni päälle, loput olivat jo menneet toisille laitumille :)
Elikkä tuo meinaa sitä että olihan se kiva auto mutta kun pääsisikin jonnekkin.
Ohittelut kannatti unohtaa, paitsi kuhan sattuu 2 kaistaa samaansuuntaan.
Mun ventossa oli tosihyväntuntunen alusta vaikka olikin vakio. Ei paljon kolissu mukulakivillä/hiekkateillä ja mutenkin mukava ajella.
+ käyttökustnnukset ja helpot huollot, ajomukavuus yms.
+/- kulutus noin 7 rauhallisessa ajossa ja 7.5-8 hieman hurjemmassa (noilla tehoilla ei kauhean hurjaa menoa ollutkaan) suht kova kulutus noille tehoille, mutta onhan tuossa aika iso kori vaikkei paina kuin 1150 muistaakseni
- koneen tehot, ja jos päästetty huonoon kuntoon niin ois paljon uusittavaa peltiä --> tykkää kukkasista
Loppujen lopuksi olin ihan tyytyväinen autooni
Sillä ostohinnalla sain loistavan menopelin todella luotettavalla tekniikalla (noin 2500€/alle 200tkm -94)
nyt syksy, talvi tai kevät ois tullu eteen peltien vaihtoa ja kokonaan maalaus, mutta tuliki pikainen auton vaihto hieman ripeämpään.
Saa nähä jos auto joutuiskin mulle vielä laittoon ;)
Ittellä oli toi 55kW "tehopeli" josta varmaankin löytyi hevosia 50 luokkaa ja muutama poni päälle, loput olivat jo menneet toisille laitumille :)
Elikkä tuo meinaa sitä että olihan se kiva auto mutta kun pääsisikin jonnekkin.
Ohittelut kannatti unohtaa, paitsi kuhan sattuu 2 kaistaa samaansuuntaan.
Mun ventossa oli tosihyväntuntunen alusta vaikka olikin vakio. Ei paljon kolissu mukulakivillä/hiekkateillä ja mutenkin mukava ajella.
+ käyttökustnnukset ja helpot huollot, ajomukavuus yms.
+/- kulutus noin 7 rauhallisessa ajossa ja 7.5-8 hieman hurjemmassa (noilla tehoilla ei kauhean hurjaa menoa ollutkaan) suht kova kulutus noille tehoille, mutta onhan tuossa aika iso kori vaikkei paina kuin 1150 muistaakseni
- koneen tehot, ja jos päästetty huonoon kuntoon niin ois paljon uusittavaa peltiä --> tykkää kukkasista
Loppujen lopuksi olin ihan tyytyväinen autooni
Sillä ostohinnalla sain loistavan menopelin todella luotettavalla tekniikalla (noin 2500€/alle 200tkm -94)
nyt syksy, talvi tai kevät ois tullu eteen peltien vaihtoa ja kokonaan maalaus, mutta tuliki pikainen auton vaihto hieman ripeämpään.
Saa nähä jos auto joutuiskin mulle vielä laittoon ;)
Todellinen kulutus maantie 7-8L seka-ajossa 8-10L, ainakin meidän volsuilla jotka kummatkin 55kw tykkejä ja saman kuluttaa tuo muijan velipojan 1.8 66kw:kin. Volsut tykkää katoksesta, talvella on hieman hankaluuksia jäätyvien lukkojen/ovien kanssa.
Peruskoppeja, halvat varaosat ja ajomäärällä ei väliä, riippuu kuinka on pidetty.
Rengasmeteli melkoinen kummassakin vento/golf.
Tyyppivikoja löytyy haulla paljon.
Peruskoppeja, halvat varaosat ja ajomäärällä ei väliä, riippuu kuinka on pidetty.
Rengasmeteli melkoinen kummassakin vento/golf.
Tyyppivikoja löytyy haulla paljon.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 7.9.2007 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse omistan ton 55kw /75hp. Eihän sitä voi "tykiksi" sanoa, mutta luottettavaksi kylläkin. Käytettyä Ventoa ostaessa on hyvä tarkistaa onko puslat vaihdettu ja muutoinkin tsekata alustan kunto. Jos pensapelin ostat niin 2.0 olisi hyvä vaihtoehto. Myös TDI:tä kannattaa harkita.
Viimeksi muokannut VariantR, 7.9.2007 10:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 1.9.2006 18:13
tuossa käytiin kahtomassa 94 vuotista ventoa. 1.8 bensa ja se oli se 66 kw:nen. 260 tuhatta ajettu ja väri oli luumu! pientä pinta ruostetta oli mutta ei mitään älyttömän pahoja! ensi viikolla käyn hakemassa kun vaan rahat tulee. kiitos kaikille kommenteista ja sellaista vielä kysyisin että onko nuissa ventoissa kaikissa keskuslukko vai onko se lisävaruste? koska tuossa kyseisessä ei ollut. ajattelin että onkohan se rikki vai eikö siinä sitä vaan ole!
Porukoilla on ollu '97 1.8 55kW Vento vuodesta 1999, toimii nykyään perheen kakkosautona. Sillä oli ajettu ostettaessa 30tkm ja tällä hetkellä kilometrejä on mittarissa n. 270 tuhatta. 250tkm mennessä autossa oli oikeastaan vain kaks vikaa, eli ajovalokytkin hajosi (ajovaloja ei ole releytetty tehtaalla) ja penkinlämmitin heitti toimimasta. 250tkm kohdalla kannentiiviste alko vuotamaan nestettä ulospäin pikkuhiljaa ja nyt 270tkm kohdalla alkaa kytkin ottaa jo sen verran ylhäältä että kohta tulee kytkinremontti eteen. Ruostetta muutama pikkukukka, auto tosin ollut aina napapiirin pohjoispuolella.
Kone on kyllä melko laiska, oudon "kuristetun" oloinen, siinä on kyllä alakierroksilla ihan hyvin vääntöä mutta 3-4k jälkeen puutuu kyllä melkoisesti. Olen ajanut myös 90hv-versiolla ja se oli selvästi pirteämpi. 75hv-koneinen lienee myös hankalampi myydä. Ostaisin 2.0-version jos mahdollista, koska sekin on samaa iänikuista ja varmaan volkkarin 8v-tekniikkaa ja hevosia kuitenkin jo 115. Caddy mään taisi jo valintansa tehdä, mutta tätä topikkia lukee varmaan muutkin venton ostajat. Mutta kyllä 66kW:lläkin ajelee aivan hyvin.
Vento itsessään on varsin tyypillinen tuon ajan volkkari; varustelu on askeettinen ja koneet matalaviritteisiä mutta perusvarmoja, ei pahoja ruostumaan, yleisolemus melko jämäkkä esim. japseihin verrattuna. Perusauto, ei ärsytä ketään. Valikoimaa on niin että saa melkein valita värin kun menee ostamaan.
Kone on kyllä melko laiska, oudon "kuristetun" oloinen, siinä on kyllä alakierroksilla ihan hyvin vääntöä mutta 3-4k jälkeen puutuu kyllä melkoisesti. Olen ajanut myös 90hv-versiolla ja se oli selvästi pirteämpi. 75hv-koneinen lienee myös hankalampi myydä. Ostaisin 2.0-version jos mahdollista, koska sekin on samaa iänikuista ja varmaan volkkarin 8v-tekniikkaa ja hevosia kuitenkin jo 115. Caddy mään taisi jo valintansa tehdä, mutta tätä topikkia lukee varmaan muutkin venton ostajat. Mutta kyllä 66kW:lläkin ajelee aivan hyvin.
Vento itsessään on varsin tyypillinen tuon ajan volkkari; varustelu on askeettinen ja koneet matalaviritteisiä mutta perusvarmoja, ei pahoja ruostumaan, yleisolemus melko jämäkkä esim. japseihin verrattuna. Perusauto, ei ärsytä ketään. Valikoimaa on niin että saa melkein valita värin kun menee ostamaan.
"Erilaisuus kunniaan"...no joo. Taitaa tuo erilaisuus tässä kirjoitustyylissä vaan olla vähän kuin teinituning, eli muutetaan jotain yleistä toimivaa juttua johonkin suuntaan, eikä haittaa vaikka se huononisi alkuperäisestä kuinka paljon tahansa - kunhan se on erilainen. Hyvä auto siis pilataan pelkän erilaisuuden nimissä.
Ei kielioppia tarvi raiskata kirjoittaakseen persoonallisesti. Se nyt vaan on rasittavaa lukea tekstiä jossa ei ole isoja alkukirjaimia, ei välimerkkejä (korkeintaan kolme pistettä siellä täällä) eikä tolkkua juuri muutenkaan. Lisäksi foorumin hakutoiminto kärsii jos ns. asiasanat kirjoitetaan päin helvettiä. Tämä näin yleisenä kielipoliisihuomautuksena.
t: pelkkä cum laude syksyltä 1999.
Ei kielioppia tarvi raiskata kirjoittaakseen persoonallisesti. Se nyt vaan on rasittavaa lukea tekstiä jossa ei ole isoja alkukirjaimia, ei välimerkkejä (korkeintaan kolme pistettä siellä täällä) eikä tolkkua juuri muutenkaan. Lisäksi foorumin hakutoiminto kärsii jos ns. asiasanat kirjoitetaan päin helvettiä. Tämä näin yleisenä kielipoliisihuomautuksena.
t: pelkkä cum laude syksyltä 1999.
Näin yleisenä huomiona:
Välillä tuntuu, että nykyajan nuoriso kirjoittaa joka paikassa samaan tyyliin kuin tekstiviestillä; saadaan mahdollisimman paljon asiaa 160 merkkiin. Sillä ei tunnu olevan merkitystä ymmärtääkö vastaanottaja tekstin sisällön.
Toinen tapa onkin sitte käyttää noita isoja kirjaimia, eli jokainen sana alkaa isolla, mutta välilyönnit puuttuu.
Tässä lainattuna eräältä toiselta foorumilta pykälä säännöistä
T: alimman pistemäärän approbatur vuodelta 1998
Välillä tuntuu, että nykyajan nuoriso kirjoittaa joka paikassa samaan tyyliin kuin tekstiviestillä; saadaan mahdollisimman paljon asiaa 160 merkkiin. Sillä ei tunnu olevan merkitystä ymmärtääkö vastaanottaja tekstin sisällön.
Toinen tapa onkin sitte käyttää noita isoja kirjaimia, eli jokainen sana alkaa isolla, mutta välilyönnit puuttuu.
Tässä lainattuna eräältä toiselta foorumilta pykälä säännöistä
Kirjoita selkeästi ja ymmärrettävästi. Ennenkaikkea otsikoi kirjoituksesi selkeästi. Korjaa mahdolliset kirjoitusvirheesi, jotta teksti olisi helpompi ymmärtää. Tarkista tekstisi vielä kertaalleen ennen lähettämistä. Äläkä myöskään viljele hymiöitä liikaa sillä teksti muuttuu ikäväksi lukea ja hymiöt menettävät merkityksensä.
T: alimman pistemäärän approbatur vuodelta 1998
-
- -
- Viestit: 76
- Liittynyt: 1.9.2006 18:13
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa