2-kilpisyys

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

2-kilpisyys

ViestiKirjoittaja helmut » 30.8.2007 9:49

morjes.. olen vaihtamassa yhtä vag konsernin autoa joka on 2-kilpinen eli auto joskus kolaroitu mut erittäin vähän eli etukulma ja bäkit.. ei runko vaurioita tai muuta.. onko miten riski ostaa tämmönen auto..? auton rakentanut alan ammattimies. auto on erikoinen ja todella hienosti rakennettu.. siis ostaako tulevaisuudessa kukaan tämmöstä pois..?

-helmut-

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 30.8.2007 10:15

Yksityinen, joka osaa katsoa ja tutkia, ja on ehkä ennenkin tuollaisen ostanut maksaa ok hinnan. Yksityisistäkin moni pelkää niitä kuin ruttoa, usein ilman syytä. Autoliikkeet hylkivät kovasti, osa 100%:sti. Hyvin tehty ei juuri eroa kolaroimattomasta, mutta kun joukkoon mahtuu paljon päin p****ttä tehtyjä, niin lopputulos melko negatiivinen asenne kolarikorjattuja kohtaan.

Toni K.
-
Viestit: 159
Liittynyt: 25.2.2004 12:25

ViestiKirjoittaja Toni K. » 30.8.2007 16:43

Mun yksi edellinen auto oli kolaroitu ja kyllä se myyminen on todella vaikeaa...
Ihan mielenkiinnosta kysyn niin mikähän auto on kyseessä??

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 31.8.2007 1:29

03 tdi golf

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 31.8.2007 1:30

Yhden kolaroidun ostanut/myynyt niin oli kyllä tosi asiallisesti korjattu jopa merkkiliissä kehuivat, että ei uskois auton olevan mällipeli.

Ainut mitä oli niin kuskinpuolen sivubägi aina välillä sytytti merkkivalon, mutta toi meni takuuseen, kun oli merkkiliikkeessä toi bägi vaihdettu ja lopulta oli vaan johtosarja huonosti kiinni penkissä.

Kyllähän se myytäessä vähän vaikeaa oli, kun jos ostaja kysyi, että onko kolaroitu niin pitihän se kertoa, mutta aina usein pystyi hyvin mielin sanomaan, että lähes 150tkm ajettu sillä ilman ongelmia/seuraamuksia.

Kaveri taas osti 2-kilpisen mazdan niin muistaakseni 15e oli korjausarvio niin oli äijä sitten 2500e hintaan korjannut sen. Tosin oli vakio etupuskuri (ei gt) ja vakio etuvalot, kun gt mallissa xenonit, myös noi etuvalot oli kiinnikkeistä rikki ja muutama muukin pikkuylläri oli (pultteja löysällä ja konepellistä näkyy, että erivärinen)

Autotohtorille autoa vaan näyttämään ja kunnon tinkaus. Niin kuin minä tein, kun auton ostin ja sanoo vielä, että auto on sitten ollut lunastuksessa.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 31.8.2007 11:57

niin.. kyllä mulla on tieto/taito tarkistaa auton kunnon.. mut ainut huolen aihe on just se et saapiko sitä hävitettyä muuten ku polttamalla.."sama ku rutossa"

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 2.9.2007 17:04

ite noita 7kk rassailin yksityisellä korjaamolla ja voin sanoa oman mielipiteeni että hyvin kolarikorjattu voi olla parempi kuin uusi.. joitakin niin älyttömiä ratkaisuita tehtaalta lähtiessä nähnyt korirakenteissa mitkä tehtaan jäljiltä, että oivoi..

kolaroidun myyminen on kyllä oma hommansa, yritin muutamaa noista kolariprojektiautoista myydä, ja vaikeaa oli.. sitten piha oli jossain vaiheessa täynnä ruosteisia paskoja mitä oli pakko ottaa vaihdossa..

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 2.9.2007 21:14


helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 4.9.2007 20:26

no niin nyt on asia ratkaistu.. sain myytyä oman auton suoralla kaupalla joten hylkäsin sen 2-kilpisen.. kiitos kommenteista t:yks kilpinen=)[/i]

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 5.9.2007 0:36

Ostin itse kertaalleen lunastetun A4:n pari vuotta sitten. Kaikkiaan rahaa mennyt korjauksiin tänä aikana 70e :-D
Toistekin ostaisin ko. kaverin tekemän auton.

Petri
ffp jäsen
Viestit: 2079
Liittynyt: 17.7.2003 19:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 5.9.2007 9:14

Suomessa asian tekee heikoksi se että kuka tahansa saa ostaa ja korjata auton. Monesti auto myydään korjattavaksi vaikka esim. runkoaisa pitäisi vaihtaa.

Hyvin korjattua kolariautoa en karsastaisi. Takapihan Ranet sitten erikseen..

Monesti lunastukseen meno on hilkulla ja moni yksikilpinenkin auto on korjattu todella huonosti ison kolarin jälkeen. Toinen hauska ryhmä on ne jotka ostavat kiljuen tuontiauton mutta ei korjattua suomiautoa.

Summa summarum. Et voi tietää tavallisena tallaajana onko autoasi korjattu ellei sinulla ole käytettävissä ammattilaista auton tarkistukseen tai ellet osta sen verran uutta autoa mistä on korjaamo historia hyvin dokumentoitu.

Edit: Vielä tuosta videon Fiikuksesta. Todennäköisesti aisa on kolarissa kääntynyt sivulle ja se on vain vedetty suoraksi jolloin jää monttu kylkeen. Tämän takia se on täytetty pakkelilla. Tuollaista ei saa missään nimessä tehdä vaan aisaan pitää vaihtaa asianmukainen korjauspala millä se on tarkoitettu tehtaan mukaan korjattavaksi. Tuollainen aisa ei toimi kolarissa oikein mikä on hyvin havainnollistettu tuossa videolla.

Jos ostatte kolariauton niin vaatikaa myyjältä tietoa mitä autoon on vaihdettu, sitten käytte osat yhdessä läpi. Myös katsastuksessa vaihdettujen osien määrä pitää ilmoittaa. Tämän tiedon luulisi löytyvän AKE:lta.

Vakuutusyhtiöt myyvät autot korjattavaksi seuraavilla kriteereillä:
Korjattavaksi = Vaurio yleensä pieni, näissä ei ole valvontaa joten monta kertaa tälläinen auto saatetaan korjata miten sattuu. Vaaditaan ainoastaan rekisteröintikatsastus.

Ehdollinen korjaus = Yleensä bägit lauenneet jolloin vaaditaan todistus bägien toimivuudesta ja usein myös alustanmittaustodistuksen. Tämä on jo parempi ostos koska tiedät että runko ja turvalaitteet on testattu (ts. joku ottaa vastuun niiden toimivuudesta) Jos on uudempi auto niin pitää korjata tehtaan ohjeiden mukaisesti. Myöskin hyvä asia

Ehdollinen korjaus, tarkastaja valvoo = Yleensä isompi osuma tai sitten osunut sen verran sopivaan paikkaan että katsotaan aiheelliseksi että tarkastaja varmistaa oikein korjauksen ennen kun auto voidaan viedä maalarille (ns.peltivalmis) Tässä sitten edellytetään kaikki mahdolliset ja mahdottomat todistukset, tehtaan ohjeet, rungon mittaus, bägien toiminta, Kennedyn salamurhan selvitys jne jne.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa