vw polo 6n -97 ----> vw corrado g60 -89
Valvoja: ffp jäsenet
vw polo 6n -97 ----> vw corrado g60 -89
Jeps..elikkäs kiihottas vähä vaihtaa 6n polo tommoseen g60 corradoon. Luin tuossa jo nuita corradoon liittyviä kyselyitä/vastauksia sun muita ja sainki selville aika paljon.
Mutta jotenki vaan arveluttaa vaihtaa päittäin 8 vuotta vanhempaan autoon.
polo 6n
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=1375
corrado g60
http://www.nettiauto.com/1101475
kannattaakohan tuo??[/url][/u][/quote]
Mode edit: lyhennetty linkkiä että mähtuu ruudulle
Mutta jotenki vaan arveluttaa vaihtaa päittäin 8 vuotta vanhempaan autoon.
polo 6n
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=1375
corrado g60
http://www.nettiauto.com/1101475
kannattaakohan tuo??[/url][/u][/quote]
Mode edit: lyhennetty linkkiä että mähtuu ruudulle
Corradolla en ole ajanut mutta 6N:llä kyllä. Niin valitettavaa kuin se onkin, on ainakin maantiellä 6N aika onneton (nimim. kokemusta on!). Olettaisin Corradon leveämmän raidevälin tekevän autosta hieman tukevamman tiellä. Polo ei valitettavasti ole myöskään mikään magneetti myyntihommissa. Vaihdelaatikko- ja koriviat ovat valitettavan tiedostettuja ostajien keskuudessa. Corrado taasen saattaa mennä vanhojen 300-sarjan BMW:n tapaan kaupaksi jopa kauhistuttavan kovaan hintaan vanhanakin.
Polon puolesta taas puhuu omalla kohdallani vähävikaisuus. Polossa oli 70 tkm aikana ainoastaan yksi vika (bensapumpun rele antautui). G4:ssä on 10 tkm aikana vaihdettu kaikkea pientä reilummin. Eli yksilöitähän nämä katiskat ovat.
Silti tuo 8 vuotta vanhempaan autoon vaihtaminen on aina jotenkin arvelluttavaa. Tuttuni vaihtoi virheettömän, hieman harvinaisemman, vuosituhannen vaihteessa valmistetun, japanilaisvalmisteisen taskuraketin 90-luvun alkupuolella valmistettuun pienillä sähköhäirilöillä ja ruosteella varustettuun M3:n - lähes päittäin! Missä on siis järkeä, itse se täytyy päättää!
Polon puolesta taas puhuu omalla kohdallani vähävikaisuus. Polossa oli 70 tkm aikana ainoastaan yksi vika (bensapumpun rele antautui). G4:ssä on 10 tkm aikana vaihdettu kaikkea pientä reilummin. Eli yksilöitähän nämä katiskat ovat.
Silti tuo 8 vuotta vanhempaan autoon vaihtaminen on aina jotenkin arvelluttavaa. Tuttuni vaihtoi virheettömän, hieman harvinaisemman, vuosituhannen vaihteessa valmistetun, japanilaisvalmisteisen taskuraketin 90-luvun alkupuolella valmistettuun pienillä sähköhäirilöillä ja ruosteella varustettuun M3:n - lähes päittäin! Missä on siis järkeä, itse se täytyy päättää!
Itse olen pololla ajanut nyt 3 ja puolivuotta ja noin 75tkm. Oulu ja Kuusamo väliä on tullut ravattua melko paljon ja helsingissäkin asti on mutkat käyty ja omasta mielestäni sillä on hyvä ajaa matkaakin kun, on kunnon alusta ja leveät renkaat. Eli Mikko olet varmaan ajanut polon vakio alustalla ja 155 renkailla :).
Noiden 3 ja puolenvuoden aikana polossa ei ole ollut mitään muuta vikaa kun huohotinputki joka vuoti koska vapaavirtaussuodatinta laittaessa en aluksi tajunnut laittaa väljempää väliputkea ja jarrunesteet vuoti kans hitaasti pihalle mutta sekin oli vain parinkympin remontti. Polo tosiaan ollu helevetin varmatoiminen peli. Liekkö sit paljo kustantaa tuo 1.6 16V kone saksasta.??
Noiden 3 ja puolenvuoden aikana polossa ei ole ollut mitään muuta vikaa kun huohotinputki joka vuoti koska vapaavirtaussuodatinta laittaessa en aluksi tajunnut laittaa väljempää väliputkea ja jarrunesteet vuoti kans hitaasti pihalle mutta sekin oli vain parinkympin remontti. Polo tosiaan ollu helevetin varmatoiminen peli. Liekkö sit paljo kustantaa tuo 1.6 16V kone saksasta.??
Aikaa siitä on jo kolmisen vuotta ku omaani ko. kokoonpanoa suunnittelin, niin silloin olis ollu moottori apulaitteineen, vaihdeaski vetoakseleineen, etutolpat, -navat ja -jarrut sekä taka-akseli hintaan 2800€, kilometrejä oli ilmoituksen mukaan 110 tkm. Eli nykysellään luulisi saavan huomattavasti edukkaammin.
Tiedän ton kyseisen corradon ja ei ole kauheen hyvää sanottavaa siittä!! omistaja on vaihtunu 4 kertaa muutamassa kuukaudessa...Alunperin törmäsin tuohon kärryyn kaverini pikkuveljen omistamana..sillon se nyt jotenkin vielä pelitti.. mutta voihan se toki olla että sen on joku tässä omistajien vaihtuessa fixannut..mutta varovainen oisin tuon auton suhteen.
edellisellä omistajalla( tai joku niistä monesta tässä pienen ajan sisään) oli ollu jotain ruisku häikkää (oli dopillekkin ko.vaivasta useaan otteeseen soitellut) ja jo sillon ko se oli mun kaverin broidilla ni musta se kävi joteskin oudomman puolesesti jo sillon...voi olla kyseessä tietty tää legendaarinen corrojen tyhjäkäynti moottorin likaantuminen..ootko jo koeajanut sitä??
Eli Mikko olet varmaan ajanut polon vakio alustalla ja 155 renkailla
FK:n korkeussäädettävä alusta alla ja 195/45-16 kumit kesäisin. Talvisin sama alusta ja 165-leveät kumit 13"-peltivanteilla. Kyllähän sillä Pololla matkaakin ajaa jos ei paremmasta ole vertailukohtaa.
- Mikko -: Saanen udella, kun mainitsit koriviat?
Korivioilla tarkoitin lähinnä ruosteongelmia korissa, jos maalipinta kokee vaurioita.
6N Polo on aika herkkä antautumaan ruosteelle varsinkin kynnyskoteloiden saumoista, jotka ajossa halkeilevat. Myös kaikki kiveniskut yleensä aiheuttavat suhteellisen hyvin hoidettunakin "kukkasia".
KW Variant 2 alusta,195/45/16 tai 205/40/17 kumit ja hyvä ajella matkaa (JA MUTKAA :) ) ( jos tehonpuutetta ei lasketa:) ) Näin ainakin minun ex 6N polo
Viimeksi muokannut Petri_P., 21.2.2007 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokaisella on makunsa, sitä ei käy kieltäminen. Jos se Polo tuntuu hyvältä maantiellä niin hyvä. Kummelista tuttua lentäjää (http://www.youtube.com/watch?v=hdplpvuNutI) lainaten: "En mä mikään Jumala ole!" :D
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa