1.4 TSI 103 kW
Valvoja: ffp jäsenet
1.4 TSI 103 kW
Nyt se on sitten tullut ja esittelyn pitäisi olla 8-10.10. Hinta taisi mennä vähän veikattua alemmaksi:
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Comfortline 2d 2007 25540
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Comfortline 4d 2007 26510
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Sportline 2d 2007 25690
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Sportline 4d 2007 26660
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Comfortline 2d 2007 25540
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Comfortline 4d 2007 26510
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Sportline 2d 2007 25690
Volkswagen GOLF 1.4 103 kW TSI Sportline 4d 2007 26660
Ilmeisesti jo aikaisemmin hinnoteltu 1.4TSI GT sotkee ajatuksia, tuo GT tosiaan maksaa alk. 32990€.
http://www.laakkonen.fi/upload/imgI0610041307578487.jpg
http://www.laakkonen.fi/upload/imgI0610041307578487.jpg
VilleR kirjoitti:Onkos tässä moottorissa mitään idioottimaisuuksia, kuten täysmuovinen vesipumppu?
Vettä viuhtova siipipyörä on edelleen muovia, mikä ei ole hyvä ratkaisu.. Vesipumppua pyörittävässä hihnapyörässä on samassa kompressoriahtimen hihnapyörä, joka mangneettisesti kytketään pyörimään kun kompressoria tarvitaan.. Epäilen että nuo kompressorin päälle kytkeytymiset aiheuttavat (siihen liitetystä elekroniikasta huolimatta) nykäyksiä vesipumppuun, ja sehän ei tiedä hyvää..
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Lähinnä tarkoitin sitä että tuo muovin ja metallin liitos pettää.. varsin yleinen vika, vesipumppu ei välttämättä kestä edes vaihtoväliä, saati sitten jos sitä vielä nyitään..
Tottahan on että tuossa on muitakin arkoja paikkoja, mutta tuo vesipumppu/mangneettikytkin/hihnapyörä paketti ei ole varmanakaan halpa osa, ja jos niitä alkaa menemään läheskään samaa tahtia kuin nykyisiä vesipumppuja, niin töitä ainakin piisaa..;)
Tottahan on että tuossa on muitakin arkoja paikkoja, mutta tuo vesipumppu/mangneettikytkin/hihnapyörä paketti ei ole varmanakaan halpa osa, ja jos niitä alkaa menemään läheskään samaa tahtia kuin nykyisiä vesipumppuja, niin töitä ainakin piisaa..;)
Siis pumpun "runko" on metallia, jotain kevyt valua, ja akseli sitten jotain ruostumatonta kamaa, mutta se vettä viuhtova vesipyörä on vissiin kaikissa maleissa muovia.. Ainakin -97/-98 eteenpäin olevissa malleissa.. Jotain bakeliitin kaltaista kova muovia, mikä ei kestä iskuja..
Niinkuin jo kirjoittelinkin, erittäin yleisiä vikoja että siipipyörä irtoaa akselista, tai että siipipyörästä murtuu osia..
Niinkuin jo kirjoittelinkin, erittäin yleisiä vikoja että siipipyörä irtoaa akselista, tai että siipipyörästä murtuu osia..
Näköjään Touranissa 1,4TSI on 310€ halvempi kuin 1,6 FSI ja pesee näköjään FSI:n kulutuksessa, kulussa ja vakuutuksissa. Aika mielenkiintoinen hinnoittelupolitiikka maahantuojalla, lieneekö ihan puhtaasti hinnoiteltu noin koska halutaan saada uutta moottoria mahdollisimman paljon kaupaksi.
Kait TSI:hin pitää kans tankata 98:ia?
Kait TSI:hin pitää kans tankata 98:ia?
1,5 bar kuulostaa uskottavalta. Minkätakia siihen pitää lisätä vielä renkaanpaine ja vallitseva ilmanpaine? Pitäis varmaan munkin vaihtaa mittarinpohjat niin auto sammuksissa olis jo kova 1 baarin ahtopaine imusarjassa. Tai pitäiskö laittaa muistilappulle mittarin viereen että muista lapinlisä (volkkarilisä) +1bar. Sekopäistä.
Niin isommalla puhaltimella vois jo 0,3 bar ahdoilla mennä yli tuon 125Kw eli ei se ahtopaine ole kulkupuoleen verrannollinen.
E: Eli vapari 1.8 cl kaakkakoppa pukkaa 1bar absoluuttiahtopaineella 90pollee ?
Niin isommalla puhaltimella vois jo 0,3 bar ahdoilla mennä yli tuon 125Kw eli ei se ahtopaine ole kulkupuoleen verrannollinen.
E: Eli vapari 1.8 cl kaakkakoppa pukkaa 1bar absoluuttiahtopaineella 90pollee ?
Viimeksi muokannut jimmy, 13.10.2006 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo paineen ilmoitus absoluuttisena voi myös johtua Si järjestelmästä, eli paineet pitää ilmoittaa absoluuttisena.
E: Jimmy jaahas en tiedä kun viimeisin vapari autoni on ollut 2 vuotta osina mutta ainakin gti:n imusarjassa on alipainetta kun kaasu on pohjassa täyden tehon kierrosluvulla
E: Jimmy jaahas en tiedä kun viimeisin vapari autoni on ollut 2 vuotta osina mutta ainakin gti:n imusarjassa on alipainetta kun kaasu on pohjassa täyden tehon kierrosluvulla
Viimeksi muokannut pipo_esa, 13.10.2006 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuota äsköistä en ymmärtänyt. Mitä sen on väliä kuinka korkealla asuu. Jos on ahtopainemittari kädessä merenpinnan alapuolella vaikka new orleansissa tai himaljan vuoristossa niin mittari näyttää tietysti nollaa koska vain yli - tai alipaineilla on vaikutusta. Jos ajelee ahdetulla autolla niin paine imusarjassa (ahtopaine) pysyy samana merenpinnan alapuolella tai korkealla vuoristossa ajaessa vaikka ulkoilmanpaine muuttuukin. Ihan täyttä mainoskikkailua sotkea autoihin noita absoluuttipaineita.
Jimmy voisi kokeilla tuota ahtopainemittari kanssa matkailua, voit yllättyä :D
Mulla on tecsiksen hydrauliikka mittarit autoissa ja viisarin näyttämä auto sammuksissa muuttuu ilmanpaineen mukaan. Elikkäs viisarin näyttämä nollapiste vaeltaa
Haluaisin todellä nähdä kellä on ahtopainemittari joka kompensoi ilmanpaineen muutoksen? Kaiketi apexin sähköiset mittarit tekee sen mutta mulla ei ole varaa niihin.
Mulla on tecsiksen hydrauliikka mittarit autoissa ja viisarin näyttämä auto sammuksissa muuttuu ilmanpaineen mukaan. Elikkäs viisarin näyttämä nollapiste vaeltaa
Haluaisin todellä nähdä kellä on ahtopainemittari joka kompensoi ilmanpaineen muutoksen? Kaiketi apexin sähköiset mittarit tekee sen mutta mulla ei ole varaa niihin.
Hmm, miksei tuota voisi ilmoittaa suhteellisena paineena merenpinnan tasoon verrattuna? Ei rengaspaineitakaan ilmoiteta absoluuttisina eikä rengaspainemittari näytä ilmanpainetta silloin kun se ei ole venttiilissä kiinni.
Eli se kuitenkin näyttää nollaa eikä ilmanpainetta? Siinä pointtini :)Mulla on tecsiksen hydrauliikka mittarit autoissa ja viisarin näyttämä auto sammuksissa muuttuu ilmanpaineen mukaan. Elikkäs viisarin näyttämä nollapiste vaeltaa
Ei rengaspaineitakaan ilmoiteta absoluuttisina
Renkaalle paine-ero ulkoilmaan on järkevä koska se kertoo miten suurella voimalla rengasta pullistellaan. Imusarjan absoluuttinen paine taas kertoo miten suuren ilmamassan kone haukkaa ja miten paljon kone pystyy tuottamaan tehoa. Eli absoluuttinen paine imusarjalle on ihan järkevä.
No joo, kyllähän ainakin vapaastihengittävä kone huutaa ihan eri malliin vuoristo-olosuhteissa. On sillä korkeudella siis varmasti merkitystä, mutta jotenkin tuo absoluuttinen paine tuntuu silti oudolta. Onko tuo absoluuttinen paine muka sama merenpinnan tasolla ja 6000m korkeudessa? Mistä sille turbolle riittää ilmaa noin korkealla?
No entäs jos onkin tavallinen halpis ahtomittari jossa on jousikuormittainen kalvo jota paineenmuutos liikuttaa. Ilmanpaine on sama kummallakin puolen kalvoa ja viisari pysyy nollassa jos mittari ei ole käytössä eli auto on sammuksissa. Eli se ei tiedä mitään korkeudesta kun se näyttää vain yli- ja alipaineet ulkoilmaan nähden.
Jos hukkaportti on säädetty avautumaan 1,5bar imusarjapaineella niin se pitää sen saman paineen merenpinnalla ja vuoristossa. Absoluuttinen paine on vuoristossa pienempi ja teho on alhaisempi samasta ylipaineesta huolimatta, eikös juu.
Jos hukkaportti on säädetty avautumaan 1,5bar imusarjapaineella niin se pitää sen saman paineen merenpinnalla ja vuoristossa. Absoluuttinen paine on vuoristossa pienempi ja teho on alhaisempi samasta ylipaineesta huolimatta, eikös juu.
Eikös näissä uusisssa turbovehkeissä ole tämän takia säätyvät ahtopaineet (tietyin toleranssein) että saataisiin ECUun ohjelmoitua tavoitevääntöä vastaavat lukemat useimissa olosuhteissa. Eli esim. korkeuserojen aiheuttamat ja esim. ilman lämpötilan aiheuttamat vaihtelut. Jonkun PDF:n lukenut VAG-turboista jossa näin tiedettiin kertoa..
Sanoisin että eroa on muutakin jos toisesta saa pelkällä softalla 200hp ja toisesta vaan 175hp..
http://www.bb-automobiltechnik.de/bb200 ... _14tsi.php
Sikäli teholisäykset kuulostaa realisisilta, sillä 140hv versiosta mitattu 164hv vakiona
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17803
170hv versiosta mitattu 190hv
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17096
http://www.bb-automobiltechnik.de/bb200 ... _14tsi.php
Sikäli teholisäykset kuulostaa realisisilta, sillä 140hv versiosta mitattu 164hv vakiona
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17803
170hv versiosta mitattu 190hv
http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17096
Tietoahan ei vielä ole, mut jos ilmoitetaan "maximun boost pressure", niin silloin tarkotetaan AHTOpainetta, ja silloin puhutaan ilmanpaineen ylittävästä paineesta. 2,5 baria kuulostaa kyllä todella kovalta, mut ei mitenkään mahdottomalta, jos se otetaan koneen suunnittelussa lähtökohdaksi.
Kyllä noissa varmaan on muitankin eroja, kun pelkkä softa, mut näin äkkiseltään toi 140 heppanen kuulostais mielenkiintoisemmalta hinnan puolesta.
Kyllä noissa varmaan on muitankin eroja, kun pelkkä softa, mut näin äkkiseltään toi 140 heppanen kuulostais mielenkiintoisemmalta hinnan puolesta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa