Paljonko kestää tt:n 1.8t kilometrejä? Ja vähäsen ot myös :)
Valvoja: ffp jäsenet
Paljonko kestää tt:n 1.8t kilometrejä? Ja vähäsen ot myös :)
Eli viimein on auto suunnilleen myyty ja pitäisi tt alle saada, kyseessä siis 225hp quattro versio. Paljonko nuo moottorit kestää ja onko esimerkiksi 140-150tkm ajettu jo ns. paljon ajettu, vai onko tuossa vasta sisäänajot suoritettu?
Viimeksi muokannut Ugemi, 7.9.2006 9:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli periaatteessa taitaisi olla tuommonen 140 tkm ajettu, jossa uusittu jarrut, jouset, hihna, vesipumppu ja kiristin, yms. härpäkettä, kannattavampi ostos kuin muutamaa satkua halvempi 80tkm ajettu, jossa ei tehty mitään edellä mainituista. Kiitoksia mielenrauhan nostamisesta(samoin kuin autokuumeen :) )
Mun TT on nyt tuollainen n. 140-150tkm ajettu, eikä siinä ole oikeastaan mitään rempallaan. Oven takaosasta ja oikean takapyörän tuennasta kuuluu jotain natinaa, mutta en ole vaan saanut aikaiseksi niitä paikannettua, vaikka etenkin tuo oven natina ajaessa vituttaakin :)
Ei ole mitään isompaa remonttiakaan tarvinnut tehdä, mitä nyt vesipumppu on pariin kertaan vaihdettu, samoin bypass, mutta nuo nyt on oikeastaan normaaleja huoltotoimenpiteitä noihin koneisiin. Jarrut myös uusin tuossa muutama viikko takaperin.
Tekniikkapuoli toimii ihan täydellisesti... oikeastaan mittaristo on ainut isompi murheenkryyni noissa käytetyissä TT:issä, mutta viallisen mittariston voi kyllä saada vaikka 30tkm ajetun TT:n mukana.
Ei ole mitään isompaa remonttiakaan tarvinnut tehdä, mitä nyt vesipumppu on pariin kertaan vaihdettu, samoin bypass, mutta nuo nyt on oikeastaan normaaleja huoltotoimenpiteitä noihin koneisiin. Jarrut myös uusin tuossa muutama viikko takaperin.
Tekniikkapuoli toimii ihan täydellisesti... oikeastaan mittaristo on ainut isompi murheenkryyni noissa käytetyissä TT:issä, mutta viallisen mittariston voi kyllä saada vaikka 30tkm ajetun TT:n mukana.
No on tuolla pari vähemmän ajettua. Harmi vaan kun olisi nyt yks helmi hopeenvärinen odottelemassa, mutta kun ei oikeen toi väri iske. Musta olisi sitten yksi tuolla kans, mut siinä ei ole juuri mitään tehty kuin perushuollot(mikä tietty hyvä)..
Tottahan se on, että käytetyssä ei väriä yleensä pääse valitsemaan ja varusteita vielä vähemmän...
Tottahan se on, että käytetyssä ei väriä yleensä pääse valitsemaan ja varusteita vielä vähemmän...
Heikki, mulla natisi oven lukot aika reilusti. Nyt kerran puolessa vuodessa paksua rasvaa salpaan niin ei ole sen jälkeen natissut yhtään. Vakiovakaajat alkaa myös natisemaan kun puslien alla olevat muoviset "hihat" halkeavat vanhuuttaan. Pyörii sitten se vakaaja sen hihan sisällä ja natisee vittumaisesti.
Eikös noissakin ole oven lukon vastakappale korissa tappimainen? Omissa vehkeissä olen noita poiskuluneita "hihoja" korvannut kutistesukalla, joka on sopivan väljää mahtuakseen tapin hartiasta. Kuumailmapuhaltimella sukka liimataan paikalleen. Kannattaa valita mahdollisimman paksua sukkaa, sillä kulutus on kova. Tosin, käsittelyn voi helposti uusia, jos kuluu.
Oman lötkön väljään takaluukun lukkoon laitoin kaksi kerrosta kutistesukkaa.
Oman lötkön väljään takaluukun lukkoon laitoin kaksi kerrosta kutistesukkaa.
Asiasta ja asian vierestä. Onkos l-rannasta ketään tt:n omistajia täällä?
Toisena kysymyksenä, onkos odb-liitin missä tt:ssä? Ajattelin ottaa läppärin mukaan ja sillä tarkistaa vikakoodit, ettei ole mitään ja mahdollisesti kilometrit kanssa, nehän vissiin jostain näkee?
Itseasiassa alkuperäiseen asiaan sen verran, että taitaa mieli kääntyä tuon mustan puolelle, mikäli se on vain muuten hyvässä kunnossa. Tekee sitten suomessa hihnanvaihdot yms sitä mukaa kun tarttee.
Onkos noissa hihnanvaihdoissa suomessa 6 vuoden ikäraja? Eli vaikka kyseisessä yksilössä on vasta 86 tkm mittarissa, niin se hihna kannattaa katsoa heti pumppuineen ja kiristimineen?
Vinkkiä, missä halpa teettää(halpa ja hyvä)?
Toisena kysymyksenä, onkos odb-liitin missä tt:ssä? Ajattelin ottaa läppärin mukaan ja sillä tarkistaa vikakoodit, ettei ole mitään ja mahdollisesti kilometrit kanssa, nehän vissiin jostain näkee?
Itseasiassa alkuperäiseen asiaan sen verran, että taitaa mieli kääntyä tuon mustan puolelle, mikäli se on vain muuten hyvässä kunnossa. Tekee sitten suomessa hihnanvaihdot yms sitä mukaa kun tarttee.
Onkos noissa hihnanvaihdoissa suomessa 6 vuoden ikäraja? Eli vaikka kyseisessä yksilössä on vasta 86 tkm mittarissa, niin se hihna kannattaa katsoa heti pumppuineen ja kiristimineen?
Vinkkiä, missä halpa teettää(halpa ja hyvä)?
Lukkari, noissa on sellainen lenkkimäinen se vastakappale, eikä siinä ole mitään suojamuoveja.
Tuota ovea kun painelee tuosta yläkulmasta kahvan päältä, niin kuulostais niinku se natina tulisi jostain ihan oven yläosasta (ja siltä se kuulostaa ajaessakin)... sellaiselta tiivisteen kitinältä se kuulostaa, mutta en ole keksinyt mistä voisi tulla. Ajatuksena on ollut vetää maalarinteippiä tiivisteiden päälle ja kokeilla muuttuuko natina. Tiivisteiden voitelu ei ole auttanut sinänsä mitään. Kevättalvella tuo natina alkoi kuulua. Joskus satunnaisesti natisee myös oikea ovi.
OBD-liitin löytyy sieltä kuskin jalkatilasta. Kilometrejä ei näe muualta kuin mittaristosta, eli joudut luottamaan siihen mittariston lukemaan.
Tuontipeleissä (noh, miksei ihan ns. Suomi-autoissakin) se hihna kannattaa kyllä vaihtaa aina, etenkin jos se ei ihan tuorealta näytä... ei niihin mittariston kilometreihin voi koskaan 100% luottaa. Omalla oli ajettu n. 120tkm kun se tuotiin, eikä hihnaa oltu vaihdettu (Saksassa pidempi vaihtoväli kuin Suomessa).
Tuota ovea kun painelee tuosta yläkulmasta kahvan päältä, niin kuulostais niinku se natina tulisi jostain ihan oven yläosasta (ja siltä se kuulostaa ajaessakin)... sellaiselta tiivisteen kitinältä se kuulostaa, mutta en ole keksinyt mistä voisi tulla. Ajatuksena on ollut vetää maalarinteippiä tiivisteiden päälle ja kokeilla muuttuuko natina. Tiivisteiden voitelu ei ole auttanut sinänsä mitään. Kevättalvella tuo natina alkoi kuulua. Joskus satunnaisesti natisee myös oikea ovi.
OBD-liitin löytyy sieltä kuskin jalkatilasta. Kilometrejä ei näe muualta kuin mittaristosta, eli joudut luottamaan siihen mittariston lukemaan.
Tuontipeleissä (noh, miksei ihan ns. Suomi-autoissakin) se hihna kannattaa kyllä vaihtaa aina, etenkin jos se ei ihan tuorealta näytä... ei niihin mittariston kilometreihin voi koskaan 100% luottaa. Omalla oli ajettu n. 120tkm kun se tuotiin, eikä hihnaa oltu vaihdettu (Saksassa pidempi vaihtoväli kuin Suomessa).
Juu, saksassa taitaa olla vaihtoraja 180tkm, mikä on aika hullu jo :) Briteissä tuntuu olevan ihan liikkeen työntekijästä kiinni, mitä suositteleevat, kaikkea 90 ja 180tkm välissä. Kait se pitää vaihtaa, tietää sitten ainakin, että millon on tehty :) Jotenkin vaan vastahakonen heti tekemään kallista huoltoa, mutta kyllähän se kannattaa tehdä. Mietityttää vain, kun olisi toinen vaihtoehto, missä juuri tehty hihnanvaihto ja minkä saisi todennäkösesti pienemmillä veroilla kilsojen ja rek.kuukauden vuoksi...
No onneksi on vielä viikko aikaa, ennen kuin on aika lähteä saksaan. Ennen to ei pääse ja sen jälkeen pitää sit katsoa edukas lentopäivä vaan.
Mittaristo, sähkölasien ääntely, ne nyt on tiedossa ja joku väittää nettiautossa että ilmastoinnin kompressori magneettikytkimineen olis herkkä hajoamaan. Onkos kellään tietoa tästä, voiko sitä huomata ennen kuin on myöhäistä?
No onneksi on vielä viikko aikaa, ennen kuin on aika lähteä saksaan. Ennen to ei pääse ja sen jälkeen pitää sit katsoa edukas lentopäivä vaan.
Mittaristo, sähkölasien ääntely, ne nyt on tiedossa ja joku väittää nettiautossa että ilmastoinnin kompressori magneettikytkimineen olis herkkä hajoamaan. Onkos kellään tietoa tästä, voiko sitä huomata ennen kuin on myöhäistä?
Omaan maksoi hihnanvaihto vesipumppuineen 400€, et mun mielestä se on väärä paikka alkaa säästämään ja valitsemaan sen perusteella ostettavaa autoa. Käyttää tinkaus perusteena vaikka tota tulevaa kallista huoltoa, niin eiköhän sieltä ton verran saa tippumaan. Jälleenmyynti on pienemmillä kilsoilla varmasti helpompaa, et jos nyt ostat 150tkm ajetun tai 80tkm ajetun.
Teemu, missäs tuohon hintaan sait?
Autohuolto P. Huttu Turussa.
http://www.kaarinanvaraosa.fi/huttu.html
Tota ovat ainakin Audifinnsin puolella kehuneet, eikä itelläkään ole valittamista.
Tossa oli sitten pelkästään hihna+siihen liittyvät, eli ei normaali 90tkm huolto, kun teetin ton 80tkm:ssa, kun tuli vuodet täyteen.
edit.
Korjataan vielä sen verran, et summa oli muistaakseni 419€, ettei tule valehdeltua. Ja en tiedä joutuuko TT:ssä purkamaan jotain enemmin tieltä pois kun S3:ssa, että onko siinä kalliimpaa.
Katsoin tosta 1.5 vuotta vanhaa hinta-arviota LMS Motorsportilta Mietoisista. 90tkm huolto. Sisältäen normihuollon öljyineen, haldex huollon, vesipumpun, moniurahihnan, jakohihnaremontin, 680 euroa. Varsinainen lasku oli enempi kun siinä vaihdettiin jarrut neljään nurkkaan yms. Pelkkä hihna+vesipumppuremontin hinta varmaan olisi ollut 400-450 väliin.
Onnea hakureissulle, muistin virkistämiseksi pari muistutusta paikallisista tavoista:
-Liikkeillä virhevastuu 2 vuotta ja merkkiliikkeiden kanssa homma pelittää varsin hienosti (kokemusta on: 1xpikkuosia, 1xkytkinremppa) eli muutaman satasen takia ei kannata ostaa yksityiseltä, jos ei tunne autoa perin pohjin. Jobbarit sitten erikseen, yleensä samaan kategoriaa kuin suomessa, joskus hyviä, joskus huonoja
-Tarkista, että kauppakirja tehdään (vaikka merkistä ostaesta) liikkeen ja sun välillä eikä kenenkään muun. Ulukomaalaista kusetaan suht. herkästi
-Kilometrien kanssa on vähän tietysti niin ja näin, räikeät tapaukset näkee herkästi, mutta esim. tietynlaisista olosuhteissa autot kulahtaa vähän eri tavalla, joten selvätkään ulkoiset merkit eivät välttämättä kerro, että autolla olisi enemmän rullattu. Jos on skeptikon vikaa, niin kannattaa ajaa merkkiin ja suoritutaa jonkin sortin tarkastus, että huoltohistoria pitää.
Heikki J: Olikos noita mittarivikoja kautta linjan kaikissa TT:ssä vai vain jossakin vuosissa?
-Liikkeillä virhevastuu 2 vuotta ja merkkiliikkeiden kanssa homma pelittää varsin hienosti (kokemusta on: 1xpikkuosia, 1xkytkinremppa) eli muutaman satasen takia ei kannata ostaa yksityiseltä, jos ei tunne autoa perin pohjin. Jobbarit sitten erikseen, yleensä samaan kategoriaa kuin suomessa, joskus hyviä, joskus huonoja
-Tarkista, että kauppakirja tehdään (vaikka merkistä ostaesta) liikkeen ja sun välillä eikä kenenkään muun. Ulukomaalaista kusetaan suht. herkästi
-Kilometrien kanssa on vähän tietysti niin ja näin, räikeät tapaukset näkee herkästi, mutta esim. tietynlaisista olosuhteissa autot kulahtaa vähän eri tavalla, joten selvätkään ulkoiset merkit eivät välttämättä kerro, että autolla olisi enemmän rullattu. Jos on skeptikon vikaa, niin kannattaa ajaa merkkiin ja suoritutaa jonkin sortin tarkastus, että huoltohistoria pitää.
Heikki J: Olikos noita mittarivikoja kautta linjan kaikissa TT:ssä vai vain jossakin vuosissa?
Yksityiseltä ainakin tällä hetkellä olen hakemassa. Ei kait ne sen epärehellisempiä ole kuin suomalaisetkaan? On tuo eri kuin hopea väristen valikoima niin suppea :( Saakos runkonumerolla suomen liikkeistä tuota infoa autosta? Mittarivikoja on muistaakseni ainakin 2002 asti, eli ei vaikuta minun hakuun.
Eihän ne :-), mutta silloin parempi tietää mitä ostaa ja kolarikorjaukset/koneenvaihdot saattaa jäädä mainitsematta, jos ei mainittu huoltokirjassa. Muutenhan ne varsin yhteiskykyisiä siihen pisteeseen asti kun saa rahat. Joskus jopa sen jälkeen, voit kysäistä josko se auttaisi sua vielä rekisteröinnissä -->Yleensä tietävät mistä hakea halvin vakuutus jne.
Itse asioin mielelläni liikkeen kanssa juuri ylläolevien vastuukysymysten takia. En maalaa piruja seinälle, mutta tiedän kokemuksesta, että kaikenlaista tavaraa on tarjolla hyvissäkin kuorissa. Kilsat näkyy ymmärtääkseni Suomessakin, jos vain suomalainen dealeri on yhteistyökykyinen.
Itse asioin mielelläni liikkeen kanssa juuri ylläolevien vastuukysymysten takia. En maalaa piruja seinälle, mutta tiedän kokemuksesta, että kaikenlaista tavaraa on tarjolla hyvissäkin kuorissa. Kilsat näkyy ymmärtääkseni Suomessakin, jos vain suomalainen dealeri on yhteistyökykyinen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eli ainakin, että kauppasumma on kokonaisuudessaan maksettu kauppakirjantekohetkellä ja omistusoikeus tulee minulle, nähtävästi on tärkeää, että siitä selviää että olen yksityinen ostaja. Kait siihen voi laittaa myös, että vakuuttaa, ettei ole kolaroitu ja että kilometrit pitää paikkansa ja jos mahdollista, niin joku viikon vastuu vaikka, että ei ihan suoraan kuse silmään :) Jos tulee joillekin muuta mieleen, ni ilmoitelkaa vaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No valmistenumero tietysti.. Minkäslaisia nuo koneenvaihdot on tuolla? Jos on pannu vaihdettu syystä tai toisesta audin liikkeellä, niin onko sillä väliä? Eli vaihtaako ne uuden sinne, vai jonkun kunnostetun koneen? Lähinnä itseä arveluttaa joku vaihtokone, mutta semmoisia tuntuu olevan tuolla aikasta paljon ja jos se on oikeasti uus, ni mikäs, kyl vähemmä ajettu tekniikka aina kelpaa.
Pitää nyt piinata teitä kunnolla kysymyksillä :)
Pitää nyt piinata teitä kunnolla kysymyksillä :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Yleensä saksalaisella myyjällä löytyy lomakkeet joka lähtöön, muutamia malleja lyötyy "kfz kaufvertrag" haulla googlesta. Esim. tällä voisin myydä omankin auton --> http://www.acteam.de/upload/anhangdatei ... vertrag%22
-Erittelee kaikki tarkeimmät asiat + vaatii henkkarin/passin nron jne. Lontooksi ei valitettavasti ole sanaakaan.
Nuo vaihtokoneiset kiertäisin vielä kaukaa, jos myyjällä ei ole osoittaa mitä sille on tehty. Jos paperit löytyy, niin homma vamos (olettaen, että jonkin tunnettu korjaamo on homman tehnyt ja auto ei ole heti myynnissä).
-Erittelee kaikki tarkeimmät asiat + vaatii henkkarin/passin nron jne. Lontooksi ei valitettavasti ole sanaakaan.
Nuo vaihtokoneiset kiertäisin vielä kaukaa, jos myyjällä ei ole osoittaa mitä sille on tehty. Jos paperit löytyy, niin homma vamos (olettaen, että jonkin tunnettu korjaamo on homman tehnyt ja auto ei ole heti myynnissä).
Nyt ei ehi, mutta ensi viikolla pitää tulostella pari ja sitten babelfishillä katsella(nimet yms tiedot nyt ymmärtää muutenkin) ne mitä ei ymmärrä. Jos ei sittenkään joku kokhta noista aukea, niin pitää sitten kysellä vaikka täältä apuja. Jos on saksalainen kauppakirja ja suomentaa itseään varten oleelliset kohdat, niin lienee fiksuin tapa.
Noniin. Nyt pitäisi saada apua viisailta vielä vähäsen. Kauppakirjasta suurin osa lontoostettu, mutta pari seuraavaa riviä jos joku osaa sanoa :)
amtl. Kennzeichen
TÜV = katsastus aika?
ASU =päästömittaus, siis milloin tehty viimeksi?
Erstzulassung=käyttöönottovuosi?
mit KFZ-Brief, KFZ-Schein,
Käufer verpflichtet sich, das KFZ sofort, spätestens
jedoch innerhalb 1 Woche umzumelden.=Ostaja siirtää auton nimiinsä välittömästi, kuitenkin viimeistään viikon sisään, onko noin?
amtl. Kennzeichen
TÜV = katsastus aika?
ASU =päästömittaus, siis milloin tehty viimeksi?
Erstzulassung=käyttöönottovuosi?
mit KFZ-Brief, KFZ-Schein,
Käufer verpflichtet sich, das KFZ sofort, spätestens
jedoch innerhalb 1 Woche umzumelden.=Ostaja siirtää auton nimiinsä välittömästi, kuitenkin viimeistään viikon sisään, onko noin?
amtl. Kennzeichen
TÜV = katsastus aika?
ASU =päästömittaus, siis milloin tehty viimeksi?
Erstzulassung=käyttöönottovuosi?
mit KFZ-Brief, KFZ-Schein,
Käufer verpflichtet sich, das KFZ sofort, spätestens
jedoch innerhalb 1 Woche umzumelden.=Ostaja siirtää auton nimiinsä välittömästi, kuitenkin viimeistään viikon sisään, onko noin?
Amtl. Kennzeichen -->Rekisteritunnus (viimeisin jo useita)
TÜV= Yleensä ilmoittaan mihin asti voimassa (Esim. 06/07)...Export-kilpiin tämän pitää olla muuten voimassa
ASU= Abgasuntersuchunng = Päästömittaus, ilmoitetaan kuten TÜV eli mihin asti voimassa
Erstzulanssung = Käyttöönottopäivä
KFZ-Brief = Meidän rekisteriotteen 2. osaa vastaava vihreä lappu ns. omistajakirja
KFZ-Schein = Rekisteriote
Tuo viimeinen oli oikein tulkittu, koskee vain paikallista auto kauppaa (melko harvinaista kuitenkin)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa