Uusi Octavia RS

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 19.3.2006 19:40

^^Mistä ostit, jos saa kysyä? Itekin kyselly tarjouksia parista paikasta ja yleinen linja tuntuu olevan -5% listahinnasta.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 19.3.2006 20:30

Joo, Maxi-dotti tuli ku tulossa olevassa autossa oli se, olisin ehkä jokatapauksessa sen ottanut.
Ikävä kyllä tehtaalla ei asennettu hälytintä. Täytyy katsoa joku häläri jonka saa koodattua avaimella toimivaksi. Tai asentaa liikkeessä jälkikäteen.

Täytyy ihmetellä hälärien hintoja.

sik: PK-seudulla Metroautossa ja Vemixissä kävin. Kyllä se vara tuntu olevan kaikilla about sama.

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 19.3.2006 21:18

Minkäslaisen ostit? Farkku, konttiperä, mikä väri?

Milloin pitäisi tulla?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 19.3.2006 21:56

Pieni vinkki, kysykääpä RS:ää Seinäjoelta. ;) Saa yli 5%...

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 20.3.2006 11:32

Musta HB. Tulossa suomeen. Kuun vaihteessa "pitäisi" saada alle.

Suosittelen kyllä myös Pitäjänmäen Vemixiä.

seatts
-
Viestit: 167
Liittynyt: 14.10.2004 16:02

ViestiKirjoittaja seatts » 20.3.2006 19:03

Pieni vinkki, kysykääpä RS:ää Seinäjoelta. ;) Saa yli 5%...


Vaihtoautolla vai ilman??

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.3.2006 23:47

Tietenkin ilman, mitä alennuksia uudesta muka saa vaihtoautolla?

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 21.3.2006 0:16

Parhaat alennukset saa uudella autolla.

Edit: Ei ne alennukset muutu vaikka mitä annat vaihdossa. Se on se yks ja sama tinkivara mikä siinä hinnottelussa on.
Monet huomaa vaan että ku vanhasta tarjotaan se kunnon markkinahinta, niin ei yks kaks saakkaan uuden auton hintaa enää tingittyä alas.
Viimeksi muokannut Jacques, 21.3.2006 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 21.3.2006 0:37

^ ? Joka tapaukses siinä voittaa tietenkin, jos ei vie autoaan vaihdossa liikkeeseen. Myy eka oman auton pois ja sit kyselemään käteistarjouksia eri puolilta Suomea. Näin saa autonsa halvimmalla.
Viimeksi muokannut Peke, 6.6.2006 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 24.3.2006 15:49

Jopa on käynyt rakkine kaupaksi. Niinkin luotettavan tahon kuin Autobildin tietotoimiston mukaan noita on tilattu jo 200kpl...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 24.3.2006 16:07

En kyllä yhtään ihmettele, jos menee kaupaksi. Erinomainen auto. Kyllähän tuollaista saa odottaa, jos tilaa...

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 24.3.2006 16:58

Hinnan ja laadun kohdatessa kaikki on mahdollista, tuo on ehdoton valinta jos haluaa tilaa ja hieman sporttisuutta. Nelivedon puuttuminen on pientä ja uusavuttomien kuskien ongelma (tosin enemmän sen tiellä pitäminen taitoa vaatii, kuten on nähty) ;-)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 24.3.2006 19:38

^ Autokoulusta täydellisesti selvinneen saa etuvedon. Muutamin huomautuksin läpipäässeet takavedon. Kädettömät nelivedon.

Täysin toivottomat nelivedon apupyörillä. ;)

Markot
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.3.2006 20:46

ViestiKirjoittaja Markot » 24.3.2006 21:04

Tuli tänään otettua tyypit HB RS Octaviasta ja seikka johon kiinnitin huomioita oli takaa (kontista?) kantautuva älytön rengasmelu. Tähän varmaankin vaikuttaa NHP4 renkaat (koko18x?) mutta tämänpäiväisen lumisateen jälkeen stadin tiet olivat auraamattomat ja lumiset siitä huolimatta meteliin kiinnitti huomioita liikaa. Pikaisella tutkimisella takaistuimen ja kontin huopien alta löytyi miltei puhdas peltipinta joten bitumimattoa kehiin ja rengasmelu kuriin?? Kaikin puoli erittäin positiivinen kokemus rengasmelua lukuunottamatta, vakio popit toistaseksi parhaat kuulemani mun peltikorville. Eilen tyypattu Focus ST oli mielestäni huomattavasti hiljaisempi vaikkakin tiet olivat eilen kevät kelin mukaisesti kuivat ja talven nastojen jäljiltä erittäin karheat, tai sitten viitospytyn soundi & turbon äänet jätti alleen rengas melut. Plussaa Focukselle moottori soudista ja pannun väännöstä, HUH! Vaikea valinta, Octaviaa puoltaa 5 tonttua halvempi hinta ja parempi varustelutaso.

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 24.3.2006 22:25

Itte en osannut kiinnittää huomiota meluisuuteen, kun alla oli koeajoautossa Nokian RSI kitkat koossa 225/45x17". Vertailukohta kun on vanhakoppainen octavia farkku rengastettuna hkpl4:llä koossa 205/55x16", niin lähes mikä tahansa on hiljaisempi...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 24.3.2006 22:55

Minusta Octavia oli taas hiljainen, farkku tuli siis ajettua.

Jacques
-
Viestit: 93
Liittynyt: 29.9.2005 13:14

ViestiKirjoittaja Jacques » 25.3.2006 13:05

Octavia oli kieltämättä äänekäs. Talvirenkaina oli 225/45/17 hkpl4:et, mikäli oikein muistan. Tuohon meluun on totuttu jo golfin kanssa. :(

Surullista että uutta autoa ostaessa pitää lähteä hakemaan bitumia kaupasta. :)

Jayk
-
Viestit: 39
Liittynyt: 29.3.2004 18:53

ViestiKirjoittaja Jayk » 25.3.2006 13:47

T-power: köyhät ajelee etuvedolla ,ku ei oo varaa nelikkoon:) & tosiaan tuo uusi rs on aika makea peli!

Markot
-
Viestit: 26
Liittynyt: 24.3.2006 20:46

ViestiKirjoittaja Markot » 25.3.2006 13:53

Jacques, samaa mieltä minäkin, asiaan tietenkin voi vaikuttaa rengas valinnalla mutta en ikimaailmassa suostu ottamaan tehokkaaseen autoon kitkoja, se lamellien ja pehmeän rengasrakenteen myötä tuleva lilluminen, ei kiitos. Uuden RS Octavia nastarenkailla varustettuna luulen että kontti toimii tavallaan 'kaikukoppana' ja vahvistaa vaan renkaista aiheutuvaa melua, tämän vahivstuksen ja kaikukoppaefektin kun saa poistettua niin hyvä tulee...

Onko kellään kokemuksia nykyauton rengasmelun vaimentamisesta bitumimattoa käyttäen?? Itse aikanaan autohifä vakavammin harrastaneena (10v sitten) vuorasin bitumimatolla silloinsen projektini etuovet, takakontin, takaovet, takapyörien kaaret kontista ja takapenkin pohjan ja ero oli huomattava ennen ja jälkeen vuorauksen, erityisesti kontista kantautuva melu pieni tasolle jolla sitä ei enää noteerannut. Mattoa meni n. 80 kiloa kokonaisuudessaan, hintaa projektille tuli 1000 silloista markkaa ja 2 arkipäivää kuumailmapuhaltimen kanssa ahertaessa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 25.3.2006 19:53

Jayk: Eihän tuo mikään kallis auto olekkaan, mutta maksettu kuitenkin. Periaatteeni on pitää mahdollisimman vähän rahaa kiinni autossa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.3.2006 21:53

en ikimaailmassa suostu ottamaan tehokkaaseen autoon kitkoja, se lamellien ja pehmeän rengasrakenteen myötä tuleva lilluminen, ei kiitos.
Ei nuo nykykitkat enää kovinkaan veteliltä tunnu. Parannusta esimerkiksi Nokian Q:n jälkeen on tapahtunut roimasti. Matalan profiilin kanssa kitka voisi olla moiseen autoon ihan hyvä valinta, eipä tarvitse murehtia nastojen kiinni pysymisestä :)

Ilmeisesti tottumiskysymysten takia useimmissa koeajoautoissa tuntuu olevan nastat alla.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 25.3.2006 22:04

Ei nuo nykykitkat enää kovinkaan veteliltä tunnu.


Ikävä kyllä on, ja olen siracen kanssa samaa mieltä asiasta. Omassani on Nokian RSI 225:set ja kiivaammassa kiihdytyksessä luistonesto/ESP katkoo tehon pois, kun rengas "antaa periksi". Tänään viimeksi kävi niin, kun kiihdytti paikaltaan reilummin. Liukasta tuossa kohtaa ei ollut, vaan renkaan pinta antoi periksi ja TC "luuli", että on liukasta.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 25.3.2006 22:18

T-Power
PostPosted: 25.3.2006 19:53 Post subject:
Jayk: Eihän tuo mikään kallis auto olekkaan, mutta maksettu kuitenkin. Periaatteeni on pitää mahdollisimman vähän rahaa kiinni autossa.


No mikset sitten aja liiserillä?

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 25.3.2006 22:40

Periaatteeni on pitää mahdollisimman vähän rahaa kiinni autossa.


Just joo... tais sattua suuhun. Ja ajaa 40k€:n autolla.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.3.2006 22:54

ja sitten palataankin takaisin aiheeseen niin ei tarvita lukkoa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 25.3.2006 23:06

^^Loppupeleissä nykypäivänä neljänkympin auto ei ole mikään kallis auto. Kaukana siitä, jos aletaan ökyautoja etsimään. Näin se vaan on!

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 26.3.2006 10:53

Ikävä kyllä on, ja olen siracen kanssa samaa mieltä asiasta. Omassani on Nokian RSI 225:set ja kiivaammassa kiihdytyksessä luistonesto/ESP katkoo tehon pois, kun rengas "antaa periksi".


Oleellista on, että onko se nastarengas muka yhtään sen kummallisempi. Ja kas, kysymys olikin retorinen - ei se ole.

Talvirenkaat nyt eivät vaan ole parhaimmillaan kesäkeleillä, se pitää vain hyväksyä. Itse olen ollut myös nastoja vastaan, osaksi siitä syystä, että kokemukset noista ovat olleet jostain 10 vuoden takaa.
Nyt kuitenkin kun sekä Focus ST:n että Octavia RS:n alla olleet kitkat toimivat varsin hyvin jopa helvetin liukkaalla kelillä, valinta oli helppo: seuraavaksi alle tulee mullekin nastattomat.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 26.3.2006 22:00

Kyllä kitkat toimii hyvin uusissakin autoissa, pakkoko se on pystyä ajamaan talvellakin kuin rallissa...? Itse tykkään ku kitkat on paljon hiljaisemmat kuin nastat ja niillä ei vit..ta niin paljoa ajaa sulalla asfaltilla. Ja kyllä minusta 40 000€ on todella paljon autosta tavalliselle työläiselle! Kuitenkin 240 000 mummoo.

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 20.5.2006 11:19

Nythän rakkineesta tulee 170hp diesel -versio myyntiin, mutta sen yhteyteen ei ainakaan vielä saa DSG:tä.

Kuva

Kuva

Ja kiitos kysymästä, oman tilauksen valmistumisviikko oli tämä kuluva. Mennee vielä siis ~3 vkoa ennenkuin Octavia materialisoituu tuohon etupihalle.

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 20.5.2006 11:23


oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 6.6.2006 15:01

Tuosta OCU II RS TDI:n aikataulusta oli juttua yhdellä saksankielisellä foorumilla:

Sehr geehrter Herr H********,

vielen Danke für Ihre Emailanfrage.

Die ersten Octavia RS Modelle mit 170 PS TDI PD werden Ende Juli in Österreich sein.

Auf Grund der großen Nachfrage kann es allerdings schnell zu Lieferverzögerungen kommen.

Falls Sie noch Fragen haben, können Sie sich gerne an mich wenden.

Freundliche Grüße

Sebastian Eibenberger
Verkaufsorganisation

Intercar Austria GmbH
Großhandel Skoda Österreich
Vogelweiderstraße 75
A-5021 Salzburg


Eli Heinäkuun loppu -06 Itävallassa, mutta toimituksiin luvassa viivytyksiä jos kysyntä rankempaa. Koska tämä esitellään Suomessa?

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 6.6.2006 15:58

En tiä, mutta hinnat on jo:
Octavia Combi 1.9 TDI 4x4 Elegance, 35090 €
Octavia Combi 2.0 TDI DPF 4x4 Elegance, 37890 €
Octavia Combi 2.0 TDI DPF RS (125 kW), 37870 €

Ja eipä ole omaa rimpulaa näkynyt vieläkään. "Kaksi viikkoa" oli tämänpäiväinen tiedonanto ETA:sta.

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 3.8.2006 12:38

Mjoo. Auto tuli joskus kesäkuun puolessa välissä ja nyt sillä on retkeilty noin 5tkm. Ei nyt mitään ihmeempiä valittamisia ole ilmaantunut - muuta kuin että laiskahan se vakiona on ja sutii kyllä luvattoman herkästi sisäkurvinpuoleista etupyörää. Toimeen tulee kyllä, vaikka tietysti parempiakin on.

Alla pari kuvatusta rakkineesta, toisesta varmaan käy selville syy farkun valintaankin.

http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... C00002.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... ited-1.jpg

[/case closed]

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 10.8.2006 17:45

Noissa RS2:sen jakkaroissa kun on tuo valkoinen etuosa, niin miten herkkä se on likaantumaan? Tai paremminkin, miten hyvin se lika siinä näkyy?

ZerBo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 8.2.2004 12:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja ZerBo » 10.8.2006 21:31

Ei mulla ainakaan oo lika kiinni jääny vaikka suht likasissa, pölysissä jne vaatteissa tulee autoon istuttuu.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 27.8.2006 14:09

Jokos ootte nähny missään TDI mallia koeajettavana? Kuopion Skoda liikkeellä oli vain TFSI.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 28.8.2006 8:40

Lukenut hieman ristiriitaisia kommentteja tuosta uudesta 170hv moottorista. Kuulemma edelleen alakierroksilla (alle 2000rpm) puhditon. En tiedä onko syynä tiukentuneet saastemääräykset vai mitkä muttei tunnu olevan enään nykydieseleissä sitä paljon puhuttua alavääntöä vaan reilu rykäys 2000rpm ja siitä sitten 4000rpm asti vetoja yllinkyllin eikä tämän alle tapahdu juur mitään. Oma veikkaus on että tuo liittyy juurikin savutuksen kontrollointiin eli syöttöjä aletaan saamaan vasta kun ahdin on turvallisesti toiminta-alueella. Odotellaan kuitenkin ensimmäisiä kokemuksia mielenkiinnolla.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa