Uusi Octavia RS
Valvoja: ffp jäsenet
Joo, Maxi-dotti tuli ku tulossa olevassa autossa oli se, olisin ehkä jokatapauksessa sen ottanut.
Ikävä kyllä tehtaalla ei asennettu hälytintä. Täytyy katsoa joku häläri jonka saa koodattua avaimella toimivaksi. Tai asentaa liikkeessä jälkikäteen.
Täytyy ihmetellä hälärien hintoja.
sik: PK-seudulla Metroautossa ja Vemixissä kävin. Kyllä se vara tuntu olevan kaikilla about sama.
Ikävä kyllä tehtaalla ei asennettu hälytintä. Täytyy katsoa joku häläri jonka saa koodattua avaimella toimivaksi. Tai asentaa liikkeessä jälkikäteen.
Täytyy ihmetellä hälärien hintoja.
sik: PK-seudulla Metroautossa ja Vemixissä kävin. Kyllä se vara tuntu olevan kaikilla about sama.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Parhaat alennukset saa uudella autolla.
Edit: Ei ne alennukset muutu vaikka mitä annat vaihdossa. Se on se yks ja sama tinkivara mikä siinä hinnottelussa on.
Monet huomaa vaan että ku vanhasta tarjotaan se kunnon markkinahinta, niin ei yks kaks saakkaan uuden auton hintaa enää tingittyä alas.
Edit: Ei ne alennukset muutu vaikka mitä annat vaihdossa. Se on se yks ja sama tinkivara mikä siinä hinnottelussa on.
Monet huomaa vaan että ku vanhasta tarjotaan se kunnon markkinahinta, niin ei yks kaks saakkaan uuden auton hintaa enää tingittyä alas.
Viimeksi muokannut Jacques, 21.3.2006 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ ? Joka tapaukses siinä voittaa tietenkin, jos ei vie autoaan vaihdossa liikkeeseen. Myy eka oman auton pois ja sit kyselemään käteistarjouksia eri puolilta Suomea. Näin saa autonsa halvimmalla.
Viimeksi muokannut Peke, 6.6.2006 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Tuli tänään otettua tyypit HB RS Octaviasta ja seikka johon kiinnitin huomioita oli takaa (kontista?) kantautuva älytön rengasmelu. Tähän varmaankin vaikuttaa NHP4 renkaat (koko18x?) mutta tämänpäiväisen lumisateen jälkeen stadin tiet olivat auraamattomat ja lumiset siitä huolimatta meteliin kiinnitti huomioita liikaa. Pikaisella tutkimisella takaistuimen ja kontin huopien alta löytyi miltei puhdas peltipinta joten bitumimattoa kehiin ja rengasmelu kuriin?? Kaikin puoli erittäin positiivinen kokemus rengasmelua lukuunottamatta, vakio popit toistaseksi parhaat kuulemani mun peltikorville. Eilen tyypattu Focus ST oli mielestäni huomattavasti hiljaisempi vaikkakin tiet olivat eilen kevät kelin mukaisesti kuivat ja talven nastojen jäljiltä erittäin karheat, tai sitten viitospytyn soundi & turbon äänet jätti alleen rengas melut. Plussaa Focukselle moottori soudista ja pannun väännöstä, HUH! Vaikea valinta, Octaviaa puoltaa 5 tonttua halvempi hinta ja parempi varustelutaso.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Jacques, samaa mieltä minäkin, asiaan tietenkin voi vaikuttaa rengas valinnalla mutta en ikimaailmassa suostu ottamaan tehokkaaseen autoon kitkoja, se lamellien ja pehmeän rengasrakenteen myötä tuleva lilluminen, ei kiitos. Uuden RS Octavia nastarenkailla varustettuna luulen että kontti toimii tavallaan 'kaikukoppana' ja vahvistaa vaan renkaista aiheutuvaa melua, tämän vahivstuksen ja kaikukoppaefektin kun saa poistettua niin hyvä tulee...
Onko kellään kokemuksia nykyauton rengasmelun vaimentamisesta bitumimattoa käyttäen?? Itse aikanaan autohifä vakavammin harrastaneena (10v sitten) vuorasin bitumimatolla silloinsen projektini etuovet, takakontin, takaovet, takapyörien kaaret kontista ja takapenkin pohjan ja ero oli huomattava ennen ja jälkeen vuorauksen, erityisesti kontista kantautuva melu pieni tasolle jolla sitä ei enää noteerannut. Mattoa meni n. 80 kiloa kokonaisuudessaan, hintaa projektille tuli 1000 silloista markkaa ja 2 arkipäivää kuumailmapuhaltimen kanssa ahertaessa.
Onko kellään kokemuksia nykyauton rengasmelun vaimentamisesta bitumimattoa käyttäen?? Itse aikanaan autohifä vakavammin harrastaneena (10v sitten) vuorasin bitumimatolla silloinsen projektini etuovet, takakontin, takaovet, takapyörien kaaret kontista ja takapenkin pohjan ja ero oli huomattava ennen ja jälkeen vuorauksen, erityisesti kontista kantautuva melu pieni tasolle jolla sitä ei enää noteerannut. Mattoa meni n. 80 kiloa kokonaisuudessaan, hintaa projektille tuli 1000 silloista markkaa ja 2 arkipäivää kuumailmapuhaltimen kanssa ahertaessa.
Ei nuo nykykitkat enää kovinkaan veteliltä tunnu. Parannusta esimerkiksi Nokian Q:n jälkeen on tapahtunut roimasti. Matalan profiilin kanssa kitka voisi olla moiseen autoon ihan hyvä valinta, eipä tarvitse murehtia nastojen kiinni pysymisestä :)en ikimaailmassa suostu ottamaan tehokkaaseen autoon kitkoja, se lamellien ja pehmeän rengasrakenteen myötä tuleva lilluminen, ei kiitos.
Ilmeisesti tottumiskysymysten takia useimmissa koeajoautoissa tuntuu olevan nastat alla.
Ei nuo nykykitkat enää kovinkaan veteliltä tunnu.
Ikävä kyllä on, ja olen siracen kanssa samaa mieltä asiasta. Omassani on Nokian RSI 225:set ja kiivaammassa kiihdytyksessä luistonesto/ESP katkoo tehon pois, kun rengas "antaa periksi". Tänään viimeksi kävi niin, kun kiihdytti paikaltaan reilummin. Liukasta tuossa kohtaa ei ollut, vaan renkaan pinta antoi periksi ja TC "luuli", että on liukasta.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Ikävä kyllä on, ja olen siracen kanssa samaa mieltä asiasta. Omassani on Nokian RSI 225:set ja kiivaammassa kiihdytyksessä luistonesto/ESP katkoo tehon pois, kun rengas "antaa periksi".
Oleellista on, että onko se nastarengas muka yhtään sen kummallisempi. Ja kas, kysymys olikin retorinen - ei se ole.
Talvirenkaat nyt eivät vaan ole parhaimmillaan kesäkeleillä, se pitää vain hyväksyä. Itse olen ollut myös nastoja vastaan, osaksi siitä syystä, että kokemukset noista ovat olleet jostain 10 vuoden takaa.
Nyt kuitenkin kun sekä Focus ST:n että Octavia RS:n alla olleet kitkat toimivat varsin hyvin jopa helvetin liukkaalla kelillä, valinta oli helppo: seuraavaksi alle tulee mullekin nastattomat.
Kyllä kitkat toimii hyvin uusissakin autoissa, pakkoko se on pystyä ajamaan talvellakin kuin rallissa...? Itse tykkään ku kitkat on paljon hiljaisemmat kuin nastat ja niillä ei vit..ta niin paljoa ajaa sulalla asfaltilla. Ja kyllä minusta 40 000€ on todella paljon autosta tavalliselle työläiselle! Kuitenkin 240 000 mummoo.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Laitetaan tuohon nyt pari linkkiä tuohon (benzin) farkkumalliin:
http://auto.cz/testy/skoda-octavia-comb ... .html#foto
http://www.teknikensvarld.se/files/TV05 ... kombis.pdf
http://auto.cz/testy/skoda-octavia-comb ... .html#foto
http://www.teknikensvarld.se/files/TV05 ... kombis.pdf
Tuosta OCU II RS TDI:n aikataulusta oli juttua yhdellä saksankielisellä foorumilla:
Eli Heinäkuun loppu -06 Itävallassa, mutta toimituksiin luvassa viivytyksiä jos kysyntä rankempaa. Koska tämä esitellään Suomessa?
Sehr geehrter Herr H********,
vielen Danke für Ihre Emailanfrage.
Die ersten Octavia RS Modelle mit 170 PS TDI PD werden Ende Juli in Österreich sein.
Auf Grund der großen Nachfrage kann es allerdings schnell zu Lieferverzögerungen kommen.
Falls Sie noch Fragen haben, können Sie sich gerne an mich wenden.
Freundliche Grüße
Sebastian Eibenberger
Verkaufsorganisation
Intercar Austria GmbH
Großhandel Skoda Österreich
Vogelweiderstraße 75
A-5021 Salzburg
Eli Heinäkuun loppu -06 Itävallassa, mutta toimituksiin luvassa viivytyksiä jos kysyntä rankempaa. Koska tämä esitellään Suomessa?
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Mjoo. Auto tuli joskus kesäkuun puolessa välissä ja nyt sillä on retkeilty noin 5tkm. Ei nyt mitään ihmeempiä valittamisia ole ilmaantunut - muuta kuin että laiskahan se vakiona on ja sutii kyllä luvattoman herkästi sisäkurvinpuoleista etupyörää. Toimeen tulee kyllä, vaikka tietysti parempiakin on.
Alla pari kuvatusta rakkineesta, toisesta varmaan käy selville syy farkun valintaankin.
http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... C00002.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... ited-1.jpg
[/case closed]
Alla pari kuvatusta rakkineesta, toisesta varmaan käy selville syy farkun valintaankin.
http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... C00002.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... ited-1.jpg
[/case closed]
Lukenut hieman ristiriitaisia kommentteja tuosta uudesta 170hv moottorista. Kuulemma edelleen alakierroksilla (alle 2000rpm) puhditon. En tiedä onko syynä tiukentuneet saastemääräykset vai mitkä muttei tunnu olevan enään nykydieseleissä sitä paljon puhuttua alavääntöä vaan reilu rykäys 2000rpm ja siitä sitten 4000rpm asti vetoja yllinkyllin eikä tämän alle tapahdu juur mitään. Oma veikkaus on että tuo liittyy juurikin savutuksen kontrollointiin eli syöttöjä aletaan saamaan vasta kun ahdin on turvallisesti toiminta-alueella. Odotellaan kuitenkin ensimmäisiä kokemuksia mielenkiinnolla.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa