Golf Saksasta, pohdiskelua VR6/GT TDI/?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Saksasta, pohdiskelua VR6/GT TDI/?
Morjes!
Varusmiespalvelus alkaa olla sillä mallilla et pitäs saada "kunnon" pirssi alle. Eli suunnitelmissa on mahdollisesti itse lähteä hakemaan Saksasta Golf. Budjetti <10ke, ja täten olikin alunperin hyvinkin selvää että joku -97 Highline VR6 sieltä haetaan.
Noh, mitä olen ffp:tä lukenut ja kavereita kuunnellut niin tuntuu suht vikaherkältä vehkeeltä toi VR6. Toisaalta myös järki sanoo vastaan, et dieselhän se kulutuksen puolesta pitäs olla, varsinkin näillä bensanhinnoilla.
Tuossa kun mobilea taas vaihteeksi selasin, alkoi noita III koppa GT TDI vehkeitä olla suht hyvin tarjolla. 110 hp ilmeisesti kaikki? Yksi vaihtoehtohan olisi ihan IV TDI, mut tehoille voi heittää hyvästit?
Ajatuksena on hakea budjettiin sopiva auto niin, että pikkasen jäis piristely/vanteidenvaihtorahaa...
Eli mielipiteitä aiheen tiimoilta, hyviä/huonoja puolia ks. kärryissä?
t.Matti
Varusmiespalvelus alkaa olla sillä mallilla et pitäs saada "kunnon" pirssi alle. Eli suunnitelmissa on mahdollisesti itse lähteä hakemaan Saksasta Golf. Budjetti <10ke, ja täten olikin alunperin hyvinkin selvää että joku -97 Highline VR6 sieltä haetaan.
Noh, mitä olen ffp:tä lukenut ja kavereita kuunnellut niin tuntuu suht vikaherkältä vehkeeltä toi VR6. Toisaalta myös järki sanoo vastaan, et dieselhän se kulutuksen puolesta pitäs olla, varsinkin näillä bensanhinnoilla.
Tuossa kun mobilea taas vaihteeksi selasin, alkoi noita III koppa GT TDI vehkeitä olla suht hyvin tarjolla. 110 hp ilmeisesti kaikki? Yksi vaihtoehtohan olisi ihan IV TDI, mut tehoille voi heittää hyvästit?
Ajatuksena on hakea budjettiin sopiva auto niin, että pikkasen jäis piristely/vanteidenvaihtorahaa...
Eli mielipiteitä aiheen tiimoilta, hyviä/huonoja puolia ks. kärryissä?
t.Matti
Budjetti <10ke, ja täten olikin alunperin hyvinkin selvää että joku -97 Highline VR6 sieltä haetaan.
Mä en ainakaan saanu omaani tohon hintaan hakukuluineen. Ja mulla on just toi -97 VR6 Highline. Ja siitä vikaherkkyydestä, ite oon nyt ajanut n.30tkm tolla autolla, eikä sen suurempia vikoja oo ollu, jotain kuluvaa osaa vaan on vaihdettu ja niissä on päästy suht edullisesti. Vanhemmissa VR6:ssa noi jakopäät kuulemma tuottavat harmaita hiuksia, uudemmissa ne on kuulemma suhteellisen huoltovapaita, eikä ainakaan VW:llä puhuttu mitään siitä et niitä pitäis missään kohtaa rempata. Tiä sit. Kuulemma sellasen 300tkm ajaa helposti ennen ku kannattaa edes huolestua.
Mun yksilö on ainakin ollu kaikin puolin hyvä auto ja varusteitakin on riittämiin. Oon ollu enemmän kuin tyytyväinen! Bensaa menee kesärajoituksilla maantieajossa n.8l ja kaupungissa (kaasujalasta riippuen) 10-12l.
Osta multa auto pois, se tulee myyntiin luultavasti alkusyksystä... ;)
Joo suosittelisin kans et jätät sen VR6 sinne saksaan ihan suosiolla jos et haluu ostaa hirveesti bensaa. Kavereilla tos jokunen niitä ollu paitsi et 3 koppasia ja aina jotain pientä ongelmaa niillä on ollu niissä.
VAG konsernin autoja löytyy niin densana ku diisselinäkin sieltä mobilesta aika kivasti ja tehokkaammista malleista saa pienellä virillä tai ilmankin jo todella tehokkaan 10000 eskolla.
Niin ja siihen kysymyksee et bensa vai diesel nii se riippuu ihan siitä miten paljon aikoo autolla ajaa. Kyllä VAG 1.9 tdi:stä saa niistä 110hp versioista lastulla sen noin 150hp ja sillä Golffinkin kokonen auto liikkuu jo tosi mukavasti. Samoin Bora ja Passat.
VAG konsernin autoja löytyy niin densana ku diisselinäkin sieltä mobilesta aika kivasti ja tehokkaammista malleista saa pienellä virillä tai ilmankin jo todella tehokkaan 10000 eskolla.
Niin ja siihen kysymyksee et bensa vai diesel nii se riippuu ihan siitä miten paljon aikoo autolla ajaa. Kyllä VAG 1.9 tdi:stä saa niistä 110hp versioista lastulla sen noin 150hp ja sillä Golffinkin kokonen auto liikkuu jo tosi mukavasti. Samoin Bora ja Passat.
Viimeksi muokannut Zonwe, 17.8.2006 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kavereilla tos jokunen niitä ollu ja aina jotain pientä ongelmaa niillä on ollu niissä.
Minkä ikäsiä autoja?
edit. 3-korisia on siis vuodesta -92 aina vuoteen -97 ja VR6:ssa on eroja noiden vuosimallien välillä juurikin tuon jakopään osalta. Eli ei auta jos sanoo vuosimalliks et "kolmoskoppanen".
Viimeksi muokannut albanzo, 17.8.2006 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on ollut kanssa mielessä vaihtaa Coupé kolmoskoppaiseen GT TDI:hin. No oikeastaan tää mun kysymys kuuluis tonne dieselpuolelle, muta menkööt tämän ketjun jatkoksi.
Oon jo vähän pitempään kuolaillut nettiautossa yhtä n. 9000€ maksavaa n. 200 tkm ajettua GT TDI:tä (vai olikohan GTI TDI, vai onkohan sama asia...). Saman hintaluokan IV:kin kelpais.
Kiinnostais vaan kuulla ihmisien käyttökokemuksia ko. autosta.
Dieselosastoa lukeneena olen saanut semmoisen kuvan VAG:n TDI:stä, että niissä ei ole muuta kuin vikoja. Korjatkaa jos olen väärässä...:)
Oon jo vähän pitempään kuolaillut nettiautossa yhtä n. 9000€ maksavaa n. 200 tkm ajettua GT TDI:tä (vai olikohan GTI TDI, vai onkohan sama asia...). Saman hintaluokan IV:kin kelpais.
Kiinnostais vaan kuulla ihmisien käyttökokemuksia ko. autosta.
Dieselosastoa lukeneena olen saanut semmoisen kuvan VAG:n TDI:stä, että niissä ei ole muuta kuin vikoja. Korjatkaa jos olen väärässä...:)
No eipä niissä vanhemmissakaan välttämättä kauheasti vikoja ole, tai sitten mulle on vaan sattunut toimiva yksilö. Ja eiköhän kaikkiin ~10 ja yli vuotta vanhojen autojen kuntoon vaikuta enemmän jo se miten on pidetty / huollettu.
3,5-vuoden aikana omassa autossa uusittu:
termostaatti, kiertovesipumppu (sähköinen), lämppärin kenno, laturin hihnan kiristin + loput vielä selvemmin kulutusosia (jarrut, laakeria, iskareita yms.)
Ja toi on niitä vanhoja "vikaherkempiä" malleja. (Kaippa siitä se ketju kohta katkeaa, kun täällä menee autovanhustaan kehumaan)
3,5-vuoden aikana omassa autossa uusittu:
termostaatti, kiertovesipumppu (sähköinen), lämppärin kenno, laturin hihnan kiristin + loput vielä selvemmin kulutusosia (jarrut, laakeria, iskareita yms.)
Ja toi on niitä vanhoja "vikaherkempiä" malleja. (Kaippa siitä se ketju kohta katkeaa, kun täällä menee autovanhustaan kehumaan)
majava: vikaherkkyys riippuu myös versiosta (vuosimalli, tehoversio, moottorikoodi jne), itellä ainakin tollanen loppupään jakajapumpullinen on pelannut kuin kello.
Mitä tässä vanhassa TDI:ssä on hyvää:
- vesipumppu on ohjaustehostimen kanssa omalla hihnallaan
- Piertburgin kestävämpi MAF
- tekniikka on aika helposti huollettavaa
Tuolta voi tuijotella lisää eri moottoreita:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Mo ... -moottorit
Huolloista ym:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AHU-moottori
Mitä tässä vanhassa TDI:ssä on hyvää:
- vesipumppu on ohjaustehostimen kanssa omalla hihnallaan
- Piertburgin kestävämpi MAF
- tekniikka on aika helposti huollettavaa
Tuolta voi tuijotella lisää eri moottoreita:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_Mo ... -moottorit
Huolloista ym:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AHU-moottori
Yleensä jos VR6 on saksata tuotu niin sillä on revitelty aika paljon, että oli uusi tai vanhempi VR6 niin se saattaa olla koneesta hieman huonossa kunnossa. Eriasia on jos auton käyttäjät ovat tuttuja tai tiedossa ja saa todella ostettua revittämättömän/hyvin huolletun VR6:sen.
Kyllä niitä ehjänäkin saa, en halua pelotella.
Kaverini -93 VR6 oli tuotu saksasta, kone oli aika loppu (alakerta, kiertokanki, kytkin yms pientä). Teki siitä välituksen ja harvinaista sai jotain 1000e takasin myyjältä (en tiedä oliko yksityinen vai liike). Toisaalta sillä ei ollut niin merkitystä, koska kone meni viritetyn VR6 koneen varaosiksi (se mitä siitä oli ehjänä). Mutta se siitä stoorista.
Kaikki on ihan oman harkinnan alaista, eikä sitä aina kannata kuunnella muiden mielipiteitä.
Kyllä niitä ehjänäkin saa, en halua pelotella.
Kaverini -93 VR6 oli tuotu saksasta, kone oli aika loppu (alakerta, kiertokanki, kytkin yms pientä). Teki siitä välituksen ja harvinaista sai jotain 1000e takasin myyjältä (en tiedä oliko yksityinen vai liike). Toisaalta sillä ei ollut niin merkitystä, koska kone meni viritetyn VR6 koneen varaosiksi (se mitä siitä oli ehjänä). Mutta se siitä stoorista.
Kaikki on ihan oman harkinnan alaista, eikä sitä aina kannata kuunnella muiden mielipiteitä.
Juu ennemmin ite ottasin kyl tdi:n jos täytys valita sen tai VR6 väliltä. On tuo bensa aika hyvin hinnoissaan. :( Ja vielä tuohon että 2.8 koneella on kuitenkin suuremmat vakuutus maksut kuinn 1.9. Mutta dieseliin tilee aina se hemmetin dieselvero! Ottais Suomi mallia Saksan autoveroista ja bensan ja dieselin hinnoista (ynnämuista autosäädöksistä) nii autoilukin olis paljon mukavampaa.
Itse toin juuri Saksasta itse hakemalla 97 variant tdi:n. 110hp:lla koneella, automaatti ilmastoinnilla ym. muilla hetkuilla. Ajettu hieman vajaa 200tkm ja erittäin hyvässä kunnossa. Hintaa oli 3500€ ja hakukustannuksineen auton hinnaksi tulee kaikkineen n. 6000€. Ja omasta mielestä en samalla hinnalla olisi parempaa peliä voinnut hankkia. Tosin tämä on vain oma mielipide;)
...
Mielenkiintoista settiä porukka tänne on heittänyt...
TDI näyttäs kyl fiksulta vaihtoehdolta, kiisseli-pösöä tuli laiteltua viimeksi. Mut toistaalta oishan se villeristo pirtsakka :)
Onko porukka duunaillu kuinka paljon noita GT TDI vehkeitä, ei hirveesti ole sattunu projekti-osastolla silmään. Pistäkää urlia, jos jostain päin netin syövereitä löytyis dokumentaatiota aiheesta.
Albanzo, heitäs vaikka privaan jotain suuntaan autos hinnasta jos siitä olet syssymmällä luopumassa. Kuvista katsottuna aika oossom laite, hattua täytyy nostaa laittelusta.
t.Matti
TDI näyttäs kyl fiksulta vaihtoehdolta, kiisseli-pösöä tuli laiteltua viimeksi. Mut toistaalta oishan se villeristo pirtsakka :)
Onko porukka duunaillu kuinka paljon noita GT TDI vehkeitä, ei hirveesti ole sattunu projekti-osastolla silmään. Pistäkää urlia, jos jostain päin netin syövereitä löytyis dokumentaatiota aiheesta.
Albanzo, heitäs vaikka privaan jotain suuntaan autos hinnasta jos siitä olet syssymmällä luopumassa. Kuvista katsottuna aika oossom laite, hattua täytyy nostaa laittelusta.
t.Matti
Quote Zonwe: Ottais Suomi mallia Saksan autoveroista ja bensan ja dieselin hinnoista (ynnämuista autosäädöksistä) nii autoilukin olis paljon mukavampaa.
Saksassa maksaa Bensa lähes yhtä paljon kuin suomessakin ja diesel on vielä kalliimpaa eli se siitä. Tai näin ainakin berliinissä kuukausi takaperin. Itse en miettis hetkeäkään raksuttavan dieselin vai 6 sylinterisen bensiinimoottorin välillä, joissain asioissa ei vaan kannata säästää :) VR:n äänet jo riittää täysin ostoperusteeksi. Jokainen tietysti itse päättää pelaako Toyota-mies järjellä vai onko pelimies ;)
Saksassa maksaa Bensa lähes yhtä paljon kuin suomessakin ja diesel on vielä kalliimpaa eli se siitä. Tai näin ainakin berliinissä kuukausi takaperin. Itse en miettis hetkeäkään raksuttavan dieselin vai 6 sylinterisen bensiinimoottorin välillä, joissain asioissa ei vaan kannata säästää :) VR:n äänet jo riittää täysin ostoperusteeksi. Jokainen tietysti itse päättää pelaako Toyota-mies järjellä vai onko pelimies ;)
Niin no mut Saksassa saa iha itte päättää kummalla ajaa koska litrahinta on sama ja dieselveroa ei ole. Olishan se kyl parempi joo jos Suomessa maksais bensa dieselin verran. :D Mä ainaki tykkäisin.
albanzo eikö tuo pirssis ollut juuri äskettäin GTI-magazinessa? Tai sit oli ainakin lähes saman näköinen. ;)
albanzo eikö tuo pirssis ollut juuri äskettäin GTI-magazinessa? Tai sit oli ainakin lähes saman näköinen. ;)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”