Jetta 1.4 TSI

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

55kW
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2003 8:14

Jetta 1.4 TSI

ViestiKirjoittaja 55kW » 8.8.2006 18:45

Mielenkiintoiselta vaikuttaa:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=131846

Vissiin Golfiin saa vain sen 170 hv version vaikka uutisen lopusta voisi toisin luulla.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 8.8.2006 19:13

Touraniinhan saa suomessakin tuon 1.4 TSI:n "vajaatehoisena", tulee korvaamaan 2.0 FSI:n hinnankin muodostuen näin ollen halvemmaksi..

miketti
-
Viestit: 190
Liittynyt: 25.11.2004 22:27

ViestiKirjoittaja miketti » 8.8.2006 20:00

Kuulin kaverilta juttua että olivat Ruotsissa penkittäneet tuon moottorin, oli kuulemma löytynyt 190 hv, ihan kivasti 1.4 l myllystä :-)

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 8.8.2006 20:35

no dahlbackin penkissähä mun vanhasta mk2 jetastaki vois irrota yli sata hevosta :)

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 8.8.2006 23:55

http://motor.terra.es/motor/pruebas/nue ... sion=17096
näköjään tuollakin on mitattu yli 190 heppaa.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 9.8.2006 1:10

No varvas ei mitannut yhtään karvaa yli 170hv kun kävin GT:tä tyypittämässä.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 9.8.2006 7:10

autobildin mukaan ruotsalaislehti oli penkittäny gt:stä karvan yli 190 heposta.

Kuju
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.4.2004 9:33

ViestiKirjoittaja Kuju » 9.8.2006 7:32

Saksassa hinnat alkaen:
Jetta Comfortline 1,4 TSI 140 hp 22 500 eur, 170 hp 23 950 eur ja 170 hp + DSG 25 625 eur.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 9.8.2006 7:40

Jokos jannut on tutkinut kuinka syvällisesti ton tekniikan. Eli mitä eroa noissa on että teho on eri? Vain eri ahtopaine vai onko myös ahdin/ahtimet erit? Hintaero on kuitenkin aika pieni niin voi olla vaan paineissa.

Pitääkö muuten oikeasti paikkaansa, että ton koneen "imu"-puolen paine on 2.5baria vai onko se vain 1.5bar? Oliko nyt autobild vai mikä missä sanoivat että 2.5, mutta usein noissa mainospuheissa ovat ilmoittanu "tyhjiön paineena" :)
Kuulostaa vaan melkosen kovalta kun paineputketkin näyttää muovilta.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 9.8.2006 10:15

Uskoisin kanssa että 1.5bar on oikeat lukemat. Vertailuksi 180hv opelin 1.6 turbo ahtaa 1.2bar.

JJu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 26.5.2006 12:42

ViestiKirjoittaja JJu » 9.8.2006 13:41

Saksasssa näemmä 1.4 TSI (140hv) Comfortiline on on 900 euroa (4.2%) kalliimpi kuin 1.6 FSI eli 22550€.

http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... 4.File.pdf

Suomessa 1.6 FSI Comfortline on 26750€ eli maksaisikohan tuo 140hv TSI meillä siis ~27900? Vaikuttaisi etenkin lastutettuna melko huokuttelevalta jos tuo hinnoittelu toteutuu. Etenkin sitten kun farmarimalli tulee saataville.

Itse en vain ole vielä päässyt toteamaan Jetan järkyttävän käsittämätöntä meluisuutta, onko se oikeasti niin paha?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.8.2006 14:06

Kyl se aika meiluisa on kun vertaa vaikka tuohon omaan 99-mallin farmari passatiin, melu tuntuu tulevan ainakin hattuhyllyn kohdalta jota ei olla päällystetty tavaratilan puolelta ja melun aiheuttaa renkaat lähinnä (Michelin)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa