Iltaa... olen tässä hommaamassa "uutta" autoa nykyiseni tilalle. Ja vanhana volkkarimiehenä tuo a4 1.8 t quattro kiinostaisi kovasti. Ja vuosimalliltaan ~96-99.
Nyt kiinnostaisi siis tietää tuon kyseisen mallin tyyppivioista, eri vuosimallien välisistä teknisistä eroista ja mitä kannataa ottaa huomioon autoa ostaessa, jne.
Ja tuosta 1.8 turbo-tekniikasta olisi kiva saada lisätietoa, kun en ole ennen turbo-autoa omistanut, ja koska olen niin monenlaista tarinaa ja nurinaa kyseisestä tekniikasta kuullut...
Ja sitten vielä: auton hommaan tod.näk. Saksasta, niin mikähän on suunnilleen se hintaluokka, mitä sieltä kannattaa edes ajatella, kun haitari on melkoinen?!
Paljon kysymyksiä, mutta laittakaa vaikka linkkejä tms. niin pääsisi vähän perille näistä jutuista. Kiitos...
ps. yritinpä tossa söörtsilläkin etsiä vastauksia, mutta enpä oikeen löytäny.
a4 1.8 tQ hankinnassa. Tietoja kaivataan...
Valvoja: ffp jäsenet
-kannattaa ainakin varmistua että jakopään remontti on tehty se on varsin kallista puuhaa jos joutuu itse tekemään ja sehän kuuluisi tehdä siinä n.180tkm kieppeillä
-tukivarret kannattaa vilkasta ja samalla kun siellä auton alla kykkii niin kannattaa vilkasta että perä&laatikko ei hirveesti vuoda öljyä
-saksanmaalla autolla saisi olla hintaa 6000e niin luulisi olevan melko kunnossa ja siihen verot + muut kulut niin hintaa autolle jää n.10 000-11000e
-tukivarret kannattaa vilkasta ja samalla kun siellä auton alla kykkii niin kannattaa vilkasta että perä&laatikko ei hirveesti vuoda öljyä
-saksanmaalla autolla saisi olla hintaa 6000e niin luulisi olevan melko kunnossa ja siihen verot + muut kulut niin hintaa autolle jää n.10 000-11000e
Juttua samalla sivulla, tosin vähän uudemmista...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=61988
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=61988
joo kiitos näistä! Vielä jos joku jaksais vähän kertoa tosta 1.8 t tekniikasta, että minkälainen paketti se on, mikä on heikoin lenkki, mikä taas vahvuus, mitä siihen pakettiin kuuluu jne... Tuolta tekstit- osiosta löysinkin jo yleistä tietoutta turboista, joten perusasiat rupee jo selkiämään pikkuhiljaa.[/quote]
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”