Vaatimustenmukaisuustodistus! totuus Åken naurettavasta list

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

axel
-

Vaatimustenmukaisuustodistus! totuus Åken naurettavasta list

ViestiKirjoittaja axel » 17.5.2006 12:57

Ne jotka tulevat joskus tarvitsemaan vaatimustenmukaisuustodistusta huomio!

Suomen valtio / Åke on 1.1.2006 lähtien keksinyt hienon listan jolla lyhyesti esiteltynä on n. parikymmentä firmaa joilla on jonkun tekniikan alan EU:n sertifikaatti (vaik sähk.magne. säteilyä mittaava firma < Eu:n sertifikaatti). Joukossa on vain 3-4 firmaa kuten Tüv nord ja Dekra jotka kirjoittavat edes vaatimustenmukaisuustodistukset (EG-genehmigung) Moottoriajoneuvoihin.

Juju jonka sain tuntea nahoissani on että VAIN JA AINOASTAAN firmojen PÄÄKONTTORIT saavat tehdä tämän todistuksen ! Tarkoittaa esim että VAIN Tüv nord Hannover. Itse hain todistuksen Tüv nord Dortmundista ja Suomen a-katsastuksessa joka käyttää tätä ÅÅkken hienoa listaa kommentoi asiaa "oikea paperi, oikeat tiedot, mutta tässä ei lue Tüv nord Hannover vaan Dortmund, eli ei kelpaa.

Suurien tunnepurkauksien jälkeen (puhelinsoitot katsastajan kanssa) Sain vihdoinkin numeron Åke:n isommalle pampulle. Kuvitelkaa että kaikki muut Åke:n neuvonnat (lupa-asiat ja tuhat muuta apulinjaa) on päivittäin auki mutta tekninen neuvonta esim. rekisteröintiä varten vain Ti 9-12 ja To 12-15 auki ! Noh itse sain siis isommalle pampulle numeron ja soitin sinne. Hän selvitti lyhyesti että Suomessa ei voi olla varmoja mitä lappuja heille tuodaan joten he ovat ottaaneet (summasssa mielestäni) jonkun Eu listan käyttöön ja vain nämä paikat kelpaavat PISTE. Itse saksaa puhuvana soittelin ja puhuin Tüv Nord Hannoverin kanssa ja siellä vaan ihmeteltiin Suomen toimintaa.

Toivon, että tästä on jollekin hyötyä, ettei astu samaan ansakuoppaan kuin itse. Itselle jäi aikamoinen p*skanmaku suuhun kiitos Åke:n.

>>Huom Mainos alempana

/huom. pieni mainos/
Kaikille jotka ovat vaatimustenmukaisuustodistusta vaille tässäTüv Nord:in uusi toimisto Vantaalla joka tilaa todistukset suoraan Hannoverista joten pitää kelvata katsastuksessa! (100€sis postin? (saksassa 81€ mutta ilman post.maks.)
/mainos loppu/

lasseafi
-

ViestiKirjoittaja lasseafi » 18.5.2006 10:19

Itse hankin vaatimuksenmukaisuustodistuksen Audiin VV-Autosta se on sitä kautta jopa halvempi. Hinta oli pari viikkoa sitten 73,20€ postiennakolla lähipostiin toimitettuna. Toimitusaika oli 4 arkipäivää.

jabajee
-

ViestiKirjoittaja jabajee » 18.5.2006 11:18

Itse hommasin todistuksen maahantuojan kautta etukäteen, mutta ei sitä katsastusinssin mukaan olisi edes tarvittu. Ihmetteli vaan, että mikäs lappu se tämä on kun sitä tarjosin. Ja sanoi että näkee kuulemma koneeltaankin kaikki tarvittavat tiedot. Tämä siis 2004 kesällä.

juksii
-

ViestiKirjoittaja juksii » 18.5.2006 12:49

Itse hommasin omani saksasta suoraan volkkarilta. Ei maksanut mitään ja tuli parissa päivässä.

axel
-

ViestiKirjoittaja axel » 18.5.2006 14:45

Itse tuossa aloin miettiä, että kuinka montaa esim yksityisella kats. konttorilla olevaa katsastajaa kiinnostaa, että kenen tekemä todistus on...

MikaJ
-

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.5.2006 14:48

Viimeistään siinä vaiheessa alkaa kiinnostamaan kun Akesta tulee konttorille kysely että miksi vitussa auto on hyväksytty rekisteriin tälläisellä paperilla. Eli Suomeksi, kyllä se ihan yksityisiä kiinnostaa, samat säännöt on kaikilla.

Heikki J.
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.5.2006 15:27

Niin, yksityinen se A-katsastuskin on.

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”