Eli autoa olen vailla ja tuommoinen olisi saatavilla. Yritin etsiä vanhoista jutuista mutta ei silmiin osunut vastaavaa.
Mittarissa on lähempänä 300 tkm. Huoltokirja täydellinen (jakopääremppa tehty 270tkm). Vaikuttaa siistiltä peliltä. Kuulemma matka-ajoa ajettu.
Varusteisiin kuuluu mm. webasto, vak.nop.säädin ym. GLX varusteet. Ilmastoinnin ja vetokoukun puute miinusta. Webasto, farkkukori ja vak.nop.säädin taas plussaa.
Paljonko muuten vetokoukun asentaminen jälkeen päin kustantaa? Eikö tuossa ole Can -väylä?
Toimiikohan sähköikkunat kuinka hyvin? Kokemuksesta voin sanoa, ettei ole kovinkaan mukavaa ajaa syksyllä ikkuna alhaalla..:)
Tiloiltaan varmasti riittävä. Onkohan tuolla luvassa huolettomia (lue: edullisia) kilometrejä? Tarkoituksena olisi ajella n.40-50tkm vuodessa pääasiallisesti motarilla.
Mitähän kannattaa maksaa (pyynti on lähempänä 9000e)?
Octavia -00 TDi GLX Combi
Valvoja: ffp jäsenet
Octavia -00 TDi GLX Combi
Viimeksi muokannut Jaran, 5.3.2006 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9t€ Kuullostaa aika kohtuulliselta. Riippuen 100% kunnosta. Noilla kilometreilla ja huonolla pidolla voi olla jo karu näky. Ja jos meinaat pitää autoa vaikka. 2v niin 400tkm alkaa olemaan jo paljon. Kyllä noissa sähköikkunat toimii ihan hyvin. Joissain on hajonnut ovien johtosarjoja. (piuhoja poikki) 9t€ ei paljoa ole uutta VAG- TDI tekniikkaa tarjolla. Seatilta esim, cordoba voisi olla vaihtoehto? Ja 4 korinen golffi, jotka on melkeen jo samanverran ajettuja.
Onhan octavia huomattavasti isompi. Vaikka samalla pohjalevyllä onkin.
Tulipas paljon turhaa tekstiä :)
Onhan octavia huomattavasti isompi. Vaikka samalla pohjalevyllä onkin.
Tulipas paljon turhaa tekstiä :)
Joo kyllä toi vaikuttaa ihan hyvin pidetyltä. Eli hinta on mielestäsi kohdallaan vai?
En vielä tiedä kauanko autoa tulisin pitämään, 1/2 vuodesta varmaan sinne 2-3 vuoteen, jotain siltä väliltä. Riippuu lähinnä työtilanteesta ja auton toimivuudesta.
Cordoba oli kyllä vaihtoehto aina koeajoon asti. Vaikka kaverin Cordolla käytiin lapissa, niin en muistanut, että kuskin jalkatilat olivat niin pienet (kengän koko 44). Ja tyttöystävä(kin) teilasi myös auton sillä ei siinä matkustajillekaan liikaa tilaa ollut. Koeajokappaleessa oli lisäksi lasinpyyhkijät hitusen liian innokkaat kun lähtivät ihan ilman käskemistä liikkeelle (ja autossa ei ollut sadetunnistinta..). Eli ilmeisesti jonkinlaista sähkövikaa havaittavissa ainakin siinä yksilössä. Muuten olisi varmaan ollut ihan kelpo peli. Niitä tosiaan saa tuossa hintaluokassa 100tkm vähemmän ajettuna.
Golffissakin (farmarikorinen) on kilometrejä vähintään tuon verran jos samasta hintaluokasta hakee. Perus 5-ovinen on tavaratiloiltaan liian pieni ja taas Bora on kalliimpi. Tietenkin löytyy myös muita merkkejä (Astra, Focus, Xsara, Megane) mutta tarviiko noita sitten enempää kommentoidakaan tällä palstalla..:)
Onko muilla mielipiteitä aiheesta? Erityisiä tarkastuskohteita jos autoa kävisi tyyppäämässä ym.?
En vielä tiedä kauanko autoa tulisin pitämään, 1/2 vuodesta varmaan sinne 2-3 vuoteen, jotain siltä väliltä. Riippuu lähinnä työtilanteesta ja auton toimivuudesta.
Cordoba oli kyllä vaihtoehto aina koeajoon asti. Vaikka kaverin Cordolla käytiin lapissa, niin en muistanut, että kuskin jalkatilat olivat niin pienet (kengän koko 44). Ja tyttöystävä(kin) teilasi myös auton sillä ei siinä matkustajillekaan liikaa tilaa ollut. Koeajokappaleessa oli lisäksi lasinpyyhkijät hitusen liian innokkaat kun lähtivät ihan ilman käskemistä liikkeelle (ja autossa ei ollut sadetunnistinta..). Eli ilmeisesti jonkinlaista sähkövikaa havaittavissa ainakin siinä yksilössä. Muuten olisi varmaan ollut ihan kelpo peli. Niitä tosiaan saa tuossa hintaluokassa 100tkm vähemmän ajettuna.
Golffissakin (farmarikorinen) on kilometrejä vähintään tuon verran jos samasta hintaluokasta hakee. Perus 5-ovinen on tavaratiloiltaan liian pieni ja taas Bora on kalliimpi. Tietenkin löytyy myös muita merkkejä (Astra, Focus, Xsara, Megane) mutta tarviiko noita sitten enempää kommentoidakaan tällä palstalla..:)
Onko muilla mielipiteitä aiheesta? Erityisiä tarkastuskohteita jos autoa kävisi tyyppäämässä ym.?
Kyllähän se kuvauksia aikalailla vastasi. Kiveniskuja on konepellissä ja vähän muuallakin (mistähän muuten löytäisi semmoisia paikkamaalauspuikkoja tms.?) ja puskurista alkaa lakka ?!? hilseilemään mutta muuten on siistissä kunnossa. Sisätilat ym. täysin ehjät. Lapsiperheen jäljiltä tosin imuria pitäisi näyttää..:) Tekniikka tuntui toimivalta ja alusta jämäkältä. Webastokin toimi hyvin, eipä tuo kyllä lämmin auto matkustaa ole, mutta kyllä sillä pärjää. Konepellin avausvivun tietämiltä tosin tulee kylmää ilmaa jalkatilaan, liekö joku tiiviste mennyt?! Täytyy tunkea vaikka jotain villaa sinne jos vaikka lakkais.
Ajoin ensin n.300km maantietä (kulutusmittaria ei oltu nollattu), jonka jälkeen laitoin tankin täyteen (54l napilla avittamalla). Sitten nollasin mittarin ja maantietä 110km 90km/h keskinopudella keskikulutus 4,5l/100km (lukemat ajotietokoneesta). Eilisen kaupunkireissun ja tän päiväsen motarilla ajon jälkeen kulutus nousi jonkin verran. Loppuviikosta tankille niin silloin selviää tarkempi kulutuslukema.
Lopullinen hinta oli lähempänä 8000e kuin 9000e. Toivottavasti pelaa ja ei ongelmia tule (koputtaa puuta..)
Ajoin ensin n.300km maantietä (kulutusmittaria ei oltu nollattu), jonka jälkeen laitoin tankin täyteen (54l napilla avittamalla). Sitten nollasin mittarin ja maantietä 110km 90km/h keskinopudella keskikulutus 4,5l/100km (lukemat ajotietokoneesta). Eilisen kaupunkireissun ja tän päiväsen motarilla ajon jälkeen kulutus nousi jonkin verran. Loppuviikosta tankille niin silloin selviää tarkempi kulutuslukema.
Lopullinen hinta oli lähempänä 8000e kuin 9000e. Toivottavasti pelaa ja ei ongelmia tule (koputtaa puuta..)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa