epäpätevä katsastusmies vai...?!?KR:n kone vanhemman tilalla
Valvoja: ffp jäsenet
epäpätevä katsastusmies vai...?!?KR:n kone vanhemman tilalla
Ajelin loppukesäst keväällä hankkimani projektin, -84 gti golffin, katsastushalliin ja kaikki näyttinkin olevan kunnossa kunnes katsastusmies avas konepellin..Autossa on ollut jo noin kymmenisen vuotta -88 KR:n kone eikä sitä ole koskaan tarvinnut muutoskatsastaa..Ja kaiken lisäksi auto on ollut erään espoolaisliikkeen Oetiinger-projekti, joten siinä on myös ollut yli 160 heppainen 2-litrainen virikone..Tämä kyseinen renkaanpotkija rupesi vaatimaan minulta kaikki mahdolliset todistukset koneen asennusvuosista lähtien..Tutkaili viel ajokorttini ja katsoi, että liekkö konetta on asennettu lisälaitteineen..Äijä lähetti minut autoineni merkkiliikkeeseen lapun kanssa jossa oli melko lista alustan yms osia jotka tulee liikkeessä tarkistaa ja todeta vastaavan uudemman gti:n osia.Noh mustat rannut katsastushallin päähän jätettyä käväisin sit Oulun Pörhöllä jossa sattui olemaan 2 G2 gti:n omistajaa huoltomiehinä..Naureskelivat että tehdäämpä täs turha homma mut saatpahan ainaski mustaa valkoselle näytettäväx sille epäpätevälle katsastusmiehelle, jonka heidän mielestään olisi pitänyt tietää, että kyseinen tekniikanvaihto on sallittu?!?Mitäs olette mieltä,maksoinko turhaan muutoskatsastuksen ja muut kulut?!?Autoani on pursutettu rallyen korisarjalla, joten kaveri kierteli vielä mittanauhan kans koko auton et se ei varmasti oo levitetty yli sallittujen mittojen.Mitäköhän eroja vahemmassa ja uudemmassa G2 gti.ssä on konenn lisäksi.. itselläni on ainaski suuremmat ja tuuletetut jarrulevyt omassani mut kai se katsastusmies olis sen itsekki voinu todeta..Löysin muuten netist erään artikkelin jos sanottiin et -84 lähtien on suomeenkin rantautunut G2 gti golffeja KR:n myllyllä!?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onhan se KR noissa ihan peruskone. (edit: noin varhaisista en kyllä tiedä sen enempää..)
Vaikka tekniikanvaihto on tehty vuonna miekka ja kirves, ei liene epäselvää etteikö sitä olis joskus muutoskatsastettu?
Ainakin rekisteriotteessa pitäis olla 16v:n tiedot. Jos näin on, niin homma pitäis olla kunnossa.
Jos konehuoneesta löytyy eri kone, mikä on rekisteriotteessa, lienee syytä maksaa kiltisti se muutoskatsastus ja ottaa selvää auton historiasta ja sen tekijästä.. Jos saat näytettyä toteen, että tekniikanvaihto on tehty kauan sitten niin saatat säästyä harmailta hiuksilta ja muutosprosenteilta :)
Vaikka tekniikanvaihto on tehty vuonna miekka ja kirves, ei liene epäselvää etteikö sitä olis joskus muutoskatsastettu?
Ainakin rekisteriotteessa pitäis olla 16v:n tiedot. Jos näin on, niin homma pitäis olla kunnossa.
Jos konehuoneesta löytyy eri kone, mikä on rekisteriotteessa, lienee syytä maksaa kiltisti se muutoskatsastus ja ottaa selvää auton historiasta ja sen tekijästä.. Jos saat näytettyä toteen, että tekniikanvaihto on tehty kauan sitten niin saatat säästyä harmailta hiuksilta ja muutosprosenteilta :)
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Eikös se ennen ainakin kuutioiden osalta mennyt niin, että ilman katsastusta sai vaihtaa koneen +10% tjsp. isompaan? Ainakin mm. vanhoja Eskortteja ja Corolloja tiedän vaihdetun ihan muuten vaan, ja ilman mitään papereita. Venttiilimäärä yms. sitten piti kuitenkin muuttaa.
Kuulostaa siltä, että katsastusmiehet on 10 vuotta vain ollet huolimattomia, tai väliinpitämättömiä koneen suhteen. Jos siinä on paperien mukaan ollut 16V ja kuutioiltaan 2.0 niin ennenvanhaan on kait sen jälkeen saanut alempaa tehoa olevan koneen ihan heittää sinne ilman muutosta?
Kuulostaa siltä, että katsastusmiehet on 10 vuotta vain ollet huolimattomia, tai väliinpitämättömiä koneen suhteen. Jos siinä on paperien mukaan ollut 16V ja kuutioiltaan 2.0 niin ennenvanhaan on kait sen jälkeen saanut alempaa tehoa olevan koneen ihan heittää sinne ilman muutosta?
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Kiinnostaako katsastusmiestä oikeasti joku -84 golffin koneenvaihto? Mulla oli kerran yksi tojoota jossa oli papereissa 1.0 l voimapesä. Katsastuksessa kuitenkin kurkkas konehuoneeseen ja sano, että tämä on muuten 1.3 l kone. Totesin vaan, että katos perkele, niin onkin. Kysy, et onko mulla mitään hajua milloin vaihdettu. Sanoin, että ei ole ja se inssi sitten kävi tulostamassa uuden otteen. Ei siitä koneesta sen enempää murehdittu. Voi tietysti olla, että eri juttu kun samaa autoa on tuotu molemmilla koneilla ja samalla tekniikalla.
^ sasse, eipä noita voi paljoa todistella, mutta eipä voi katsastusmieskään. Mutta tässä taitaa olla niin, että katsastusmies on aina oikeassa. Tosin koneen vaihdosta yleensä jää ainakin jotain asennusjälkiä joita voisi koittaa katsoa, mutta 10 vuotta paikallaan ollut kone on paksun kökön peitossa ja pultit ruostuneet todennäköisesti aika selvästi. Tämä nyt sitten on taas ihan jossittelua, voihan koneen ottaa pois kytkinremppaa varten, tai ylipäätään koneremppaa varten.
Niin no enhän minäkään pelkäst muutoskatsastuksesta ois ruennu narisemaan mutku piti viel oikeen merkkiliikkees käyttää.Eli sitä lähinnä jahtaan takaa et olisiko HYVÄN katsastus miehen pitänyt kohtuudella tietää/vilkaista koneelta et tekniikan voi heittämäl heittää paikoilleen ilman suurempia alustan jne muutoksia.Vuosi aikaisemmin sain eri katsastusasemalla reilusti parempaa palvelua kun katsastusmies huomasi vuoden -80 140y datsunissani et olin heittäny 1.4 koneen (suurin mallisarjassaan!) tilalle uudemman mallin 1.5:sen.miekkonen kirjotteli ilman erityiskustannuksii uuden otteen ja toivotti hyvää matkaa...Toki siin ei nyt tehot julmettomasti noussu mut turhalta kitinältä ainaski vältyin...En uskok et tuota golffiakaan on kymmenen vuoden ajan aina "tutulla katsastusmiehel" käytetty.Entiselt omistajalt kun kysyin asias sanoi aina käyttäneensä tietyllä asemalla noin seitsämän vuoden ajan ja koskaan ei oltu koneesta napistu..!?!Pikkasen pistää ihmetyttään...vanhas otteessa oli sen 112hp gti:n kone eli onx se nyt vissiin se EV..Noh empä ole toista kertaa samaiselle asemalle menny..kaveriki noitu tos viikko takaperin ku olivat valittaneet esim.et mitsun rekisterikilven valon sisällä on pölyä,kat:issa ei näy CE-merkintää eli täytyis kääntää pönttö toisin päin, mankan repivät puoliväksin paikoiltaan ja sanoivat et näin se lähtööpi kolaritilantees takapenkille ja loppusilauksena pompauttivat kuukausi sitten vaihdetust alapallonivelest!!Et sellasta...Oli kaveril hiukka ärräpäät kaikunu hallissa...
No perhana en nyt vaatinutkaan et kaveri ois ulkomuistist heittäny noi tiedot..mut ainaski Datsunia katsastaessa katsastusmiehen kans yhdes kyl kateltiin kaikki TARVITTAVAT tiedot koneelta.Sanoivat ainaski merkkiliikkees et kyl niilt tarvittavat tiedot ois ollu jos oisivat vähänki viittiny ruutuun tuijottaa..Olkoon miten on en enää samalle aasemalle autoani vie vaik onki 500 metrin pääs..kautta linjan sen verran huonoo palveluu oon sielt saanu...On se kumma ku 160hp:stä ei saa tiputtaa yli 20 kaakkia kesälaitumille ilman merkkiliikkeen tarkastusta..Kaippa se Suomen jo valmiix rajoitettu rakentelulainsäädäntö on sit entisestään kiristyny sen verran?!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kumpi siellä otteella nyt sitten oli se 112hp kone vai 160hp kone? Käsitin että siellä ei ollut minkään valtakunnan merkintää siitä 160hp:n koneesta, joten mitä virkaa sillä sitten on jos joku on huijannut sillä leimoja läpi... Ei se auto sen laillisemmaksi muutu vaikka sen saisi vuosikatsastuksesta läpi millä koneella tahansa ilman että sitä huomataan.
Eli siel oli se 112hp kone merkitty otteeseen..Noh kaippa se jäniksenkäpälä tippu kyydist vast mun kohdal eli on tainnu lainsäädäntö muuttuu täs vuosien varrel ja toisaalt ovat helpol entiset omistajat päässy..hiukka ihmetyttää ku kuiteski ihan rekisteröity firma oli aikanaan rakennellu ton pelin ja jättäny auton muutoskatsastamatta.-88 tuulilasis oli tehokäyrät ja kaikki.Koneen iskunpituutta oli pidennetty, nokka vaidettu jne.Koneeseen oli pistetty kuiteski viriosii 40 000 sen aikasen mummonmarkan edestä mut eihän niit kyl päällepäin näe!?Ja mitä lie ollu tuo lainsäädäntö siihen aikaan..Pitänee kai sit niellä tuo tuomio jo ja onhan se jo menneen kesän vesiä..Mut kyl se kieltämättä aina harmittaa mennä tollasta vanhaa piiskaa katsastamaan jos siel on turhan tarkka katsastusmies vastassa..Noh kaverit hoitaa hommansa ammattitaidolla niin eikait siin auta ku pistää rempaten..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Asiaan löyhästi liittyen tällainen bongattu kuva :D
http://i27.photobucket.com/albums/c159/miisalo/Verkosta%20bongattua/DSC000191.jpg
http://i27.photobucket.com/albums/c159/miisalo/Verkosta%20bongattua/DSC000191.jpg
No tuon sortin toiminnasta kannattaa jo tehdä asiallinen valitus jonnekin ylemmälle taholle. Mikään laki ei määrää, että katalysaattorin tekstien täytyy olla alaspäin. Eikä tietääkseni käske niittaamaan mankaa kiinni kolaritilanteen kestävästi...kat:issa ei näy CE-merkintää eli täytyis kääntää pönttö toisin päin, mankan repivät puoliväksin paikoiltaan ja sanoivat et näin se lähtööpi kolaritilantees takapenkille
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Niin ja olivathan nuo maininneet etumpion yläreunas olevasta kolosta, jonka näki vasta kun aukas konepellin.Kolosta voi kuulemma lähteä heijastuksia vstaantulevien silmiin..tiiä sitten..!?Noh onnex on Oulus kuiteski sen verran nuit kilpailevii paikkoja..Käytyn kempelles tos pari viikkoo sitten niin miekkonen ei ees aukassu konepeltii eikä valittanu samoista pikku"vioista", jotka oli merkattu korjauskehotuksiksi viime kesän katsastuksessa..meinaan et on jääny laittamatta nuo pikkuhuomautukset..Tietysti arvostan itekki katsastusmiesten ammattitaitoo mut ei merkityksettömist aioist tarvi kitistä sen takii et äijällä on huno päivä tai alle 30v jannu yrittää katsastaa kesätyörahat niellyttä "tuunink"-autoo..Toisaalt oishan se mukava ku omalle kohdalle sattuis aina sellanen sopivan leppoisa katsastusmies..Mut turvallisuusasiat kunniaan..
Niinpä, jos kaikki ottais asiallisen linjan niin ei oliskaan ongelmia ja tarttis aina pelätä sitä vuoden päivää jolloin auto pitää viedä leimalle et mitä ne seuraavaks keksii.
Tuntuu olevan että mitä laitetumpi auto, sen vittumaisemmaksi tehdään koko katsastus, turhasta valitetaan ja ollaan kuin rautakangen nielasseena. Perkele sanon mää, että jos auto on teknisesti turvallinen, niin sitten pitää ettimällä ettiä joku juttu mistä sen voi polttaa.
Tuntuu olevan että mitä laitetumpi auto, sen vittumaisemmaksi tehdään koko katsastus, turhasta valitetaan ja ollaan kuin rautakangen nielasseena. Perkele sanon mää, että jos auto on teknisesti turvallinen, niin sitten pitää ettimällä ettiä joku juttu mistä sen voi polttaa.
Hanki koko perheelle tuulipuvut ja osta Toyota Corolla sedan
Corolla on jo, kai mun pitää vissiin hakea se tuulipukuki vielä, vaikkei se tosta autosta tee yhtään sen vähemmän laitettua.
Lueppas toi mun kirjoitus uudestaan, mähän siinä en millään tavalla sanonu että autoja ei pitäis laittaa, enkä mä rupea mitään perusperhepaskaa ostamaan sen takia että joku tyyppi ottaa herneet nenään. Sanoin vaan sen että jos ton katsastuksen pitäisi olla objektiivinen ja reilu jokaiselle, niin silloin musta pitäisi laitetut ja vakiot katsastaa aivan samalla tavalla, eikä ruveta sieltä tarkoituksella etsien laitetuista autoista jotain mistä sen voi hylätä ja olla leimaamatta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllä ne soittimet kiinni kannattaa pitää. Itselläni joskus vuosia sitten kojetauluun "heitetty" soitin löytyi hattuhyllyltä ja hattuhyllyllä ollut Cd-boksi löytyi etupenkiltä pienen "pyörähdyksen jälkeen. Onneks en itse ollut siinä välimaastossa. Kaveri sai joskus vaneerisesta hattuhyllystä takaraivoonsa kolarissa.
No joo tosiaan ku itekki ajoin auton halliin niin heti kiinnitty katsastusmiehen huomio yhden pyyhkimen sulkaan..noh tuumasin huumorilla et se on sellanen DTM-sulka niin äijä siihen tokas et näyttäähän tää olevan muutenki sellanen DTM-värkki et katotaanpahan et mahtuuko noi pyörät ees pyäriin tuolla alla..noh jos siel on 17-tuumaset kauniisti pyöriny niin on kyllähän ne katsastukses olleet viistoistaset vähintäänkin suosiolla sinne mahtu..Tuntu miehen asenne olevan hiukka pieles heti ku näki auton...
dapoxetine for sell
Monitor Closely 1 grapefruit will increase the level or effect of praziquantel by affecting hepatic intestinal enzyme CYP3A4 metabolism <a href=https://fastpriligy.top/>amazon priligy</a>
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa