VW Golf mk2 mattamusta (1.8 -> 1.9 tdi)
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf mk2 mattamusta (1.8 -> 1.9 tdi)
Edellisen GTI:n sain myytyä ja pihaan tuli jo uus Golf. Hain samana päivänä kun ostajat haki entisen pois. Kahtovat vähän ihmeissään..
Moottorina toimii 1.8 jota syöttää aina niin toimiva ja käyttäjäystävällinen Pierburgin kaasari. Tuossa on kyllä ainakin toiminut ihan hyvin se, kaks kertaa on sammunut auto itsestään tyhjäkäynillä. Kantta on laskettu ja vauhtipyörää kuulema kevennetty, pakosarjakin on gti:stä. Koneen jatkoks on laitettu 8v gti:n laatikko muistaakseni joka pitää ääntä.
Alustaan on vaihettu Jomin säädettävät tolpat joka kulmaan sekä uretaanipuslat. Edessä gti:n jarrulevyt. Renkaina toimii talvella 195/55R15 ja kesällä 205/55R15 samoilla vanteilla..
Ulkoasusta: merkitön tuplavalomaski jossa konepellin jatke ja Jetan alaluomi, isot puskurit ja gti:n puskurin jatke, G60-kaaret ja helmat, pikkulistat, punamustat takavalot joissa luomet, silotettu kontti.
Ja autosta pari kuvaa jossa auto juuri vahattu:
[/url]
Moottorina toimii 1.8 jota syöttää aina niin toimiva ja käyttäjäystävällinen Pierburgin kaasari. Tuossa on kyllä ainakin toiminut ihan hyvin se, kaks kertaa on sammunut auto itsestään tyhjäkäynillä. Kantta on laskettu ja vauhtipyörää kuulema kevennetty, pakosarjakin on gti:stä. Koneen jatkoks on laitettu 8v gti:n laatikko muistaakseni joka pitää ääntä.
Alustaan on vaihettu Jomin säädettävät tolpat joka kulmaan sekä uretaanipuslat. Edessä gti:n jarrulevyt. Renkaina toimii talvella 195/55R15 ja kesällä 205/55R15 samoilla vanteilla..
Ulkoasusta: merkitön tuplavalomaski jossa konepellin jatke ja Jetan alaluomi, isot puskurit ja gti:n puskurin jatke, G60-kaaret ja helmat, pikkulistat, punamustat takavalot joissa luomet, silotettu kontti.
Ja autosta pari kuvaa jossa auto juuri vahattu:
[/url]
Viimeksi muokannut Arto S, 21.6.2012 14:45. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=552614#552614
Tuossapa topikki laatikosta niin jos joku tietäisi.
Täytynee joku päivä puskurit mustuttaa taasen sillä puhaltimella :)
Tuossapa topikki laatikosta niin jos joku tietäisi.
Täytynee joku päivä puskurit mustuttaa taasen sillä puhaltimella :)
Edistystä on jopa tapahtuna. :) Ajovalot on tilattu uudet sekä puskurin vilkut.
Nyt pistetään sellanen juttu että ehdotelkaas jottain hyviä 13-14" vanteita tähän, käytettyjä voitte myös tarjoilla, huulta pitäisi olla ja leveät! Meinaan kesäksi pitäisi saada jotkin vanteet alle..! Tosin noille on kesäkumit mutta turhan korkea noilla.... ;)
Sekä saa tarjoilla EHJIÄ vaihelaatikoita!
Käykö muuten ohjaustehostin ja sen hammastanko tuon tavallisen hammastangon tilalle?
Nyt pistetään sellanen juttu että ehdotelkaas jottain hyviä 13-14" vanteita tähän, käytettyjä voitte myös tarjoilla, huulta pitäisi olla ja leveät! Meinaan kesäksi pitäisi saada jotkin vanteet alle..! Tosin noille on kesäkumit mutta turhan korkea noilla.... ;)
Sekä saa tarjoilla EHJIÄ vaihelaatikoita!
Käykö muuten ohjaustehostin ja sen hammastanko tuon tavallisen hammastangon tilalle?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=565051#565051
Tajoilkeehan vanteita.. :)
Vaihdettiin lootikko, kytkimestä puuttui yksi jousi ja laatikko ollunna vinossa, puuttui yks ohjuriholkki. Myös mittarin vaijerin kiinnityspultti puuttui = aivan harmaata ja vetistä öljyä.. Ihmekkään jos lootikko leviää.. :D
Tajoilkeehan vanteita.. :)
Vaihdettiin lootikko, kytkimestä puuttui yksi jousi ja laatikko ollunna vinossa, puuttui yks ohjuriholkki. Myös mittarin vaijerin kiinnityspultti puuttui = aivan harmaata ja vetistä öljyä.. Ihmekkään jos lootikko leviää.. :D
Ääh, meikä tykkää nii auton kaaret taitaa pysyä punaisena. Miksi puskurin lippa pitäisi maalata mustaksi? Kovin erottuisi sitten joukosta :D Punaset kaaret ja musta lippa, ei ikinä :( Mikä tässä on niiin yheksänkymmentä lukua? Eikö melekee jokkainen tavallisesti tuunattu kakkis ole tätä tyyliä xD
Pistin privaa vanteista :)
edit. saako noissa puskurien vilkuissa olla parkit samaan aikaan päällä kuin ajovaloissa on parkit tai ajovalot päällä? :)
Pistin privaa vanteista :)
edit. saako noissa puskurien vilkuissa olla parkit samaan aikaan päällä kuin ajovaloissa on parkit tai ajovalot päällä? :)
Pöh, ompahan kerranki kaaret korinvärissä niin ihan surutta voi etulippakin olla punanen! Vähän outo jos tosiaan punaset kaaret ihan alas asti ja sitten "töksähtää" mustaan etulippaan.. Vähän vois ehkä väännellä tuota keskiosaa ulospäin.. kyllä sitä röpelomustaa kuitenki vielä riittää ;) Tuossaki nuo puskurien yläosat ja kylkilistat.
Paitsi että nykyää pitää olla ne nolot pikkupuskurit, röpelömustaa ja lasinpyyhin pitää todellakin olla jotain muuta kuin ykspyyhin. Eli mahdollisimman paljon alkuperäistä.
Eikö melekee jokkainen tavallisesti tuunattu kakkis ole tätä tyyliä
Paitsi että nykyää pitää olla ne nolot pikkupuskurit, röpelömustaa ja lasinpyyhin pitää todellakin olla jotain muuta kuin ykspyyhin. Eli mahdollisimman paljon alkuperäistä.
edit. saako noissa puskurien vilkuissa olla parkit samaan aikaan päällä kuin ajovaloissa on parkit tai ajovalot päällä? :)
Mulle sanottiin joskus konttorilla että valojen kaksinaistaminen kielletty eli suuntaat siihen lähimmälle konttorille ni voit kysästä että saatko siirtää ne parkit sinne vilkkuihin...
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Nonnih, ei tullu sitte laitettua kuvia niistä vanteista seuraavalla viikolla vaan laitellaas nyt :) ATS Cupit
Mutta itse asiaan. Ajelin tuossa sopivaan mäkeen Golfin ja sopivan mataluuden sain aikaiseksi jota varmaan vois tavoitella ensi kesänä = Louraiter
Lauantaina oli sitten Golfilla paha päivä. Ensiks meinasin ajjaa auton perään mutta onneksi nippa nappa pysähty ennen. Noh, illan mittaan sitten Timpalle kääntyessä alkoi töötti huutamaan suoraa kurkkua :D Syynä oli ratin alla taittunut se lipare joka otti sitten ratista maihin koko ajan, kiitos kuluneen kosketuspinnan koska siitä oli pala irronnut.
Seuraavaksi parin rajumman kiihdytyksen jälkeen alkoi kuulumaan outo ääni.. Ensin kuulosti kuin vetari olisi sanonut sopimuksen irti. Aikamme siinä tutkimme ja ajelimme. Huomasimme että ääni kuuluu myös paikallaan, tämähän sulki pois vetarin rikkoontumisen. Parkkiin vaan ja tutkimaan konepellin alta. Ja kas, hihnan turkanen oli menny nurin. Tähän tyyliin =D No, reunasta oli irronnut ne nauhat vai mitkä ne oli.. Käänsin hihnan oikein päin niin se käänty heti väärinpäin kun käynnisti. No eiku vaan pihaan sitten ajamaan ja toivoo että kestää.. Onneksi kesti :) Ovipahvikin irtosi alareunasta joten meinasi koko auto särkyä samana iltana!
No, laitetaas sitten koko autosta kuva:
E. Kuvat napsittu sitte Sony Ericsson W660i:llä joten turha napista laadusta :D
Mutta itse asiaan. Ajelin tuossa sopivaan mäkeen Golfin ja sopivan mataluuden sain aikaiseksi jota varmaan vois tavoitella ensi kesänä = Louraiter
Lauantaina oli sitten Golfilla paha päivä. Ensiks meinasin ajjaa auton perään mutta onneksi nippa nappa pysähty ennen. Noh, illan mittaan sitten Timpalle kääntyessä alkoi töötti huutamaan suoraa kurkkua :D Syynä oli ratin alla taittunut se lipare joka otti sitten ratista maihin koko ajan, kiitos kuluneen kosketuspinnan koska siitä oli pala irronnut.
Seuraavaksi parin rajumman kiihdytyksen jälkeen alkoi kuulumaan outo ääni.. Ensin kuulosti kuin vetari olisi sanonut sopimuksen irti. Aikamme siinä tutkimme ja ajelimme. Huomasimme että ääni kuuluu myös paikallaan, tämähän sulki pois vetarin rikkoontumisen. Parkkiin vaan ja tutkimaan konepellin alta. Ja kas, hihnan turkanen oli menny nurin. Tähän tyyliin =D No, reunasta oli irronnut ne nauhat vai mitkä ne oli.. Käänsin hihnan oikein päin niin se käänty heti väärinpäin kun käynnisti. No eiku vaan pihaan sitten ajamaan ja toivoo että kestää.. Onneksi kesti :) Ovipahvikin irtosi alareunasta joten meinasi koko auto särkyä samana iltana!
No, laitetaas sitten koko autosta kuva:
E. Kuvat napsittu sitte Sony Ericsson W660i:llä joten turha napista laadusta :D
Viimeksi muokannut Arto S, 22.9.2008 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No, eipä ota oikein tuulta tämä juttu, mutta koitetaas vielä yhden kuvan verran :) Vähän yli viikko sitten laiteltiin autosta kuskin ovesta ruosteen paholainen kuriin ja takaluukusta halennut pakkeli kuntoon :D Eli siis pientä pintaremonttia vain. Samalla vaihtui alle talvipallot eli ats cupit :) Vielä täytyisi laittaa VW:n omat keskilätkät kiinni.. Kuvaa:
Jahas, tämänkin auton takia on koettu verta ja hikeä viimesen puolen vuoden aikana :) Auto näyttää tältä:
Isä ammattimiehenä veisti semmosen luukun että varmasti kestää:
Kaaria vähän kiinni:
Elikkäs auto on käyty lähestulkoon läpi kokonaan, konehuone ei saanut vielä kunnon maalausta ylleen kun talven aikana vaihtuu tekniikka. Onhan tuossa melkoinen urakka ollut. Kaarista vejettiin ylimääräinen pois elikkäs ruosteet sai aika hyvin kyytiä, peltiä jätettiin sen verran että kaaret sai vielä liimattua. Helmat oli puoliks mädät ja niitäki uusittiin tarpeellinen määrä. Peräpäästä löyty myös lahoa jonkin verran mutta minkäs teet; alotat pelkästään takaluukun vaihdolla nii tässä on sitte lopputulos! :) Keulaan tulossa vielä luomet ja tummat valot + tummat sivuvilkut ja taakse takalasin yläreunaan votexin spoileri joka näkyy aikasemmissa kuvissa.
Sisustaa rakennellaan mielen mukkaan sitä mukkaa kun kiinnostaa ja huvittaa, nyt on vakio ovipahvit ja penkit vaan kiinni.
Jos jollakulla olis tarkota td tekniikkaa nii eiku vua yyveetä! :) Myös levveet ja pienet vanteet kiinostas, eiku yyveetä niistäki.
Isä ammattimiehenä veisti semmosen luukun että varmasti kestää:
Kaaria vähän kiinni:
Elikkäs auto on käyty lähestulkoon läpi kokonaan, konehuone ei saanut vielä kunnon maalausta ylleen kun talven aikana vaihtuu tekniikka. Onhan tuossa melkoinen urakka ollut. Kaarista vejettiin ylimääräinen pois elikkäs ruosteet sai aika hyvin kyytiä, peltiä jätettiin sen verran että kaaret sai vielä liimattua. Helmat oli puoliks mädät ja niitäki uusittiin tarpeellinen määrä. Peräpäästä löyty myös lahoa jonkin verran mutta minkäs teet; alotat pelkästään takaluukun vaihdolla nii tässä on sitte lopputulos! :) Keulaan tulossa vielä luomet ja tummat valot + tummat sivuvilkut ja taakse takalasin yläreunaan votexin spoileri joka näkyy aikasemmissa kuvissa.
Sisustaa rakennellaan mielen mukkaan sitä mukkaa kun kiinnostaa ja huvittaa, nyt on vakio ovipahvit ja penkit vaan kiinni.
Jos jollakulla olis tarkota td tekniikkaa nii eiku vua yyveetä! :) Myös levveet ja pienet vanteet kiinostas, eiku yyveetä niistäki.
Elikkäs tämäkin auto on kokenut pieniä muutoksia edellisten päivitysten jälkeen. Välillä alla oli Lensot koossa 9x16 joka nurkassa ja tällä hetkellä pyörii Borbetin a:t joka nurkassa tietysti 9x16 koossa.
Lensot tuli sitte myytyä kun kaveri erehty myymään noi borbetit! :D
Viime kesän värin vaihdon jälkeen sikisi idea että pitäs saaha voimaa pellin alle. Ja riittävästi. Jotenkin mielessä vaan piipahteli tiisselitekniikan asettelu konehuoneeseen ja niinpä tuumasta toimeen yhdeltä tutulta puolivahingossa löyty kolaroitu Cordoba jossa oli 1.9tdi ALH mylly. Asiaa tutkiskeltuani ja kyseltyäni totesin että sehän sinne passaa ihan pienokaisin muutoksin.
Seatti kärrättiin trailerilla pihaan ja eikun konetta irroittamaan siitä. Kuvat laitan kyseisestä tapahtumasta kunhan pääsen toiselle koneelle jossa ne kuvat on.
Seuraavaksi sitten kesäloman alussa aloitettiin Golfin rakentaminen. Ensiksi poistin kojelaudan ja muut helposti irtoavat tavarat joita ei tarvita enää uuden tekniikan kanssa.
Vanhasta 1.8 bensakoneesta oli jo antautunut tiivisteen joten se sylki öljyä vähän joka puolelle. Olihan mittarissa jo 386 tuhatta kilometriä.
Seuraavaksi otettiin entiset johdot pois ja alettiin suunnittelemaan nestekytkintä ja sähkökaasua. Ratkaisuksi keksin hienoisen patenti kytkinpolkimeen jotta tulipeltiin saatiin kiinni sylinteri.
Sähkökaasun patentoin tulipeltiin kiinni ja vanhalla vaijerilla toimimaan..
Seuraavaksi laiteltiin sitten johtosarjaa sisuksiin. Se kyllä aiheutti hieman päänvaivaa että miten päin se oikein asettus sinne mutta pientä mietiskelyä ja kyllähän se sopii!
Tullaan toki kiinnittämään paremmin, väliaikaista vain :)
Johtosarjan saatuani oikein pään, arvelimme että asentasimme moottorin ja laatikon vetareitten kanssa paikoilleen. Tutkiskeltuani moottoria, huomasin että erinäisiä pieniä rakennuspuuhia oli vielä tehtävä, irroitin ohjaustehostimen pumpun, laitoin lyhyen moniurahihnan joka kiertää vain kampuran ja laturin rullat + kiristäjä, vaihdoin oikean takakannakkeen vanhasta koneesta, startin ja korvakon kiinnitin, vetarit uusilla 12.9 kuusiokoloilla kiinni yms tällaista pientä säätöä.
Ja sinnehän se motti hyppäsi muita mutkitta!
Aikani johtoja ja ahtoputkia näpläiltyäni ja soviteltuani konehuone näyttää jo tältä:
Ahtoputket on sommitteluvaiheessa että jostain pitäisi löytää mutkat ja kunnon klemmarit? Mikä olisi hyvä firma?
Sommittelin keulille Subaru Imbreza GT:n orggis välijäähyttimen ainakin kokeeksi, tilaa ei hirveemmin jäänyt :D
Autokin peräti hörähti käyntiin ja ei anna yhtään vikakoodia! :) Pari suutinta vaan fuskaa hieman, näihin perehdytään myöhemmin juhannuksen jälkeen ja yritetään jonkinlaiseen ajokuntoon saada.
Vaihdettua on siis tultua uusiksi ainakin:
Uusi turbo Borgwarner (130 heppasen vastaava, Fin turbo)
Stage 3 suutinkärjet (Fin diesel)
Sachs parempi kytkin ja paineasetelma
Kaikki stefat
Jakopää + vesipumppu
Lyhyt moniurahihna (730mm)
Paikoilleen tulee siis:
ALH TDI mylly
Seatin laatikko
Seatin vetarit
Seatin virtalukon seutu
Golfin uudenmallin sähköjen vilkkuviikset
Seatin sähköt + mittaristo
Golfin rattiakseli
Muokattu poljinsetti
Nestekytkin
Vaijeri/sähkökaasu (:D)
Korjailemma virheitä paremmalla aikaa + lisää kuvia.
Hyvää JUHANNUSTA!
Lensot tuli sitte myytyä kun kaveri erehty myymään noi borbetit! :D
Viime kesän värin vaihdon jälkeen sikisi idea että pitäs saaha voimaa pellin alle. Ja riittävästi. Jotenkin mielessä vaan piipahteli tiisselitekniikan asettelu konehuoneeseen ja niinpä tuumasta toimeen yhdeltä tutulta puolivahingossa löyty kolaroitu Cordoba jossa oli 1.9tdi ALH mylly. Asiaa tutkiskeltuani ja kyseltyäni totesin että sehän sinne passaa ihan pienokaisin muutoksin.
Seatti kärrättiin trailerilla pihaan ja eikun konetta irroittamaan siitä. Kuvat laitan kyseisestä tapahtumasta kunhan pääsen toiselle koneelle jossa ne kuvat on.
Seuraavaksi sitten kesäloman alussa aloitettiin Golfin rakentaminen. Ensiksi poistin kojelaudan ja muut helposti irtoavat tavarat joita ei tarvita enää uuden tekniikan kanssa.
Vanhasta 1.8 bensakoneesta oli jo antautunut tiivisteen joten se sylki öljyä vähän joka puolelle. Olihan mittarissa jo 386 tuhatta kilometriä.
Seuraavaksi otettiin entiset johdot pois ja alettiin suunnittelemaan nestekytkintä ja sähkökaasua. Ratkaisuksi keksin hienoisen patenti kytkinpolkimeen jotta tulipeltiin saatiin kiinni sylinteri.
Sähkökaasun patentoin tulipeltiin kiinni ja vanhalla vaijerilla toimimaan..
Seuraavaksi laiteltiin sitten johtosarjaa sisuksiin. Se kyllä aiheutti hieman päänvaivaa että miten päin se oikein asettus sinne mutta pientä mietiskelyä ja kyllähän se sopii!
Tullaan toki kiinnittämään paremmin, väliaikaista vain :)
Johtosarjan saatuani oikein pään, arvelimme että asentasimme moottorin ja laatikon vetareitten kanssa paikoilleen. Tutkiskeltuani moottoria, huomasin että erinäisiä pieniä rakennuspuuhia oli vielä tehtävä, irroitin ohjaustehostimen pumpun, laitoin lyhyen moniurahihnan joka kiertää vain kampuran ja laturin rullat + kiristäjä, vaihdoin oikean takakannakkeen vanhasta koneesta, startin ja korvakon kiinnitin, vetarit uusilla 12.9 kuusiokoloilla kiinni yms tällaista pientä säätöä.
Ja sinnehän se motti hyppäsi muita mutkitta!
Aikani johtoja ja ahtoputkia näpläiltyäni ja soviteltuani konehuone näyttää jo tältä:
Ahtoputket on sommitteluvaiheessa että jostain pitäisi löytää mutkat ja kunnon klemmarit? Mikä olisi hyvä firma?
Sommittelin keulille Subaru Imbreza GT:n orggis välijäähyttimen ainakin kokeeksi, tilaa ei hirveemmin jäänyt :D
Autokin peräti hörähti käyntiin ja ei anna yhtään vikakoodia! :) Pari suutinta vaan fuskaa hieman, näihin perehdytään myöhemmin juhannuksen jälkeen ja yritetään jonkinlaiseen ajokuntoon saada.
Vaihdettua on siis tultua uusiksi ainakin:
Uusi turbo Borgwarner (130 heppasen vastaava, Fin turbo)
Stage 3 suutinkärjet (Fin diesel)
Sachs parempi kytkin ja paineasetelma
Kaikki stefat
Jakopää + vesipumppu
Lyhyt moniurahihna (730mm)
Paikoilleen tulee siis:
ALH TDI mylly
Seatin laatikko
Seatin vetarit
Seatin virtalukon seutu
Golfin uudenmallin sähköjen vilkkuviikset
Seatin sähköt + mittaristo
Golfin rattiakseli
Muokattu poljinsetti
Nestekytkin
Vaijeri/sähkökaasu (:D)
Korjailemma virheitä paremmalla aikaa + lisää kuvia.
Hyvää JUHANNUSTA!
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa