Vein auton sunnuntai iltana 18.11. Lahdessa Aukeankadulle Bosch Car Servicen pihaan kun maanantaina oli tarkoitus korjata autosta ruiskutuspumpun ajoitus. Noh maanantai aamuna soitin heti liikkeen avaamisaikaan varmistaakseni pari asiaa koskien korjausta, niin toisesta päästä ilmoitettiin et autosta on yön aikana viety vanteet renkaineen alta. Ei muuta kuin itse paikalle ja ihmettelemään. Vitutus oli aika korkealla siinä vaiheessa. Alta hävisi noin 500km ajetut rialin alumiinivanteet ja hakkis neloset. Sisälle ei ollut yritetty mennä. Saa nähdä meneekö jopa lunastukseen kun on varkaat kolhinu etuhelman, etu- ja takapuskurin, kummatkin helmapellit, kaikki pyöränkaaret ja vasemman takaoven korjauskuntoon. Auton kulkukin parani hieman kun keulan purun yhteudessä tuli pestyä kuuleri perusteellisesti. Kennolle johtava "tunneli/torvi" oli puoliväliin täunnä mutaa ja paskaa. Kennosta ei nähnyt mistään kohtaa läpi. Tunnin pesun jälkeen rupesi olemaan kanavat ja rivoitukset jälleen virtaavassa kunnossa. Löyty selitys niille koville imulämmöille joita tuli mittailtua kun auton itselleni sain. lämmöt olivat aina välillä 35-75 astretta.
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
-----
Onneksi auto ei mennyt sittenkään lunastukseen. Teen itse paikkamaalaukset ja vaihdan lokasuojat. Muuten saa olla nuo vauriot ainkin jonkin aikaa kun ne ei itseä niin paljoa haittaa kun kyse on kuitenkin käyttöautosta.
Kaikenlaista remonttia olen kuitenkin kerennyt/joutunut tekemään, nimittäin jäähdyttäjän kenno hajosi ja vaihdoin tilalle uuden ja samalla flekti vaihtui unipointin matalaan malliin niin enää ei ole niin ahdsasta konehuoneessa. En tosin ole ikinä kuullut tässä autossa flektin edes käyvän eikä tuo kone nosta talvella lämpöjä edes 90asteeseen. EGR:n otin myös kokonaan pois käytöstä eli laipat imusarjaan ja pakosarjaan. Voi sitä paskan määrää mikä oli imusarjassa. LT volkkarista peräisin olevan imusarjan laitoin myös kolmeen osaan ja se meenee lähiaikoina hitsarille. Myös valopäivityksiä tuli tehtyä. Eli uudet kirkkaat sivuvilkut ja etuvilkut(toinen etuvilkku vielä tilauksessa), uusi kuskin puolen etu-umpio(toinen vaihdettu muutama kuukausi sitten. Umpiota vaihdettaessa oli ihmetys suuri kun valot rupesivat elämään ihan omaa elämäänsä. Tutkinnassa paljastui, että motonetin umpiossa oli valon liitimen nastajärjestys erilainen kuin orkkiksessa. Samalla tuli sitten releytettyä valot. Edessä ja takana on lediparkit/jarruvalot(kaksoiskantapolttimot takana). Ledipolttimot löytyy myös sivuvilkuista, takaata rekisterikilven valoista, peräkontista ja sisävalosta.
ja nyt asioita valaisemaan kuvia. (pahoittelen kuvien huonoa laatua joka johtuu huonosta kamerasta, uuden ostan jouluna)
umpion liittimen nastajärjestys oli väärä
johtosarjan siistimistä ja uudet johdot releeltä valolle
lisää johdotuksia
releet 1
releet 2
takavalot
sisävalo
etuvalot
uusi syyläri ja flekti
toisesta suunnasta
lukkopellistä hävisi vähän peltiä tulevan kuulerin paikalta
ahtopainemittari, viereen tulee vielä voltti ja öljynlämpömittarit
egr:n laipat 1
kuva 2
LT:n imusarja
kuva 2
moottorinohjaus ei tykännyt kun napparin egr:n ja ahtopaineen säätimet mäelle eli meni varaohjelmalle, noh piti lyöä ne kiinni takaisin tuonne rintapeltiin ilman letkuja tosin fiksattuun kiinnitysrautaan
sellasta tällä kertaa