VW Generation Edition Golf IV

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

VW Generation Edition Golf IV

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 26.10.2015 15:42

Tuli ostettua tollanen luotettavalla 1.9 90hp ALH koneella. Mittarissa 278tkm, huoltokirjan mukaan pitää paikkansa ja kuntokin puoltaa tätä.

Jotain erikoisvarusteita tämä Generation Edition näyttää sisältävän:

- sininen väri
- korin väriset kahvat ja listat
- kynnyslistat
- vaihdekepin nuppi, sinistä tikkausta ratissa
- sisustan väritys ja penkit
- vanteet (?) 16" (ostaisin mielelläni Keskin KT1 tyyppiset vanteet)

Muuten ihan perus Golf, vakkari ja ilmastointi löytyy, sähkölasit ja peilit.

Vikojakin on laitettavaksi, näihin saa antaa vinkkiä:

- radio kuuluu huonosti, antennin jalan vahvistin lienee sökö, tai jälkiasennus blaukkari kytketty väärin
- kuskin oven kaiutin ei toimi, diskantti toimii
- takalasille ei tule vettä, vissiin vain yksi pumppu joten vika muualla, vettä ei tule verhoilusta sisälle, liekö suutin tukossa
- takaluukun lukkopesään ei avain mene, täynnä likaa/ruostetta
- takaluukun pumput ei pidä (uudet tilattu)
- 3s vaihde välillä ei mene nätisti pesään, vaihteistoöljyjen vaihtoa pitää koittaa
- jotain ulinaa kuuluu suoraan ajaessa, pyörän laakeri taitaa olla menossa

Summasummarum, paljon vikoja, hätäseen tehty ostos :)

Parannusajatuksia:

- jonkinlainen pieni takaspoileri
- drl valot alaritilöihin, toinen rikki joten tulee samalla korjattua
- orkkis xenon umpiot jos löytäisi jostain, tämä ei vaadi korkeussäätöä ikänsä vuoksi
- kivat vanteet
- ikkunatummennuksia
- 2 DIN androidsoitin

Kuvia:
https://copy.com/Jfh2nurfxAUFSPGI

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 26.10.2015 16:15

Se pieni lippa takalasin päälle on ihan ehdoton, mulla on omassa orkkis R-Line, näin jälkikäteen katsottuna olisi sittenkin pitänyt investoida Votexiin.
Se takaluukun lukon toimimattomuus taitaa tän ikäisissä olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Mutta lähtökohta on jo siisti!
Edit: edestä kannattaa käyttää sisälokarit irti, kerää meinaan aika paljon kuraa sinne etulokarin takareunaan.

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 26.10.2015 18:50

3s vaihde välillä ei mene nätisti pesään, vaihteistoöljyjen vaihtoa pitää koittaa


Itse vaihdoin vaihdelaatikon öljyt (Shell Spirax S4 G 75W-90) + säädin vaihdevaijerit niin loppui kolmosen rusahtelu. Nyt vaihdoin moottorin/vaihdelaatikon alakannakkeen (dogbone/pendulum) niin hävisi loputkin väljyydet vaihteistosta.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 30.10.2015 18:19

Kiitos vinkeistä, nuo vaihdevaijerit pitääkin säätää ja tarkastaa lokarien aluset.

Tein talvihuoltoa tänään, vaihdoin raitisilmasuodattimen, oli kauhean näköinen vanha, ei ole eka auto jossa tuo laiminlyöty vaikka on niin halpa ja helppo vaihtaa.

Sitten tietty ilmanputsari ja samalla purin kotelon pois ja putsasin "snow screen" ritilän.

Sitten vaihtelin polttonestesuodattimen, vaikka laitoin hieman dieseliä uuteen niin aika kauan sai sahata että lähti käymään, tulipahan testattua ettei akku ole ihan kuollut.

Vaihtelin myös pumput takaluukkuun, nyt se pysyy ylhäällä, hieno ominaisuus.

Loput tehtävät olivatkin synkkää, nimittäin öljyn vaihto kariutui proppuun, lähti oudon tuntuisesti auki ja pyörii vain tyhjää, ei lähde auki, oli selvästi vuotanut aika paljon myös. Aikani yritin avata tuloksetta, kiristyi takaisin ja ei näytä vuotavan aiempaa enempää. Tämä oli todella ikävä ylläri josta melko varmasti edellinen omistaja tiesi mutta jätti mainitsematta eikä sitä pohjamuovin alta voinut todetakaan.

Mitäs vaihtoehtoja mulle jää? Käyn nyt hakemassa imupumpun bilhelvetestä että saan yläkautta öljyt vaihdettua kun ei tietoa miten kauan noilla on jo ajettu. Sitten kait etsimään uutta öljypohjaa?

Eipä nuo kovin kalliita ole, mutta huomasin, että siellä on ilmeisesti tasoanturi joten kaikki ei sovi, hintahaitari on silti melkoinen. Toivottavasti lähettävät suomeen, kun isompia osia eivät lähetä. Kumpi on parempi, alumiininen vai peltinen?

http://www.autonvaraosat24.fi/vw/golf-m ... oeljypohja

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 31.10.2015 1:59

Itselle tuli Alvadilta alumiininen, kymppejä sekin vain maksoi ja oli tasoanturin paikka. Eipä se tuolla hinnalla enää paljoa harmita vaikkei niin pitkään kestäisikään...

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 9.11.2015 21:49

Itse vaihdan aina tuon öljypropun öljynvaihdon yhteydessä, tämähän vaihdetaan myös virallisessa vw-huollossa. Tilasin noita oem-osina ahw-shopilta saksasta muiden osien yhteydessä hintaan 2,10 euroa/kpl. Suomi hinta lähempänä 10 e/kpl.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 10.11.2015 12:48

Mikäs tuon öljyropun vaihtamisen idea on? Puhdistaa vaan kierteet ropusta aina ennen kuin laittaa takaisin ja kuparirikan kun vaihtaa mikäli entinen näyttää kovin huonolta on ollut resepti täällä jo aika kauan. Tosin marmoritiskin ropussa on prikka "kiinteästi" eli sieltä tiskiltä ei niitä erikseen saa. Pohjahan on alumiinia mutta itse roppu jotain aika paljon kovempaa tavaraa, luulen että nuita pohjia rikotaan lähinnä siitä syystä kun vedetään liian kireälle. Ei se mitään riko että roppu jäisi vaihtamatta ellei kierteet nyt ihan täynnä hiekkaa ole..

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 10.11.2015 15:51

Oulussa marmorilla ollut proppu aina alta neljä euroa, kun olen sen + suodattimen käynyt ostamassa.

SiPaLe
-
Viestit: 53
Liittynyt: 9.1.2009 15:35

ViestiKirjoittaja SiPaLe » 10.11.2015 16:28

Mukavan näkönen rojekti. Kierteenhän saa myös korjattua, mutta äkkiä sillekin hintaa tulee, kun uudet ei kauheita maksa. Ja tilanne voi olla taas muutaman kirimisen / aukasun jälkeen sama. Liian tiukkaan vetämällähän nuo rikotaan.

P.S. Skodan puolelta proppua saa 2,5€:lla...

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 10.11.2015 16:44

uusi öljypohja saapui tänään. Vaihdan seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kun näyttää tuo vanha pitävän öljyt sisällä, ei mene ihan hukkaan nuo juuri laitetut öljyt ja suodatin.

Vähän tuollaista nykimistä esiintyy alle 2000rpm, ja välillä saattaa pölläytellä. En ole mitään viribokseja paikallistanut, mutta ei tuo ihan vakio ole. IQ arvot pitää tutkia jos saan ikivanhan vag-com piuhan vielä pelittämään.

Aikamoista ääntä kuuluu nyt takapäästä, hankaava ääni, ei jurise kuten laakerit yleensä, ja jos kevyesti vetää käsijarrua ääni häviää, voisiko olla väljät liukutapit tms?


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa