VOLVO 945 "LT" "Guldblocket"
Valvoja: ffp jäsenet
VOLVO 945 "LT" "Guldblocket"
Eräänä sateisena heinäkuu tiistai iltana haimme kaverin kanssa Kuopion kuppeesta lievitystä diisseli farkku kuumeeseen. Kuskin pestistä kiitokset kaverille ja onnittelut myös onnistuneesta volvoon käännytys työstä :D Perillä odotti 95 vuoden D24TIC farkku 940 GL, hieman renkaan potkiskelua ja koeajo lenkin suoritettua oli helppo päättää ettei tältä reissulta lähdetä tyhjin käsin.
Konttorilla tuli vierailtua omiin nimiin muuttelemassa samalla ysi tuli muutokatsastettua 2 hengen pakettiautoksi.
D24TIC + ZF hp4 (408tkm osto hetkellä) Vm 1995
16.7 Hakupäivä kuvaa, vierailevana tähtenä kaverin vihreä 940 Classic
Sittenpä kuvia muutoksien jälkeen:
Wintermode 2014-2015
Oston jälkeen tehtyä:
Alusta: 40mm madallusjouset
Vanteet:
- 18" BBS TRITON 2-osaset/ 25mm spacerit
- Talvivanteet 16" pellit, volvo S80 pöläreillä
- Sisustan muovien vaihtoa
- Muutos paketti-autoksi
- Soitin vaihdettu Alpinen mp3 USB soittimeen
- Räpelletyt ovipahvit vaihdettu uusiin
- Lediä sisätilan valoihin
- Rekisterikilven valoihin lediä
- Vetokoukun hiekkapuhallus ja maalaus
- Lämppärin johto järkevämpään paikkaan
- Maskinkehys mattamustaksi
- Lukkolista maalattu korinväriseksi
- Antennin jämä poistettu ja tulpattu+
- Volvon alkuperänen takasiipi
- Pyykijänvarret ehostus maalattu
- Oravaimuri a.k.a vaparifiltteri
- 3" downpipe/loppuputkisto yhdellä virtaavalla vaimentimella
- 12” SPL Dynamics omatekele refleksikotelolla ja SPL Dynamicsin vahvistin
- Foorumin tarra takalasissa 8)
- Snowcap
- Moottoritilan siistimistä
- Pyöräkoteloiden massaus
- Pilarit teipattu
- Hirvitarrat
- Takaroiskeläpät
- 40mm madallus ja edestä 60mm
- Puskurinalalipat korinväriin
- Takaluukun maalaus
- Valkopohjaset kilvet
- Lisämittarit keskikonsoliin (radion alapuolelle)
- 5,25 160w 2-tie ämyrit etu ja takaoviin oviin
- Kirkkaat etuvilkut modattuna jenkkivilkuiksi
- Mustapohjaiset ahtopaine ja lämpömittarit
- Tuulilasin ympärys listat
- Lasien tummennus 50% kalvolla
- Addonin alkuperäiset helmamuovit
- Kauko-boksi keskuslukitukseen
- Lisävalot 55w xenonit
- Apupitkissä 35w xenonit
- Viskon poisto ja sähköflektin asennus
- Sähköinen alipainepumppu
- Uusi paisari
- Tupakkimuovit
- Kuskinoven vaihto
- Ledit mittaristoon
- Ulkolämpötila näyttö
Suunnitelmat:
- Puskurien ym osien maalausta
- 960 kahvat/kuoret
- Punakirkkaat takavalot
- Parempi soitin
- Addonin etuhelma
- Alukuuleri
Täytyypi päivitellä listaa tarvittaessa :)
Konttorilla tuli vierailtua omiin nimiin muuttelemassa samalla ysi tuli muutokatsastettua 2 hengen pakettiautoksi.
D24TIC + ZF hp4 (408tkm osto hetkellä) Vm 1995
16.7 Hakupäivä kuvaa, vierailevana tähtenä kaverin vihreä 940 Classic
Sittenpä kuvia muutoksien jälkeen:
Wintermode 2014-2015
Oston jälkeen tehtyä:
Alusta: 40mm madallusjouset
Vanteet:
- 18" BBS TRITON 2-osaset/ 25mm spacerit
- Talvivanteet 16" pellit, volvo S80 pöläreillä
- Sisustan muovien vaihtoa
- Muutos paketti-autoksi
- Soitin vaihdettu Alpinen mp3 USB soittimeen
- Räpelletyt ovipahvit vaihdettu uusiin
- Lediä sisätilan valoihin
- Rekisterikilven valoihin lediä
- Vetokoukun hiekkapuhallus ja maalaus
- Lämppärin johto järkevämpään paikkaan
- Maskinkehys mattamustaksi
- Lukkolista maalattu korinväriseksi
- Antennin jämä poistettu ja tulpattu+
- Volvon alkuperänen takasiipi
- Pyykijänvarret ehostus maalattu
- Oravaimuri a.k.a vaparifiltteri
- 3" downpipe/loppuputkisto yhdellä virtaavalla vaimentimella
- 12” SPL Dynamics omatekele refleksikotelolla ja SPL Dynamicsin vahvistin
- Foorumin tarra takalasissa 8)
- Snowcap
- Moottoritilan siistimistä
- Pyöräkoteloiden massaus
- Pilarit teipattu
- Hirvitarrat
- Takaroiskeläpät
- 40mm madallus ja edestä 60mm
- Puskurinalalipat korinväriin
- Takaluukun maalaus
- Valkopohjaset kilvet
- Lisämittarit keskikonsoliin (radion alapuolelle)
- 5,25 160w 2-tie ämyrit etu ja takaoviin oviin
- Kirkkaat etuvilkut modattuna jenkkivilkuiksi
- Mustapohjaiset ahtopaine ja lämpömittarit
- Tuulilasin ympärys listat
- Lasien tummennus 50% kalvolla
- Addonin alkuperäiset helmamuovit
- Kauko-boksi keskuslukitukseen
- Lisävalot 55w xenonit
- Apupitkissä 35w xenonit
- Viskon poisto ja sähköflektin asennus
- Sähköinen alipainepumppu
- Uusi paisari
- Tupakkimuovit
- Kuskinoven vaihto
- Ledit mittaristoon
- Ulkolämpötila näyttö
Suunnitelmat:
- Puskurien ym osien maalausta
- 960 kahvat/kuoret
- Punakirkkaat takavalot
- Parempi soitin
- Addonin etuhelma
- Alukuuleri
Täytyypi päivitellä listaa tarvittaessa :)
Viimeksi muokannut A-j-P, 11.2.2015 19:35. Yhteensä muokattu 46 kertaa.
21.7
Tylsän sunnuntai päivän kunniaksi löysin itseni talliin myllytys hommiin ja tässäpä niitä tuloksia sitten muutaman tunnin aherruksesta 8) Kaverina joissakin kuvissa kaverin 940 Classic :)
5.8
Ruosteinen vetokoukkukin otti pahasti silmään niin että oikeen silmiä kirveli :D joten sille oli tehtävä jotain niimpä hiekkapuhallus hommat kutsui ja samalla reissulla tuli hitsattua pistokkeelle kunnollinen teline.
Kun joku edellisistä omistajista oli tehnyt "hienon" pistokkeen telineen kulmaraudalla.
Pohjamaaliksi tuli sipastua ihan vanhanliiton rostex ja pintamaaliksi tuli musta hammeri.
Taas se joku oli päätänyt lämppärin pistokkeen pistää maskiin, joten se tuli siitä siirettyä moottoritilaan rumentamasta keulaa. Ei nyt niin iso vaiva ole talvella konepeltiä raottaa johdon takia eikä tarvii kopistalla pistoketta aina jäästä ja lumesta :)
Kauhia tekemisen puute iski ja kulahtaneille jarrusatuloille oli pakko tehdä entrausta vaikka ne nyt nuista omegoitten takaa pahemmin näykkään. Kiitos edellisen omistajan oli aikaisemmin maalattu joten selvisi suht kevyellä puhdistamisella. Sekä oli viitsitty laittaa joka paikkaan alutahnaa ettei tarvinu myöskään purkamisessa tapella. Kasauksen yhteyessä tuli liukutappeihin ja liukupinnoille ym. sipastua kuparitahnat...
Satulat ja levyjen keskiosat eestä/ takaa tuli maalailtua mustalla hammerilla. Samalla vaivalla etutolpat tuli putsailtua ja vedettyä myöskin maaliin.
Maskin kehys mattamustana ja Turbodiesel teksitllä. Kiitokset tekstistä kaverille :)
10.8
Tuli puunailtua sisältä/ulkoa kultaharkko miitti kuntoon 8) vähän jäi turhan viime tinkaan joten kuvia ei kerenny käydä nappaseen. Tällä kertaa tuli vedettyä kahvat, puskurien mustat osat ja kylkilistat Autogymin bumper care:lla. On se hyvää ainetta kun pahasti haalistuneet sai "uuden" pinnan. Nähtäväksi jää miten kauan pysyy ::)
Sivupeilitkin sain maalattua ja asenneltua takaisin paikalleen puunauksen ohella. Kontin lukkolistakin sai korinvärin päällensä mutta eipä siinä innoissaan hoksannut kuvaa ottaa. Täytyypi sittä sitten laitella kuvaa kun saa siiven maaliin ja paikalleen. Peilin vaihosta jopa muistin ennen/jälkeen kuvat ottaa :)
Ennen:
Jälkeen:
Kuskinovi vielä hieman vaiheessa...
11.8 Kuvaa takapäästä, nyt kun lukkolista korivärinen
19.9
Siipi tuli eilen maalailtua ja tänään ohjelmanumerossa oli tietty siiven asennus.
Hieman Freshimmän näkönenhän peräpäästä tuli. Eipä tuo peräpää kaipaa enää kuin 960 pyyhkimen korinvärissä ja punakirkkaat takavalot 8)
3" Putkisto tuli aikasemmin suorana alusta loppuun ja turhan kovastiha tuo möykkäs.
Joten väliin tuli laiteltua yksi virtaava vaimenninta...
Väliaikanen ulostulo ( Suunnitelmissa Rst ulostulo)
22/23.9
Pientä näpryytä sunnuntai päivän tylsistymisen tappoon....
Etupuskurin alalippa sai väriä päällensä 8) Omaan silmään onnistunut päivitys, hieman keulan ilme muuttui parempaan suuntaan :)
Ja tekemisen puute iski myös näin maanantaina joten pikkasen tuli aikaa tapettua tallin puolella :)
Kotia tullessa tuli vierailtua LVI-puljussa kattelee josko löytys passelia rst kulmaa josta väsätä ulostuloo...
1,5h hiomista ja Autogymin Metalpolish/Rättilaikkaa. Käyrä halkasijaltaan 88,9mm, seuraava koko oli sen verran jöötiä että jätin suosiolla hyllyyn.
Tylsän sunnuntai päivän kunniaksi löysin itseni talliin myllytys hommiin ja tässäpä niitä tuloksia sitten muutaman tunnin aherruksesta 8) Kaverina joissakin kuvissa kaverin 940 Classic :)
5.8
Ruosteinen vetokoukkukin otti pahasti silmään niin että oikeen silmiä kirveli :D joten sille oli tehtävä jotain niimpä hiekkapuhallus hommat kutsui ja samalla reissulla tuli hitsattua pistokkeelle kunnollinen teline.
Kun joku edellisistä omistajista oli tehnyt "hienon" pistokkeen telineen kulmaraudalla.
Pohjamaaliksi tuli sipastua ihan vanhanliiton rostex ja pintamaaliksi tuli musta hammeri.
Taas se joku oli päätänyt lämppärin pistokkeen pistää maskiin, joten se tuli siitä siirettyä moottoritilaan rumentamasta keulaa. Ei nyt niin iso vaiva ole talvella konepeltiä raottaa johdon takia eikä tarvii kopistalla pistoketta aina jäästä ja lumesta :)
Kauhia tekemisen puute iski ja kulahtaneille jarrusatuloille oli pakko tehdä entrausta vaikka ne nyt nuista omegoitten takaa pahemmin näykkään. Kiitos edellisen omistajan oli aikaisemmin maalattu joten selvisi suht kevyellä puhdistamisella. Sekä oli viitsitty laittaa joka paikkaan alutahnaa ettei tarvinu myöskään purkamisessa tapella. Kasauksen yhteyessä tuli liukutappeihin ja liukupinnoille ym. sipastua kuparitahnat...
Satulat ja levyjen keskiosat eestä/ takaa tuli maalailtua mustalla hammerilla. Samalla vaivalla etutolpat tuli putsailtua ja vedettyä myöskin maaliin.
Maskin kehys mattamustana ja Turbodiesel teksitllä. Kiitokset tekstistä kaverille :)
10.8
Tuli puunailtua sisältä/ulkoa kultaharkko miitti kuntoon 8) vähän jäi turhan viime tinkaan joten kuvia ei kerenny käydä nappaseen. Tällä kertaa tuli vedettyä kahvat, puskurien mustat osat ja kylkilistat Autogymin bumper care:lla. On se hyvää ainetta kun pahasti haalistuneet sai "uuden" pinnan. Nähtäväksi jää miten kauan pysyy ::)
Sivupeilitkin sain maalattua ja asenneltua takaisin paikalleen puunauksen ohella. Kontin lukkolistakin sai korinvärin päällensä mutta eipä siinä innoissaan hoksannut kuvaa ottaa. Täytyypi sittä sitten laitella kuvaa kun saa siiven maaliin ja paikalleen. Peilin vaihosta jopa muistin ennen/jälkeen kuvat ottaa :)
Ennen:
Jälkeen:
Kuskinovi vielä hieman vaiheessa...
11.8 Kuvaa takapäästä, nyt kun lukkolista korivärinen
19.9
Siipi tuli eilen maalailtua ja tänään ohjelmanumerossa oli tietty siiven asennus.
Hieman Freshimmän näkönenhän peräpäästä tuli. Eipä tuo peräpää kaipaa enää kuin 960 pyyhkimen korinvärissä ja punakirkkaat takavalot 8)
3" Putkisto tuli aikasemmin suorana alusta loppuun ja turhan kovastiha tuo möykkäs.
Joten väliin tuli laiteltua yksi virtaava vaimenninta...
Väliaikanen ulostulo ( Suunnitelmissa Rst ulostulo)
22/23.9
Pientä näpryytä sunnuntai päivän tylsistymisen tappoon....
Etupuskurin alalippa sai väriä päällensä 8) Omaan silmään onnistunut päivitys, hieman keulan ilme muuttui parempaan suuntaan :)
Ja tekemisen puute iski myös näin maanantaina joten pikkasen tuli aikaa tapettua tallin puolella :)
Kotia tullessa tuli vierailtua LVI-puljussa kattelee josko löytys passelia rst kulmaa josta väsätä ulostuloo...
1,5h hiomista ja Autogymin Metalpolish/Rättilaikkaa. Käyrä halkasijaltaan 88,9mm, seuraava koko oli sen verran jöötiä että jätin suosiolla hyllyyn.
Viimeksi muokannut A-j-P, 8.3.2014 23:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kiitoksia! En tiiä onko sitä tullut vanhaksi/sairaaksi tai molempia kun tällänen klassikko tuli laitettua :D Yksinkertainen on kaunista vai mites se meni :)
Ja ettei ihan turhaksi höpinäksi mene niin, pientä näpryytä suoritettu.
Eilen illalla tuli kävästyä matkahuolossa visiitillä ja mukaanhan sieltä lähti paketti...
Snowcappi tuli löydettyä vrcf:fä foorumin kautta.
Ennen paikoilleen laittoa tuli snowcappi käsitteltyä Auto Gymin bumber carella...
Tänään sitten oli ohjelmassa pienoista huoltohommaa polttoainesuodattinmen vaihdon muodossa :)
Ja eihän tuota tallista malttanu pois tulla joten extemppore hommana tuli etuvalojen alalistojen reijät sheivailtua umpeen ja vedettyä maaliin.
Nyt alkaapi olla keulan ilme pikkasen enemmän omaan makuun 8)
Ja ettei ihan turhaksi höpinäksi mene niin, pientä näpryytä suoritettu.
Eilen illalla tuli kävästyä matkahuolossa visiitillä ja mukaanhan sieltä lähti paketti...
Snowcappi tuli löydettyä vrcf:fä foorumin kautta.
Ennen paikoilleen laittoa tuli snowcappi käsitteltyä Auto Gymin bumber carella...
Tänään sitten oli ohjelmassa pienoista huoltohommaa polttoainesuodattinmen vaihdon muodossa :)
Ja eihän tuota tallista malttanu pois tulla joten extemppore hommana tuli etuvalojen alalistojen reijät sheivailtua umpeen ja vedettyä maaliin.
Nyt alkaapi olla keulan ilme pikkasen enemmän omaan makuun 8)
Kivasti menny aika moottoritilaa ehostaessa. Muun muassa ahtoputket kiilotettu ja vaparifiltterin putkikin tuli tekastu rst putkesta. Pirusti hiomista, metalpolishia ja rättilaikkaa 8)
Kyllähän tuo siistiyty hieman, täytynee jatkaa taas siistimistä joku ilta :)
Suunnitelmissa ehostella mm. imusarja, pakosarja, putsarinputki tehdä kokonaan rst putkesta
ja samoin huohotinputki rosterista.
Kyllähän tuo siistiyty hieman, täytynee jatkaa taas siistimistä joku ilta :)
Suunnitelmissa ehostella mm. imusarja, pakosarja, putsarinputki tehdä kokonaan rst putkesta
ja samoin huohotinputki rosterista.
KIiitoksia!
Alustaa on kyllä tulossa kun tuo rahatilanne antaa periksi :) Ensi kevään loppuun opiskelua joten kovin isolla budjetilla ei pysty näin aluksi laittamaan, Pieniä muutoksia tulee kokoajan...
Vanteiksi on tulossa 17" tai 18" volvon orggis vanteet ensi kesäksi. Nämä aattelin kysyä josko joulupukki toisi :D ( veron palautuksilla tarkotus ostaa vanteet/alusta)
( Volansit, Titanit tai jotkut muut uudemman volvon oem vanteet ollu mietinnässä)
Valoja tulen päivittämään jenkkimallisiin etuvilkkuihin, kirkkaat sivuvilkut ja kirkaspunaset takavalot...
Alustaa on kyllä tulossa kun tuo rahatilanne antaa periksi :) Ensi kevään loppuun opiskelua joten kovin isolla budjetilla ei pysty näin aluksi laittamaan, Pieniä muutoksia tulee kokoajan...
Vanteiksi on tulossa 17" tai 18" volvon orggis vanteet ensi kesäksi. Nämä aattelin kysyä josko joulupukki toisi :D ( veron palautuksilla tarkotus ostaa vanteet/alusta)
( Volansit, Titanit tai jotkut muut uudemman volvon oem vanteet ollu mietinnässä)
Valoja tulen päivittämään jenkkimallisiin etuvilkkuihin, kirkkaat sivuvilkut ja kirkaspunaset takavalot...
Talvi tulee kovaa vauhtia joten tuli ajankohtaseksi massailla pyöräkotelot taka ja eestä.
Liekkö milloin viimeksi oli massailtu kun aika kovettunutta vanha massa oli. Mastonin pensselimassaa tuli pensselöityä 3 kerrosta joka koteloon ja pohjalle kotelosuoja tartunnaksi :)
Etupään massaus hommia helpottamaan purin etutolpat pois ja samalla etutolppien ruosteiset yläpään jousilautaset tuli vedettyä mustalla hammerilla. Siistyity himpun moottoritilan ilmekkin siinä ohessa.
Viime vkl tuli lissää ehostettua moottoritilaa tekemällä rst putkella huohotinputki.
Pirusti hiomista ja kiilltotusta nii alko passaamaan 8)
Etuvakaajan tankokin tuli vedettyä maaliin.
Liekkö milloin viimeksi oli massailtu kun aika kovettunutta vanha massa oli. Mastonin pensselimassaa tuli pensselöityä 3 kerrosta joka koteloon ja pohjalle kotelosuoja tartunnaksi :)
Etupään massaus hommia helpottamaan purin etutolpat pois ja samalla etutolppien ruosteiset yläpään jousilautaset tuli vedettyä mustalla hammerilla. Siistyity himpun moottoritilan ilmekkin siinä ohessa.
Viime vkl tuli lissää ehostettua moottoritilaa tekemällä rst putkella huohotinputki.
Pirusti hiomista ja kiilltotusta nii alko passaamaan 8)
Etuvakaajan tankokin tuli vedettyä maaliin.
Hiljaista on ollut tämän suhteen muut hommat/projektit/budjetti hidastanut kultaharkon laittoa. Ihan perushuoltoa tehty ja konttorillakin tuli käytyä leiman koitolla. Etutolpat meni vaihtoon muuten ei ollut huomautettavaa :)
Mitä nyt tullut pientä värkättyä tänään takaroiskeläpät ja lisäpakkivalo tuli askarreltua paikalleen :)
Vanteet ehtiki iltasella tulla matkahuoltoon, kiitos nopean kauppamiehen
Vanteeksi valikoitui 18"x7,5 BBS Triton.
Alustasetti tulleepi vielä nii saapi asiallisemmaksi :)
Mitä nyt tullut pientä värkättyä tänään takaroiskeläpät ja lisäpakkivalo tuli askarreltua paikalleen :)
Vanteet ehtiki iltasella tulla matkahuoltoon, kiitos nopean kauppamiehen
Vanteeksi valikoitui 18"x7,5 BBS Triton.
Alustasetti tulleepi vielä nii saapi asiallisemmaksi :)
Päivitellääs välillä :) Vaikka kylläkään eipäs ole käyttisrojekti edenny juurikaan.
Joulukuun alkupuolella tuli leimankoitolla käytyä, uusinta näytöksi meni. Etuiskarit meni vaihtoon muuten okoo. Tai no alapallonivelet vaihdatti vaikka ei ollut niissä väljää ...
Nekin nyt tuli vaihettua samalla ettei katsurin kanssa tarviis alkaa tappelee :)
Orggis välijäähyä oli otattamassa katsuri poes kun sittä ei ollut erillistä merkintää otteessa. Aikasan tapellessa sai katsuri selvittyä että on tosiaan moottorityypiltään D24TIC... Mikälie kun näissä ei otteessa ole merkintöjä kuulerista...
Ihan perushuoltoa ja kovaa ajoa ollut. Opiskelija budjetti ja toinen auto rajottaa liiankin ankarasti....
Joku sais hakea rahaa vastaan tuon volkkarin poes niin sais pajotus massia...
Joulukuun alkupuolella tuli leimankoitolla käytyä, uusinta näytöksi meni. Etuiskarit meni vaihtoon muuten okoo. Tai no alapallonivelet vaihdatti vaikka ei ollut niissä väljää ...
Nekin nyt tuli vaihettua samalla ettei katsurin kanssa tarviis alkaa tappelee :)
Orggis välijäähyä oli otattamassa katsuri poes kun sittä ei ollut erillistä merkintää otteessa. Aikasan tapellessa sai katsuri selvittyä että on tosiaan moottorityypiltään D24TIC... Mikälie kun näissä ei otteessa ole merkintöjä kuulerista...
Ihan perushuoltoa ja kovaa ajoa ollut. Opiskelija budjetti ja toinen auto rajottaa liiankin ankarasti....
Joku sais hakea rahaa vastaan tuon volkkarin poes niin sais pajotus massia...
7.1
Pientä takaiskua tuli ja etukulmaan tuli pusua. Jäinen uranen tie ja liian vähän tilaa. Oli pakko vetää lepikkoon muutten ois mennyt kylki eellä jakajaan... Selvispähä pienemmällä vahingolla.
Mitä uutta joutui laittelemaan niin lokari, sisälokari, ovi ja helmapään jouduin hitsaamaan.
Pääasia ettei käynnyt tässä hommassa mitään itelle tai muille...
17.1
Tuon vahingon aiheuttamia vaurioita tuli korjattua. Ja tarvittavat osat ja tarvikkeet tuli hommattua. Lokasuoja, sisälokari ja vilkku meni "pusussa" vaihtoon. Lokarin sisäpeltiä joutui jonkin verran oikomaan myöskin... Helman pään koitin oikoa muttei siittä mitään tullu jotenka leikkasin raakasti palasta ja hitsailin uuden helman pätkän.
Amiksen metalli puolella tuli mittojen mukaan teetätettyä pätkä helmaa, hinnaksi tuli huimat 10€. Tänään ei ehtinyt ihan kokonaan hitsailla, huomiseksi jäi silokarin ja roiskeläpän kiinnitys paikkojen hitsaus
Nyt vkl aikana tarkotus saada ainakin pohjat tehtyä jospa ois ens viikon alkupuolella viimeistään takaisin liikenteessä.
Todisteaineistona nakataan yksi känny kuva keskeneräsestä hommasta...
19.1
Korjaus projekti on edenny sen verran että helmanpään ym. hitsailut ja helman maalaus tehty.
Lokarin kun saapi maaliin niin pääsee niputtaa :)
Lokarin pintavärin maalaus ei ihan kerralla onnistunut >:(
Jostain syystä beissi alko hylkimään jostaki kohdin, huomenna siispä ohjelmassa vielä lokarin hionta ja uudelleen maalaus.
Toivoo vaan että onnistunee toisella kertaa...
31.1
Päivitellääs välillä... Kultaharkko palasi entistä ehompana liikenteeseen viime viikolla :)
Pientä huoltoo tullut tehtyä mm. termostaatin vaihto, kardaanin tukikumin/laakerin vaihto ja tänään sitten tuli näprättyä uudet hehkut paikalleensa. Melkosta ähräämistä oli pumpun takana olevien hehkujen kanssa mutta hyvät hermot ja näppärät sormet niin siitäkin selvisi kohtuuella 8)
Seuraavana huoltotoimen piteenä täytyne vaihdella suuttimenkärjet...
15.2
Jotain pientä saatu aikaseksi... Moottoritilan perusteellinen pesu ja samalla tuli kiillotetut ahtoputket, huohotinputki, laturin suojapelti hiottua ja vedettyä maaliin. Himpun verran mukavampi pitää puhtaana kuin kiillotetut...
Lisävalotkin lähti keulalta kun tarvitse juurikaan pimeän aikaan ajella. Samalla kun tuli ahtoputket maalattua tuli maskin kehys suihkittua käläkälällä mattamustaksi uudelleen, kun oli talven aikaan päässy kiveniskut jne raiskaamaan....
Niin ja suutinhuolto hommat meni reisille kun kärjet alko ruikkii miten sun sattuu. Ostin halvat kiinan kärjet ja tuli huomattuu et tul taas säästettyy väärässä paikassa :/ Täytynee myöhemmin hommata boschilaiset...
[/img]
Pientä takaiskua tuli ja etukulmaan tuli pusua. Jäinen uranen tie ja liian vähän tilaa. Oli pakko vetää lepikkoon muutten ois mennyt kylki eellä jakajaan... Selvispähä pienemmällä vahingolla.
Mitä uutta joutui laittelemaan niin lokari, sisälokari, ovi ja helmapään jouduin hitsaamaan.
Pääasia ettei käynnyt tässä hommassa mitään itelle tai muille...
17.1
Tuon vahingon aiheuttamia vaurioita tuli korjattua. Ja tarvittavat osat ja tarvikkeet tuli hommattua. Lokasuoja, sisälokari ja vilkku meni "pusussa" vaihtoon. Lokarin sisäpeltiä joutui jonkin verran oikomaan myöskin... Helman pään koitin oikoa muttei siittä mitään tullu jotenka leikkasin raakasti palasta ja hitsailin uuden helman pätkän.
Amiksen metalli puolella tuli mittojen mukaan teetätettyä pätkä helmaa, hinnaksi tuli huimat 10€. Tänään ei ehtinyt ihan kokonaan hitsailla, huomiseksi jäi silokarin ja roiskeläpän kiinnitys paikkojen hitsaus
Nyt vkl aikana tarkotus saada ainakin pohjat tehtyä jospa ois ens viikon alkupuolella viimeistään takaisin liikenteessä.
Todisteaineistona nakataan yksi känny kuva keskeneräsestä hommasta...
19.1
Korjaus projekti on edenny sen verran että helmanpään ym. hitsailut ja helman maalaus tehty.
Lokarin kun saapi maaliin niin pääsee niputtaa :)
Lokarin pintavärin maalaus ei ihan kerralla onnistunut >:(
Jostain syystä beissi alko hylkimään jostaki kohdin, huomenna siispä ohjelmassa vielä lokarin hionta ja uudelleen maalaus.
Toivoo vaan että onnistunee toisella kertaa...
31.1
Päivitellääs välillä... Kultaharkko palasi entistä ehompana liikenteeseen viime viikolla :)
Pientä huoltoo tullut tehtyä mm. termostaatin vaihto, kardaanin tukikumin/laakerin vaihto ja tänään sitten tuli näprättyä uudet hehkut paikalleensa. Melkosta ähräämistä oli pumpun takana olevien hehkujen kanssa mutta hyvät hermot ja näppärät sormet niin siitäkin selvisi kohtuuella 8)
Seuraavana huoltotoimen piteenä täytyne vaihdella suuttimenkärjet...
15.2
Jotain pientä saatu aikaseksi... Moottoritilan perusteellinen pesu ja samalla tuli kiillotetut ahtoputket, huohotinputki, laturin suojapelti hiottua ja vedettyä maaliin. Himpun verran mukavampi pitää puhtaana kuin kiillotetut...
Lisävalotkin lähti keulalta kun tarvitse juurikaan pimeän aikaan ajella. Samalla kun tuli ahtoputket maalattua tuli maskin kehys suihkittua käläkälällä mattamustaksi uudelleen, kun oli talven aikaan päässy kiveniskut jne raiskaamaan....
Niin ja suutinhuolto hommat meni reisille kun kärjet alko ruikkii miten sun sattuu. Ostin halvat kiinan kärjet ja tuli huomattuu et tul taas säästettyy väärässä paikassa :/ Täytynee myöhemmin hommata boschilaiset...
[/img]
Pientä edistystä tapahtunut :) Tänään Posti Pate toi 25mm spacerit
niin hetihän sitä täyty talliin suunnata ja laitella alustaa, pestä
ja mallata kesävannekset alle :)
Alustana Lessjöön etujouset josta puolikierrosta laikkasin pois
ja takana väliaikaisesti vakio joiuset joista 1,5 kierosta laikattu pois.
Molempia päitä tuli 40mm puotettua. Etupäätä voisi vielä
parisen senttiä puottaa alemmas...
Valitettavasti näissä spacereissa ei keskityshuulta ole,
jotenka täytyy sorvauttaa passelit keskitysholkit
ennen kuin saapi lopullisesti vanteet alle :)
Huomenna toimitan toiset suuttimet PPDieseln huomaan niin saa tuon kylmäkäynnistys savutuksen ja tyhjäkäynnin rynkytyksen kuriin :)
niin hetihän sitä täyty talliin suunnata ja laitella alustaa, pestä
ja mallata kesävannekset alle :)
Alustana Lessjöön etujouset josta puolikierrosta laikkasin pois
ja takana väliaikaisesti vakio joiuset joista 1,5 kierosta laikattu pois.
Molempia päitä tuli 40mm puotettua. Etupäätä voisi vielä
parisen senttiä puottaa alemmas...
Valitettavasti näissä spacereissa ei keskityshuulta ole,
jotenka täytyy sorvauttaa passelit keskitysholkit
ennen kuin saapi lopullisesti vanteet alle :)
Huomenna toimitan toiset suuttimet PPDieseln huomaan niin saa tuon kylmäkäynnistys savutuksen ja tyhjäkäynnin rynkytyksen kuriin :)
Kiitoksia! Alunperin olikin tarkotus 17" tai 18" ärrä mallin vanteet laittaa mutta tarjonta oli heikkoa sillä hetkellä kun vanteita kattelin ja sattu silmään nää BBS Tritons vanteet :)
Pientä visiontia päässä ja ratkasu oli helppo että nämä on pakko saada...
Alunperin kyseisiä vanteita on ollut C70 T5:ssa ja BBS on varta vasten suunnitellut volvolle tämän vannemallin.
Tuo hirvitarra juttu on lähtösin siitä et joku heppu oli aikonaan tuumannut että volvot on pohjolan ferrareita :D Jotenka volvo harrastelijoiden piirissä näkee paljon näitä hirvitarroja.
Monet ihmettelevät näitä tarroja ja saapi aina selitellä sen tarkotusta...
Pientä visiontia päässä ja ratkasu oli helppo että nämä on pakko saada...
Alunperin kyseisiä vanteita on ollut C70 T5:ssa ja BBS on varta vasten suunnitellut volvolle tämän vannemallin.
Tuo hirvitarra juttu on lähtösin siitä et joku heppu oli aikonaan tuumannut että volvot on pohjolan ferrareita :D Jotenka volvo harrastelijoiden piirissä näkee paljon näitä hirvitarroja.
Monet ihmettelevät näitä tarroja ja saapi aina selitellä sen tarkotusta...
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Pientä näpryyttä saatu aikaseksi :) Perjantaina oli töissä hiljaista loppupäivästä niin tuli sitten tekemisen puutteessa ajettua oma kulkine nosturille ja vaihdeltua perään öljyt. Siinä vauhtiin pääs niin tuli pohja pesastua painepesurilla puhtaaksi talven suolapaskoista.
Takaa tuli pesastua myös akseli ja kaiken sen paskan alta löytyi se tarra josta selvisi että peränä tässä yksilössä 1031 3,73 ja ilman lukkoa. Ensi talveksi täytyypi asia korjata lukkoperällä...
PP-Dieselin huoltamat suuttimetkin tuli laiteltua paikalleensa, sekään homma ei voinut mennä niinkun elokuvissa...
2 suuttimen paluulinjojen letkunipat tihmivät juuresta ja varovasti tampilla naputtelin muttei ollu mitään vaikutusta. Huolellisesti putsasin ja liimasin nippojen juuret pikaliimalla niin tihmiminen lakkasi. Pelkillä suuttimilla ei kokonaan kylmänä savutus lakannut ja vaati vielä pumpun ajoitusta. Pumpun ajoituksen jälkeen kylmäsavutus lakkasi ja tyhjäkäynti tasoittui :)
Lisäpakkivalo tuli raapastuu pois ja luukusta merkinnät. Tinnerillä pyyhkiessä merkkien liimajämiä lähti maalit autioille metsästys maille >:(
Joku valopää edellisistä omistajista oli ilmeisesti vetänyt paukulla ja ilman lakkaa luukun alaosan... Täytyypi työmaalta joku päivä ostaa vähän maali vermeitä ja suihkia luukkuun uutta pintaa.
Tänään tekemisen puutteessa tuli hieman kulahtanut paisari vedettyä satiininmustaksi. Siittä muistin jopa kuvan nappasta :)
Takaa tuli pesastua myös akseli ja kaiken sen paskan alta löytyi se tarra josta selvisi että peränä tässä yksilössä 1031 3,73 ja ilman lukkoa. Ensi talveksi täytyypi asia korjata lukkoperällä...
PP-Dieselin huoltamat suuttimetkin tuli laiteltua paikalleensa, sekään homma ei voinut mennä niinkun elokuvissa...
2 suuttimen paluulinjojen letkunipat tihmivät juuresta ja varovasti tampilla naputtelin muttei ollu mitään vaikutusta. Huolellisesti putsasin ja liimasin nippojen juuret pikaliimalla niin tihmiminen lakkasi. Pelkillä suuttimilla ei kokonaan kylmänä savutus lakannut ja vaati vielä pumpun ajoitusta. Pumpun ajoituksen jälkeen kylmäsavutus lakkasi ja tyhjäkäynti tasoittui :)
Lisäpakkivalo tuli raapastuu pois ja luukusta merkinnät. Tinnerillä pyyhkiessä merkkien liimajämiä lähti maalit autioille metsästys maille >:(
Joku valopää edellisistä omistajista oli ilmeisesti vetänyt paukulla ja ilman lakkaa luukun alaosan... Täytyypi työmaalta joku päivä ostaa vähän maali vermeitä ja suihkia luukkuun uutta pintaa.
Tänään tekemisen puutteessa tuli hieman kulahtanut paisari vedettyä satiininmustaksi. Siittä muistin jopa kuvan nappasta :)
Pientä edistystä sai tänä viikonloppuna aikaiseksi. Takaluukun alaosa tuli maalailtua ja samalla vauhdilla puskurien alalipat sai päällensä väriä. Joku edellisistä omistajista oli maalaillut käläkälällä alaosan, varmaan muutaman saunakaljan jälkeen jälki oli sen mukasta ja lakkakin oli unohtunut suihkia päälle....
Etupuskurin alalippa oli saanut talvenaikaan kiveniskua sen verran mukavasti että oli pakko sekin maalailla uusiksi. Takapuskurin alalippakin tuli vedettyä samantein korinväriin. Tarvinnee myöhemmin maalailla myös puskurit kun ovat nekin saaneet nähdä elämää...
Todisteaineistona pahanen känny räpsy luukusta...
Etupuskurin alalippa oli saanut talvenaikaan kiveniskua sen verran mukavasti että oli pakko sekin maalailla uusiksi. Takapuskurin alalippakin tuli vedettyä samantein korinväriin. Tarvinnee myöhemmin maalailla myös puskurit kun ovat nekin saaneet nähdä elämää...
Todisteaineistona pahanen känny räpsy luukusta...
EIlen tuli pahanmoinen tekemisen puute ja eipä siinä auttanut kuin suunnata talliin värkkään.
Illan ohjelmassa oli ahtopaine ja lämpömittarin asennus kojelaudanpäältä keskikonsoliin mankan alapuolelle. Tein 1,5mm pellistä passelin peitelätkän johonka mittarit ja tupakinsytytin tuli laiteltua paikalleensa.
Niin ja tänään käväsin konttorilla hakemassa perinteiset valkopohjaiset kilvet fin-kilpien tilalle :)
Illan ohjelmassa oli ahtopaine ja lämpömittarin asennus kojelaudanpäältä keskikonsoliin mankan alapuolelle. Tein 1,5mm pellistä passelin peitelätkän johonka mittarit ja tupakinsytytin tuli laiteltua paikalleensa.
Niin ja tänään käväsin konttorilla hakemassa perinteiset valkopohjaiset kilvet fin-kilpien tilalle :)
Noniin päivitellääs välillä... Pientä laittoa saanut aikaseksi, mitä työkiireiltä ja muillta hommilta on kerinnyt värkkään.
Autonlaitto jarrukin (emäntä) meinannut hidastaa hieman autonlaittoa :D
Jarrusatulat tuli tänään hiekkapuhallettua ja maalattua kultaseksi....
Ja loppupäivästä töissä oli hiljasta niin kerkesi laitella kirkkaat etuvilkut paikoilleen. Nämä modasin kalvolla jenkki mallisiksi.
Autonlaitto jarrukin (emäntä) meinannut hidastaa hieman autonlaittoa :D
Jarrusatulat tuli tänään hiekkapuhallettua ja maalattua kultaseksi....
Ja loppupäivästä töissä oli hiljasta niin kerkesi laitella kirkkaat etuvilkut paikoilleen. Nämä modasin kalvolla jenkki mallisiksi.
Huomenna ois viimenen koulu päivä ja pitihän se kultaharkko laitella edustuskuosiin niin kehtaapi paperit käydä hakemassa.
Kunnon pesu ja bumpercaret puskurin jne muihin mustiin osiin.
Työt alkaa ensi viikolla niin pääseepi touhuaan paremmin, kun opiskelijabudjetilla oltiin tähän asti liikenteessä...
Mitä viimesistä päivityksistä on tapahtunut niin...
Ulostulo tuli tehtyä 5" mustasta kun soppelin putken pätkän sain kaverilta, täytyy nyt hieman paremmin alalipan ulostulon kolo 8)
Autogaugen valkopohjaiset lisämittarit vaihtelin bilteman mustapohjaisiin. Kehys täytynee vielä päälystää mustalla nahalla...
Muutama kuvailusessio kuva...
Kunnon pesu ja bumpercaret puskurin jne muihin mustiin osiin.
Työt alkaa ensi viikolla niin pääseepi touhuaan paremmin, kun opiskelijabudjetilla oltiin tähän asti liikenteessä...
Mitä viimesistä päivityksistä on tapahtunut niin...
Ulostulo tuli tehtyä 5" mustasta kun soppelin putken pätkän sain kaverilta, täytyy nyt hieman paremmin alalipan ulostulon kolo 8)
Autogaugen valkopohjaiset lisämittarit vaihtelin bilteman mustapohjaisiin. Kehys täytynee vielä päälystää mustalla nahalla...
Muutama kuvailusessio kuva...
Mahottoman kiirus töissä ollut jotenka kultaharkon laitto jäänyt vähän huonolle mallille. Jotai pientä tuli tehtyä kuiteski, öljynkeruu säiliö tuli tekastua ja tänään sai sen ruuvailtua paikalleen. Mustasta tavarasta tuli tehtyä kun ei rst tarpeita sattunut olemaan.
Suodattimen tilasin työpaikalta ja hinnaksi taisi suodattimelle jäädä noin 6,5€
Säiliön sijoitin ilmastoinninkompressorin ja moottorinkannakkeen väliin kun sattu sopivasti lohkossa siinä kohilla olevan kierrepaikka ja soppelisti tilaa. Säiliö tuli maalattua mustalla hammerilla.
Uusi tuulilasikin oisi työmaalla asennusta odottamassa. Täytynee vaihdella kun vähän työkiireet hellittää.
Suodattimen tilasin työpaikalta ja hinnaksi taisi suodattimelle jäädä noin 6,5€
Säiliön sijoitin ilmastoinninkompressorin ja moottorinkannakkeen väliin kun sattu sopivasti lohkossa siinä kohilla olevan kierrepaikka ja soppelisti tilaa. Säiliö tuli maalattua mustalla hammerilla.
Uusi tuulilasikin oisi työmaalla asennusta odottamassa. Täytynee vaihdella kun vähän työkiireet hellittää.
Kiitoksia! mukava saada hyvää palautetta!
Seuraava projekti homma kultaharkkoon taitaapi olla tummennushomma, 50% kalvolla ajattelin tummenntaa niin pysyy tyyliin sopivana...
Vähän tahtoo motivaatiokin olla välillä hukassa kun töissä rassaa asiakkaiden autoja kuntoon ja muut hommat vie aikaa. Mut koitetaan jaksaa välissä jotain saada aikaseksikin :)
Seuraava projekti homma kultaharkkoon taitaapi olla tummennushomma, 50% kalvolla ajattelin tummenntaa niin pysyy tyyliin sopivana...
Vähän tahtoo motivaatiokin olla välillä hukassa kun töissä rassaa asiakkaiden autoja kuntoon ja muut hommat vie aikaa. Mut koitetaan jaksaa välissä jotain saada aikaseksikin :)
Hemmetinmoinen kiirus töissä niin ei ole ollut motivaatiota laittaa omaa kulkinetta ollenkaan.
Nyt oli vähän iisimpi päivä töissä niin sai motivaatiota aloittaa maalaamaan sivupeilit.
Parisen kk sitten vänkärin peilistä lähti peili osa omille teillensä jotenka auttanut kun väliaikasesti korjata peilikalvolla...
.
Kaverilta löytyi passelisti 20€ uudet käytetyt peilit ja korinvärisiksihän nuo piti saada niin kuin entisetkin.
Nyt oli vähän iisimpi päivä töissä niin sai motivaatiota aloittaa maalaamaan sivupeilit.
Parisen kk sitten vänkärin peilistä lähti peili osa omille teillensä jotenka auttanut kun väliaikasesti korjata peilikalvolla...
.
Kaverilta löytyi passelisti 20€ uudet käytetyt peilit ja korinvärisiksihän nuo piti saada niin kuin entisetkin.
Jyväskylä volvo miitissäkin tuli pyörähettyä sunnuntaina kaverin kanssa. 370km tuli rullattua lisää mittariin ja luotettavasti pelas reissun niin kuin volvolta voi odottaakkin :)
Motonetissa tuli samalla reissulla pyörähettyä ja osteltua kaikenmoista hilpekettä. Muun muassa 50% kalvoa tarttui pari rullaa matkaan. Täytynee tässä joku päivä askarrella kalvot laseihin 8)
Piti tekasta vahvemmasta värkeistä laturin remmin kiristyksen pultti.
Tarpeet löyty työmaalta M8x100 pultti, 8mm jatkomutteri ja 50mm pultti. Sopivana tuota pitempää pulttia ei löytynyt joten töissä asiakkaan autoa odotellassa, tuli tauolla väänettyä kierteet koko pulttiin. Hitsiliimalla jatkomutteri pultinpäähän ja laturin alakiinnike rautaan 8,5mm reikä.
Jotain kivaaki saatu aikaiseksi välillä. Täs iltasella tuli kävästyä matkahuolossa mutka ja sieltä reissulta ei tarvinut lähteä tyhjin käsin.
Alkuperäiset helmamuovit tuli hommattua netin ihmeellisen maailman kautta käytettynä :)
Heti piti siskon poika nakittaa jäätelö palkalla kaveriksi laitteleen mallaukseen toiselle puolen...
Motonetissa tuli samalla reissulla pyörähettyä ja osteltua kaikenmoista hilpekettä. Muun muassa 50% kalvoa tarttui pari rullaa matkaan. Täytynee tässä joku päivä askarrella kalvot laseihin 8)
Piti tekasta vahvemmasta värkeistä laturin remmin kiristyksen pultti.
Tarpeet löyty työmaalta M8x100 pultti, 8mm jatkomutteri ja 50mm pultti. Sopivana tuota pitempää pulttia ei löytynyt joten töissä asiakkaan autoa odotellassa, tuli tauolla väänettyä kierteet koko pulttiin. Hitsiliimalla jatkomutteri pultinpäähän ja laturin alakiinnike rautaan 8,5mm reikä.
Jotain kivaaki saatu aikaiseksi välillä. Täs iltasella tuli kävästyä matkahuolossa mutka ja sieltä reissulta ei tarvinut lähteä tyhjin käsin.
Alkuperäiset helmamuovit tuli hommattua netin ihmeellisen maailman kautta käytettynä :)
Heti piti siskon poika nakittaa jäätelö palkalla kaveriksi laitteleen mallaukseen toiselle puolen...
Helmalevikkeitä ei ole vielä kerinnyt maalaamaan mutta eilen tuli aloiteltua tummennus hommat.
50% kalvolla kaikki paitsi tuulilasi tuli vedettyä. Kuskinsivulasi täytyy vielä kalvottaa kun tuli ostettua liian vähän kalvoa...
Äipältä tuli ostettua autonpesu palkalla purkki kirkasta kynsilakkaa niin sai kalvon reunat vedettyä nii tartte pelätä et alkaa reunat irtoo.
Kaupasta uskaltanu ostaa kun pian ruskean reijän ritariksi olisivat luulleet :D
Pirun työläshomma oli kun käytin ovista lasit irtaallaan, jotta saa reunat siististi ja helpotti asennusta.
50% kalvolla kaikki paitsi tuulilasi tuli vedettyä. Kuskinsivulasi täytyy vielä kalvottaa kun tuli ostettua liian vähän kalvoa...
Äipältä tuli ostettua autonpesu palkalla purkki kirkasta kynsilakkaa niin sai kalvon reunat vedettyä nii tartte pelätä et alkaa reunat irtoo.
Kaupasta uskaltanu ostaa kun pian ruskean reijän ritariksi olisivat luulleet :D
Pirun työläshomma oli kun käytin ovista lasit irtaallaan, jotta saa reunat siististi ja helpotti asennusta.
Tuli tosiaan tupakkamuovitkin laiteltua eteen ja niistä nyt jäi kiireessä kuvat ottamata. Tänään suihkin helmamuoveihin pohjaväriä mut perhana pääs loppuun väri kesken, täytynee huomenna töistä ostaa lisää...
Aikasemmasta kuvasta sai vähän huonoa käsitystä tummennuksesta, mutta jospa näistä pääsis paremmin käsitykseen millaset tuli. Jälkeen päin ajateltuna ois voinu vetää 35% takaa ja etusivulasit 50%.
Velipojan perhevankkurikin eksyi kuvaan...
Aikasemmasta kuvasta sai vähän huonoa käsitystä tummennuksesta, mutta jospa näistä pääsis paremmin käsitykseen millaset tuli. Jälkeen päin ajateltuna ois voinu vetää 35% takaa ja etusivulasit 50%.
Velipojan perhevankkurikin eksyi kuvaan...
Eilen tuli suihkittua addonin helmat väriin ja tänään sitten iltasella tuli näprättyä paikalleensa :)
Etupuskuriin täytynee myös hommata addonin helma....
Täytynee töissä tilata roiskeläpät eteen kun alkuperäiset eivät käy. Ei auta kun soveltaa jostain yleismallisista.
Kaverilta tuli ostettua pari alipainepumppuakin jemmaan, täytys joku ilta vaihtaa kun nykyinen pumppu ääntää.
Etupuskuriin täytynee myös hommata addonin helma....
Täytynee töissä tilata roiskeläpät eteen kun alkuperäiset eivät käy. Ei auta kun soveltaa jostain yleismallisista.
Kaverilta tuli ostettua pari alipainepumppuakin jemmaan, täytys joku ilta vaihtaa kun nykyinen pumppu ääntää.
Tänään tuli näprättyä yleismallin roiskeläpät eteen kun ei nuista oginaaleista läpistä olisi saanut siistejä tekemälläkään.
Piennellä leikkelyllä sai nuista yleismallisista ihan siistit laiteltua. Toki ois tehnyt mieli jättää kokonaan pois mutta mukavempi kun ei kivet hakkaa kylkiin/helmoihin jne...
Tänään tuli myös rulla tummennuskalvoa niin saa kuskinovenlasinkin tummennettua nyt viikonloppuna. Alatukivarren keskimmäiset helatkin tuli tänään tilattua töissä vahvistettuna mallina. Täytyy nekin vaihdella vkl jos vain kerkiivät huomiseksi tulla.
Piennellä leikkelyllä sai nuista yleismallisista ihan siistit laiteltua. Toki ois tehnyt mieli jättää kokonaan pois mutta mukavempi kun ei kivet hakkaa kylkiin/helmoihin jne...
Tänään tuli myös rulla tummennuskalvoa niin saa kuskinovenlasinkin tummennettua nyt viikonloppuna. Alatukivarren keskimmäiset helatkin tuli tänään tilattua töissä vahvistettuna mallina. Täytyy nekin vaihdella vkl jos vain kerkiivät huomiseksi tulla.
Tänään oli ohjelmassa kuskinoven lasin tummennus kun viimeksi tummennuksia tehdessä loppui kalvo kesken.
Tummennus rupeaman jälkeen pääsin tekemään johtopäätöksiä eli keskuslukituksen kaukoboksin asennus oli ohjelmassa. Joku edellisistä omistajista oli hävittänyt orginaalit kauko-ohjaimet niin pääsi helpoimmalla kun muutaman johdon kolvaili kaukoboksille. Kytkentäkaaviot kaivoin netin syövereistä esille ja hieman päänraapismista niin sai selville keskuslukituksen ohjauksen johdot selville :)
Tuo boksi tuli pari vuotta sitten hommattua Jatek Importilta ja jäi edelliseen autoon asentamatta niin tarvinnut tuota erikseen volvoon tilailla. Hyvin näyttää pelaavan ja tuolla alimmaisella napilla saa etsintä valon vilkkumaan, eli 25s vilkkuu vilkut niin löytää pimeässäkin autolle :D
Tummennus rupeaman jälkeen pääsin tekemään johtopäätöksiä eli keskuslukituksen kaukoboksin asennus oli ohjelmassa. Joku edellisistä omistajista oli hävittänyt orginaalit kauko-ohjaimet niin pääsi helpoimmalla kun muutaman johdon kolvaili kaukoboksille. Kytkentäkaaviot kaivoin netin syövereistä esille ja hieman päänraapismista niin sai selville keskuslukituksen ohjauksen johdot selville :)
Tuo boksi tuli pari vuotta sitten hommattua Jatek Importilta ja jäi edelliseen autoon asentamatta niin tarvinnut tuota erikseen volvoon tilailla. Hyvin näyttää pelaavan ja tuolla alimmaisella napilla saa etsintä valon vilkkumaan, eli 25s vilkkuu vilkut niin löytää pimeässäkin autolle :D
Firman piikkiin ninnan nunna :D Töistä tuli otettua viikonlopuksi lainaan pesuri ja volvon sisusta sai perusteellisen pesun. Läks kattopahvi ja muu sisuta puhtaaksi, ihan jäätävän musta vesi lähti...
Sitten tämän päivän touhuiluna tuli maalattua takaroiskeläpät ja takapuskurin "törmäyslista". Enää tarviis bumber carella käsitellä.
Maalia tuli ostettua liian nuukasti nii etupuskuri täytynee myöhemmin maalailla...
Sitten tämän päivän touhuiluna tuli maalattua takaroiskeläpät ja takapuskurin "törmäyslista". Enää tarviis bumber carella käsitellä.
Maalia tuli ostettua liian nuukasti nii etupuskuri täytynee myöhemmin maalailla...
Tuli tuossa takuuseen uusi alipainepumppu kun aikasempi pumpussa oli ilmeisesti valmistus vikaa. Pumpun jalka osassa oli halkeamaa.
Tänään sitten tuli uusi vastaava pumppu ja sama homma et vähän aikaa käyttäessä tyhjäkäynnillä, halkesi samasta kohtaa :tickedoff:
Alkuperäisestä pumpun nro mukaan tuli Startaxilta tilattua niin luulis olevan oikea... Muistelenko väärin että D24TIC on kahta pumppua olemassa. Voi vinkata jos tietoa löytyy. Pumpun tapin pituus 71mm ja paksuus 16mm. Tuntuu siltä ettei nyt hemmetti voi olla valmistusvikasta pumppua kahta peräkkäin...
Siinä kyrpiintyneenä nakkasin alkuperäsen pumpun putsattuna paikalleen ja pesasin moottoritilan liuotinpesulla.
Ja siinä tuli innostuttua peseen myös vaparifiltteri ja suihkutettua suodatin öljyt niskaan, kun sattu semmonen purkki hyllyssä olemaan.
Putsarin ilmansaantia tuli parannettua varaosa volkkarin imuputken pätkällä...
Tänään sitten tuli uusi vastaava pumppu ja sama homma et vähän aikaa käyttäessä tyhjäkäynnillä, halkesi samasta kohtaa :tickedoff:
Alkuperäisestä pumpun nro mukaan tuli Startaxilta tilattua niin luulis olevan oikea... Muistelenko väärin että D24TIC on kahta pumppua olemassa. Voi vinkata jos tietoa löytyy. Pumpun tapin pituus 71mm ja paksuus 16mm. Tuntuu siltä ettei nyt hemmetti voi olla valmistusvikasta pumppua kahta peräkkäin...
Siinä kyrpiintyneenä nakkasin alkuperäsen pumpun putsattuna paikalleen ja pesasin moottoritilan liuotinpesulla.
Ja siinä tuli innostuttua peseen myös vaparifiltteri ja suihkutettua suodatin öljyt niskaan, kun sattu semmonen purkki hyllyssä olemaan.
Putsarin ilmansaantia tuli parannettua varaosa volkkarin imuputken pätkällä...
Pientä sähköhomman poikasta on ollut ohjelmassa parina iltana töiden jälkeen. Sähköiselle alipainepumpulle ja flektille tuli laiteltua valmiiks sähköjä.
Tänään tuli vedettyä loppuun flektin sähköt ja visko sai siirtyä hyllyyn pölyttymään :) Flektin sähkö tuli vedettyä niin että myös auton ollessa sammuksissa flekti jää puhaltamaan jos liikaa lämpöä. Lisämittareiden viereen tuli myös laiteltua pakkokytkin niin saa tarvittaessa flektin pyörimään kun siltä tuntuu.
Huomenna hyvällä tuurilla matkahuollon sedältä saan tuon sähköisen alipainepumpun niin pääsee sille tekemään telinettä ja viimesiä sähköjä. Mekaanisen pumpunkin paikalle täytynee myös alumiinista tekasta peitelätkä.
Tänään tuli vedettyä loppuun flektin sähköt ja visko sai siirtyä hyllyyn pölyttymään :) Flektin sähkö tuli vedettyä niin että myös auton ollessa sammuksissa flekti jää puhaltamaan jos liikaa lämpöä. Lisämittareiden viereen tuli myös laiteltua pakkokytkin niin saa tarvittaessa flektin pyörimään kun siltä tuntuu.
Huomenna hyvällä tuurilla matkahuollon sedältä saan tuon sähköisen alipainepumpun niin pääsee sille tekemään telinettä ja viimesiä sähköjä. Mekaanisen pumpunkin paikalle täytynee myös alumiinista tekasta peitelätkä.
Matkahuollon setä hoiti hommansa mallikkaasti ja töiden jälkeen sai sähköisenpumpun noutaa matkahuollosta.
Tämän illan ohjelmaan kuului pumpulle passelin paikan etsintä moottoritilasta ja kiinnityspaikan teko.
1,5mm pellistä sopivaa palasta ja kierretangosta jäykiste, jotta ei kovin pahasti jalusta heilu. Pumppu tulikin tällättyä valmiiksi paikalleen ja huomenna täytynee tilata sopivaa painekytkintä. Pumppujen tuotto oli 0,9 ja sähköisen sama joten jokin 0,7-0,8 anturia meinasin laitella... Tulipa tuossa alumiinista myös tehtyä valmiiksi peitelätkä mekaanisenpumpun paikan tulppaukseen. Jospa sitä ois loppuviikosta sähköinenpumppu toiminnassaan :)
Tämän illan ohjelmaan kuului pumpulle passelin paikan etsintä moottoritilasta ja kiinnityspaikan teko.
1,5mm pellistä sopivaa palasta ja kierretangosta jäykiste, jotta ei kovin pahasti jalusta heilu. Pumppu tulikin tällättyä valmiiksi paikalleen ja huomenna täytynee tilata sopivaa painekytkintä. Pumppujen tuotto oli 0,9 ja sähköisen sama joten jokin 0,7-0,8 anturia meinasin laitella... Tulipa tuossa alumiinista myös tehtyä valmiiksi peitelätkä mekaanisenpumpun paikan tulppaukseen. Jospa sitä ois loppuviikosta sähköinenpumppu toiminnassaan :)
Sähköinen alipainepumppu on vielä kytkemättä kun ootostelen säädettävää alipainekytkintä.
Hötsi reissu tuli tehtyä ongelmitta viikonloppuna ja muutenkin km tullut tasaseen :)
Myöskin tuli muutama päivä sitten ostettua toinen volvo. Pientä laittoa vaatii vielä että ois leimakuosissa.
Ei kyllä tosiaankaan ollut tarkoitus tätä ostaa mutta tuli niin edukkaasti ettei voinut jättää ostamatta....
850GLT vm-92 2,4 20V manuaali, puolinahat jne
Hötsi reissu tuli tehtyä ongelmitta viikonloppuna ja muutenkin km tullut tasaseen :)
Myöskin tuli muutama päivä sitten ostettua toinen volvo. Pientä laittoa vaatii vielä että ois leimakuosissa.
Ei kyllä tosiaankaan ollut tarkoitus tätä ostaa mutta tuli niin edukkaasti ettei voinut jättää ostamatta....
850GLT vm-92 2,4 20V manuaali, puolinahat jne
Viimeksi muokannut A-j-P, 25.9.2014 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään tuli ebaystä passeli alipainesäädin niin sai viimeinkin tuon sähköisen alipainepumpun pelaamaan. Osa tuli tilattua työkaverin avustuksella kun ei itse ole tullu opeteltua paypal ym hommia...
Kytkentä tuli tehtyä 4-napasella relellä ja tuon alipainesäädin ohjaa releen maadoitusta. Herätevirta virtalukolta jne.
Töissä oli pätkä hiljasempaa niin kerkes värkätä paikalleen. Kotosalla sitten tuli otettua tuo mekaaninen pumppu pois ja tilalle tuli alumiinista tehty peitelaippa. Muuttui huomattavasti mukavemmaksi käyntiäänikin kun pumpun kolkatus jäi pois.
Töiden jälkeen ja silloin kun ollut hiljasempi pätkä töissä niin tullut värkättyä myös 850:stä. Haalistuneet muoviosat tuli maalattua matta mustaksi. Vielä pitäisi laitella alapallo, alatukivarren hela, ohjausakselin ristikko, mittaristovika korjata ja muutamat polttimot vaihdella niin pääsis konttorille vierailemaan.
Kytkentä tuli tehtyä 4-napasella relellä ja tuon alipainesäädin ohjaa releen maadoitusta. Herätevirta virtalukolta jne.
Töissä oli pätkä hiljasempaa niin kerkes värkätä paikalleen. Kotosalla sitten tuli otettua tuo mekaaninen pumppu pois ja tilalle tuli alumiinista tehty peitelaippa. Muuttui huomattavasti mukavemmaksi käyntiäänikin kun pumpun kolkatus jäi pois.
Töiden jälkeen ja silloin kun ollut hiljasempi pätkä töissä niin tullut värkättyä myös 850:stä. Haalistuneet muoviosat tuli maalattua matta mustaksi. Vielä pitäisi laitella alapallo, alatukivarren hela, ohjausakselin ristikko, mittaristovika korjata ja muutamat polttimot vaihdella niin pääsis konttorille vierailemaan.
Laitetaas vielä parit fotot tuon sähköpumpun virityksistä
Peitelaippa
Pumppu
Alipainesäädin ja pumpun letkunväliin laittelin takaiskun niin ei päästä pumpun kautta paineita pois...
Ja tänään kaveri kiikutti mulle talvivanteet ja niitähä piti mallata alla kun sattui sopivasti vielä niissä kumetkin olemaan paikallaan.
Tosin keskiötä joudun siirtämään ja keskireikää isontamaan kun kyseessä 16" mondeon peltivanteet. Nastarenkaatkin vielä täytynee tilata...
Peitelaippa
Pumppu
Alipainesäädin ja pumpun letkunväliin laittelin takaiskun niin ei päästä pumpun kautta paineita pois...
Ja tänään kaveri kiikutti mulle talvivanteet ja niitähä piti mallata alla kun sattui sopivasti vielä niissä kumetkin olemaan paikallaan.
Tosin keskiötä joudun siirtämään ja keskireikää isontamaan kun kyseessä 16" mondeon peltivanteet. Nastarenkaatkin vielä täytynee tilata...
Ei mennyt niin kun elokuvissa tuon talvivanne hommien kanssa. Tarkemmin katottunu nuita mondeon vanteista ei olisi saanut kivuttomasti siirrettyä keskiötä. Vanteen keskiö oli hitsattu "nittaamalla" joten ne hylkäsin suosiolla...
Ei muuta kun kaverille soittoo ja siltähän löytyi passelisti mulle 16" volvon pellit 1 korisesta V70. Ainut vain ettei passaa alle suoriltaan.
Siispä tämän illan ohjelmassa oli keskiöiden irroitus. Yhtä vannetta tuli hitsattu heftiinkin niin sai mallattua sopivan etäisyyden.
Huomenna töissä pyöritellä rengaskoneella niin sais mahdollisimman suorat...
Ja pyörähtipä tuossa eilen aamulla töihin mennessä ihan mukava lukemakin mittariin :)
Ei muuta kun kaverille soittoo ja siltähän löytyi passelisti mulle 16" volvon pellit 1 korisesta V70. Ainut vain ettei passaa alle suoriltaan.
Siispä tämän illan ohjelmassa oli keskiöiden irroitus. Yhtä vannetta tuli hitsattu heftiinkin niin sai mallattua sopivan etäisyyden.
Huomenna töissä pyöritellä rengaskoneella niin sais mahdollisimman suorat...
Ja pyörähtipä tuossa eilen aamulla töihin mennessä ihan mukava lukemakin mittariin :)
Töissä oli aika hiljainen päivä niin sai talvivanteitakin tehtyä etiä päi. 3 vanteen keskiö tuli siirrettyä noin 2,5cm.
Mittailua lattialla ja rengaskoneessa pyörittelelin aikani niin aika suorat sai tehtyä... 1 vanteen keskiö meni mutkalle irrottaessa joten täytynee yksi 16" peltivanne vielä katella...
Sitten matkahuollon setämieheltä kävin noutamassa töiden jälkeen ledit. Pakkivaloille tuli tilattua autoledit.fi:stä high power ledit.
Vaikuttaa aika kirkkailta näin äkkiseltään, täytynee kävästä kylillä peruuttelemassa pimeän aikaan :D
Mittailua lattialla ja rengaskoneessa pyörittelelin aikani niin aika suorat sai tehtyä... 1 vanteen keskiö meni mutkalle irrottaessa joten täytynee yksi 16" peltivanne vielä katella...
Sitten matkahuollon setämieheltä kävin noutamassa töiden jälkeen ledit. Pakkivaloille tuli tilattua autoledit.fi:stä high power ledit.
Vaikuttaa aika kirkkailta näin äkkiseltään, täytynee kävästä kylillä peruuttelemassa pimeän aikaan :D
Nytpä onkin ollut hiljasta tämän kulkineen kanssa. Työkiireet ja muut touhut vienyt aikaa niin ettei ole kerinnyt kunnolla guldblockettin laittoon paneutua.
Syksyinen kuvafiilistely...
Viime viikonloppuna tuli tehtyy reissu Tampereelle ja mittariin tuli mukavat vajaa 660km+ muut hyvi ajelut.
Pelas reissun hienosti ja meno matkalla tuli kävästyy Avainvaunulla Jyväskylässä. Sieltä tuli ostettua virtalukonpohja ja ocean race pipo :)
Virtalukonpohjan tuli eilen vaihdeltua, meinas silloin tällöin oikutella.... Orginaali pohja maksoi 110€.
Töissä tuli viime viikolla tehtyä pientä talvihuoltoakin. Moottoriöljyt+suodatin tuli vaihdeltua kun tuli viime vaihdosta 10 000km täyteen ja talven pakkasia ajatellen tuli myös polttoainesuodatin vaihdettua.
Talvivanteet tuli tuossa perjantaina prokkiksena suikittua väriin. Keskiöt tuli siirrettyä onnistuneesti muuten mutta yhden vanteet keskiö meni kieroksi joten siitä tein letkutelineen tallin seinälle :D Purkaamolta tuli haettua sitten 1 vanne viottuneen tilalle niin sai sitten kaikki vanteet kerralla maaliin :)
Talvirenkaisi valikoitui hankookin winter IPiket RS koossa 205/55/16 ne tuli muutama päivä sitten tilattua. Sais ens vk pyöritellä vanteille ja pääsee kattelee millonka alle laittaa...
Syksyinen kuvafiilistely...
Viime viikonloppuna tuli tehtyy reissu Tampereelle ja mittariin tuli mukavat vajaa 660km+ muut hyvi ajelut.
Pelas reissun hienosti ja meno matkalla tuli kävästyy Avainvaunulla Jyväskylässä. Sieltä tuli ostettua virtalukonpohja ja ocean race pipo :)
Virtalukonpohjan tuli eilen vaihdeltua, meinas silloin tällöin oikutella.... Orginaali pohja maksoi 110€.
Töissä tuli viime viikolla tehtyä pientä talvihuoltoakin. Moottoriöljyt+suodatin tuli vaihdeltua kun tuli viime vaihdosta 10 000km täyteen ja talven pakkasia ajatellen tuli myös polttoainesuodatin vaihdettua.
Talvivanteet tuli tuossa perjantaina prokkiksena suikittua väriin. Keskiöt tuli siirrettyä onnistuneesti muuten mutta yhden vanteet keskiö meni kieroksi joten siitä tein letkutelineen tallin seinälle :D Purkaamolta tuli haettua sitten 1 vanne viottuneen tilalle niin sai sitten kaikki vanteet kerralla maaliin :)
Talvirenkaisi valikoitui hankookin winter IPiket RS koossa 205/55/16 ne tuli muutama päivä sitten tilattua. Sais ens vk pyöritellä vanteille ja pääsee kattelee millonka alle laittaa...
Leimaus aika lähenee ja pientä leima hipistelyy tuli tehtyy... Muun muassa perusteellinen moottoritilanpesu notta kehtaa katsurin ihmetellä :D
Jokin aika sitten tuli käsijarruvaijerin vaihdon yhteydessä laitettua kehintäruuvit "haarukan"
Käytin takajarrut auki ja samalla kehin käsjarrun passeliksi :)
Apupitkistä otin 35w xenonisarjan pois ettei tartte katsurin siitä kitistä konttorilla.
Näillä eväillä konttorille huomenna ruokatunnilla kokeileen josko tulisi taas vuosiajoaikaa ilman huomautuksia...
Jokin aika sitten tuli käsijarruvaijerin vaihdon yhteydessä laitettua kehintäruuvit "haarukan"
Käytin takajarrut auki ja samalla kehin käsjarrun passeliksi :)
Apupitkistä otin 35w xenonisarjan pois ettei tartte katsurin siitä kitistä konttorilla.
Näillä eväillä konttorille huomenna ruokatunnilla kokeileen josko tulisi taas vuosiajoaikaa ilman huomautuksia...
Eilen tuli ruokatunnilla konttorilla vierailtua ja sieltähän puhtainpaperein lähdettiin tyytyväisenä takaisin töihin 8)
Töissä oli viimeset puoltoista tuntinen aika hiljasta ja sai omaakin autoa vähän hipisteltyä. Laturinmaadotusta tuli parannettua. Sekä moottorin ja korin välille myöskin tuli ylimääräinen maadotus tehtyä. 35 neliömillisellä johdolla tuli tehtyä. Virtapuolikin täytynee parennella jossai välis paremmaksi.
Ja lopuksi tuossa wintermode kuva
Töissä oli viimeset puoltoista tuntinen aika hiljasta ja sai omaakin autoa vähän hipisteltyä. Laturinmaadotusta tuli parannettua. Sekä moottorin ja korin välille myöskin tuli ylimääräinen maadotus tehtyä. 35 neliömillisellä johdolla tuli tehtyä. Virtapuolikin täytynee parennella jossai välis paremmaksi.
Ja lopuksi tuossa wintermode kuva
Tämän illan rojektina tuli vaihdettua tuulilasi. Katsastuksessa meni vielä läpi mutta ittee häiritsi lasin alhalla menevä halkeema ja olihan tuo jo niin hakkautunut muutenkin ettei aurinkoisella kelillä läpi häävisti nähny.
Töistä imukupit ynnä muut pelit ja pensselit matkaan ja kotia päästyä lasinirrotus...
Ja hoplaa uusi lasi paikallaan ja isukin sai nakitettua kaveriksi nostamaan lasi paikalleen.
Töistä imukupit ynnä muut pelit ja pensselit matkaan ja kotia päästyä lasinirrotus...
Ja hoplaa uusi lasi paikallaan ja isukin sai nakitettua kaveriksi nostamaan lasi paikalleen.
Laitetaanpa kuulumiset pitkästä aikaa tännekkin....
Etuovi ja sivupeilit sai tuossa toissa vkl väriä päällensä, kun oli sopivasti kauniimmalla puolikolla tyttöjen viikonloppu niin jouti maalaileen :) Oveen täytys jostai löytää ehjä alempi sarana ennen kuin pääsee paikoilleen näpräämään...
Ovi rojektia tuli näprättyä kasaan mitä nyt pystyi ja pilarikin tuli teipattua valmiiksi niin ei tartte enää ovi paikallaan alkaa teippi hommiin :)
Sivupeilit vaihtuivat koko mustista korinvärisiin joissa jaljaosa mustana. Aikasemmin oli kokonaan korinväriset, mutta tällä kertaa vetäsin jalkaosan mustaksi niin ei näytä niin maalipöntässä uitetulta
Skruvatilta tuli jokin aika sitten tilattua rompetta. Mustaksi maalattu paisari vaihtui uuteen ja se perus lasinpesunestesäiliön korkkikin vaihtui ehjään. Ajovalojen reijättömät alalistatkin tuli samaan tilaukseen otettua. Täytys vain suihkia niihin muovipohjuste, pohjamaali ja väriin niin sais näpästä paikoilleen.
Töissä oli vain pari pientä hommaa jotenka tuli aikaa tapettua tekemällä omia hommia.
Eilen tuli postista paketti ja sieltä paketin uumenista paljastuoi takaovien tupakkimuovit.
Liian helpolla ei päässyt tässäkään rojektista kuin nämä uudet tupakka muovit oli 1,5cm korkeammat kuin OEM malliset. Paineilma sahalla soiro pois niin sai passelit :) Kevyt hionta, muovipohjuste ja satiinin mustaa pintaan niin sai mieleiset.
850:stä tuli näprättyy tänään töissä sen verran että putsailin tyhjäkäyntimoottorin, imuilma-anturin ja kaasuläpän. Vielä pitäs ennen leimalle vientiä mittaristo korjata, alapallo, alatukivarren pusla vaihdella.
Ja tietenki jotain perus polttimon vaihtoo päälle. Kattoo jos sais joulun jälkeen siirettyä työmaalta pihaan niin sais iltasin värkätä kuntoon...
Etuovi ja sivupeilit sai tuossa toissa vkl väriä päällensä, kun oli sopivasti kauniimmalla puolikolla tyttöjen viikonloppu niin jouti maalaileen :) Oveen täytys jostai löytää ehjä alempi sarana ennen kuin pääsee paikoilleen näpräämään...
Ovi rojektia tuli näprättyä kasaan mitä nyt pystyi ja pilarikin tuli teipattua valmiiksi niin ei tartte enää ovi paikallaan alkaa teippi hommiin :)
Sivupeilit vaihtuivat koko mustista korinvärisiin joissa jaljaosa mustana. Aikasemmin oli kokonaan korinväriset, mutta tällä kertaa vetäsin jalkaosan mustaksi niin ei näytä niin maalipöntässä uitetulta
Skruvatilta tuli jokin aika sitten tilattua rompetta. Mustaksi maalattu paisari vaihtui uuteen ja se perus lasinpesunestesäiliön korkkikin vaihtui ehjään. Ajovalojen reijättömät alalistatkin tuli samaan tilaukseen otettua. Täytys vain suihkia niihin muovipohjuste, pohjamaali ja väriin niin sais näpästä paikoilleen.
Töissä oli vain pari pientä hommaa jotenka tuli aikaa tapettua tekemällä omia hommia.
Eilen tuli postista paketti ja sieltä paketin uumenista paljastuoi takaovien tupakkimuovit.
Liian helpolla ei päässyt tässäkään rojektista kuin nämä uudet tupakka muovit oli 1,5cm korkeammat kuin OEM malliset. Paineilma sahalla soiro pois niin sai passelit :) Kevyt hionta, muovipohjuste ja satiinin mustaa pintaan niin sai mieleiset.
850:stä tuli näprättyy tänään töissä sen verran että putsailin tyhjäkäyntimoottorin, imuilma-anturin ja kaasuläpän. Vielä pitäs ennen leimalle vientiä mittaristo korjata, alapallo, alatukivarren pusla vaihdella.
Ja tietenki jotain perus polttimon vaihtoo päälle. Kattoo jos sais joulun jälkeen siirettyä työmaalta pihaan niin sais iltasin värkätä kuntoon...
Viikonloppu alkoi kuskinoven vaihdolla. Viime talven tönäsyssä sai hieman siipeensä. Ajua ei haitannut mutta sitäkin enemmän silmiä häirihti... Oven paikalleen laitossa käväs kaveri jeesimäs et sai kohilleen...
Lauantai päivä menikin sitten pesuhommissa ja puunailessa. 2h pesua ja 9h puunausta niin alkohan se kiiltää kultaharkko niin kuin pitääkin. Moottoritilaa unohtamatta sekin sai perusteellisen pesun :)
Puhtaalla autolla kun kerran oli liikkeessä niin piti sunnuntai päivä kuvailut näpsimässä....
Lauantai päivä menikin sitten pesuhommissa ja puunailessa. 2h pesua ja 9h puunausta niin alkohan se kiiltää kultaharkko niin kuin pitääkin. Moottoritilaa unohtamatta sekin sai perusteellisen pesun :)
Puhtaalla autolla kun kerran oli liikkeessä niin piti sunnuntai päivä kuvailut näpsimässä....
Kovin on ollu hiljasta autonlaiton kanssa viime aikoina kun tahtoo mennä paremmin aika muita hommia tehdessä ja parempi puoliskokin vaatii oman aikansa...
Noh jotain sentään saanut tehtyä...
Viime viikolla tuli töissä päähänpisto et mittaristoon täytyy saada ledit. Passelisti hyllyssä olikin t10 ledejä ja t5:sia. 4kpl T10 ja 1kpl T5 kannalla olevia meni mittaristoon.
Samointen viime viikolla aloitin kesävanne projektin ja tänään se saikin päätöksensä.
Hitokseen hiomista ja työtuntejakin kului siinä määrin etten viittiny etes laskea.
Samalla kun innostuin maalaileen nuo vanteet niin vedin ahtoputket samalla värillä.
Loppu tulos mielyttää ainakin ihteä
Noh jotain sentään saanut tehtyä...
Viime viikolla tuli töissä päähänpisto et mittaristoon täytyy saada ledit. Passelisti hyllyssä olikin t10 ledejä ja t5:sia. 4kpl T10 ja 1kpl T5 kannalla olevia meni mittaristoon.
Samointen viime viikolla aloitin kesävanne projektin ja tänään se saikin päätöksensä.
Hitokseen hiomista ja työtuntejakin kului siinä määrin etten viittiny etes laskea.
Samalla kun innostuin maalaileen nuo vanteet niin vedin ahtoputket samalla värillä.
Loppu tulos mielyttää ainakin ihteä
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.12.2014 18:47
Kahvat on ollut kattelussa, elikkä hankintalistalla on! 960/V90 mallin kahvat käyvät suoraan 940 jotenka sellaset korinvärissä tulee kunhan löydän sellaset.
Ruotsista löytyy pelkkiä kuoria jos en Suomesta löydä niin sitten täytynee Ruotsista tilata.
Hillityllä tyylillä onkin ollut ja on tarkotus rakennella mieleisekseen :)
Eipä ole tullut näin hyvä kuntoista toista vielä ainakaan itsellä vastaan.
Kiitokset kommenteista!
Ruotsista löytyy pelkkiä kuoria jos en Suomesta löydä niin sitten täytynee Ruotsista tilata.
Hillityllä tyylillä onkin ollut ja on tarkotus rakennella mieleisekseen :)
Eipä ole tullut näin hyvä kuntoista toista vielä ainakaan itsellä vastaan.
Kiitokset kommenteista!
Viimesimmät touhuilut ysin parissa...
Parisen viikoa sitten joku teidenritari kurvasi ohite niin kivasti että kivet ropis
keulaan sillä seurauksella että kuskinpuolen umpiolasi otti kipeetä.
Uuden lasin vaihossa ny mitään ihmeellistä ollut. Samalla tuli sumuvalon heijastinpinta korjattua kromiteipillä.
Railsit tuli maalattuu saniitinmustalla kun alkoi olemaan kärsineessä kunnossa.
Pesupäivä oli eilen ja innostui sisustan ja moottoritilankin puunaamaan...
Parisen viikoa sitten joku teidenritari kurvasi ohite niin kivasti että kivet ropis
keulaan sillä seurauksella että kuskinpuolen umpiolasi otti kipeetä.
Uuden lasin vaihossa ny mitään ihmeellistä ollut. Samalla tuli sumuvalon heijastinpinta korjattua kromiteipillä.
Railsit tuli maalattuu saniitinmustalla kun alkoi olemaan kärsineessä kunnossa.
Pesupäivä oli eilen ja innostui sisustan ja moottoritilankin puunaamaan...
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 91 vierailijaa