Golf 3 Variant

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

Golf 3 Variant

ViestiKirjoittaja topppsu » 25.3.2013 21:45

Laitetaan tänne vähän juttua tosta golffista joka tuli ostettua ex-venton tilalle.

Klik

Autohan on siis 1.8 aam-koneella varustettu golf, jossa ei oo liiemmin varusteita. En tiiä, mulla on jotenkin tapana ostaa näitä karvalakkiromuja. Niin, ja autohan on viimeisintä kolmoskoppaa, eli -97.

Kuva

Tiesin jo ennen auton ostoa mitä sille suurinpiirtein tulee tehtyä, joten tilasin coilit jo viikon ennen auton ostamista. Auto haettu kotiin, coilit alle ja kierteet suoraan pohjaan ja apujousilla heitettiin vesilintua.

Klik

Noh, korkeaksihan se jäi. Alkuun mentiin tuolla korkeudella, ja väliaikaisratkaisuvanteiksi (:D) kävin noutamassa auttamatta liian pienet muotiväri levipellit. Koossa 14x8.5 & 7.5.

Klik

Tämän jälkeen ruvettiin sulattelemaan etupuskuria pesurien muovien kadottua ittekseen autonhaku reissulla.

Klik

Eli pesurinreijät umpeen ja struktuurilla puskurin yläosa mustaks.

Klik

Tämän jälkeen vaan rullailtiin jonkun aikaa, kunnes hommasin loppukesäksi Lensot. Ja käytiin myös Härmälässä NPS Bigmeetissä. Oli käymisen arvoinen reissu, never forget!

Klik

Loppukesän look oli lähes sama, mitä nyt valoja tuli tummenneltua ja muuta pientä.

Klik Klik ja Klik

Tämän jälkeen tuli katsastuksen aika. Ei mennyt ekalla läpi, joutui vaihtamaan taka-akselin puslat ja nostaa alustaa, oli kuulemma liian matala.

Lappuun kun löivät Hyväksytty leiman, ei muuta kun auto suoraan seisontaan ja talliin purkuun!

Ekaksi lokarit pois ja tutkimaan onko hitsattavaa. Positiivinen yllätys oli helmojen etuosien olevan erittäin hyvässä kunnossa, toisin kuin aiempien volkkarieni!

Klik

Tästä se hauskuus vasta alkoi ja purkaminen jatkui.

Klik

Klik

Elikkä ovet ja kaikki luukut pois kun auto kuitenkin maalataan.

Pohjien teon ohessa suunniteltiin kuitenkin alustaakin vähän uusiksi. Kaverilta skyllen tolpat eteen jotta saa enemmän kenttään ja iskarin toimimaankin jotenkin!

Klik

On siis bc-racingin tolpat.

Johon kaveri sorvasi uudet kierrelautaset ja iskarin alapäät. Ja yläpäät mutta niistä ei oo kuvaa.

Klik

Etupää kun saatiin valmiiksi iskarien puolesta niin voitiin keskittyä takapäähän.

Tulee sinne noh.. vähän lyhyempi jousi kuin tuo ta tekniksin "madallusjousi"

Klik

Takaiskaripaketti kokonaan.

Klik

Kun alustapuoli saatiin valmiiksi niin keskityttiin hiukan ruosteisiin jota sitten lopulta löytyikin.

Klik

Klik

Klik

Klik

Klik

Ja kun kemppiin tartuttiin niin siinä samassa poistettiin myös sivuvilkut.

Klik

Vanteitakin suunniteltiin, Vettet jäivät kuitenkin haaveeksi. Ehkä vielä joskus.

Klik

Vanteista lisää pian.

Kuitenkin, siirrytään puskuriin, joka pilattiin. Ensin rälläkällä reikä koko puskuriin.

Klik

Johon sovitettiin venton takapuskurista sopiva palanen.

Klik

Keulakin alkaa tässävaiheessa hahmottumaan.

Ovenvälit ja luukkujen sisäosat maalasin ihan tallissa, kun ei niiden pinnalla nyt niiiiin isoa merkitystä ole. Väri jakaa mielipiteitä, mutta eikö sillon ole jotain tehty oikein? Been there done that.

Klik

Äkkiä ovien ja luukkujen pultteja kunnostamaan ja luukut paikoilleen.

Klik

Klik

Klik

Ja kiikuttamaan auto maalaamoon jossa kaveri kävi sen ruiskimassa. ISO kiitos Niballe turkuun !

Klik

Ja tämän jälkeen vannetta etsimään. Nopeasti löytyi ihan suomenmaalta Porchen Gullideckelit vähän säälittävässä 16x8 ja 7 koossa. Mutta hyvät väliaikaisvanteet. Adapterit tuli tampereelta, renkaat saksasta ja pultit turusta.

Ja ei muuta kun vanteet alle ja auto vattalleen!

Klik

Nyt ollaan siis ylläolevassa vaiheessa. Auto tulee muuttumaan vielä jonkinverran. Joeymodit valoille, taka-akseli siirretään ja samalla takapäätä pudotetaan alaspäin, lippa vaihtuu yms hipostelua.

Eiköhän tästä auto saada kesäksi!

Pari suoraa kuvaa tähän loppuun!

Kuva

Kuva

Kuva

Jotain jäi varmasti kertomatta, ei voi muistaa kaikkea kun koko talvi tullut tehtyä!

topsu kiittää ja kuittaa!

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 25.3.2013 22:23

mukavan kliini ja erilainen, hieno väri! jos jotain moitittavaa niin rekkarikilven heittäisin johonkin muualle kiinni tai sit koko puskuri vaihtoon..

muuten aika onnistuneen näkönen prokkis :)

onko sisustalle tulossa muutosta?

ilkka_j
-
Viestit: 73
Liittynyt: 27.11.2008 13:37

ViestiKirjoittaja ilkka_j » 25.3.2013 22:39

Eiku kunnalta kyselee aurahommia talveks :)

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 25.3.2013 22:41

Jos vanteet ovat sisältä hiekkapuhallettu ja maalattu mustiksi, saattaisivat nuo olla samat vanteet jotka aikoinaan olivat meikäläisellä.

Kuva

Laitoin kiertoon kun omasta mielestä ne eivät passanneet mustaan kolmosfarkkuun ollenkaan. Vähän turhan retrot tai jotain.
Tähän ne taas passaavat mainiosti, mikä johtunee juurikin tuosta auton väristä.

Kolmosfarkun korin muotoilu on siitä erikoinen että se tarvitsee pienen bemarimaisen etunojan.
Kun katto on vaakasuorassa, auto on oikeassa asennossa. Jos helmat ovat vaakasuorassa, perä näyttää roikkuvan.

rosten
-
Viestit: 67
Liittynyt: 12.3.2009 15:07

ViestiKirjoittaja rosten » 26.3.2013 2:24

Tätä on tullu seurattua tuolla npssän puolella ja hemmetin siisti tuli. Vielä kun saat läskimmät vanteet alle. Jonkin verran petyin kun luovuit corveteista ja siitä seuraakin seuraava asia.

Mulla olis 16x8.5 corvetet tossa tallissa. Puuttuu keskilätkät ja venttiilit, mutta muuten ehjä ja suora setti. Vanteet on projekti kunnossa, mutta pieni puhallus/hiominen ja maalia niin hemmetin hyvä setti tulee. Pistä topppsu yv:tä jos kiinnostaa tarkemmin. Lähtevät suhteellisen halvalla jos ne siitä tahtoo!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.3.2013 10:52

Tällä iällä jo nuita madalluksia vaikea ymmärtää tohon pisteeseen mutta makunsa kullillakin. Eiköhän sillä jossain piireissä heru oossomia.

Tylsästi voisi todeta että jotku leveällä huulella olevat vanteet alle, ei oikein tuommoiset tasaiset peltivanteet oikein näytä miltään.

Väri on kyllä hieno ulkokuvissa, tallissa ei niinkään.

Eka kuvissa hyvin näkyy kuinka paljon paremmaksi auton näkö muuttuu niinkin pienellä hommalla kun maalaa tuon puskurin yläosan mustaksi.


Karu Monkey.

Teka
-
Viestit: 85
Liittynyt: 8.11.2003 22:18

ViestiKirjoittaja Teka » 26.3.2013 13:19

Asiallinen korkeus. =)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.3.2013 14:16

Aika väsyneen matalalta näyttää, mutta muoti on mitä on :) Mukavasti kyllä pessy kasvojaan tuosta orkkisasusta.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 26.3.2013 16:34

Oho! Mihinkäs tämä foorumi on menossa jos mataluudesta aletaan kritisoimaan, toki ymmärrän että ffp ei ole samanlainen foorumi kuin Nps mutta silti vähän kommentit yllättivät.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.3.2013 16:40

Piedro: olisko osa tullu vanhaksi jo? :)

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 26.3.2013 19:36

Ai juu, jokos mobilisti lehtiä tulee postissa ;) Hyvän näköinen on auto, jotain erilaista vannetta vaan alle.

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

ViestiKirjoittaja topppsu » 31.3.2013 15:26

Kuva

Kuva

Aaceeässään menossa.

nukkis
-
Viestit: 134
Liittynyt: 21.8.2009 14:39

ViestiKirjoittaja nukkis » 31.3.2013 23:28

Todella iso peukku tolla korkeudella vetämisestä! Jotai hippasen leviämpääse kaipais,mut on se jo sanottu.ja sit ootellaa et joku läski tulee vinkuu kaikesta turhasta

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 31.3.2013 23:59

On kyllä siisti kokonaisuus :). Leveämmille vanteilla täältä myös ääni. Ihan kun toi takapyörä ei olisi keskellä vaan vähän etureunassa, hämääkö kuva vai? Kuinka monta kertaa otti matkalla pohja kiinni ;).

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.4.2013 0:21

normaali käyttäytyminen volkkareissa tuo takarenkaan eteenpäin meneminen madallettuna. oli sille vissiin joku hieno nimikin?

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 1.4.2013 0:33

Kumma juttu. Minä kun ymmärsin, että vanhetessa sitä halutaan vaan alemmas ja alemmas. Ja näinhän se pitkälti tuntuu olevan ja paiskotaan pussit sisään. :) Sitte on näitä vääräuskoisia, jotka ajaa vanhetessa helvetin tylsillä autoilla.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 1.4.2013 13:13

Näyttäisi olevan alkuperäiset takavalot. Ite vaihtaisin ainakin ne puna/kirkkaisiin takavaloihin. Uudistaa perää todella paljon positiivisempaan suuntaan omasta mielestä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 1.4.2013 13:18

Hiano. - Taas kerran, yksinkertainen on kaunista!

Smuli-i
-
Viestit: 17
Liittynyt: 12.7.2012 18:32

ViestiKirjoittaja Smuli-i » 1.4.2013 13:28

On kyllä yks hienoimmista 3 koppasista farkuista joita tullu vastaan. Yksinkertainen on kaunista! Täältäkin ääni punakirkkaille takavaloille.

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

ViestiKirjoittaja topppsu » 1.4.2013 14:52

S4mmy; Kiitos. Ja koittakaa nyt perkele tajua, että nuo vanteet tulee vaihtumaan jossain vaiheessa kesää. Ja tuo akseli on kyllä siirretty taaksepäin, että ei se ihan niin edessä ole kuin yleensä madalletuissa volkkareissa. Pohja otti sen verran kiinni että päätti valuttaa öljyt ulos.

Noista takavaloista, luultavasti tulee kokopunaisiksi sävytetyt vakiovalot.

Kiitoksia vaan.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 2.4.2013 21:44

Et ole topppsu miettinyt koneen nostoa, onnistunee kuitenkin ihan simppelisti koropaloilla? Oletan että vetareille on tilaa tehty jo?
Auttaisi ainakin siihen krooniseen öljypohjien kulumiseen...

Kolmosvariantti, samoten kuin muumi ja välimalli, näyttävät aina hyvältä maata vasten. Vanteetkin passaavat pirun hyvin, tosin mulla nyt on joku fetissi kaivonkansimalleihin ollut aina, toisaalta ei nekään ihan kaikkiin passaa, tähän kyllä.

Isoo kovaa vehkeet sitten erikseen, ne saakin olla vähän korkeampia ;)

Muuten, minkälainen resepti takapään tolpassa? Jos haluat valottaa asiaa?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.4.2013 9:32

Kuva

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 3.4.2013 12:14

Joo on mulla silmät päässä.

Mutta lähinnä että mikä tolppa (jomin säädettävä kolmoseen vai joku muu?) ja mikä jousi tuohon on pätkitty kaveriksi, onko tuo 'tornirakennelma' oma jne..
Ei meinaan ole ikinä tullut pyörteltyä farkun säädettävää käsissä niin en tiedä kuinka vakio tuo kuvan on.

Po18
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.3.2012 10:35

ViestiKirjoittaja Po18 » 9.12.2013 20:51

Tosi hyvin tehtyy.

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

ViestiKirjoittaja topppsu » 20.4.2015 21:48

Kuva

Kuva

Kuva

Vähän muuttunut viimekertaisesta.

Kuvista kiitos Antti Eskeli/Gleasygraphy

Norman
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.3.2010 22:16

ViestiKirjoittaja Norman » 25.4.2015 12:23

No niin... alkaa näyttää todella hyvältä! Pitäisiköhän itsekkin aloittaa tuo melkein alkanut käyttövariantin kunnostus..

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

ViestiKirjoittaja topppsu » 25.4.2015 19:33

Kiitoskiitos!

Tänään tuli yks pikku muutos, VR6 jakkarat saivat lähteä kermanväristen nahkajakkaroiden tieltä. :p

Kuva

Kurxi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.7.2012 7:49

ViestiKirjoittaja Kurxi » 29.4.2015 16:21

"Eli pesurinreijät umpeen ja struktuurilla puskurin yläosa mustaks. "

Millä maalasit? Ite suunnitellu samaa ja kiinnostaa tietää millä ite maalasit ku lopputulos näytti hyvältä.[/quote]

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

ViestiKirjoittaja topppsu » 29.4.2015 20:32

Ihan struktuurisprayllä maalasin joskus aikoinaan. :)


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa