Klik
Autohan on siis 1.8 aam-koneella varustettu golf, jossa ei oo liiemmin varusteita. En tiiä, mulla on jotenkin tapana ostaa näitä karvalakkiromuja. Niin, ja autohan on viimeisintä kolmoskoppaa, eli -97.

Tiesin jo ennen auton ostoa mitä sille suurinpiirtein tulee tehtyä, joten tilasin coilit jo viikon ennen auton ostamista. Auto haettu kotiin, coilit alle ja kierteet suoraan pohjaan ja apujousilla heitettiin vesilintua.
Klik
Noh, korkeaksihan se jäi. Alkuun mentiin tuolla korkeudella, ja väliaikaisratkaisuvanteiksi (:D) kävin noutamassa auttamatta liian pienet muotiväri levipellit. Koossa 14x8.5 & 7.5.
Klik
Tämän jälkeen ruvettiin sulattelemaan etupuskuria pesurien muovien kadottua ittekseen autonhaku reissulla.
Klik
Eli pesurinreijät umpeen ja struktuurilla puskurin yläosa mustaks.
Klik
Tämän jälkeen vaan rullailtiin jonkun aikaa, kunnes hommasin loppukesäksi Lensot. Ja käytiin myös Härmälässä NPS Bigmeetissä. Oli käymisen arvoinen reissu, never forget!
Klik
Loppukesän look oli lähes sama, mitä nyt valoja tuli tummenneltua ja muuta pientä.
Klik Klik ja Klik
Tämän jälkeen tuli katsastuksen aika. Ei mennyt ekalla läpi, joutui vaihtamaan taka-akselin puslat ja nostaa alustaa, oli kuulemma liian matala.
Lappuun kun löivät Hyväksytty leiman, ei muuta kun auto suoraan seisontaan ja talliin purkuun!
Ekaksi lokarit pois ja tutkimaan onko hitsattavaa. Positiivinen yllätys oli helmojen etuosien olevan erittäin hyvässä kunnossa, toisin kuin aiempien volkkarieni!
Klik
Tästä se hauskuus vasta alkoi ja purkaminen jatkui.
Klik
Klik
Elikkä ovet ja kaikki luukut pois kun auto kuitenkin maalataan.
Pohjien teon ohessa suunniteltiin kuitenkin alustaakin vähän uusiksi. Kaverilta skyllen tolpat eteen jotta saa enemmän kenttään ja iskarin toimimaankin jotenkin!
Klik
On siis bc-racingin tolpat.
Johon kaveri sorvasi uudet kierrelautaset ja iskarin alapäät. Ja yläpäät mutta niistä ei oo kuvaa.
Klik
Etupää kun saatiin valmiiksi iskarien puolesta niin voitiin keskittyä takapäähän.
Tulee sinne noh.. vähän lyhyempi jousi kuin tuo ta tekniksin "madallusjousi"
Klik
Takaiskaripaketti kokonaan.
Klik
Kun alustapuoli saatiin valmiiksi niin keskityttiin hiukan ruosteisiin jota sitten lopulta löytyikin.
Klik
Klik
Klik
Klik
Klik
Ja kun kemppiin tartuttiin niin siinä samassa poistettiin myös sivuvilkut.
Klik
Vanteitakin suunniteltiin, Vettet jäivät kuitenkin haaveeksi. Ehkä vielä joskus.
Klik
Vanteista lisää pian.
Kuitenkin, siirrytään puskuriin, joka pilattiin. Ensin rälläkällä reikä koko puskuriin.
Klik
Johon sovitettiin venton takapuskurista sopiva palanen.
Klik
Keulakin alkaa tässävaiheessa hahmottumaan.
Ovenvälit ja luukkujen sisäosat maalasin ihan tallissa, kun ei niiden pinnalla nyt niiiiin isoa merkitystä ole. Väri jakaa mielipiteitä, mutta eikö sillon ole jotain tehty oikein? Been there done that.
Klik
Äkkiä ovien ja luukkujen pultteja kunnostamaan ja luukut paikoilleen.
Klik
Klik
Klik
Ja kiikuttamaan auto maalaamoon jossa kaveri kävi sen ruiskimassa. ISO kiitos Niballe turkuun !
Klik
Ja tämän jälkeen vannetta etsimään. Nopeasti löytyi ihan suomenmaalta Porchen Gullideckelit vähän säälittävässä 16x8 ja 7 koossa. Mutta hyvät väliaikaisvanteet. Adapterit tuli tampereelta, renkaat saksasta ja pultit turusta.
Ja ei muuta kun vanteet alle ja auto vattalleen!
Klik
Nyt ollaan siis ylläolevassa vaiheessa. Auto tulee muuttumaan vielä jonkinverran. Joeymodit valoille, taka-akseli siirretään ja samalla takapäätä pudotetaan alaspäin, lippa vaihtuu yms hipostelua.
Eiköhän tästä auto saada kesäksi!
Pari suoraa kuvaa tähän loppuun!



Jotain jäi varmasti kertomatta, ei voi muistaa kaikkea kun koko talvi tullut tehtyä!
topsu kiittää ja kuittaa!