Golf GTi 16v -88
Valvoja: ffp jäsenet
Golf GTi 16v -88
Tämä auto on ollut täälä aiemminkin esillä ja nyt se löytyy täältä. Kuulemma ollut aikamoinen kiertopalkinto viime vuosina, sen kyllä näkee autosta että monenlaista räpeltäjää on päästetty siihen käsiksi.
http://villevee1.kuvat.fi/kuvat/Golffi/
Tuolla on pari kuvaa Golffista.
Ostin auton käymättömänä ja viaksi paljastui että sytytysjohdot olivat väärin, ne korjattua golffi lähti samantien käyntiin. Golffista puuttui valot, joten tein uudet releiden kautta, sekä vaihdoin ilmanputsarin. Edellinen omistaja oli avannut määräjakajan ja se vuosi bensaa, no avattiin sitten määräjakaja ja saatiin tiivistettyä se hydrauliliimalla.
Tarkoituksena olisi vielä uusia kytkin (nykynen luistaa ja painelaakeri ääntää) ja alusta.
http://villevee1.kuvat.fi/kuvat/Golffi/
Tuolla on pari kuvaa Golffista.
Ostin auton käymättömänä ja viaksi paljastui että sytytysjohdot olivat väärin, ne korjattua golffi lähti samantien käyntiin. Golffista puuttui valot, joten tein uudet releiden kautta, sekä vaihdoin ilmanputsarin. Edellinen omistaja oli avannut määräjakajan ja se vuosi bensaa, no avattiin sitten määräjakaja ja saatiin tiivistettyä se hydrauliliimalla.
Tarkoituksena olisi vielä uusia kytkin (nykynen luistaa ja painelaakeri ääntää) ja alusta.
Noo ainaki pohjasta parit reiät hitsattava, että menee leimasta läpi. Uusi etupuskuri ois hommattava myös koska vanha on halki molemmilta puolilta. (Saa ehdottaa yv:llä jos joltain löytyis ehjä iso puskuri täältä uudenmaan seudulta). Kuskin ovi pitäisi alareunasta hitsata ja takaluukun alareuna. Mutta tässä on vielä tärkeämpiä asioita tehtävänä ennen ulkokuorta, kunhan saisi leimattua ensin.
Kun hitsailemaan alat, niin kurkkaa myös listojen ja kaarien alle. Ainakin pari vuotta sitten oli melkoisen paljon kuplintaa näkyvissä maalissa noiden liepeillä. Jos kerran ryhtyy tekemään, niin kannattaahan se tehdä kunnolla...
Takaluukkua tosiaan naureskeltiin auton silloisen omistajan kanssa, että hitto miten komea toteutus. :D
Onhan tuo vielä täysin pelastettavissa.
Taisi olla jopa ihan alkuperäinen 16V, ellen väärin muista? Sisustaan jotain kivaa (tumma kattohan tässä ainakin silloin jo oli), eli jotkut kivat penkit ja ovipahvit?
Ruosteet pois ja joku kiva maali tuon amispojan sinisen tilalle.
Ja ennenkaikkea: tekniikan korjaaminen.
En usko, että tolle koneellekaan on kukaan mitään tehnyt tässä vuosien varrella. Silloin aikoinaan jo tosiaan tuppasi välillä savuttelemaan (huomasi todella selvästi, etenkin hajusta, kun ajoin monesti perässä).
Kytkin ei mielestäni silloin vielä luistanut, mutta koneen yläkerta äänsi jonkin verran. Jos tätä pitää meinasit, niin kannen irti käyttäminen, nostajien uusiminen ja venttiilien tsekkaaminen ei olisi huono rasti.
Vaihteita vaihtaessa huomasi myöskin sen, että moottori ja laatikko pääsi aikapaljon liikkumaan (nopeita vaihtoja tehdessä ei meinannut saada vaihdetta silmään), joten kumityynyjen uusinta ei lienee olisi pahasta.
Alustajumpan yhteydessä puslien uusiminen ei olisi huono rasti myöskään?
Takaluukkua tosiaan naureskeltiin auton silloisen omistajan kanssa, että hitto miten komea toteutus. :D
Onhan tuo vielä täysin pelastettavissa.
Taisi olla jopa ihan alkuperäinen 16V, ellen väärin muista? Sisustaan jotain kivaa (tumma kattohan tässä ainakin silloin jo oli), eli jotkut kivat penkit ja ovipahvit?
Ruosteet pois ja joku kiva maali tuon amispojan sinisen tilalle.
Ja ennenkaikkea: tekniikan korjaaminen.
En usko, että tolle koneellekaan on kukaan mitään tehnyt tässä vuosien varrella. Silloin aikoinaan jo tosiaan tuppasi välillä savuttelemaan (huomasi todella selvästi, etenkin hajusta, kun ajoin monesti perässä).
Kytkin ei mielestäni silloin vielä luistanut, mutta koneen yläkerta äänsi jonkin verran. Jos tätä pitää meinasit, niin kannen irti käyttäminen, nostajien uusiminen ja venttiilien tsekkaaminen ei olisi huono rasti.
Vaihteita vaihtaessa huomasi myöskin sen, että moottori ja laatikko pääsi aikapaljon liikkumaan (nopeita vaihtoja tehdessä ei meinannut saada vaihdetta silmään), joten kumityynyjen uusinta ei lienee olisi pahasta.
Alustajumpan yhteydessä puslien uusiminen ei olisi huono rasti myöskään?
Joo kyllä noissa kaarissa näyttää olevan maalin alla jo hieman kuplaa. Kyllä tämä vissiin on alkuperäinen 16v näin ainakin edellinen omistaja mainosti ja sisustakin on mustalla kattoverhoilulla ja lattiamatolla (eikös se kuulu näiden 16v varusteisiin?) penkit on mielestäni ihan normit. Itse kone käy kyllä todella hyvin ei nakuta/äännä/savuta mitään erityisempää, ja vedot on mielestäni tallella ainakin siihen asti mitä kytkin pitää. Tämä 16v golffi käy itseasiassa parhaiten meidän golffeista (tämän lisäksi mulla on toinen 16v kr kolvi ja vielä veljeltäkin löytyy kanssa kr kolvi). Suurimmat viat ovat nyt ainoastaa nuo kytkin ja parit reiät pohjassa.
Alustaa tullut päivitystä nyt, kävin eilen hakemassa motonetistä lesfjörs madallusjouset.
Alustaa tullut päivitystä nyt, kävin eilen hakemassa motonetistä lesfjörs madallusjouset.
Mitä onkos tuosta ta technixit revitty jossai välis pois? Hyvä että joku jaksaa panostaa tähän itseltäni loppui toissatalvena mielenkiinto ajan,rahan, ja tilanpuutteen takia, ei oo muuten mitään tietoa miten nuo kamein helmat on paikallaan liekkö mua edeltäny omistaja vetäny popniiteillä sen kiinni? Mites olikos tuohon vaihdettu orkkis kontinluukku takasin vaiko onko viel silotettu? Jos on silotettu ni voisin väittää että mätii sieltä kilvenpaikan kohdilta! itse kerkesin antituunaamaan siihen orkkispeilit luppakorvien tilalle ja alkuperäset mittarintaustat valkoisten paperitarra "mötörspörtti" taustojen tilalle!
Kuten markku sanoikin tuossa että alkuperäinen GTi on, muistaakseni jostain sen tarkistin ja verrattaen pirteä tapaus, Kytkin oli siihen vaihdettu kun ostin sen ja kuitti oli keskikonsolissa veikkaan että joku sen hävittänyt? Vaijerin säädin itse ja hyvin se piti mulla? YV:llä annan lisätietoo toki jos jotai kysyttävää ja osaan vastata :)
Jos muuten löytyy kiinnostusta ni multa löytyy viel parit kuvat miltä se näytti kun se multa lähti?
Onnea rojektiin ;)!
Kuten markku sanoikin tuossa että alkuperäinen GTi on, muistaakseni jostain sen tarkistin ja verrattaen pirteä tapaus, Kytkin oli siihen vaihdettu kun ostin sen ja kuitti oli keskikonsolissa veikkaan että joku sen hävittänyt? Vaijerin säädin itse ja hyvin se piti mulla? YV:llä annan lisätietoo toki jos jotai kysyttävää ja osaan vastata :)
Jos muuten löytyy kiinnostusta ni multa löytyy viel parit kuvat miltä se näytti kun se multa lähti?
Onnea rojektiin ;)!
Joo edellinen omistaja oli napannu ta-technixit itelleen ja heittäny jonkun venton vakio alustan lyhyemmillä jousilla alle. Takaluukku on siloteltu ja kuplii hieman luukun alareunasta. Mikäli jollain olisi tietoa auton historiasta, etenkin kiinnostaa se että pitääkö edellisen omistajan väitteet kireemmistä nokista paikkansa? Kovinkaan kireät nokat ei ainakaan ole sillä paljonkaan ei eroa vakiosta, jos yhtään. Peltisatsi ainakin on.
Pientä päivitystä taas. Motonetista ostettu uusi puskuri, alusta koottu uusilla jousilla ja pohjaanlyöntikumeilla ja eteen vaihettu yläpään laakerit, eteen hitsattu myös hinauslenkki (vanha omistaja rälläköinyt pois?!?!), katsastus aika varattu 27.12, pohjaa massattu. Saas nähdä miten leimapajalla käy.
Noniin tuli tossa viime viikolla saatua golffiin leima, muuten meni puhtaasti läpi paitsi kässärin se sai nykästyä pois alahakasesta, noh uus alahakanen hitsattiin jo samana iltana ja sitten seuraavana päivänä näyttämään uudestaan. Hain golffiin varmuuden vuoksi vielä varalaatikon, kun halvalla sai. Montako booria tässä 2y:ssä nyt kytkinakselissa olikaan, sillä tämä uusi loota on koodiltaan chd, että meneekö se gti:n kytkinlevyllä kiinni? Vai olisiko jokin 1,9 td kolmoskoppasen kytkinpaketti kestävempi? Kun 1.9 td:stä peräisinhän tämä loota on.
Noniin vähän päivitystä taas. Auton kummallista tärinää tutkittu ja pääsyytettynä tällä kertaa on peränvälitys ja tasauspyörästö, siellä tuntui olevan kohtuu paljon välystä kun vetarista koetteli. Onneksi on varaloota. Onkos muilla ollut ongelmia vaihdelaatikon perän väljyydestä? Loota siis 020 4t eli ei alkuperäinen.
Terve taas. Golffiin tulossa juuri hieman päivitystä, tämän ajan minkä auto on ollut minulla ajossa kuulunut jurina ja tärinä n. 70km/h ylöspäin on luultavasti selviämässä: Kuskin puoleisen vetolaipan pölysuoja oli irronnut ja vuotanut vaihteistoöljyä vetoniveleen ja öljy oli liuottanut kaikki rasvat tiehensä. Myös kun vaihdelaatikko irroitettiin niin paljastui että kytkin levy ei ollut keskellä, heittoa oli parhaimmillaan 3mm. Sekä paljastui myös kytkimen luistamisen syy: kun kytkin levy ei ollut keskellä, niin kytkintanko oli syönyt tiivisteensä kokonaan pois ja vuoti sieltä öljyä levylle, sekä kytkinakselin tiiviste vuoti öljyä myös.
Nyt vaihdetaan varalaatikko tilalle, koska sellainen löytyi varastosta jo valmiina ja siihen vaihdetaan kytkimen puoleiset tiivisteet. Koneeseen vaihdetaan öljypohjan tiiviste sekä kampuran tiiviste sekä laitetaan uusi kytkin levy ja ehjät käytetyt vetarit.
Jospa nyt alkaisi tärinät loppumaan ja kytkin pitämään.
Joku on luultavasti tehnyt koneeseen, joskus jonkinlaisen rempan kun kiertokankien alapäät oli merkattu pistepuikolla. Normaalistihan niissä ei ole mitään pistepuikon merkkejä?
Nyt vaihdetaan varalaatikko tilalle, koska sellainen löytyi varastosta jo valmiina ja siihen vaihdetaan kytkimen puoleiset tiivisteet. Koneeseen vaihdetaan öljypohjan tiiviste sekä kampuran tiiviste sekä laitetaan uusi kytkin levy ja ehjät käytetyt vetarit.
Jospa nyt alkaisi tärinät loppumaan ja kytkin pitämään.
Joku on luultavasti tehnyt koneeseen, joskus jonkinlaisen rempan kun kiertokankien alapäät oli merkattu pistepuikolla. Normaalistihan niissä ei ole mitään pistepuikon merkkejä?
Ei ole kytkinlevyn keskityksessä se ongelma, vaan vauhtipyörä on ollu väärässä kohtaa (huom. YKK:n merkki) tai sitten sen ohjuritapeista ei oo mitään jäljellä. Sama lopputulos on myös, jos vaihelaatikon ohjuritappeja ei ole tai edes toista, ja pultit sattuu vielä löysällä olemaan.
Itellä oli aivan tarkalleen samalaista jälkeä avatessa 20tkm aiemmin "remontoitu" GT:n kytkin, ja luulin myös vian johtuvan keskittämättömästä kytkinlevystä kunnes isot pojat kerto miten se asian laita oli :)
2Y lootassa on tosiaan paksumpi kytkinakseli, joten vaatii sen 16v levyn. CHD laatikon kanssa käy sama kytkinlevy mikä sulla on nyt ollut siinä 4T:ssä. Eli perus 1.8/1.6td 210mm levy.
Itellä oli aivan tarkalleen samalaista jälkeä avatessa 20tkm aiemmin "remontoitu" GT:n kytkin, ja luulin myös vian johtuvan keskittämättömästä kytkinlevystä kunnes isot pojat kerto miten se asian laita oli :)
2Y lootassa on tosiaan paksumpi kytkinakseli, joten vaatii sen 16v levyn. CHD laatikon kanssa käy sama kytkinlevy mikä sulla on nyt ollut siinä 4T:ssä. Eli perus 1.8/1.6td 210mm levy.
Vaihdelaatikkohan oli vähän miten sattuu kammettu paikoilleen, kiinnityspultit eivät olleet suorassa ja koko loota oli kiinnityskohtiin nähden sivussa eli kytkinakselikin oli ollut sivussa ja painanut kytkinlevyä sivuun. Nyt menossa uusi sachsin 210mm levy 8venasesta gti:stä, luultavasti paras normi levy mikä sopii 24 spooriselle akselille.
Harmikun näitä autoja jotkut "korjaa" näin.
Harmikun näitä autoja jotkut "korjaa" näin.
Hieman on maaliskuusta tullut muutoksia, eli loota ja kytkin vaihdettu ja ainakin vielä tuntuvat pelaavan hyvin. Tärinät ovat poissa ja kytkin pitää. Jossei kaikki nyt menisi liian hyvin, niin putki on alkanut hieman vuotamaan. Tekniikka alkaa olla jo kunnossa, niin voisi keskittyä hieman ulkokuoreen. Uusi takaluukku haettu ja uusi etupuskuri oottaa asennusta.
Re: Golf GTi 16v -88
Löytyiskö kuvaa autosta ja mikäs on rekkari. Kuvaus kuulostaa nimittäin pahasti siltä että olis ollut mulla joskus vähän aikaa.
Re: Golf GTi 16v -88
Eihän edellisestä postauksesta olekaan kuin 5 vuotta aikaa.
Re: Golf GTi 16v -88
jospa auto olis nyt uudessa loistossaan :D
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa