VW Vento CL -95

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

VW Vento CL -95

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 6.10.2012 15:29

Terveppä terve vaan tännekin!

Aihiona siis ihan perus CL Vento, vuosimallia -95. Auto käytiin tässä alkusyksystä hakemassa tuosta Kiteen suunnilta. Vento oli siis seisonut lähes vuoden, mutta lähti hyvin käyntiin ja on pelittänyt aivan täydellisesti. Koneeseen oli vaihdettu lähes kaikki oleellinen (hihnat, laturi yms.). Mittarissa oli ostaessa 292tkm.

Tekniikkana 1.8l 75hp (facepalm), mutta katellaan jos jossain välin vaihdellaan vr6 tekniikkaa

Korihan on muuten aivan järjettömän hyvässä kunnossa, paitsi oikealla puolen on kyljessä melko pitkä ja jonkin verran syvä naarmu. Tullut ilmeisesti siitä kun metsätiellä ajettu ja paksumman puoleinen oksa raapinut. Eli kori melkovarmasti ylimaalataan, kun tuon kyljen joutuu pakkeloimaan.
Vetokoukun ja hinauslenkin otin pois, joten takapuskurista täytyy ne kolot muovihitsailla piiloon.
Etupuskurista otetaan valonpesurit pois ja kolot hitsaillaan umpeen.
Ja tosiaan ulkopuoli pidetään melko vakiona, mitään lasikuitupuskureita sun muita härpäkkeitä ei ole autoon tulossa..
Nykyisin keulilla oleva vr6 lippa vissiinkin vaihtuu Golfin CL lippaan.

http://imageshack.us/photo/my-images/341/img1674rn.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/688/img1658du.jpg/

Alustana toimii JOM:in säädettävä. Kierteitä on vielä pari senttiä jäljellä, eli vielä on varaa säätää alaspäin.. Sitten jos tuntuu vielä turhan korkealta niin apujouset lähtee helposti irti, joten silloin tippuu vielä muutaman millin, mutta näin tuskin tullaan tekemään :)

Tässä hiukan infoa mikä on tämän hetken korkeus..
http://imageshack.us/photo/my-images/140/img1665p.jpg/

Vanneasia on vielä täysin auki. Eli ensi kesän aikaan olisi tarkoitus hommailla uudet vanteet. Ja tässä saa nyt heitellä kaikenlaisia ehdotuksia, että millaiset vanteet laitetaan alle!
Itse olen miettinyt joko Lenson BSX tai sitten Keskinin kt1.

Poppilaitteiteina on kontissa Focus Chrome 12" subbari, etuovissa 6,5" erillissarja, kojelaudalla 4" SPL:n midbassot ja 4kpl diskantteja. Hattuhyllyllä on 2 vahvaria, toinen on Spl dynamics ice-150.2, joka ohjaa subbaria, ja toinen Autostudio cb-2120, joka ruokkii etuovien erillissarjoja. Tosiaan sisusta on tällä hetkellä melko atomeina, koska johdotukset vedettiin osittain lattiamattojen alta.
Takaluukussa ja takakyljissä on yksi kerros STP gold -vaimennusmattoa. Vielä pitää kontin pohja, hattuhylly ja ovet vaimennella.

Hattuhyllyn asennus on siis täysin kesken. Piuhat yritetään laittaa mahdollisimman piiloon.
http://imageshack.us/photo/my-images/831/img1737v.jpg/

Ja sitten sovittelin huvikseni velipojan TSW:tä alle.. Muuten vois olla ihan näppärän näköinen mutta tartteis olla 2 tuumaa leveämmät, nuo kun ovat 7"
http://imageshack.us/photo/my-images/21/img1729h.jpg/


Ja varmaan tämä alue oli parempi paikka tälle topicille kuin tuo projeki osasto? Tämä kun ei nyt niin älyttömän suuri prokkis ole.. Anyway, heitelkää kommentteja ja vanne ehdotuksia! Jos topic ei täytä vaatimuksia niin modet voi sitten lukottaa tai poistaa :)
Viimeksi muokannut CornerRug7292, 28.12.2012 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 6.10.2012 15:41

Tekniikkana 1.8l 75hp (facepalm), mutta aikomus vaihtaa ainakin ohuempi kansipahvi, joten silloin tehon pitäisi olla siinä 90hv kieppeillä, koska puristukset kasvaa?

Saako ilman kansipahvia paljon yli 100hp?
Noi vahvarit kun lähtee kolarissa lentoon niin voin sanoa että tikkejä tarvii tai sitten mustaa säkkiä.
Kerran nähny kolari auton missä oli samanlainen asennus ollu vahvareilla niin puoli vahvaria oli tullu kattopellistä läpi.

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 6.10.2012 15:46

Jaa-a.. Kyllä ne vahvarit tullaan ihan pulttaaman tukevasti kiinni..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.10.2012 16:43

Ei kai noi vahvarit jää tuohon hattuhyllylle?

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 6.10.2012 17:15

No ne tulee joko sinne tai sitten takapenkkien selkänojaan..

Kenties lisää kommentteja liittyen hattuhyllyn keskeneräisiin vahvistin asennuksiin??

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 6.10.2012 17:24

Kenties lisää kommentteja liittyen hattuhyllyn keskeneräisiin vahvistin asennuksiin??

Voit olla varma.

Autosta vielä... jotkut käännetyt peltivanteet sopii aika hyvin noihin ventoihin. Siistihän tuo muuten on että ei kiillottamalla sais fiksattua autoa ja maalattua sit vaan se naarmukohta?

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 6.10.2012 17:30

Kyllä tähän ihan kunnon vanteet tulee eikä mitään käännettyjä tai levitettyjä peltejä :)

Ja nuo naarmut on melko syvät, eli melkein pakko tasoitella pakkelilla..
Jos olisi ihan vaan perus käyttiksenä auto, niin sitten ei nuo naarmut haittaisi, mutta itse kun haluan että korinpinnat olisi suhteellisen virheettömät niin..
Muutenhan tuo on koriltaan tosi hyvässä kunnossa

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 6.10.2012 17:53

Kyllä tähän ihan kunnon vanteet tulee eikä mitään käännettyjä tai levitettyjä peltejä :)


Mikä on sitten "kunnon" vanne jos levitetyt pellit ei oo?

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 6.10.2012 18:12

Varmaan joku Melberin 10" levee alumiinivanne mihin on pistetty 165 kumi reippaasti venyttämällä.
Voi tätä nykyajan tuunausta :D

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.10.2012 18:24

Jos tuonne hattuhyllylle vahvistimet haluat näkyviin niin jonkinlainen yhtenäisyys vahvistimien kanssa tekis siitä paremman näköisen ja johdoista näkyviin vain pakolliset eli jakoblokit pois näkösältä. Noin erinäköiset vahvistimet pitäisin kyllä itse pois näkyviltä ja kyllä tuo melkoisesti edesauttaa että sinne kaikki piripäät haluaa murtautua. Siinä kiinnityksessä ei tosiaan pidä luottaa että ne pysyy puuruuveilla siinä pahvissa kolaritilanteessa kiinni kun ne lähtee siitä käsinkin. Eli vähintään sinne metallikehikkoon kiinni läpipultein+mutterein ja suosittelen kyllä sinne kehikon allekkin jotain tukea. Ensin miettisin kyllä vielä uudelleen onko niiden paikka välttämättä tuolla jos subikotelokin vie kontista neljänneksen eli tilan säästö ei taida olla kyseessä? Itse en ainakaan haluaisi tuollaista päähäni äkkipysähdyksessä. Omassa oli subit hattuhyllyllä ja kotelo oli kontin puolelta kiinnitetty läpipultein 16mm vanerista tehtyyn hattuhyllyyn ja suuret korilaatat alla. Subit taas oli läpipultein tuossa kotelossa. Hattuhyllyn päällinen oli siis kotelon kanssa puristettu tuon kehikon ympärille muistaakseni 9kpl M6 pultein +16kpl M5 pultteja(elementtien kiinnitys). Eli mieti nyt ainakin tarkkaan onko niiden paikka tuolla ja jos on niin käytä aikaa siihen kiinnittämiseen/sen suunnitteluun.
Katon suosittelen eristämään jos kontti ja ovetkin on listalla. Se on asteittain v-mäinen homma, mutta vaikutus subin sointiin on valtava. Suurin työ on rääppiä ne tehtaan liimaamat ryijyt sieltä katosta pois, mutta lopputulos kyllä palkitsee jos yhtään on merkitystä miltä se musiikki kuullostaa :D

Löytyis ehkä lääkettä tohon vanne-tautiin jos budjetti riittää niin voi lättää ne lensot kauppaan ;) BBS RM012

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 6.10.2012 19:13

Kiitos rakentavasta palautteesta!
Tuosta venykumi yms. aiheesta, toiset tykkää, toiset ei. Itse en rupea kiistelemään mielipide asioista..

Ja siis, tuossa kuvassa oikealla puolen oleva vahvistin ei siis ole minun, se on vain nyt viikon ajan tuossa "mallina", että tiedän vetää johdot oikeisiin paikkoihin. Spl dynamics ice-150.2 tulee sitten virallisesti kiinni, se sattuu nyt olemaan veljellä lainassa :)
Ja vahvistimien kiinnitys tulee pulteilla tuon pahvin alla olevan pellin läpi, ja pulteille tietysti vastamutterit. Kiinnitykseen tosiaan panostetaan, jos ne nyt tulevat tuonne hattuhyllylle.. Ja jakoblogit tulee ehdottomasti piiloon

Vanne vinkistä sen verran että itekin jo kuolaillut noita vanteita, mutta tuskin ostetaan ainakaan vielä ihan aitoja BBS:iä :)

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 6.10.2012 19:53

Osta suoraan vaan säästyy ne 'harjoitus rahat' ;) Ei vaan nuo tekis toisaalta mieli säästääkkin jos joskus löytäis aikaa paikkaa ja jonkun minkä alle ne vielä sopiikin. Harmi vaan ettei tiedä tuleeko sitä päivää koskaan. Jos niistä joku rahat tuo käteen ja ne pääsee mielellään käyttöön niin en vastaankaan laita on ne hienommat auton alla kuin tuolla tallissa.

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 12.10.2012 15:45

Dodii, elikä tänään käytiin Motonetistä ostamassa taas vähän vaimennusmattoa :) Tällä kertaa mukaan tuli STP Silveriä.
http://imageshack.us/photo/my-images/19/img1738eb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/824/img1739m.jpg/

Kontinluukussa, kontin pohjassa sekä takakyljissä on nyt yhteensä n. 30kg tuota mattoa. Vielä pitää takakylkiin laitella jonkun verran, ja luukkuun pitää yksi kerros.
Aivan äärettömän helppo näitä STP:n mattoja on laitella, ei tartte lämmitellä millään ja käsin saa helposti painettua haluttuun muotoon. Suosittelen!
http://imageshack.us/photo/my-images/839/img1742pc.jpg/
Seuraavaksi pitäisi sitten ovet vaimentaa..


Ja kun kerran Motonetissä käytiin, niin pitihän sieltä muutakin ostella..
http://imageshack.us/photo/my-images/547/img1745.jpg/

Elikä katsotaan minkälaista jälkeä saadaan tuollaisella värivahalla ja naarmujen korjausaineella.
Ja puskurit kun ollaan siloiteltu, niin listojen päälle vedetään tuommoista puskurimaalia, katotaan miten käy..

Tosiaan, vahvarit tulee kontin pohjille, subikotelon taakse piiloon. Ja kuten kuvasta näkyy, Autostudion vahvarin piuhoihin ostettiin rengasliittimet.

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 12.10.2012 16:07

Tuon värivahan olisin jättänyt ostamatta, on nimittäin karsea näky, kun peset auton ensimmäisen kerran liuotinpesuaineen jälkeen.
Itse saanut haalistuneen maalipinnan elvytettyä ihan perus AutoGlymin tuotteilla ja kunnolla myllyttämällä.

btw. Asustatko Joensuun suunnilla?

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 12.10.2012 16:11

Värivahalla voit nakata vesilintua ja suosittelenkin suuntaamaan mielenkiintosi hetkeksi Pesukinnas sivustoa kohtaan. Sieltä saat hyvät vinkit ja neuvot miten kannattaa auto käydä läpi :)

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 12.10.2012 16:52

Kiitos tiedosta!
Tosiaan ei tuo maalipinta mikään äärettömän haalistunut ole, arvelin vain kokeilla tuollaista värivahaa.. Kokeillaan nyt kuitenkin johonkin pieneen kohtaan tuota, ja jos hyvä tulee niin sit vedetään koko auto.

Ja juu, asustelen Joensuun alueella

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 18.10.2012 17:34

Moro taasen!

Eli tässä syyslomalla autoa vähän "myllytin". Eli tuolla Farecla G3:lla hinkkasin oikean takakulman ja takaluukun, ihan vain testatakseni kyseistä ainetta. Tässä muutama kuva (kalansilmällä otettu kuvat!)

Kuva
Kuva

Takapuskuri ei ole paikoillaan koska siloittelen vetokoukun ja hinauslenkin kolot piiloon

Sitten vahvarit tosiaan vaihtoivat paikkaa. Nykyään ovat subikotelon takana piilossa. Vielä pitäisi vain ruuvailla kiinni. Kaikki johdot ja jakoblokki sun muut hilppeet ovat verhoilun alla piilossa ;) (nuo vihreät johdot tulevat silloin näkyviin kun takapenkit kääntää. prkl..)

Kuva

Ainut mikä itteä häiritsee, niin on nuo subbarin johdot, mutta eipä nuo tuolta oikein mihinkään näy..
Ja jos joku ihmettelee notta mihinkä kiinnitän vahvarit ja kotelon, niin verhoilun alla on melkein koko kontin pohjan suuruinen liimalevy kiinnitettynä kulmaraudoilla kontin pohjaan. Elikä siihen ruuvaillaan vahvarit ja kotelo


Tosiaan, uutta koteloa subbarille aloitellaan talven/kevään aikana tekemään. Nykyisessä kun on tuo elementin reikä pari milliä liian suuri, hönkii parista nurkasta ilmaa ja on ihan vitun ruman näköinen =DD Ja muutenkin nykyinen on turhan korkea..

Tässä jonkunlainen kuva kotelosta kontissa (joo tiedän, verhoilut repsottaa, johdot roikkuu siellä täällä, kontti on likainen yms..)
Kuva

Monet ovat sanoneet että tuo 6" putki on aivan liian iso tuolle subbarille ja kotelolle, mutta itsellä ainakin toimii paljon paremmin kuin 4". Tässä kotelossahan oli ennen 4" putki.
Ja tuo kivan värinen töhnä ei ole sitä miltä se näyttää ;) Älkääkä edes kysykö noista "stickerbombeista"..


Jaa tosiaan, velipoika osteli 2 vuotta sitten 10kg hartsia ja muistaakseni 8neliöö lasikuitu mattoa, kun hänen oli tarkoitus väsätä ooppeliinsa korisarja ( :D ), mutta tätä ei sitten koskaan tapahtunutkaan. Eli nurkissa lojuu melkoiset määrät tuota hartsia ja kuitua. No minäpä tartuin tuumasta toimeen ja aloittelin tekemään Ventoon ovipahveihin noille erillissarjoille uudet paikat.
Eli ekan kuitukerroksen jälkeen näytti tältä

Kuva

Harvoin otan ainakaan paljoa kuvia jos jotain suurempaa väkertelen.. Johtuu yleensä siitä että kädet on niin paskassa ettei kehtaa kameraa paljoa liikutella =D Eli aiemmasta vaiheesta ei siis ole kuvaa, mutta laitoin siis mdf-levystä tehdyn kajarin sovitteen paksun rautalangan avulla haluttuun asentoon (voi myös reikäraudalla tehdä) ja sen jälkeen vedin kankaan siihen päälle että saan halutut muodot.
2 kerrosta laitoin kuitua tuon kuvan oton jälkeen
Huomenna jos aamusta vähäsen hioisi tuota kuitua, sitten pakkelit niskaan ja illasta jos kerkeäisi vaikka hiomaan.


Jaaa sitten, kuten jo mainitsin että tuota kuitua on nurkat täynnä, niin harjoitukseksi otin lasikuitukopion tuosta 6" refleksiputken pyöristyksestä, ja tässä heikko kuva siitä melko raakana, eli paljoa ei olla vielä hiottu/rälläköity
Kuva

Arvelin että jos jossain välin tekisi useampia noita päitä, niin onpahan hyllyihin jotain täytettä =D Ja ainahan noita menee.. Jos vaikka sattuu muovinen alkuperäinen menemään kotelon mukana jollekin toiselle, niin ei tartte 30e maksaa uudesta..


No perskuta, eipä mulla muutakaan tekemistä ole, niin kirjoitellaan vielä lisää!
Eli vanneasia on edelleen auki (ja on kesään asti), joten päätin huvikseni kokeilla eri ET:llä olevia vanteita.

Ekana kokeilin ukon tallista löytynyttä erittäin hienoa Rellun 3-puola vannetta. 7x15 et 38
Kuva
Hittolainen vaikka ovatkin noin kapeat niin hyvin tulevat kaaren kanssa samaan tasoon :)
Kuva

Sitten oli aivan pakko kokeilla tallin nurkasta löytyneitä BBS Seral (vissiin jonkun ykköskopan golffin orkkisvanteet?) Speksit säälittävät 5.5x13. Et:n merkinnän on joku syönyt tai sitten en vain löytänyt sitä
Kuva
Kuva

Ja vielä kokeilin 2 eri et:llä varustettuja käännettyjä peltejä, mutta näistä setupeista en ottanut kuvia :p


Risuja ja ruusuja tulemaan!

No, mainittakoot vielä että ukon kanssa asiaa tutkailtiin hiukan, ja päädyttiin siihen tulokseen että ei varmastikaan tarvitse tuota toista kylkeä pakkeloida. Keväällä/alkukesästä hion kylkeä mataksi ja naarmujen kohdilta pohjaväriin asti, ja sitten vedän uutta väriä pintaan. Kahotaan miten käy.. Toivottavasti kivasti

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 18.10.2012 18:24

Keväällä/alkukesästä hion kylkeä mataksi ja naarmujen kohdilta pohjaväriin asti, ja sitten vedän uutta väriä pintaan.


Ei, vaan hiot sen laajemmalta alalta ja vedät täyttävää pohjamaalia, enkä nyt tarkoita mitään motonetin spraykamoja.

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 26.10.2012 15:38

Perkula vieköön että on kylmä..
Tosiaan, Ventosta kävin tuossa päivällä vahvarit ruuvaamassa irti (ja kyllä muuten oli näpit jäässä..) ja ajattelin maalata nuo kuoret mattamustaks.
No, eikun tuumasta toimeen. Elikä ensin ajattelin ruuvailla nuo kuoret suoraan irti, mutta en sitten viittinyt rueta purkamaan, kun olisi nuo piirilevyt yms. joutunut irroittelemaan, ja siinä olis kummiskin jotain särkynyt (ainaskin mulla).
Jotenka sitten vaan peittelin kanavien paikat, tuuletusaukot yms. muut hilppeet teipillä. Sitten 360-800 papruilla hiominen ja paskojen pyyhkiminen.
Harmaan pohjamaalin vedin ekaks, ja sitten mattamustaa kilikalia.

Tässä siis vahvarit teipattuina ja Autostudiota keretty jo p360 hiomaan
Kuva

Jaa tässä valmista pintaa (Autostudion vahvari näyttää ihan laikukkaalta tuossa kuvassa..)
Kuva

Tässä vielä yksittäiset kuvat. Ihan piruuttaan jätin tuon jalopuu listan tollaseks =D Katellaan nyt jos tuohon vetäis jonkun vappuväri raidan tahi mustaks koko lista..
Kuva

Ja dynystä äärimmäisen heikko kuva (subin johdot sen takia paikoillaan koska ruuvien päät on paskana)
Kuva


Muuta päivitystä ei nyt tällä kertaa ollut, tämäkin oli melko heikko ja turha postaus :p
Jaa sit Vento talliin ja katellaan jos talven aikana jotain pientä keksis..

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 28.12.2012 15:54

Tjaa, kirjotellaan vaikka tänne jotain kun ei muutakaan keksi..

Puskurista tosiaan tässä joululomalla siloittelin valonpesurien kolot pois.
Eli:
-muovihitsaus
-pakkeli
-spray kitti
-mattamusta spray
-ruiskutettavaa alustamassaa (että saa rösö/struktuuri pinnan)
-kirkas lakka


Ja tietysti hitsauksen ja pakkelointien välissä/jälkeen oli hionnat..
Kuvia ei ole kuin valmiista tuotoksesta, ja nekin melko heikkoja:
Kuva
Kuva

Sitten tuli visiota, että josko siloittelis ainakin alhaalta nuo reunimmaiset kolot umpeen, ja ehkä kilvenpaikka. Veljeltä kun saan hänen vanhan Ventonsa puskurin, niin siitä voisi leikellä palat ja hitsailla tähän puskuriin. Saapi nyt nähdä kerkeääkö tämän talven aikaan, naapurin mulkut kun tuppaavat valittamaan, kun pannuhuoneella noita puskureita sun muita yleensä laittelen ja maalailen..
Ja tarkkasilmäiset saattoivat huomata että keulille vaihdoin Golfin CL-lipan.


Etuvaloille tein tuon Joey modin.
Toisen umpion laitoin uuniin kypsymään n.3 minuutiksi 100 asteeseen, ja lasit lähtivät irti melkein itsestään. Toista umpiota en kuumentanut millään, vaan puukolla vedin saumakohdista, ja lasi lähti helposti.. Varmaan joku joskus aikaisemmin avannut nuo, eivät nimittäin yleensä aukea ilman kuumentamista..

Kuvia muutama:

Lähtökohta
Kuva

Avattuna. (Huomaa erittäin siisti työskentelytila)
Kuva

Heijastavat pinnat suojattuna
Kuva

Maalattua pintaa
Kuva

Valmista jälkeä. Kuvissa tuota modia ei juurikaan huomaa, johtuu varmaan siitä kun salamalla otettu..
Kuva
Kuva

Voi pojat kun olisi sitä rahaa niin saisi ne vanteet..

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 28.12.2012 18:22

Öö.. no offence bro, mutta maalasit siis pelkät ylä- ja alakolmiot umpioista?
Oisit samalla vetäny nuo reunatkin.. Heijastinpinnat pysyi vissiin talles vaikka taippailit ne?

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 28.12.2012 19:30

Joo sehän se unohtu mainita, elikä reunat maalataan toki :)

Ja teippejä en painanut kovasti, vaan kevyesti laitoin, joten mulla ainakaan ei lähtenyt tuo kiilto..

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 28.12.2012 21:40

kuvissa kyllä näyttää lähteneen heijastinpintaa teipin matkaan, mutta voi kuvakin huijata. Paina lippa paikalleen asti ettei irvistä reunoilta ;)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.12.2012 22:03

itse vedin ihan pensselillä nuo heijastamattomat pinnat. ei tarvinu teippailla eikä menny heijastimiin. kokeilin yhteen kulmaan teippiä ja kyllä ainaskin itsellä lähti heijastin pintaa pois.

tuohon tekniikkaan. eikö se oo sama laittaa 1.8t ennemmin kuin vr6?

ja tuo jomien ruuvailu. en ymmärrä miks tarvii ottaa apujouset pois varsinki jos ei oo muokattuja runkopalkkia? itsellä oli vähän alle pari senttiä kierrettä jäljellä ja vetarit hankas välistä palkkiin oikealla puolella

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 28.12.2012 22:31

itsellä ei ainakaan olisi apujousien pois otto auttanut mitään. oli tosin v-maxin alusta mutta eiköhän samalta linjalta tule. makasi jo iskarit pohjassa. säädöt oli siten että ei ihan kolissut jouset kun nosti ylös. vaihdelaatikkoa vaihtaessa kun otettiin kone pois keula nousi kokonaiset 3cm. ei se ihan apujousien poistolla tipu tai on ainakin niin järkyttävä vetelemään ja lapsuuden pomppulinnat palautuu varmasti mieleen. vaatii vähän enemmän töitä jos haluaa edes vähän siedettävän ajaa tai sitten alusta jossa korkeus ja jäykkyys säätö erikseen kuten d2. eikä siellä vetarien päällä tosiaan paljoa tilaa ole kurkkaa vaikka kun seuraavan kerran kävelet ohi :)

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 29.12.2012 14:10

Ei kyllä lähtenyt tuota kiiltoa mulla ollenkaan.. Velipojan vanhoja Venton valoja tuunailin samalla tavalla, niin niistä kyllä läks tosi helposti tuo kiiltopinta, mutta mulla ei..

Ja tosiaan tekniikan päivitys on vielä täysin auki. Ensin vanteet ja maalaillaan tuota kylkee, sen jälkeen katellaan etiäpäin.

Ja lippa irvistää vielä, koska tuo lippa on farkku golffista, ja ei käynyt alunperin mitenkään päin tuohon, joten piti niitä kiinnikkeitä sahailla pois ja laittaa liimamassalla osittain kiinni. Tässä kuhan saan aikaseks aloitella tuota puskurinsiloitus projektia niin laitellaan sitten se lippa paremmin kiinni. Ei nyt oikeen huvita tuolla pakkasessa..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.12.2012 19:35

eikö kannattais hakea alkupään venton lippa? itse taisin maksaa 15€ romuttamolta. istuu täysin ilman mitään kikkailua

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 24.5.2013 20:55

Moro vaan tännekin pitkästä aikaa!

Elikä kaksi viikkoa sitten kävin tarjoamassa Ventoa leimalle, ja hylkytuomiohan sieltä tuli. Korjauskehotus tuli helmojen lievistä ruostevauroista ja ajovalot näyttivät liian ylös, ja katsurin mielestä valokuviokin oli melko heikko. Mutta itse hylkäys tuli siitä että oikeasta etulokasuojasta puuttui palanen =D Oli siis ruostunut sen verran pahasti, ja viime syksynä kun tunkki petti alta ja lokasuoja hiukan taittui, niin siinähän se pala sillon oli lähtenyt.

No, helmojen ruostekohdat vetelin somalilla puhtaaksi, vedin maalia niskaan ja sitten ruiskutin spraymassan. Ajovalojen korkeudensäätö moottoria pikkuisen säätelin ja näpräilin.
Lokasuojaan taiteilin pakkelin ja ruuvien kanssa pellinpalasen. Tuossa kuvaa (pakkelien hiomisen jälkeen tuli totta kai maali pintaan, mutta siitä ei nyt ole kuvaa)
Lopputulos oli ihan ok, mutta tuolta alhaalta ei tahtonut saada tuota peltiä mitenkään kiinni, ja hitsivehkeitä ei meidän tallista löydy, joten päätettiin ottaa äitimuorin golffista leiman ajaksi lokari. Tässä kohtaa monet varmaan ajattelee "no miks ei ostanut uutta lokaria ku eihän ne maksa ku 40e". Noh, budjettisyitä..

Sitten kävin taas konttorilla ja läpihän se meni. Ainoastaan korjauskehotus tuli edelleen noista ajovaloista, sojottavat liian ylös


Ja autohan on siis seuraavat 2 kuukautta siskolla ajossa. Eli jos kaupungilla näette tämän korkeampana kuin mitä kuvissa niin varmaan arvaatte syyn, muuten olisi kesän loputtua öljypohja puhki =)

Velipojalta sain täksi kesäksi tuommoiset TSW catalunya vanteet lainaksi (7x16" et muistaakseni 35). Onhan ne helvetin ujot ja muutenkin vähän niin ja näin, mutta on ne paremmat kun pellit : )
http://imageshack.us/photo/my-images/6/img2255o.jpg/
Keskiosat siis maalattu kilikalilla mattavalkeeksi ja kehiin yritin saada vähän kiiltoa, parempia kuvia laittelen jossain välin. Sunnuntaina olisi tarkoitus lyödä auton alle nuo, nyt kun renkaatkin on päällä.


Töitä kunhan olen duunaillut ja saisi säästöön sitä rahaa niin sitten ruetaan katselemaan niitä oikeita vanteita. Suunnitelmissa joko perus 9x16 tai sitten vähän harvinaisempi ratkaisu, 8x17

Ainiin, ja vanhemman mallista cl lippaa ois tarkoitus etsiä tuonne keulille, nykyinen golffin cl lippa ei ihan täydellisesti istu
Sunnuntaina varmaankin lisäilen kuvia kun nuo teeäsveet on alla
Viimeksi muokannut CornerRug7292, 2.6.2014 15:02. Yhteensä muokattu 13 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 24.5.2013 22:46

Melkein sijoittaisin auton kunnostukseen vähän ensin esim. se lokari. Nakertaa jonkunverran hetken päästä kun laittanut yhden toimintatonnin vanteisiin yms. ja taas kun koittaa leimahetki niin itse auto ei ole yhtään sen paremmassa kunnossa ja raha on taas loppu. Tämä tietysti yks vaihtoehto jokainen tekee tietysti niinkun parhaaks näkee.

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 25.5.2013 14:16

Joo sehän se unohtui mainita että kesällä tulee molemmille puolin lokasuojat, koska toiseltakin puolen on sen verran ruostunut. Myös sivupeilit uusitaan jossain välin, koska niissä on sen verran reikiä ja muutenkin melko heikossa hapessa.

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 8.6.2013 18:13

Joo, morjesta vaan tännekin.
Eli tuli hommattua tuommoset mersun 8-reikäset, 8x16" et34. Mukana tuli yli 300e 1-osaiset jaonmuutosadapterit, joiden paksuus edessä 20mm ja takana 25mm. Eli takana et 9 ja edessä 14.
Renkaina 165/40 rimpulat =D 2 rengasta on sakolla ja 2 ihan uutta, niin mietin että ostan joko 2 165 tai sitten suorilla joka nurkkaan 185/x, kuhan nyt kahtoo vielä.

Ja sitten muutama sovittelukuva
Kuva
Kuva

Seuraavaks ois tarkoitus lyödä kaarille mankelia, ja jos sattuu niin käymään että halajaa matalammaks niin sit pitää jousia katkoa =D

vihaajat vihaa

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 8.6.2013 18:43

Vanteet on varsin komeat, mutta kyllä ite laittasin edes ne 185:et 8" leveelle vanteelle. :D

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 8.6.2013 18:59

Diih, 185 ois kyllä toisaalta parempi, mut nuilla 165 ainakin mahtuvat pyörimään =D

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 15.6.2013 17:10

Tuli semmonen päähänpisto, että mitä jos Venton keulille tuommonen VAG AGU, eli 20v 1.8t kone? Näin aloittelijana täytyy ensimmäisenä kysyä, että olisko iso homma vaihtaa?
Netissä joillain ulkomaalaisilla sivuilla taitaa olla tarinaa että kyseinen motti laitettu Venton keulille. Jos sen vaikka jostain A3 tai Borasta nappais?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.6.2013 18:03


CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 15.6.2013 18:15

Ai pirulauta, eipä tullu täältä sivustolta etittyä.
Tattista

/Wille/
-
Viestit: 64
Liittynyt: 12.11.2008 17:16

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 15.6.2013 21:34

Mulla ois pari 165/40 Nankangia ylimääräisenä, pistä viestiä jos kiinnostaa. Hyvän näköinen Vento kaikinpuolin.

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 24.6.2013 16:24

Jees, eli renkaat noille kahdelle vanteelle sain, vieläpä foorumilaiselta :)
Tänään kävin sitten Joensuun Antikaisella laittamassa paikoilleen, melko paska maku jäi suuhun kyseisestä paikasta. Tiedän että tämä renkaan venytys on melko ristiriitainen asia, mutta pääasia että renkaat saatiin paikoilleen. Jos aion noita useammankin vuoden pitää, niin katellaan sit niitä 185 renkaita, sais hiukan maltillisemman venyn :)

Juhannuksena kun ei muutakaan tekemistä ollut, niin ostin paikallisesta tavaratalosta tuommoista Mastonin hopea maalia, jonkin sortin helmiäispinnalla. Yhteen vanteeseen kokeilin, niin ihan ok jälkeä tulee. Maalaan nyt tämän viikon aikaan nuo kaikki tuolla, ja jos ei miellytä omaa silmää niin sit vetäistään joku perus vannehopea tai tehdään enempi vaivaa ja kiilloitetaan koko setti. Ja maalata ajattelin sen takia, kun yhdestä vanteesta on lakka hilseillyt, ja muutenkin muissa vanteissa on melkoisesti kanttarinosumia, joten pakkohan nuo on kunnostaa.

Tuossa kuva. Ja ei tartte huolestua, pinta ei ole mikään paras, koska kyseessä on testikappale jota hiottu vain 400 paperilla, jotta nähtäisiin minkälainen lopputulos tulee :)

Kuva

Vähän apuja, pitäskö nuo keskilätkät maalata samalla vai jättää noin? Näyttäs tolleensakin ihan kivalta

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 1.8.2013 15:23

Joo-o, pientä juttua tapahtunu täälläkin.
Elikä toinen niistä renkaista jotka käytettiin Joensuun Antikaisella, niin alkoi vuotamaan tuosta venykohdasta. Syksyllä sitten koulussa laitan nuo molemmat renkaat uudestaan vanteille tykin kanssa. Tällä hetkellä mennään siis peltivanteilla.
Nämä kaksi rengasta jotka Antikaisella työntekijä laittoi, niin renkaan ja vanteen reunan väliin jäi semmoinen rako, jota ihmettelin jo siellä hallissa, mutta en kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota. Kyllähän se parisen viikkoa kesti mutta sitten alkoi vuotamaan. Nämä kaksi muuta rengasta jotka on laitatettu Rengas Experteillä, niin niissä renkaan ja vanteen reunassa ei näy samanlaista rakoa, eli luulen että tämä renkaan asentaja laittoi renkaat väärällä tavalla vanteelle.. Noh, rahojakaan ei kehtaa mennä pyytämään takaisin koska kyseessähän on laiton viritys


Sitten sain velipojalta ilmaiseksi tuommoiset Opel Astra f gt puolikuppipenkit, joita olisi tarkoitus sovitella Ventoon. Ei vielä mitään hajua että käyvätkö suoraan vai joutuuko fiksailemaan vähän enempi. Ei minulla ollut mikään tarkoitus penkkejä vaihtaa mutta kun ilmaiseksi sai niin pitäähän se kokeilla :)
Ja tosiaan, toinen penkeistähän oli ottanut hometta melko mukavasti.
No tänään sitten huuhtelin penkkejä ekana vedellä, sitten ripottelin penkeille ruokasoodaa ja sitten lorautin etikkaa. Annoin porista seoksen jonkun aikaa ja hankasin harjalla. Sitten äitimuori ehdotti, että laittaa vielä ruokasooda+pyykinpesupulveri sekoitus, ja antaa vaikuttaa jonkin aikaa ja sen jälkeen huuhdella. Tämän kun olin tehnyt ja kuivatellut hiusföönin kanssa penkkiä, niin sitten käsittelin penkin vielä verhoilun puhdistusvaahdolla.
Homeet lähti ja penkki tuoksuu mukavan raikkaalle, eikä aineisiin mennyt senttiäkään, koska litkut löytyivät jo hyllystä :)

Tässä oli siis lähtökohta, hometta oli enimmäkseen nuissa alasivutuissa ja istuinkohdassa
Kuva

Ja siinä vähän heikohko kuva lopputuloksesta. Muutama paskatahra löytyy vielä, mutta hometta ei pitäisi enää olla
Kuva

Loppuun vielä joku random kuva tallipaikasta. Velipojan ooppeli rojekti +sen romut täyttävät tuon enimmäkseen. On siellä myös muutama Venton puskuri + muuta hilpettä ahdettu kattoparruille. Tässä Vento sitten viettää taas tuttuun tapaan ensi talven
Kuva

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 1.8.2013 19:04

Penkit ei muistaakseni mene suoraan kiinni. Eli kiskoja joudut jonkun verran muokkaamaan, että saa sopimaan.

CornerRug7292
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.10.2012 14:33

ViestiKirjoittaja CornerRug7292 » 2.6.2014 15:30

Jaahas, josko tännekin jotain päivitystä.

Eli yhteen vanteeseen testasin valkoista plasti dippiä (no mastonin kopiota oli) ja ainakin omasta mielestä istuu ihan hyvin punaisen auton alla valkeat vanteet.
Pitäs vaan tässä kesän mittaan jaksaa maalata loputkin. Kuvassa on joo vielä renkaissa vähän maalia mutta nuo lähtee kynsillä raaputtamalla.
Nuo MB logot vedän vielä valkeeksi

(klikkaamalla isommaksi)
Kuva

Ja pakollinen nurmikkomadallus (konepelti auki ja puskuri repsottaa)
Kuva


Sitten ostin tuommosen farkku golffin 60 eurolla. Tästä otin irti molemman puolen etulokasuojat koska ovat sen verran hyvässä kunnossa (toiselle puolen on viime kesänä uusittu lokasuoja) ja nämä laitan Ventoon, koska siitä kotterosta molemmat on melko heikossa hapessa. Pitää alas vetäistä molempiin uus massaraja, maalauttaa jossain punaiseksi, kotelosuoja-aineet sisälle ja paikalleen Ventoon. Niin ja ennen maalausta jos saisi mankeloitua kantit pois.
Kuva
Kuva


Otin myös tuosta Golffista konepellin avausvaijerin, sivupeilit, ovipahvit ja joitain sisustan muoveja jotka oli Ventosta hajalla. Myös etupenkit nappasin koska Ventossa oli kuskinpenkissä se perus perseenhankaus reikä.

Uudet penkit on vähän erilaiset, mutta silti molemmat ihan vitun rumat =D
Kuva


Ovipahvit tosiaan on muuten lähes samanlaiset paitsi nuissa Golffin pahveissa on pienempi tuo kangasosa. Pitipä nuo muutenkin vaihtaa kun oli nuo muovit vähän halkeillut ja sillon kun tein niitä kuitupaikkoja oviin niin valui hartsia tuonne alas.
Kuva


Golffi seisokoot nyt tämän kesää tuossa tallin nurkalla kun on varaosia siitä myytävänä. Sitten kesän lopulla pistän paaliin kun ei tuolle oikein tarvetta ole. joku 350tkm ajettu ja muuten pelittää ihan täysiään mutta vaihdelaatikko vuotaa öljyä ja ajaessa vetää vähän oikealle. Vain onpa näitä kolmoskorisia nettiautokin pullollaan, niin kait joutaa edes yks paalata =D

Jos jollain tarvetta nuilla Golffin osille niin kyselkää! Kaikki irti lähtevä myydään ja halvalla lähtee!
Täällä käyn niin harvakseltaan niin jos joku on osista kiinnostunut niin tästä tavoittaa: 0505615208


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 108 vierailijaa