Parisen vuotta sitten siirtyi omaan käyttöön tuollainen Cordoba isäukolta. Vuosimalliltaan kyseinen yksilö oli -01 ja mittarissa silloin oli himpun päälle 270tkm. Varustelut oli aika perus karvalakki kauraa, mutta uutena mukaan oli ruksattu ilmastointi ja myöhemmin lisätty vakionopeuden säädin.
Kuva 1
Kuva 2
Soittimen vaihdon jälkeen autolla tulikin sitten ajeltua seuraavaan kevääseen lähes muita muutoksia tekemättä. Keväällä ammattikoulun päättötyönä paremmankaan idean puuttumisen takia tuli tehtyä sitten stereoasennukset autoon jolloin sinne ilmestyi etupäähän Focalin KR2 Power erillissarja Focalin Solid vahvistimena. Takakontissa oli jo jonkun aikaa ennen tuota pyörinyt Rainbow Hammer 12" ja vahvistimena tälle SPL Dynamicsin S-4002.
Seuraavaksi sitten olikin työn alla saada ne perinteiset alusta ja vanteet. Vanteiksi tuli aluksi ostettua kämppikseltä BBS:n perus vanteet valitettavan pienessä koossa 15x7" ja ET:llä 38. Alustaksikin valikoitui halvimman pään JOM RS, jota jouduin odottelemaan reilun kuukauden verran saksasta.
Kuva 3
Kuva 4
Näillä mentiinkin sitten taas jo pitkälle kesää ainoina muutoksina taas musiikki vehkeiden päivittelyä. Basso ja sen vahvistin menivät ensiksi vaihtoon ja tuli ostettua JBL:n GTO 14001 vahvistin ja sille elementiksi JBL P1222 kytkettynä neljään ohmiin ja 1000w rms tehoille. Soitinkin vaihtui loppu kesän aikana Alpinen CDE-9880R mallista DSP:llä varustettuun CDE-117Ri malliin. Välissä käväisi myös Xcentin halppis flippinäyttö soitin, joka ei ollut omaan makuun sopiva soitin.
Syksy tuli ja syksy meni. Talvi vietettiin vahvasti kunnon vanteista haaveillen ja niitä metsästellen. Suunnitelmia tuli photoshopilla väännettyäkin jonkin verran joita löytyy täältä. Taven aikana itse autoon ei tullut Cupran Joeys modattujen valojen ja VR6 golffin recarojen lisäksi oikeastaan muita muutoksia.
Kesän tullessa sitten lähdettiin vanteiden hakureissulle Seinäjoelle ja mukaan tuli Artec S1 Edition 16 halkasialtaan ja leveydeltään 8.5&9.5. Näillä oli erittäin hyvä kuntoiset kumitkin joiden koot olivat 195/40 ja 215/35.
Kuva 5
Kuvassa vanteet auton alla ja auto viellä suhteellisen korkeana, kun ongelmaksi muodostui takana aika reipas raampinen kaariin kuten yleensäkkin. Raapimis ongelmaa lähdettiinkin sitten ratkaisemaan lainaamalla täälläkin pyörivältä Jusmuxilta kaarimankelia jolla saatiinkin kantit ainakin riittävän kauas renkaan pinnasta. Valitettavasti toisella puolella oli jo kantissa vähän ruostetta ja loppu tulos ei sillä puolella ollut varsin kaunista katseltavaa.
Samoihin aikoihin vanteiden kanssa tuli ostettua nuo ylemmässä kuvassa näkyvät seat sportin helmat joita olin myös jo haaveillut pitemmän aikaa. Näillä muutoksilla sitten mentiinkin viime kesä aikalailla. Tarroja tuli sekä meni, alusta meni alaspäin ja kattotelineitäkin tuli osan aikaa pidettyä katolla. Kuvia kesänluukista jolla tuli useassa tapahtumassakin kierreltyä:
Kuva 6
Kuva 7
Kuva 8
Kesä meni suhteellisen vauhdilla ja syksy oli taas edessä. Pitkään suunniteltu puskurin maalautus operaatiokin tuli toteutettua ja samalla autoon ilmestyi korinväriset peilit.

Viikko kuvan oton jälkeen sitten kinneristä sattui kosahtamaan öljypohja vihoviimeisen kerran vaikka panssarikin sitä oli suojaamassa. Monen tunnin räpeltämisen jälkeen kaverin tallilla tuli lähdettyä vähän ärtyneenä ja suunnitelmissa hommata erillinen harrasteauto. Illan ajan sitten tulikin selailtua nettiautoa ja haaveiltua. Erinäisten syiden seurauksena sitä sitten tuli tehtyä seuraavana päivänä kämppiksen kanssa vaihtokauppa. Vanteet vaihtuivat vuoden -92 VR6 koneiseen projekti golffiin.
Kuva 9
Autosta löytyi valmiiksi Jomin RS coiloverit ja Brockin B1 9x16 ET 15 vanteet joilla 195/40 nangkangin kumit. Putkistona kyseisessä autossa toimi suhteellisen suora ränni ilman kattia. Ääniin tuli jo kyllästyttyä autonhakureissulla joten putkisto meni mahdollisimman nopeasti vaihtoon ja paikalleen meni vakioputkisto ilman matkalaukkua. Samalla vaihtelin keulaan mukaan tulleet Ventokeulan palikat joita olen pitänyt aina kolmos golffiin paremmin sopivana. Nykyisin auto on menossa talveksi seisontaan ja silloin päästään korjailemaan "pienehköjä" ruostevaurioita ja sähkövikoja ynnä muuta pikku kivaa.

Lisää kuvia autoista.
Golf
Seat