VW Golf GTI mk4 25th Anniversary Edition
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf GTI mk4 25th Anniversary Edition
Elikkä aiheen mukainen laite tuli hankittua viime viikolla. Oli oikeastaan heräteostos. Torstaina löysin ja perjantaina hain. Sinäänsä ei ollut mitään ajatusta edes vaihtaa autoa, mutta kun kerran on sen verran harvinainen yksilö niin ei voinut jättää väliin, vaikka jouduinkin rakkaasta A3:sta luopumaan. :)
Kuvat huonoja ja auto likainen, mutta aloitin topicin ja katsotaan miten projekti etenee.
Klik
Klik
Klik
Eli eipähän tuo ulkoa päin hirveästi eroa normi GTI golffista. Moottori on 1,8T 180hv. Edessä R32 jarrut, punaiset satulat joille kyllä saatan tehdä jotain. Tummapohjaiset etuvalot, 18" BBS VW OEM vanteet, GTI -korisarja ja hieman normi GTI-alustaa matalampi alusta. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Sisusta sitten on taas hieman erilainen. Harjattua terästä radion ympärillä olevat listat, kromiset mittariston kehykset, täysin musta katto, pilarit, valot, kahvat ym.
Kyseinen yksilö on siis uitettu Saksasta Suomeen helmikuussa.
Auton historiaa:
2 omistajaa - Ensimmäinen ollut Wolfsburgin tehdas, kyseinen yksilö ollut tehtaan esittelyautona WOB -kilvellä, laput löytyy. Toinen omistaja 40-kymppinen mies saksanmaalta, jonka jälkeen laitettu myyntiin paikalliseen autoliikkeeseen josta bongattu ja haettu Suomeen. Varustelistakin ihan kattava, esittelyauto kun on. Jopa puhelin löytyy autosta, sekin volkkarin oma. Saa kyllä lähteä kunhan ehdin homman aloittaa.
Auto on orkkiskunnossa ja abauttiarallaa sellaisena se on tarkoitus pitääkin. Mitä nyt tummia vilkkuja, takavaloja, hifipuolta, alustaa ja vanteita päivitellään. Lasit meinasin tummentaa koko kierroksen, black lookin mukaan ja on siihen ihan terveydellisetkin syyt :)
Vanteet löytyy vaatekaapista mallia: DZ Exklusiv DZ1 8,5" x 18" edessä ja 10" x 18" takana. Kumeja odotellessa, pitäisi saapua viikon parin sisällä Camskilliltä. Kuva 1
Takavalot vaihtuvat tälläisiin Kuva 2
Sivuvilkut Kuva 3
Myös pari erillissarjaa, vahvistin, 2 DIN näytöllinen soitin ym. tuli tilattua. Vaimennusmattoa tuli juuri 2 pakettia, ne tarttis liimailla autoon kun ehtii.
Kuvat huonoja ja auto likainen, mutta aloitin topicin ja katsotaan miten projekti etenee.
Klik
Klik
Klik
Eli eipähän tuo ulkoa päin hirveästi eroa normi GTI golffista. Moottori on 1,8T 180hv. Edessä R32 jarrut, punaiset satulat joille kyllä saatan tehdä jotain. Tummapohjaiset etuvalot, 18" BBS VW OEM vanteet, GTI -korisarja ja hieman normi GTI-alustaa matalampi alusta. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Sisusta sitten on taas hieman erilainen. Harjattua terästä radion ympärillä olevat listat, kromiset mittariston kehykset, täysin musta katto, pilarit, valot, kahvat ym.
Kyseinen yksilö on siis uitettu Saksasta Suomeen helmikuussa.
Auton historiaa:
2 omistajaa - Ensimmäinen ollut Wolfsburgin tehdas, kyseinen yksilö ollut tehtaan esittelyautona WOB -kilvellä, laput löytyy. Toinen omistaja 40-kymppinen mies saksanmaalta, jonka jälkeen laitettu myyntiin paikalliseen autoliikkeeseen josta bongattu ja haettu Suomeen. Varustelistakin ihan kattava, esittelyauto kun on. Jopa puhelin löytyy autosta, sekin volkkarin oma. Saa kyllä lähteä kunhan ehdin homman aloittaa.
Auto on orkkiskunnossa ja abauttiarallaa sellaisena se on tarkoitus pitääkin. Mitä nyt tummia vilkkuja, takavaloja, hifipuolta, alustaa ja vanteita päivitellään. Lasit meinasin tummentaa koko kierroksen, black lookin mukaan ja on siihen ihan terveydellisetkin syyt :)
Vanteet löytyy vaatekaapista mallia: DZ Exklusiv DZ1 8,5" x 18" edessä ja 10" x 18" takana. Kumeja odotellessa, pitäisi saapua viikon parin sisällä Camskilliltä. Kuva 1
Takavalot vaihtuvat tälläisiin Kuva 2
Sivuvilkut Kuva 3
Myös pari erillissarjaa, vahvistin, 2 DIN näytöllinen soitin ym. tuli tilattua. Vaimennusmattoa tuli juuri 2 pakettia, ne tarttis liimailla autoon kun ehtii.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
tällänen on kyl siisti, valmiiks jo 25 jahre-helmat ympäriinsä, eikä tarvi niitä erikseen huudella ebaystä niinkun meikäläinen on joutunu tekee.. :D tonttiin ja noi vanteet sopivan kaposilla kumeilla alle, niin todellä nättiä tulee. Ja huomasin kans tän benecarsilla, niin sillo jo kattelin että noi jarrut taitaa olla ihan 25j:n orkkisjarrut??
Yes Sir Aapo. Onko mulla rengas väärinpäin? :D En ole kiinnittänyt huomiota niin paljoa kun enpä niihin juuri ole koskenut. No, ne lähtee kohta ja tilalle tulee levveemmpää vannetta ja kummia.
Ja huomaa, ekassa kuvassa hiukan piilomainontaa ;)
Tuonne moottoriin kyllä olis tarkotus tehdä vähä jotain päivitystä, mutta ei nyt. Koitetaan ymmärtää tää tän hetkinen rahanmeno ja suunnitellaan sen jälkeen lisää. :D
Ja huomaa, ekassa kuvassa hiukan piilomainontaa ;)
Tuonne moottoriin kyllä olis tarkotus tehdä vähä jotain päivitystä, mutta ei nyt. Koitetaan ymmärtää tää tän hetkinen rahanmeno ja suunnitellaan sen jälkeen lisää. :D
Noniin, nyt on vanteet alla ja on kyllä ihan hienon näköset on. Kuvia laitan kun kerkiän. Oli/on vaan mutkia matkassa.
Eka ongelma, vanteet ei mahdu pyörimään, ottaa satulaan kiinni. No, ostin kaverilta toisesta golfista spacerit sekä pultit, johan meni taakse heittämällä. Eteenkin sain hieman ohuemmat limput, mutta joutusin käyttämään vanteiden _mukana_ tulleita _sopivia_ pultteja. Laitettiin edestä vanteet paikalleen ja kierrettiin pelkällä jatkovarrella käsin pultteja sen verran kiinni, jotta voidaan laskea ja kiristää. Kun laskettiin auto alas ja kierrettiin hiukan kiinni, tuntu jo vähä oudolta, kuulu pieni kriks ja löystys, se niistä etupään navoista. Oli tullut vanteiden kanssa väärällä jengalla olevat pultit. Inhimillisiä vahinkoja sattuu, ottaen huomioon varsinkin kyseisen suomalaisen VAG-osiin erikoistuneen liikkeen kiireen. Tosi asiallista toimintaa kuitenkin heiltä jälleen kerran, saan uudet pultit vielä tänään illalla 100km päähän liikkeestä ja pienen tilauksen mitä en vielä maksanut veloituksetta. Otin sitten vielä uudet spacerit eteen.
Opitaan kantapään kautta, että koitetaan ne pultit kiertää navalle ennenko laitetaan vanteita paikalleen. :)
Eka ongelma, vanteet ei mahdu pyörimään, ottaa satulaan kiinni. No, ostin kaverilta toisesta golfista spacerit sekä pultit, johan meni taakse heittämällä. Eteenkin sain hieman ohuemmat limput, mutta joutusin käyttämään vanteiden _mukana_ tulleita _sopivia_ pultteja. Laitettiin edestä vanteet paikalleen ja kierrettiin pelkällä jatkovarrella käsin pultteja sen verran kiinni, jotta voidaan laskea ja kiristää. Kun laskettiin auto alas ja kierrettiin hiukan kiinni, tuntu jo vähä oudolta, kuulu pieni kriks ja löystys, se niistä etupään navoista. Oli tullut vanteiden kanssa väärällä jengalla olevat pultit. Inhimillisiä vahinkoja sattuu, ottaen huomioon varsinkin kyseisen suomalaisen VAG-osiin erikoistuneen liikkeen kiireen. Tosi asiallista toimintaa kuitenkin heiltä jälleen kerran, saan uudet pultit vielä tänään illalla 100km päähän liikkeestä ja pienen tilauksen mitä en vielä maksanut veloituksetta. Otin sitten vielä uudet spacerit eteen.
Opitaan kantapään kautta, että koitetaan ne pultit kiertää navalle ennenko laitetaan vanteita paikalleen. :)
Herätellääs hiukan tätäkin henkiin taas. Satuin tuossa kesälomareissulla napsasemaan kuvan autosta. Ei mitenkään edustava. :) Klik
Päivitystä on tullut viime kuviin alustan, powerflex puslien ja takakaarien mankeloinnin verran. Voi kun omistaisi kunnon kameran millä voisi kuvia napsia..
Päivitystä on tullut viime kuviin alustan, powerflex puslien ja takakaarien mankeloinnin verran. Voi kun omistaisi kunnon kameran millä voisi kuvia napsia..
Laita ensihätään vaikka kännykuvia :)
Mikäs alusta tuli hommattua?
Mä taisin vasta noin viikko sitten poistaa tän auton nettiauto.comin myynti-ilmoituksen mun kirjanmerkeistä :)
Tuli tätä silloin kuolailtua.
Toi sisustus on erityisesti mun mieleen tummien pilarien sekä katon ja muiden pienempien yksityiskohtien kanssa.
Mikäs alusta tuli hommattua?
Mä taisin vasta noin viikko sitten poistaa tän auton nettiauto.comin myynti-ilmoituksen mun kirjanmerkeistä :)
Tuli tätä silloin kuolailtua.
Toi sisustus on erityisesti mun mieleen tummien pilarien sekä katon ja muiden pienempien yksityiskohtien kanssa.
Jaha, kesä tuloillaan vaikka päivän aikana onkin tullut 10cm lunta. Uutta vannetta tulossa kunhan renkaat koossa 205/40/17 saapuvat. Vanteet siis kaksiosaiset BBS RL 503 koossa 8,5"x17" ET 35 jaolla 5x112. Taakse tulee 30mm muutosadapterit ja eteen 20mm. Hiukanhan ne ovat ehkä pienet neloskoppasen kaariin, mutta katsotaan miltä näyttää. Maalautin vanteen keskiosan, koska edellinen omistaja oli maalannut ne kilikalipullolla varmaan appelsiinikuorta jäljitellen.
Äsken kierrettiin kaikki säätövara pois TA-Technixin alustasta edestä ja takaa otettiin säätölautaset kokonaan pois. Eteen tilasin äsken uuden vakaajan, napsuu kiinni ikävästi.
Käytännön järkeähän tässä touhussa ei ole. Edessä on noilla talviläskeillä puskurin alimmassa kohdassa 6cm ja pohjamuovi laahaa vielä alempana. Takapönttö on 5cm korkeudella.. En taida edes uudelle työpaikalle päästä takapihalle. =)
Äsken kierrettiin kaikki säätövara pois TA-Technixin alustasta edestä ja takaa otettiin säätölautaset kokonaan pois. Eteen tilasin äsken uuden vakaajan, napsuu kiinni ikävästi.
Käytännön järkeähän tässä touhussa ei ole. Edessä on noilla talviläskeillä puskurin alimmassa kohdassa 6cm ja pohjamuovi laahaa vielä alempana. Takapönttö on 5cm korkeudella.. En taida edes uudelle työpaikalle päästä takapihalle. =)
Saatiin kesävanteet alle ja sopii kun nenä päähän omasta mielestä. :) Takaa pitää adapterista sorvauttaa muutama milli pois, että taaksekin voi ottaa matkustajia. On kaverin Skoda Pickupkin Borbeteilla päässyt osittain kuvaan..
Huomenna auto viedään ohjelmoitavaksi Itsfun.fi:n kavereille, saa nähdä kuinka käy.
Pari likasta ja huonoa räpsyä.
Edestä
Pohja
Sivusta
Takaa
Ja taas edestä
Huomenna auto viedään ohjelmoitavaksi Itsfun.fi:n kavereille, saa nähdä kuinka käy.
Pari likasta ja huonoa räpsyä.
Edestä
Pohja
Sivusta
Takaa
Ja taas edestä
Itsfunin asiakaspalvelu on kyllä parasta A-luokkaa. Suosittelen. Sieltä sai kisakireän Yariksenkin sijaisautoksi, jotta pääsi kuluttamaan aikaa, kun toimenpide vei kumminkin aikaa. Ainut "miinus", että heidän piha on kovin routavaurioinen niin matalalla autolla oli vähän haastetta. Tähän on kuitenkin tulossa muutos ja asfalttia pintaan.
Autokin sai puhtia ihan mukavasti..
Autokin sai puhtia ihan mukavasti..
Pitää nyt tännekin oikee ilmottaa kun suu loksahti tänään auki oikein.
Surukseni kolhasin Golfia hiukan tuossa mennä sunnuntaina ja on nyt korjattavana. Osumaa otti puskuri, puskurin alalippa, lokari ja vanne hiukan kosmeettista, sekä pyöränkulma. Soittelin korjaamolle tänään ja kyselin vähän aikataulua. Ilmoittivat, että tuli pieni viivästys. Liike oli määritellyt puskurin alalipan hinnaksi 100€. Yllätys tuli kun haettiin osanumeroilla. Tämän juhlamallin tuo jahre -lippa maksaa marmorilla kaikki 589€ ja nyt odotellaan, että hyväksyykö vak. yhtiö maksamaan tämän. On kyllä oikein MARMORITISKI -hinta kun slamitilta saa (ilmeisesti) alkuperäisen vajaaseen 300€.. Jouduin oikeen pariin kertaan kysymään hintaa uudestaan sille. Koko lystin korjausarvio on about 2500€ vaikkei juurikaan mitään kummallista hajonnut. Ihanan kallista.
Surukseni kolhasin Golfia hiukan tuossa mennä sunnuntaina ja on nyt korjattavana. Osumaa otti puskuri, puskurin alalippa, lokari ja vanne hiukan kosmeettista, sekä pyöränkulma. Soittelin korjaamolle tänään ja kyselin vähän aikataulua. Ilmoittivat, että tuli pieni viivästys. Liike oli määritellyt puskurin alalipan hinnaksi 100€. Yllätys tuli kun haettiin osanumeroilla. Tämän juhlamallin tuo jahre -lippa maksaa marmorilla kaikki 589€ ja nyt odotellaan, että hyväksyykö vak. yhtiö maksamaan tämän. On kyllä oikein MARMORITISKI -hinta kun slamitilta saa (ilmeisesti) alkuperäisen vajaaseen 300€.. Jouduin oikeen pariin kertaan kysymään hintaa uudestaan sille. Koko lystin korjausarvio on about 2500€ vaikkei juurikaan mitään kummallista hajonnut. Ihanan kallista.
Ne 25 jahren lipareet on oikeasti kalliita, tuo marmorin hinta pitää paikkansa. Slamit myy muistaakseni srs-tecin lasikuituista kopiota tuosta etuhelmasta. Ihan alkuperäisesti tuo lippa tuossa kun on ollut, niin eiköhän vakuutusyhtiön se pidä ilman mukinoita korvata, itse ainakin vaatisin alkuperäisen tilalle..
Ajokorkeus oli kutakuinki sellanen, että vetari otti runkopalkkiin kiinni helposti. Joku 3cm öljypohjan ja tien välillä. Salossa pysäyttivät.
Osta IL3 tästä itelles moottorinkorotussarja. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=173437
Jos hinta hirvittää niin tarjotakin saa. :)
Osta IL3 tästä itelles moottorinkorotussarja. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=173437
Jos hinta hirvittää niin tarjotakin saa. :)
Kylläpä golffi ui asfaltissa..
terveiset 2011 sulkavansouduissa häiriköinnin kohteeksi joutuneelta caravellen omistajalta. En silloin ois uskonu et ite omistaisin kans vähän tälläisen köyhemmän perhemallin:
http://s458.beta.photobucket.com/user/G ... 0.jpg.html
terveiset 2011 sulkavansouduissa häiriköinnin kohteeksi joutuneelta caravellen omistajalta. En silloin ois uskonu et ite omistaisin kans vähän tälläisen köyhemmän perhemallin:
http://s458.beta.photobucket.com/user/G ... 0.jpg.html
Kyllähä se sillon ui juu. Ei sillä mitään tehnyt, mutta eikös se olekin idea..?
Herran jumala mää säikähdin tuota sulkavansoudut juttua. Meinaan olen joka vuonna ollut tuolla ja -11 oli _harvinaisen_ sekava. Ajattelin, että olet jostain bongannu meikäläisen häiritsemästä sua ja tekemässä jotain ilkeetä kun itellä nii hirveesti ei muistikuvia ole. Huh huh. :D Tietääkseni olin ihan nätisti..
Herran jumala mää säikähdin tuota sulkavansoudut juttua. Meinaan olen joka vuonna ollut tuolla ja -11 oli _harvinaisen_ sekava. Ajattelin, että olet jostain bongannu meikäläisen häiritsemästä sua ja tekemässä jotain ilkeetä kun itellä nii hirveesti ei muistikuvia ole. Huh huh. :D Tietääkseni olin ihan nätisti..
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa