Perus lintta Vento TD

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

ilkkahe
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.3.2010 18:57

Perus lintta Vento TD

ViestiKirjoittaja ilkkahe » 20.9.2010 18:21

Moi vain kaikille.

Eli justiisa tällänen perus vento jossa nyt massasta poiketen ehkä suht erilainen poppiasennus.

Eli, auto tuli tämän näköisenä:
Kuva


Haaleinta kalvoa takalasiin ja takasivulaseihin. Eipä tullu siistiä tästäkään (kuten ei oikeen ikinä ellei laseja irrota.) mutta saapi välttää:
Kuva


Sitten se mihän tässä panosteltiin, eli subikotelo joka ei vie tilaa takakontista.
Alkoi verhoilemalla kuskinpuolen syvennys foliolla ja eka kerros kuitua päälle:
Kuva


Sen jälkeen lisää vahviketta, vanerin palasia ruuveilla kiinni sikaflex välissä (Jäykentää paremmin ilman tolkutonta lasikuiduttamista.) ja tuonne takavalon luokse vaneri levy muotoiltu (Lampun kannalle tehty reikä joka peitetty sisäpuolelta vanerilla jonka saapi suht helposti irti joten hehkut voi vaihtaa irrottamalla elementti ja tuo vanerin lätkä jollon kotelon kautta sinne pääsee käsiksi.)
Kuva


Sen jälkeen pinta levyn asennus. Levy on liimapuu levyä joka on vahvistettu ohuilla vanereilla, eli siis vanhaa leikkuu lautaa niinku kulumasta voipi päätellä. lujaa ja joutilasta.
Kuva


Sen jälkeen yläpuolelle vanerista palaset peitämään ilimarako joka sinne jäi
Kuva


Kymppituumaselle reikä (eikä tuota halppis elementtiä käytetty mihinkään muuhun kuin sovittamiseen :)
Kuva


sitten sovittamaan "verhoilu paneelia" tuohon eteen, eli levyä joka on isompi kuin tuo varsinainen kotelo ja näin peittää ylimääräset tilat ympäriltä:
Kuva


Sitten kun valamis niin pari senttiä isompi reikä johon tullee tuo elementin suojaritilä:
Kuva


Ja Kondensaattori ja halpis vahvistin kiinni ja testi soittoa:
Kuva

...Ja hyvä että soitettiin.. Potku oli aivan perseestä ja millään osa alueella ei soinu kovin hyvin. No siinä tuumatessa sitten ei muutaku rasiaporalla reikä kylkeen ja 4tuuman refleksi ja nyt sointi sitä luokkaa että tuo type-R toimii ja kuuluu omaan makuun riittävästi.



Ja verhoilu päälle ja vahvari kiinni tilapäis paikalleen (joka 3kk myöhemmin on VIELÄKIN kyseisellä paikalla :D ) Vahvistin vaihtuu ja siirtyy takapenkin alle konkan kanssa vielä joku kaunis päivä...
Kuva





Edessä on kiinni ovessa 6,5t midi ja kojelaudassa vakio paikoilla 4tuuman diskantti(!?!?) ja vänkärin penkin alla pioneerin vahvari huudattamassa nuita passiivisesti. Erkka sarja tais olla velocity tms joka lojui nurkissa ja laitettiin joutavana paikoilleen. Kliini asennus kun tuon oven ritilän teki reikäsesksi ja verhoili ohuella kankaalla. Soipi ihan kivasti, mitä nyt passiivisesti säädöt on vähän niin ja näin.
Kuva




Ventoa puunattiin monena iltana sodankylässä viikot viettäessä, ja saatiin tuon orggis maalipinnan kiilto ihan hyväksi. vanteina pyöri kesänajan jotkut ylimääräset nissanin orggis alut, heeeeelvetin korkeilla gumeilla. ajovat asiansa ja kun pintaa ei näkyny ennään vaihtuvat poies:
Kuva
Kuva


Iskari alko toiselta puolelta edessä antautumaan ja ajokorkeus tilasin ni pikku pähkäilyjen jälkeen tilasin TA technix:n coilover setin. Ajelussa ihan bueno vakion jälkeen, harmittaa vaan nuo sivu vaikutukset sikajäykän sarjan yhteydessä eli armoton nitinä kun ajaa vinottain esim hidasteesta ja hullu pintakovuus. mut tiedossa oli ja jäykkyys silti mielusampi ko vakio.
Kuva


yhen illan kaljottelulla parin kaverin kanssa oli ventokin n. 10cm lähempänä äitisuomea. Tulipa huomattua että tuo autotalli on tarkotettu maastureille ja taiteiltiin volkkari ulos ajamalla kymmenen metriä kakkosnelosia pitkin ettei ota kynnykseen kiinni.
Kuva
Kuva


Tulipa myös asennettua golffiin tarkotettu VR6 lippa ja jomin sumarit ja vilkut. Lippa tosin vaihtu kk ajon jälkeen vakion tuon hajottua :) ja kuvassa jo vakio peltivanteet alla jotka toimittaa tämän syksyn väliaika renkaitten virkaa.
Kuva


Pakoputken tipahettua matkalle tuli rakennettua tilapäis versio mallia suora ja sivulta ulos.
Kuva

Autoon on "virityksenä" kara muokattu jyrkemmäksi, syöttöjä alta kierros lisää ja painetta 0,85 eli perus pirtsakka. Kulutus aikalailla 5,5 joka tankillisella, isoilla renkailla (Mittari virheet otettu huomioon kyllä) mentiin alta viidenkin parhaimmillaan oulu sodankylä välillä joka ajettiin 2kertaa viikossa, eli kilsoja kertyi reilusti.



Eli auto vielä kesken. Joku pääsee kohta kuittaamaan että vanteet tekevät auton, ja samaa mieltä, mutta rahatilanne ei oikeen anna periksi ostaa vanteita minkälaiset sopii, vaan tämä kesä menty näillä mitä nurkissa on pyörinyt. jos autolla ajetaan vielä kesä 2011 niin alla pyörii jotain leveetä, kapealla kumilla. Sisustaan tulossa ehkä valkoista ja mustaa. Tosin auton vaihto mielessä (nelos koppanen farkku) mutta toistaseksi mennään näillä.

ilkkahe
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.3.2010 18:57

ViestiKirjoittaja ilkkahe » 20.9.2010 18:54

Niin ja onhan nuita jotain muitakin projekteja:

Lada "1200s"
specsit:
1600 lohko
Alakerta vakio kamaa (uutta)
Vauhtis fiatin 2,0TC:n kevennetty 5kiloon
Loota fiatin 5-v sileäkylkinen (kardaani tunnelli uutta peltiä tästä johtuen...)
Kytkin fiatin
Kansi ladan vakio portattuna ja siistittynä
Imusarja ja pakosarja rautian mutkista ja mustasta raudasta ite tehty, pakosarjassa termotec
Turbona Garret T25
Pakoputkisto 2,5tuumaa ite tehtynä, yhellä isolla vaimentimella. äänet olemattomat
Moottoria ohjaa Megasquirt
suuttimet 350cc
Bensapumppu saabista, välisäiliö jossa pumppu ompi, sijaitsee konehuoneessa.
kaasuläppä mallia OPEL 52mm
Sytkä Fordin EDIS4 megan ohjaamana
Laajakaista lambda Innovate LC-1
Cuuleri kenno: 60*30*7,5cm

Ikuisuus projekti, sisusta ja alusta vielä aivan kesken. laitetaan kun ehitään.

Kuva
Kuva


Polaris FST eli nelari turbo. Ostettu pahasti kolaroituna mutta kun tekniikka oli suurinpiirtein kunnossa niin ei se ollu ko tehä vaan ja nyt liikkuu. Vakiona tehoa 140hp, nyt paineita nostettu 0,2bar eli kaippa se päälle 150hp menee jo, virtaavamman putkiston ja kartio filtterin lävitte. Jos jotakuta kiinnostaa niin myyn viiellä tonnilla (ei rekkarissa ja yhtä härskissä kunnossa ko kuvassa, toimii ja ajettu vain 700km...)
Kuva

ilkkahe
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.3.2010 18:57

ViestiKirjoittaja ilkkahe » 23.9.2010 16:15

Nyt on purettu ventosta etujalkatilan matot ja eristeet pois. Tarkotuksena hitsata kuskin lattiasta nyrkin mentävä reikä umpeen, ja bitunium pohjaan ja kasaan osittain uusilla eristeillä (vanhat aivan velliä)

Mistä tulee vettä muuten vänkärin jalkatilaan. Ei ollu ruoste reikiä siinä, mutta silti vettä homona... oisko puhaltimen kautta? sieltä ainakin tuli ennen mut kun korjasin muovin tuulilasin alta, niin minusta loppu siihen.


Mitä muuta suosittelette eristämään että auto myös hiljenee? takalattia, takapenkin alta ja kontin pohja ainakin, sitte joskus kans ovet.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa