Eli justiisa tällänen perus vento jossa nyt massasta poiketen ehkä suht erilainen poppiasennus.
Eli, auto tuli tämän näköisenä:

Haaleinta kalvoa takalasiin ja takasivulaseihin. Eipä tullu siistiä tästäkään (kuten ei oikeen ikinä ellei laseja irrota.) mutta saapi välttää:

Sitten se mihän tässä panosteltiin, eli subikotelo joka ei vie tilaa takakontista.
Alkoi verhoilemalla kuskinpuolen syvennys foliolla ja eka kerros kuitua päälle:

Sen jälkeen lisää vahviketta, vanerin palasia ruuveilla kiinni sikaflex välissä (Jäykentää paremmin ilman tolkutonta lasikuiduttamista.) ja tuonne takavalon luokse vaneri levy muotoiltu (Lampun kannalle tehty reikä joka peitetty sisäpuolelta vanerilla jonka saapi suht helposti irti joten hehkut voi vaihtaa irrottamalla elementti ja tuo vanerin lätkä jollon kotelon kautta sinne pääsee käsiksi.)

Sen jälkeen pinta levyn asennus. Levy on liimapuu levyä joka on vahvistettu ohuilla vanereilla, eli siis vanhaa leikkuu lautaa niinku kulumasta voipi päätellä. lujaa ja joutilasta.

Sen jälkeen yläpuolelle vanerista palaset peitämään ilimarako joka sinne jäi

Kymppituumaselle reikä (eikä tuota halppis elementtiä käytetty mihinkään muuhun kuin sovittamiseen :)

sitten sovittamaan "verhoilu paneelia" tuohon eteen, eli levyä joka on isompi kuin tuo varsinainen kotelo ja näin peittää ylimääräset tilat ympäriltä:

Sitten kun valamis niin pari senttiä isompi reikä johon tullee tuo elementin suojaritilä:

Ja Kondensaattori ja halpis vahvistin kiinni ja testi soittoa:

...Ja hyvä että soitettiin.. Potku oli aivan perseestä ja millään osa alueella ei soinu kovin hyvin. No siinä tuumatessa sitten ei muutaku rasiaporalla reikä kylkeen ja 4tuuman refleksi ja nyt sointi sitä luokkaa että tuo type-R toimii ja kuuluu omaan makuun riittävästi.
Ja verhoilu päälle ja vahvari kiinni tilapäis paikalleen (joka 3kk myöhemmin on VIELÄKIN kyseisellä paikalla :D ) Vahvistin vaihtuu ja siirtyy takapenkin alle konkan kanssa vielä joku kaunis päivä...

Edessä on kiinni ovessa 6,5t midi ja kojelaudassa vakio paikoilla 4tuuman diskantti(!?!?) ja vänkärin penkin alla pioneerin vahvari huudattamassa nuita passiivisesti. Erkka sarja tais olla velocity tms joka lojui nurkissa ja laitettiin joutavana paikoilleen. Kliini asennus kun tuon oven ritilän teki reikäsesksi ja verhoili ohuella kankaalla. Soipi ihan kivasti, mitä nyt passiivisesti säädöt on vähän niin ja näin.

Ventoa puunattiin monena iltana sodankylässä viikot viettäessä, ja saatiin tuon orggis maalipinnan kiilto ihan hyväksi. vanteina pyöri kesänajan jotkut ylimääräset nissanin orggis alut, heeeeelvetin korkeilla gumeilla. ajovat asiansa ja kun pintaa ei näkyny ennään vaihtuvat poies:


Iskari alko toiselta puolelta edessä antautumaan ja ajokorkeus tilasin ni pikku pähkäilyjen jälkeen tilasin TA technix:n coilover setin. Ajelussa ihan bueno vakion jälkeen, harmittaa vaan nuo sivu vaikutukset sikajäykän sarjan yhteydessä eli armoton nitinä kun ajaa vinottain esim hidasteesta ja hullu pintakovuus. mut tiedossa oli ja jäykkyys silti mielusampi ko vakio.

yhen illan kaljottelulla parin kaverin kanssa oli ventokin n. 10cm lähempänä äitisuomea. Tulipa huomattua että tuo autotalli on tarkotettu maastureille ja taiteiltiin volkkari ulos ajamalla kymmenen metriä kakkosnelosia pitkin ettei ota kynnykseen kiinni.


Tulipa myös asennettua golffiin tarkotettu VR6 lippa ja jomin sumarit ja vilkut. Lippa tosin vaihtu kk ajon jälkeen vakion tuon hajottua :) ja kuvassa jo vakio peltivanteet alla jotka toimittaa tämän syksyn väliaika renkaitten virkaa.

Pakoputken tipahettua matkalle tuli rakennettua tilapäis versio mallia suora ja sivulta ulos.

Autoon on "virityksenä" kara muokattu jyrkemmäksi, syöttöjä alta kierros lisää ja painetta 0,85 eli perus pirtsakka. Kulutus aikalailla 5,5 joka tankillisella, isoilla renkailla (Mittari virheet otettu huomioon kyllä) mentiin alta viidenkin parhaimmillaan oulu sodankylä välillä joka ajettiin 2kertaa viikossa, eli kilsoja kertyi reilusti.
Eli auto vielä kesken. Joku pääsee kohta kuittaamaan että vanteet tekevät auton, ja samaa mieltä, mutta rahatilanne ei oikeen anna periksi ostaa vanteita minkälaiset sopii, vaan tämä kesä menty näillä mitä nurkissa on pyörinyt. jos autolla ajetaan vielä kesä 2011 niin alla pyörii jotain leveetä, kapealla kumilla. Sisustaan tulossa ehkä valkoista ja mustaa. Tosin auton vaihto mielessä (nelos koppanen farkku) mutta toistaseksi mennään näillä.