A4 B6 avant -03 *fitment-whoring boring*

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

ee-2
-

A4 B6 avant -03 *fitment-whoring boring*

ViestiKirjoittaja ee-2 » 6.9.2010 9:21

On kohta puolisen vuotta tullut päästeltyä tälläsellä nokipumpulla.
Härveli on "suomiauto" eli mittarilukema on reilu ja varustelu suppea.
Patana AWX, vetäviä pyöriä 2, vaihteita 5, värinä LZ5L eli mingblau mica. Lisävarusteita taitaa olla cruise ja keskinoja edessä, ai niin ja optiona ollut "full-blue" sisusta.

Vähäsen tuota on nyt jalosteltu. Alustassa Eibachin jousta ja sachsin s-line iskaria. Alaspäin tästä olisi päästävä, katsellaan mitä keksitään... Vanteina ainakin näillä leveysasteilla vähän harvinaisemmat germaanituotteet eli: Schmidt CF-linet 19 x 8,5 ja 9,5.

Kaikenlaista hippistelyä tälle tullaan suorittamaan kun ehditään. Ensisijaisesti kyseessä kuitenkin käyttöhärveli joka kerää sen n. 30tkm/vuosi...

Tossa nyt pari huonoa kuvaa likaisesta autosta.

Kuva
Kuva

päivitellään kun jaksetaan ja ideoitakin voi heitellä.
Viimeksi muokannut ee-2, 15.7.2011 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hattumies
-

ViestiKirjoittaja hattumies » 7.9.2010 15:28

Tää on kyllä aanelosten komein farkkukori!

ee-2
-

ViestiKirjoittaja ee-2 » 3.10.2010 9:15

...kuvapäivitystä vain. mitään muuta saanutkaan tolle tehtyä kun ajettua mutta siihen kai noi kiisselit tehty onkin.

Kuva

vähän polttelee tekniikan ruuvailut... jos vaikka ensin lähtisi tuon hieman kuminauhamaiseksi menneen kytkimen uusinnalla eteenpäin. varmaankin yksmassanen vauhtis ja jäykempi asetelma voisi olla hyvä resepti... hyviä neuvoja otetaan vastaan?

eros
-

ViestiKirjoittaja eros » 7.10.2010 22:00

MIlloin setä meinaa madaltaa sen jeeppiä?

ee-2
-

ViestiKirjoittaja ee-2 » 11.10.2010 11:12

kaikki aikanaan, eeroseni.
kyllä se siitä laskeutuu, varmaan keväämmällä ettei tarvii lumia aurailla niin paljon. johan tässä on tehty valmisteluja sen suhteen vannehankintojen kanssa. :D

ee-2
-

ViestiKirjoittaja ee-2 » 6.7.2011 13:57

eros kirjoitti:MIlloin setä meinaa madaltaa sen jeeppiä?

setä madalsi nyt ja vanteetkin vaihtui ja semmosta...

Kuva

Kuva

Kuva

Alustasta on vähän tarinaa: FK Highsportti - perusteluna hinta ja riittävä madallusvara. Aika **ska ajaa se on verrattuna edelliseen comboon - ylläri. Mut varaa pudottaa edestä ois vieläkin - takaa tapissa. Nyt jo en tosin pääse kotipihaan enkä sieltä pois enkä työpaikan pihasta pois, joten kai se on riittävä urbaaneihin olosuhteisiin. Jotain tosin pitänee funtsia kun tuntuu etulokarin sisäpinnalta maalit katoavan.

Vanteet sen sijaan onkin juttu mistä tarinoin mielelläni. Noi tossa nyt on kaksiosaiset BBS RT138 "Classix":t. TÜV sanoo että kuuluisivat Cayeneen... tiedä sitten mun mielestä vajukit ois siihen(kin). Kokoa on kohtuulliset 18x10. Edessä on ns. millimetri-istutus eli etäisyys vanteesta olkaan on millejä, mutta ehkä mun ruutupaperi/willtheyshit/watever laskelmat osu tuurilla aika kohdilleen. Kumit on 225/40 Kumho KU37.

ee-2
-

ViestiKirjoittaja ee-2 » 18.7.2011 13:55

Nyt vaivaa löysä perä.
Ei en ole syönyt kontaminoitunutta kiinalaisruokaa viimeaikoina vaan tuon FK Highsportin perä tuntuu aikamoiselta hyppykepiltä. Erityisesti kovemmassa vauhdissa nopeat ohjausliikkeet saavat sen heijaamaan. Joo säätöpalikat on heivattu turhaa wheelgäppiä aiheuttamasta. Lääke tuohon perään olisi luultavasti nostaminen (saisi jousen kunnolla jännitykseen) mutta eihän tota nyt voi nostaa, kun nykyiselläänkin pihan pikkulapset pelaa palloa tuolla perän alla!?! ohessa vielä kuva tuosta majesteetillisesta korkoperästä

Kuva

Ideoita kaivataan! Eli onko sinulla erillisjousitusperseinen vagi? Onko takapää tiukka? Mitkä jouset/mikä setti?
Mielessä pyörii vaihtoehtoina vanhojen eibachien prässäys tai kysely race.fi:lle pelkistä d2 takajousista...

JiiRe
-

ViestiKirjoittaja JiiRe » 18.7.2011 16:13

Mulla on tuossa Octaviassa just D2 coilit, korkeus säädetään iskarilla joten jousen esijännityksen voi säätää erikseen. En ole vielä itse takapään säätöihin koskenut mutta säätömahdollisuudet vaikuttaa päteviltä eikä hintakaan ole paha.

ee-2
-

ViestiKirjoittaja ee-2 » 18.7.2011 23:47

Hetkinen hei mites toi nyt takana meneekään (en mä edes tidä onko ocussa erillisjousitus vai perssonit takana) mut mun järjellä takana jousen pituus määrittää pampun pituutta enemmän tuota korkeutta vai olenko mä nyt ihan hakoteillä?! Enkä mä tosiasn koko sarjaa tuohon ole uusimassa kun just noi n***in kiinni. Kiitos siitä vinkistä kuitenkin että d2 on napakkaperseinen.

JiiRe
-

ViestiKirjoittaja JiiRe » 19.7.2011 3:47

Juu on erillisjousitus, mutta korkeuden säätö ei ole perinteisesti jousilautasella vaan iskarin pituutta muuttamalla säädetään korkeus kohdalleen ja yläpään nupista paluuvaimennus. Lisäksi on normaali säädettävä jousilautanen jolla jousen esijännitys saadaan kohdalleen. Etupää toimii samalla periaatteela paitsi että siinä on tietysti Pherssonit.
Mulla oli Volvossa KW:n V1 jossa oli vähän sama ongelma että tappiin laskettuna persus oli hiukan löysä, tosiaan positiivinen kokemus ollut tämä D2 + että hinta on selvästi duunariystävällisempi.
Mutta topicin autosta, hienosti on kyllä stance kohillaan mun mielestä, tarviiko tuota enää alaspäin saadakaan...

ee-2
-

ViestiKirjoittaja ee-2 » 19.7.2011 9:08

Ookei, kiitoksia avusta! Eli d2 takajousi ei siis käy. Joskohan sitä veisi tuosta kiepin eibachia takomoon niin olisi ainakin edukas ratkaisu asiaan ja kun ne oli jo aiemmin aika jämäkät niin luulisi pikku taonnan vain parantavan asiaa.

Ja tohon stanceen - no ei se keulasta paljon alempana voisi olla, nyt jo raidetangon päät ja vetarit kolistelee tilaa itselleen. Takaa toi on ihan hemmetin korkea.

Kai se olis turbonvaihto hommiin alettava jos aikoo mielenkiinnon pitää yllä tämän laitteen kanssa. Ehkä se toimintavarmuuttakin voisi parantaa... Näistä sitten lisää jos/kun tapahtuu.

villev
-

ViestiKirjoittaja villev » 19.7.2011 10:46

Erittäin tyylikäs Auri. Vanteet sopii enempi ku hienosti autoon....

ee-2
-

ViestiKirjoittaja ee-2 » 28.7.2011 8:51

wheelgapmittaukset pyörät linkussa. - ei tota nycklaa ihan keskelle saanu survottua.

Kuva

Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”