Passat 1.9 TDI "sveitsin tähti" -96
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9 TDI "sveitsin tähti" -96
Tämmöinen käyttis tuli ostettua syyskussa -09
kuva hieman ostohetken jälkeen
-1Z TDI, vakio 66kw ja 202Nm
-ostohetkellä 313tkm, viikossa tulee n. 800-900km lisää...
-myyty uutena Sveitsissä, tuotu suomeen n. 1998
-Swiss star erikoismalli, ilmeisesti joku sikäläisen VW-piirimyyjän oma?
-hyvä varustelu: 4xsähkölasit, vaalea sport-sisusta, cruise, manuaali-ilmastointi, sumarit
-LC4T twilight violet -helmiäisväri
Jotain pieniä muutoksia tehty, mm.
-H&R -30mm madallussarja
-15" BBS rm(?) vanteet (Kiitokset nimimerkille NANI vanteista!)
-Amerikan sivuvalot eteen
Lisää kuvia:
Pikkuparannuksia tehdään aina välillä, listalla mm. etupuskurin alaosan maalaus (naarmujen takia), haljenneen tuulilasin vaihto sekä kesäksi ilmastointi kuntoon!
Varusteista hakusessa original irroitettava vetokoukku ja ajotietokoneellinen mittaristo.
Osaako kukaan sanoa saako esim. VR6-sen ajoitietokoneen asennettua tähän tdi:n mittaristoon? Noita tdi:n ajotietokoneellisia mittaristoja kun ei juurikaan ole tarjolla...
kuva hieman ostohetken jälkeen
-1Z TDI, vakio 66kw ja 202Nm
-ostohetkellä 313tkm, viikossa tulee n. 800-900km lisää...
-myyty uutena Sveitsissä, tuotu suomeen n. 1998
-Swiss star erikoismalli, ilmeisesti joku sikäläisen VW-piirimyyjän oma?
-hyvä varustelu: 4xsähkölasit, vaalea sport-sisusta, cruise, manuaali-ilmastointi, sumarit
-LC4T twilight violet -helmiäisväri
Jotain pieniä muutoksia tehty, mm.
-H&R -30mm madallussarja
-15" BBS rm(?) vanteet (Kiitokset nimimerkille NANI vanteista!)
-Amerikan sivuvalot eteen
Lisää kuvia:
Pikkuparannuksia tehdään aina välillä, listalla mm. etupuskurin alaosan maalaus (naarmujen takia), haljenneen tuulilasin vaihto sekä kesäksi ilmastointi kuntoon!
Varusteista hakusessa original irroitettava vetokoukku ja ajotietokoneellinen mittaristo.
Osaako kukaan sanoa saako esim. VR6-sen ajoitietokoneen asennettua tähän tdi:n mittaristoon? Noita tdi:n ajotietokoneellisia mittaristoja kun ei juurikaan ole tarjolla...
Viimeksi muokannut -Tom-, 9.9.2011 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jahas, päivitetään tännekkin välillä. Mainiosti on toiminut, 400tkm tuli täyteen muutama viikko sitten! Jotain pikkujuttuja tullut sipisteltyä, maininnanarvoisina:
-eteen corradon 280mm jarrut, jarrusatulat kannakkeineen -85 vuoden Audi 200:sesta, bolt-on
-sisusta vaihdettu hieman helppohoitoisempaan :)
-ajotietokoneellinen mittaristo, 16v ABF-koneisesta mallista. Toimii täysin, kulutusnäyttökin vastaa itsemitattuja arvoja. Ainoastaan hehkun merkkivalo jäi puuttumaan, askarrellaan sekin paikoilleen kunhan ehditään.
-täksi kesäksi BBS RX214 eli 16x7. Renkaat vielä sekalaista sakkia.
tuosta muutamat kuvat:
Ehkä taakse voisi vielä laittaa jotkut 10-15mm lätyt - vai saako RX-vanteita tässä koossa ulkonevammalla et:llä?
Osat automaatti-ilmastointiin on nyt suunnilleen haalittu, asennellaan jossain sopivassa välissä.
Kommentoida saa!
-eteen corradon 280mm jarrut, jarrusatulat kannakkeineen -85 vuoden Audi 200:sesta, bolt-on
-sisusta vaihdettu hieman helppohoitoisempaan :)
-ajotietokoneellinen mittaristo, 16v ABF-koneisesta mallista. Toimii täysin, kulutusnäyttökin vastaa itsemitattuja arvoja. Ainoastaan hehkun merkkivalo jäi puuttumaan, askarrellaan sekin paikoilleen kunhan ehditään.
-täksi kesäksi BBS RX214 eli 16x7. Renkaat vielä sekalaista sakkia.
tuosta muutamat kuvat:
Ehkä taakse voisi vielä laittaa jotkut 10-15mm lätyt - vai saako RX-vanteita tässä koossa ulkonevammalla et:llä?
Osat automaatti-ilmastointiin on nyt suunnilleen haalittu, asennellaan jossain sopivassa välissä.
Kommentoida saa!
eaglhart: Etujarrulevyt Motonetista, alle 40€/kpl, palat marmorilta n. 60€ sarja. Nuo satulat kannakkeineen löytyi ihan omasta varastosta. Laitoin YV:tä sinulle...
Krizuu: Ilmastoinnin osia on haalittu vähän sieltä-täältä, pääasiassa nettivaraosaa selaamalla. Eipä noista nyt montaa kymppiä ole tarvinnut köyhtyä :)
Muutokset jää tässä tapauksessa lähinnä tuonne kojelaudan sisään kun autosta jo tuo manuaali-ilmastointi löytyy.
Voin tehdä pienen selostuksen tuosta vaihdosta sitten kun hommaan ryhdyn.
Krizuu: Ilmastoinnin osia on haalittu vähän sieltä-täältä, pääasiassa nettivaraosaa selaamalla. Eipä noista nyt montaa kymppiä ole tarvinnut köyhtyä :)
Muutokset jää tässä tapauksessa lähinnä tuonne kojelaudan sisään kun autosta jo tuo manuaali-ilmastointi löytyy.
Voin tehdä pienen selostuksen tuosta vaihdosta sitten kun hommaan ryhdyn.
Onko jossain muussa VAG-konsernin kulkineessa samanlaiset jarrusatulat kuin Audi 200:ssa? Vois kiinnostaa jos semmoset joltain löytyy, siis B4 Passattiin ajattelin laittaa, kuten tähän Sveitsin tuliaiseen on laitettu. Eli pitäis olla Bolt-on -tyyliin asennettavissa ja isommille jarrulevyille tarkoitetut.
Vinkit, myyntitarjoukset yms. YV:llä tai mailiin.
Vinkit, myyntitarjoukset yms. YV:llä tai mailiin.
Hieman alkoi häiritä kun moottorin lämpö seilasi normiajossa 80 asteen molemmin puolin, lisäksi jäähdytysnestettä sai lisätä kahvikupillisen verran silloin-tällöin. Tämä pisti ajattelemaan olisiko jossain jotain vikaa. No kun nyt huoltokin oli taas ajankohtainen niin äkkiähän tuon keulan tuosta riipaisee "huoltoasentoon" Ja löytyihän sieltä vikaa:
Huoltohistorian mukaan vesipumppu oli vaihdettu viimeksi reilu kaksi vuotta sitten, no kuvasta selviää miten: Eli pelkkä siipipyörän puolisko oli uusittu jakopään kautta. Termostaatin uusinnasta ei ollut mitään hajua...
Eli uusiksi meni koko vesipumppu, termostaatti, jäähdytin, G12++ jäähdytysnesteet sekä hyvin tyrkyllä ollut koneen etummainen kumityyny. Lisäksi keula sai jotain pientä uutta :)
Lopputulos: lämpö pysyy tasan 90 asteessa, niin kaupunki- kuin maantieajossa, eikä moottorin tärinä välity enää kovinkaan paljoa tyhjäkäynnillä koriin. Eli ihmeen onnistunut remontti siis!
Loppuun vielä tällainen likaisten autojen perhepotretti:
Seuraavaksi tuon ilmastoinnin kimppuun, jatkoa seuraa...
Huoltohistorian mukaan vesipumppu oli vaihdettu viimeksi reilu kaksi vuotta sitten, no kuvasta selviää miten: Eli pelkkä siipipyörän puolisko oli uusittu jakopään kautta. Termostaatin uusinnasta ei ollut mitään hajua...
Eli uusiksi meni koko vesipumppu, termostaatti, jäähdytin, G12++ jäähdytysnesteet sekä hyvin tyrkyllä ollut koneen etummainen kumityyny. Lisäksi keula sai jotain pientä uutta :)
Lopputulos: lämpö pysyy tasan 90 asteessa, niin kaupunki- kuin maantieajossa, eikä moottorin tärinä välity enää kovinkaan paljoa tyhjäkäynnillä koriin. Eli ihmeen onnistunut remontti siis!
Loppuun vielä tällainen likaisten autojen perhepotretti:
Seuraavaksi tuon ilmastoinnin kimppuun, jatkoa seuraa...
Passatti siirtyi viikko sitten minun omistukseen. Varsin hyvässä kunnossa on ikään ja reiluun puoleen miljoonaan rullattuun kilometriin nähden.
Alunperin oli tarkoitus muuttaa pakuksi ja rullailla edullisesti työmatkaa mutta enpä nyt tiedäkkään että raaskiiko tuota takapenkkiä pois ottaa. Toistaiseksi saa pysyä penkit paikallaan.
Tähän samaan topikkiin taidan jatkaa tulevaisuudessa kun päivitystä tulee. Kesävanteet jäi -Tom-:ille niin senverran ainakin päivitystä tulossa. Ja pakkohan tästä varmaan on ajomukavuuskin pilata madaltamalla lisää kun ihan liian hyvä kurvailla noilla hr:n -30mm jousilla.
Alunperin oli tarkoitus muuttaa pakuksi ja rullailla edullisesti työmatkaa mutta enpä nyt tiedäkkään että raaskiiko tuota takapenkkiä pois ottaa. Toistaiseksi saa pysyä penkit paikallaan.
Tähän samaan topikkiin taidan jatkaa tulevaisuudessa kun päivitystä tulee. Kesävanteet jäi -Tom-:ille niin senverran ainakin päivitystä tulossa. Ja pakkohan tästä varmaan on ajomukavuuskin pilata madaltamalla lisää kun ihan liian hyvä kurvailla noilla hr:n -30mm jousilla.
TaTekniksit vaihtui tuossa muutama viikko sitten alle ja varastota kaiveltiin veljen corradosta minulle jääneet peltivanteet pyörimään alkukesäksi.
Tietenkin heti madalluksen jälkeen eräänä aamuna pääsi kissa yllättämään työmatkalla ja uusi etupuskuri olisi haussa. Kaipa siitä pitää tuo kilvenupotus poistella että on keulalla lisää jenkkityyliä kun on nuo parkitkin.
Kesäkuun alussa käännetään passatin keula kohti ruotsia ja sitäennen pitäisikin muutamat ruostekohdat fiksailla ja myllytellä pikkusen kiiltoa esiin.
Pitänee tehdä vuosikatsaus.
Passatilla on sitten viimekevään lähinnä ajettu ja huollettu tarpeen vaatiessa. Kilometrejä on reilun vuoden omistajuuteni aikana himpun vajaa 40tkm. Pari lommoakin ilmestynyt.
Tälle keväälle tein vähän vanneuudistusta ja jo syksyllä löytyikin 8.5x18 azevit odottelemaan tulevaa kesää, kumeiksi tilasin 205/35/18 narut.
Pukin paketista passatti sai eteen Silver projectin säädettävät iskarin yläpäät joiden avulla sain iskaritolppaa kallistettua senverran että etuvanteen ja tolpan välissä on nyt noin 5mm ilmaa. Yläpäästä siis camber säädöt tappiin miinukselle ja iskarin alapäästä tappiin plussalle.
Korkeudesta senverran että onhan se toki korkea verrattuna edellisiin 16" vanteisiin. Noin sentti enemmän ilmaa pohjapanssarin alla. Tästä on toki suunta vain alaspäin. ;)
Ja kun alaspäin mielii niin parilla pikku muutoksella senkin pitäisi onnistua. Taka-akselia tulen siirtämään muutaman sentin taaksepäin porailemalla korikiinnikkeisiin uudet reiät taaksemmas. Sitten kun vanne on keskellä kaarta niin tuon vähän lisää ulospäin ja jokusen sentin alaspäin. Keulalla sitten spacerin kanssa vannetta ulospäin että saa säädettyä lisää camberia miinukselle että saan tiputetta alemmas.
Eiköhän tällä passaa taas rullailla.
E: Kävin vielä tuolla ihanan keväisessä säässä nappaamassa sivukuvan. Omastamielestä keula alkaa olla ihan hyvin alueella kun tuon perän saa hoidettua. Tuosta kun perää laskee niin alkaa just akseli kääntyä enemmän eteenpäin ja kosketus tulee tuosta sivulistan kohdalta ensimmäisenä.
Passatilla on sitten viimekevään lähinnä ajettu ja huollettu tarpeen vaatiessa. Kilometrejä on reilun vuoden omistajuuteni aikana himpun vajaa 40tkm. Pari lommoakin ilmestynyt.
Tälle keväälle tein vähän vanneuudistusta ja jo syksyllä löytyikin 8.5x18 azevit odottelemaan tulevaa kesää, kumeiksi tilasin 205/35/18 narut.
Pukin paketista passatti sai eteen Silver projectin säädettävät iskarin yläpäät joiden avulla sain iskaritolppaa kallistettua senverran että etuvanteen ja tolpan välissä on nyt noin 5mm ilmaa. Yläpäästä siis camber säädöt tappiin miinukselle ja iskarin alapäästä tappiin plussalle.
Korkeudesta senverran että onhan se toki korkea verrattuna edellisiin 16" vanteisiin. Noin sentti enemmän ilmaa pohjapanssarin alla. Tästä on toki suunta vain alaspäin. ;)
Ja kun alaspäin mielii niin parilla pikku muutoksella senkin pitäisi onnistua. Taka-akselia tulen siirtämään muutaman sentin taaksepäin porailemalla korikiinnikkeisiin uudet reiät taaksemmas. Sitten kun vanne on keskellä kaarta niin tuon vähän lisää ulospäin ja jokusen sentin alaspäin. Keulalla sitten spacerin kanssa vannetta ulospäin että saa säädettyä lisää camberia miinukselle että saan tiputetta alemmas.
Eiköhän tällä passaa taas rullailla.
E: Kävin vielä tuolla ihanan keväisessä säässä nappaamassa sivukuvan. Omastamielestä keula alkaa olla ihan hyvin alueella kun tuon perän saa hoidettua. Tuosta kun perää laskee niin alkaa just akseli kääntyä enemmän eteenpäin ja kosketus tulee tuosta sivulistan kohdalta ensimmäisenä.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa