Passat 1.9 TDI "sveitsin tähti" -96

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

-Tom-
-
Viestit: 96
Liittynyt: 28.2.2008 11:48

Passat 1.9 TDI "sveitsin tähti" -96

ViestiKirjoittaja -Tom- » 19.4.2010 17:14

Tämmöinen käyttis tuli ostettua syyskussa -09

kuva hieman ostohetken jälkeen
Kuva


-1Z TDI, vakio 66kw ja 202Nm
-ostohetkellä 313tkm, viikossa tulee n. 800-900km lisää...
-myyty uutena Sveitsissä, tuotu suomeen n. 1998
-Swiss star erikoismalli, ilmeisesti joku sikäläisen VW-piirimyyjän oma?
-hyvä varustelu: 4xsähkölasit, vaalea sport-sisusta, cruise, manuaali-ilmastointi, sumarit
-LC4T twilight violet -helmiäisväri

Jotain pieniä muutoksia tehty, mm.
-H&R -30mm madallussarja
-15" BBS rm(?) vanteet (Kiitokset nimimerkille NANI vanteista!)
-Amerikan sivuvalot eteen


Lisää kuvia:

Kuva Kuva Kuva

Pikkuparannuksia tehdään aina välillä, listalla mm. etupuskurin alaosan maalaus (naarmujen takia), haljenneen tuulilasin vaihto sekä kesäksi ilmastointi kuntoon!

Varusteista hakusessa original irroitettava vetokoukku ja ajotietokoneellinen mittaristo.
Osaako kukaan sanoa saako esim. VR6-sen ajoitietokoneen asennettua tähän tdi:n mittaristoon? Noita tdi:n ajotietokoneellisia mittaristoja kun ei juurikaan ole tarjolla...
Viimeksi muokannut -Tom-, 9.9.2011 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-Tom-
-
Viestit: 96
Liittynyt: 28.2.2008 11:48

ViestiKirjoittaja -Tom- » 26.7.2011 22:50

Jahas, päivitetään tännekkin välillä. Mainiosti on toiminut, 400tkm tuli täyteen muutama viikko sitten! Jotain pikkujuttuja tullut sipisteltyä, maininnanarvoisina:

-eteen corradon 280mm jarrut, jarrusatulat kannakkeineen -85 vuoden Audi 200:sesta, bolt-on
-sisusta vaihdettu hieman helppohoitoisempaan :)
-ajotietokoneellinen mittaristo, 16v ABF-koneisesta mallista. Toimii täysin, kulutusnäyttökin vastaa itsemitattuja arvoja. Ainoastaan hehkun merkkivalo jäi puuttumaan, askarrellaan sekin paikoilleen kunhan ehditään.
-täksi kesäksi BBS RX214 eli 16x7. Renkaat vielä sekalaista sakkia.

tuosta muutamat kuvat:

Kuva Kuva Kuva

Ehkä taakse voisi vielä laittaa jotkut 10-15mm lätyt - vai saako RX-vanteita tässä koossa ulkonevammalla et:llä?
Osat automaatti-ilmastointiin on nyt suunnilleen haalittu, asennellaan jossain sopivassa välissä.
Kommentoida saa!

eaglhart
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.6.2011 22:00

ViestiKirjoittaja eaglhart » 10.8.2011 11:31

Hillityn tyylikäs peli. :)

Mistäs hommasit nuo etujarruosat ja paljonko kustansivat?
Onko sulla mitään ylimääräistä osaa myytäväksi? Jos on niin laitapa viestiä YV:llä!

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 10.8.2011 11:54

mistä automaatti ilmastoinnin hilppeet ja missä hintaluokissa pyöritään, ois mehevä peli kolmoskoriseen;D

-Tom-
-
Viestit: 96
Liittynyt: 28.2.2008 11:48

ViestiKirjoittaja -Tom- » 11.8.2011 11:50

eaglhart: Etujarrulevyt Motonetista, alle 40€/kpl, palat marmorilta n. 60€ sarja. Nuo satulat kannakkeineen löytyi ihan omasta varastosta. Laitoin YV:tä sinulle...

Krizuu: Ilmastoinnin osia on haalittu vähän sieltä-täältä, pääasiassa nettivaraosaa selaamalla. Eipä noista nyt montaa kymppiä ole tarvinnut köyhtyä :)
Muutokset jää tässä tapauksessa lähinnä tuonne kojelaudan sisään kun autosta jo tuo manuaali-ilmastointi löytyy.
Voin tehdä pienen selostuksen tuosta vaihdosta sitten kun hommaan ryhdyn.

eaglhart
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.6.2011 22:00

ViestiKirjoittaja eaglhart » 17.8.2011 15:06

Onko jossain muussa VAG-konsernin kulkineessa samanlaiset jarrusatulat kuin Audi 200:ssa? Vois kiinnostaa jos semmoset joltain löytyy, siis B4 Passattiin ajattelin laittaa, kuten tähän Sveitsin tuliaiseen on laitettu. Eli pitäis olla Bolt-on -tyyliin asennettavissa ja isommille jarrulevyille tarkoitetut.

Vinkit, myyntitarjoukset yms. YV:llä tai mailiin.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 17.8.2011 16:49

280mm bolt-on jarrukilkkeet löytyy esim. GT/G60 corrado, golf, passat, mutta jos sulla on 16V ni eikös siinä lie valmiina jo 288mm etulaikat...

Topicin auto on siistinnäkönen peli ja päivitykset vieneet parempaan suuntaan.

eaglhart
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.6.2011 22:00

ViestiKirjoittaja eaglhart » 17.8.2011 17:29

Niin no joo, en tullu kattoneeks niin tarkasti et millä tekniikalla tää topicin Pasuuna on. Onhan ne sit mullaki semmoset. *tuntee itsensä juuri niin basistiksi kuin onkin*... :P

-Tom-
-
Viestit: 96
Liittynyt: 28.2.2008 11:48

ViestiKirjoittaja -Tom- » 18.9.2011 10:55

Hieman alkoi häiritä kun moottorin lämpö seilasi normiajossa 80 asteen molemmin puolin, lisäksi jäähdytysnestettä sai lisätä kahvikupillisen verran silloin-tällöin. Tämä pisti ajattelemaan olisiko jossain jotain vikaa. No kun nyt huoltokin oli taas ajankohtainen niin äkkiähän tuon keulan tuosta riipaisee "huoltoasentoon" Ja löytyihän sieltä vikaa:

Kuva Kuva

Huoltohistorian mukaan vesipumppu oli vaihdettu viimeksi reilu kaksi vuotta sitten, no kuvasta selviää miten: Eli pelkkä siipipyörän puolisko oli uusittu jakopään kautta. Termostaatin uusinnasta ei ollut mitään hajua...

Kuva

Eli uusiksi meni koko vesipumppu, termostaatti, jäähdytin, G12++ jäähdytysnesteet sekä hyvin tyrkyllä ollut koneen etummainen kumityyny. Lisäksi keula sai jotain pientä uutta :)
Lopputulos: lämpö pysyy tasan 90 asteessa, niin kaupunki- kuin maantieajossa, eikä moottorin tärinä välity enää kovinkaan paljoa tyhjäkäynnillä koriin. Eli ihmeen onnistunut remontti siis!

Kuva Kuva Kuva Kuva

Loppuun vielä tällainen likaisten autojen perhepotretti:

Kuva

Seuraavaksi tuon ilmastoinnin kimppuun, jatkoa seuraa...

-Tom-
-
Viestit: 96
Liittynyt: 28.2.2008 11:48

ViestiKirjoittaja -Tom- » 28.1.2012 22:37

Eipä tälläkään ole muuta tehty kuin vain ajettu, pari talvikuvaa nyt kun oli sopivasti puhdas..
Talvivanteinahan pyörii 15" pellit, ensi talvena tod. näk nuo ensimmäisen viestin ekan kuvan westwoodit.

Kuva Kuva


Tämmöinen Jetta ilmestynyt tuonne tallin perälle...

Kuva

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 14.3.2014 16:47

Passatti siirtyi viikko sitten minun omistukseen. Varsin hyvässä kunnossa on ikään ja reiluun puoleen miljoonaan rullattuun kilometriin nähden.

Alunperin oli tarkoitus muuttaa pakuksi ja rullailla edullisesti työmatkaa mutta enpä nyt tiedäkkään että raaskiiko tuota takapenkkiä pois ottaa. Toistaiseksi saa pysyä penkit paikallaan.

Tähän samaan topikkiin taidan jatkaa tulevaisuudessa kun päivitystä tulee. Kesävanteet jäi -Tom-:ille niin senverran ainakin päivitystä tulossa. Ja pakkohan tästä varmaan on ajomukavuuskin pilata madaltamalla lisää kun ihan liian hyvä kurvailla noilla hr:n -30mm jousilla.

-Tom-
-
Viestit: 96
Liittynyt: 28.2.2008 11:48

ViestiKirjoittaja -Tom- » 15.3.2014 21:34

Hyvään kotiin meni, mikä olikin yksi myyntikriteereistä!

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 23.4.2014 20:12

Kuva

TaTekniksit vaihtui tuossa muutama viikko sitten alle ja varastota kaiveltiin veljen corradosta minulle jääneet peltivanteet pyörimään alkukesäksi.

Tietenkin heti madalluksen jälkeen eräänä aamuna pääsi kissa yllättämään työmatkalla ja uusi etupuskuri olisi haussa. Kaipa siitä pitää tuo kilvenupotus poistella että on keulalla lisää jenkkityyliä kun on nuo parkitkin.

Kesäkuun alussa käännetään passatin keula kohti ruotsia ja sitäennen pitäisikin muutamat ruostekohdat fiksailla ja myllytellä pikkusen kiiltoa esiin.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 29.4.2015 17:58

Pitänee tehdä vuosikatsaus.
Passatilla on sitten viimekevään lähinnä ajettu ja huollettu tarpeen vaatiessa. Kilometrejä on reilun vuoden omistajuuteni aikana himpun vajaa 40tkm. Pari lommoakin ilmestynyt.

Tälle keväälle tein vähän vanneuudistusta ja jo syksyllä löytyikin 8.5x18 azevit odottelemaan tulevaa kesää, kumeiksi tilasin 205/35/18 narut.

Pukin paketista passatti sai eteen Silver projectin säädettävät iskarin yläpäät joiden avulla sain iskaritolppaa kallistettua senverran että etuvanteen ja tolpan välissä on nyt noin 5mm ilmaa. Yläpäästä siis camber säädöt tappiin miinukselle ja iskarin alapäästä tappiin plussalle.

Kuva

Korkeudesta senverran että onhan se toki korkea verrattuna edellisiin 16" vanteisiin. Noin sentti enemmän ilmaa pohjapanssarin alla. Tästä on toki suunta vain alaspäin. ;)

Ja kun alaspäin mielii niin parilla pikku muutoksella senkin pitäisi onnistua. Taka-akselia tulen siirtämään muutaman sentin taaksepäin porailemalla korikiinnikkeisiin uudet reiät taaksemmas. Sitten kun vanne on keskellä kaarta niin tuon vähän lisää ulospäin ja jokusen sentin alaspäin. Keulalla sitten spacerin kanssa vannetta ulospäin että saa säädettyä lisää camberia miinukselle että saan tiputetta alemmas.

Eiköhän tällä passaa taas rullailla.

E: Kävin vielä tuolla ihanan keväisessä säässä nappaamassa sivukuvan. Omastamielestä keula alkaa olla ihan hyvin alueella kun tuon perän saa hoidettua. Tuosta kun perää laskee niin alkaa just akseli kääntyä enemmän eteenpäin ja kosketus tulee tuosta sivulistan kohdalta ensimmäisenä.
Kuva

-Tom-
-
Viestit: 96
Liittynyt: 28.2.2008 11:48

ViestiKirjoittaja -Tom- » 30.4.2015 17:56

Tykkään. Hyvänä olet pitänyt! Jälkeenpäin myynti hiukan harmittanut..

Luukut, automaatti-ilmastoinnin, abs:n jne osat yhä tallessa jos kiinnostaa..

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 30.4.2015 20:48

Kokoaan isomman näköiset nuo Azevit, sopii kyllä hyvin sinällään.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa