VW Golf mk III Cabriolet '97

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

VW Golf mk III Cabriolet '97

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 25.1.2010 3:39

Eli '97 vuoden Joker-varustelumalli on kyseessä ja auton 1.8 (55kw) koneella oli ostohetkellä 191 000km ajettu, aihe on aloitettu muutama päivä auton hankinnan jälkeen.

Autossa on jonkinverran kosmeettisesti tekemistä ja tarkoitus oli kesäksi piristää ulkonäköä mahdollisimman siistiksi. Autoa oli pimpattu edellisen omistajan jäljiltä kirkkailla vilkku/valesumuvaloilla keulasta ja takana oli jotkut maailman rumimmat tuning-valot. Itse tykkään oldschool/hoodride -rakentelutyylistä todella paljon, mutta tästä ei ole tarkoitus tulla mitään tietyn tyylisuuntauksen edustajaa, eli auto rakennetaan täysin itselle ja oman maun mukaan. Jotain hillityn tyylikästä on tarkoitus yrittää tehdä tästä opiskelijabudjetilla. Ulkonäköä tullaan siis piristämään kesäksi, joten tässä sitä listaa; toivon että aiheeni herättää keskustelua ja mielipiteitä, neuvoja otetaan myös ilomielin vastaan !

Ulkonäöllisesti;
(x) - IV-look tai devil eyes -ajovalot
(x) - VR6-etulippa
(x) - Takavalojen vaihto kirkkaisiin tai sitten Lamin-X:ää niihin ?
(x) - Nykyiseltä vaimentimelta eteenpäin ajattelin hitsata jonkun tyylikkään tuplaulostuloisen putkenpään.
(x) - Audi A8 replica 17" vanteet. Nyt on kesäksi 16" Rial Le Mansit, mutta itsehän en niistä tykkää... joten kesäksi menevät vaihtoon.
(x) - Alustasarja
(x) - Katto repeillyt parista kohtaa, joten sen paikkaus...
(x) - Sisustan muovien fiksailua, kun ovat parista kohtaa kärsineet.
(x) - Golfin muoviset orkkis-kaarilevikkeet


Muuta;
(x) - Äänentoisto saatava kuntoon... Nyt autossa joku halpa Eltaxin rupusoitin, mutta hyllystäni löytyy jo kaikki tarvittava Ground Zeron merkin takaa: GZHW38X subbari jota pyörittää GZTA-1.1200TXD -vaffi + GZHC-16X -erkat joita pyörittää GZTA-2000TX -vaffi + soittimena Alpinen CDE-9980R. Subille on tehtävä uusi koppa, mikä on kyllä mielenkiintoinen prokkis tuon kontin tilavuuden takia (tehty). Taakse olisi keksittävä jotkut ämyrit, kun niitä ei vakiona sieltä löydy (hommattu Sinusliven SL-16 midbassot + niille vahvariksi Blaupunkt GTA-2). Lisäksi tarkoituksena on vaimentaa ovet ja kontti.
(x) - Juomateline(et) etukonsoliin... Sellaisia melkein-bolt-on -mallisia USA-telineitä olen ajatellut mutta pari muutakin visiota löytyy.
(x) - Juomatelineet takapenkkiläisille
(x) - Kaikkea eyecandya (=hawaiji-kukkaköynnökset etupenkkien päänojiin roikkumaan, voikukka eturitilöihin, rosterinen vw-logo taustapeilistä roikkumaan, bambumatot lattialle, kromiset ovenkahvat, oldskool-henkisiä tarroja ym vähemmän tärkeitä yksityiskohtia) :)
(x) - Lohkolämmitin
(x) - Sisätilanlämmitin
(x) - Alustan massaus
(x) - Paikkamaalailua muutamasta kohtaa
(x) - Optiman akku
(x) - Kylkilistojen, kaarilevikkeiden & puskurin "keskiosien" maalaus mustaksi.
(x) - Keskikyynärnoja
(x) - Xenon-valot

Ehkä-lista;
( ) - Merkitön maski
(x) - Led-huomiovalot
( ) - Kromikuoret nykyisille peileille
( ) - VR6-lipan myötä etupuskurin kuidutus sileäksi ja kilven siirto puskurin alaosaan ?
( ) - Jonkinnäköiset valoluomet valojen alareunaan tai ihan perus badboy-luomet jos hitsaisi konepeltiin ? Sellaista BMW e46 -lookia lähinnä hakemassa, että "aaltoileva" alareuna valoille, jotain prototyyppejä olenkin jo tehnyt mutta pitää vielä miettiä. :)
(x) - "Hoodbra"
( ) - Tuplaulostulot
( ) - Sisätilavalaistuksen parantaminen
( ) - 3.5 cabrion ratti


Lähtökohdat:
Kuva
Kuva

Ja lopputulos :)
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut hustlerhoff, 11.9.2011 20:32. Yhteensä muokattu 26 kertaa.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 28.1.2010 22:25

Jees, eli nyt on Calixin lohkolämmitin asennettu sisäpistokehaaralla, että saa sisätilanlämmittimenkin pöhöttämään samalla vaivalla. Subikoppaa varten myös tuli haettua 30mm koivuvaneria ym tarvikkeet, kasaamista vailla siis. Huomenna kattelemaan jotain pikkuhilppeitä (pakoputkenpäätä, paikkausmaaleja, kromisia keulamerkkejä) ... Audi replica -vanteita myös tullut kyseltyä eri paikoista. :)

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 28.1.2010 22:32

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=130345

Eikö nuo ois passelit kesätassut? IMO

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 29.1.2010 16:54

^ Olis! ;)

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 29.1.2010 23:59

Mun mielipide on että tolla listalla tuosta ei tule hillityn tyylikäs vaan sekameteli. Minusta tuo ei tarvii mitään muuta kun maltillisen (40mm?) alustasarjan ja nätit vanteet. Ja alkuperäiset hieman savunväriset takavalot. Myös joku hillitynkokoinen pakoputkenpää/ulostulo/vaimennin sopisi. Olen tainnu nähdä tän jossain myynnissä, on tutut nuo takavalot.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 31.1.2010 21:28

Olishan ne, rahatilanne kun vaan on toista mieltä vanteista juuri nyt... ja eihän niillä kesärimsseillä nyt niin kiire ole vielä muutamaan kuukauteen. :p Tuplajakoinen putkenpää tuli hommattua, pitää tinailla kunhan saa lisää suojakaasua migiä varten. Maaleja ja kromimerkkejä ei parista liikkeestä löytynyt, missä vaan ehdin käydä kun oli jälleen kerran tuli perseen alla. :) Takavalojen kohtalosta en tiedä vielä, savunsävyiset takavalot ovat alkaneet kyllä kiehtomaan. Ja kyllä, tämä oli reilu viikon Nettiautossa Automaxin toimesta myynnissä niin sama katiska todnäk kyseessä. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 7.2.2010 20:37

Vähän on edistytty taas, mm. subikoppa tuli tehtyä; 53 litrainen 150mm 4" refleksiputkella... jotain häröjä oldskool-henkisiä tageja tuli maalattua myös sapluunan läpi :)
Kuva
Juomatelineitäkin on nyt aloitettu koneistamaan... saa nähdä tuleeko yhtään laitettavan näköiset.
Viimeksi muokannut hustlerhoff, 9.3.2010 20:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 7.2.2010 23:29

Näyttää ihan MGR:ltä tuo subi. Eikai vaan...

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 8.2.2010 0:17

Jospa Taskinen lukee aloitusviestin uudestaan.. ;) Yhden MGR:n subin olen elämäni aikana omistanut ja tyytyväisyydestäni kyseistä kaiutinta ja ylipäätään merkkiä kohtaan kertokoon se, että annoin kyseisen pahvitaideteoksen ihan ilmaiseksi pois...

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 8.2.2010 0:32

Eli Ground Zeron GZHW38X -subihan siellä pötköttää, sori tuo kuvanlaatu taas kerran. Tuo subikotelo piti alunperin päällystää huopakankaalla, mutta ajattelin sittenkin maalata kotelon vaan mustaksi. Subille piti tehdä 10mm syvennyskin tuohon, että nuo kaulukset saisi upotettua koteloon, mutta ei ollut enoukon kauluksentekohärvelissä, mikä lie oikea nimi masiinalle onkaan, sellaisia ohjureita joilla sen olisi voinut toteuttaa, mutta eipä tuo vielä peruuttamatonta ole, niinkuin se huovalla päällystäminenkään. :) Tuli muuten tässä innoissaan tehtyä tuon muovisen kilventelineen sisään rosterilevy, ettei paista kilven ympäriltä ruma muovi ja huudettua VR6-lippa Huuto.netin kautta.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 8.2.2010 16:13

Nyt on myös uudet takavalot ja muoviset kaarilevikkeet tilattu... ja hawaiji-leitkin löysin päänojien ympärille:D

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 11.2.2010 15:43

Eilen tuli Matkahuollosta haettua VR6-lippa, kaarilevikkeet ja takavalot, jotka tuli jo lyötyä kiinni ja on ne vaan niin kauniit verrattuna noihin vanhoihin.

Kuva
Kuvasta näkyy noita puskurin & takakontin maali-irtoamia, jotka fiksattava. Huomenna olis tarkoitus lähteä metsästämään maalia. Eilen pääsi ensimmäistä kertaa näkemään kunnolla auton pohjaa kun oli nosturi käytettävissä ja hyvässä hapessahan se oli. :) Oikealta takaa alkaa olemaan iskari aika huonossa hapessa, taas yksi hyvä syy siis hommata suoraan alustasarjaa. ;) Tuli ihmeteltyä kun ei sumarit toimi niin katsoin, että siellä ei näyttäisi olevan ollenkaan polttimoa eikä mitään hyväksyntämerkintöjä valojen laseissa, niin tuli purettua koko valot ja tajuttua, että ei jumaliste nuohan on pelkät koristeet, ettei ole tarkoituskaan niihin mitään polttimoa saada :DD
Kuva
Kaikkea sitä näkee joo, jospa sitä hommais ihan oikeat sumarit noiden tilalle. Alpinen soitinkin tuli lyötyä autoon tässä kiinni. :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.2.2010 16:21

Noitahan löytyy, T4 bussiin on saatavana tuollaisia feikkejä.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 11.2.2010 16:26

Tuli ihmeteltyä kun ei sumarit toimi niin katsoin, että siellä ei näyttäisi olevan ollenkaan polttimoa eikä mitään hyväksyntämerkintöjä valojen laseissa, niin tuli purettua koko valot ja tajuttua, että ei jumaliste nuohan on pelkät koristeet, ettei ole tarkoituskaan niihin mitään polttimoa saada


Onko valokatkaisijassa asento etusumuvaloille?? Epäilen ettei sitäkään löydy.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 11.2.2010 16:46

Tuo nostettava kytkinhän sumareille tuossa on, en kyllä tiedä onko se pelkästään vain taakse ? Eikös näissä kuitenkin sumarit vakiona ole edessäkin ? En kyllä löytänyt sumareille tulevia johtoja ainakaan pikaisella etsinnällä... Eikös näissä ole muuten tarkalleen 55 litran bensatankki ?

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 11.2.2010 17:09

Eikös se mene niin että jos on edessäkin sumarit niin katkaisijaa nostetaan kaksi "napsausta". Eli ensin eteen ja sitten taakse. Näin olen käsittänyt.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.2.2010 17:19

^juurikin niin.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 11.2.2010 17:45

Kerran tuo vaan nousee/napsahtaa, eli tarkoittanee vain takasumareita ?

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 11.2.2010 21:55

Itseasiassa etusumarit toimii myös tuolla yksitoimisellakin katkaisijalla. Tosin silloin palaa myös se takasumuvalo. Näin ainakin meitin kulkineissa on tullut testattua.

p.s. 1kpl kaksitoimisia katkaisijoita voisi olla jouten.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 12.2.2010 20:00

Jees, pitää katsella tässä onko sumareille ollenkaan johtoja kunhan saa auton lämpimään talliin. Tänään tuli haettua maalia ja hifistelytarvikkeita + muuta pientä. ;)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.2.2010 9:36

Muistaakseni GIII etusumareiden johdot tulee syylärille saakka, siihen isoon liittimeen.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 13.2.2010 11:48


hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 15.2.2010 13:00

Kiitoksia tttaljalle taas kerran hyvistä ohjeistuksista. Näihin "takasumarimalleihinkin" siis saa etusumarit kytkettyä tuon edestä löytyvän liittimen kautta ? Golf oli parin vuorokauden aikana sahannut akun tyhjäksi, johtunee pienestä ledistä, mikä jää Alpinen soittimen etupaneelin taakse palamaan vaikka soitin sammutetaan, kun ei tullut vielä kytkettyä tuota autom. soittimen sammutus -johtoa, joka sen ledinkin sitten sammuttaisi soittimen mukana ? Pitää kyllä kesäksi katella Optiman hyytelöakku, tuo nykyinen 45Ah Motonetin tarvikeakku ei hirveästi vakuuta...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.2.2010 13:34

Ttaljalla on hyvä ohje myös tuohon W8-kattovaloon, jota ilman ei haluaisi tulla toimeen, kun siihen on kerran tottunut.
Ei pitäisi kyllä yhden ledin akkua tyhjentää, joku muu siellä täytyy olla.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 15.2.2010 13:47

Näihin "takasumarimalleihinkin" siis saa etusumarit kytkettyä tuon edestä löytyvän liittimen kautta ?


Joo, mutta takasumari palaa sitten samalla kuin etusumaritkin. Tossa kaksiasentoisessa katkaisijassa ensimmäisessä vaiheessa on vain etusumarit päällä ja toisessa vaiheessa molemmat.

Ja kyllä, toi w8-valo on parasta mitä yöautoilijalle voi sattua.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 15.2.2010 14:06

Sisätilavalaistuksen parantaminen on kyllä ollut ajatuksissa siitä asti kun kolopalloni hankin ja tuo W8-valo kyllä vaikuttaa todella maukkaalta.. Pitääpä noitakin alkaa katselemaan. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 20.2.2010 17:02

Kylläpähän se akun tyhjentyminen johtui vaan tuosta soittimesta, kaverilla teki ihan samaa ja nyt kun kytkin soittimen oikein, niin ei ole enää ollut ongelmia. Eilen illalla Kolopallo teki jokerit ja jätti sähköikkunan auki-asentoon 26 asteen pakkasilla, kyllä lämmitti varsinkin kun olin tulossa juhlatilaisuudesta pelkkä puku päällä. :) Tuli tänään purettua koko hässäkkä ja onni kävi, pelkkä vaijeri oli pudonnut väkipyörältä. Nyt on plasmaleikkurilla tehty parit noita VW-logoja, pitää vielä kiillottaa ja hioa kunnolla ja sit vaan taustapeiliin roikkumaan. (H) Juomatelineetkin on sisäpyöristyksiä (ja mahd. "asennuskehyksiä" + maalia ?) vaille valmiit:

Kuva

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 2.3.2010 21:27

Päivitellääs hieman: Kromiset VW-merkit tuli vaihdettua meidän Passatista tähän, eli saa nähdä käännynkö tuon merkittömän maskin puoleen nyt ollenkaan. Tällä viikolla pitäisi postista ilmestyä uusi vaihdekepinpussi & -nuppi (kiitos lahti) ja USA-mukiteline + Sinusliven midit taakse (kiitos tttalja) sekä tuollainen yleismallinen cabriolet-merkki, saa nähdä löytääkö se paikkaansa tästä katiskasta. Saa nähdä mitä teen noille koneistetuille juomatelineille, eiköhän niille kuitenkin paikat löydy.. jostain takaa ? ;) Kyynärnojista ja kirkkaista sivuvilkuistakin on kaupat periaatteessa tehty, kunhan vaan myyjä saisi aikaiseksi tehdä yhtään mitään kaupan eteen.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 9.3.2010 20:16

Uudet (taikka 50tkm käytetyt) vaihdekepinpussi & -nuppi sekä USA-mukiteline tuli riipaistua kolopalloon kiinni, noiden kyynärnojan & sivuvilkkujen myyjästä ei ole kuulunut mitään edellisen viestin jälkeen... Hifistystä aloitettu sen verran, että vanerista tein noille Sinusliven & Ground Zeron mideille telakat ja huomenna olisi tarkoitus vetää piuhoja kontille. :)

Kuva

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 10.3.2010 19:53

Arvotko kunnossa, kun muija vinkui koko päivän, että tulisi käymään mutta piti keksiä kaikennäköisiä selityksiä ettei tulisi, kun piti autoon vetää koko päivä johtoja. :) Nyt on johdot siis vedetty ja Sinuslivetkin kytkin soittimeen kiinni vakiomidien paikoille, mutta FFFFUUUUU; hantin paikalta ottaa kaiutin kiinni sähköikkunaan kun on niin syvä, niin johan piti sekin repiä nekin samantien pois. Älkääkä kysykö miksi vaan sieltä, en tosiaan tiedä. Ei ne ees mihinkään soinut pelkän soittimen kautta, mutta onneks löytyy jouten yksi Blaupunktin kaksikanavainen vaffari joka saa luvan tulla vauhdittamaan Sinuslivejä. :P Ground Zerot onneksi ei ole niin syvät ja ne onkin tarkoitus laittaa eteen. Edelleenkin tosin auki, miten nuo Sinuslivet taakse laittaisi...

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 11.3.2010 15:43

Sytytyspuola sanoi sopimuksensa irti... Huomenna sellaista siis metsästämään kaupungista.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 13.3.2010 16:51

Nyt on uusi sytytyspuola kiinni ja Biltemasta tuli ostettua kokeiluksi tuota vaimennusmattoa kun oli niin pätevän oloista (& hintaista) verrattuna "oikeisiin" merkkeihin (Vibroplast & Dynamat), pitää kokeilla ja tuumailla onko siitä mihinkään. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 15.3.2010 17:59

Tuli tänään rosterista aloitettua vääntämään kehystä vaihdekepinpussin alle koristeeksi, lyötyä VR6-lippa kiinni ja revittyä kylkilistat pois & hiottua ne.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 17.3.2010 14:12

Oli enää pikkuhiomista vaille tuo vaihdekepinpussin kehys, niin eikö sen pojat hallilla ollut jo heittänyt pois siivouksen yhteydessä. o/ Nyt on kiillotettu VW-merkki roikkumassa taustapeilissä + kaarilevikkeetkin kylkilistojen lisäksi hiottu. Tänään pitää puskurin keskiosat hioa ja jos sitä tällä tai ensi viikolla ne maaliinkin sais ja kaarilevikkeetkin kiinni. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 23.3.2010 22:35

Eihän tältä pikkupitäjältä mitään muovin pohjamaaleja löydy, pitää tässä käydä taas kaupungista katselemassa palikkaa... Nyt on takakaiutinten paikat & etuovet vaimennettu tuolla Bilteman 3mm matolla ja ihan perusperiaatteiltaan pätevää tuntuu olevan; saatiin pelti jäykäksi. :) Jäykempäähän tuo oli juuri niinkuin porukka sanoi, mutta kuumailmapuhaltimen kanssahan tästäkin päästiin. Konttia jos huomenna vaimentelisi ja äheltäis vaan eteenpäin kohti kesäkuntoa. Tänään piti käydä ensimmäistä kertaa heittää pakolliset kyläpimppikset ja kyllä olo tuntui niin alastomalta kun keräsi katseita... ehkä syystäkin, kuka ajelee avoautolla maaliskuussa ? ;)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 23.3.2010 22:45

kuka ajelee avoautolla maaliskuussa ?


Monikin. Lumimieskin ajoi yli 100km siirtymän 181:llä Mäkistarttiin pari viikkoa sitten ja rataa tuntui tahkoavan koko päivän peltipäähine päässä. G1 avokin siellä seassa pörräili ilman kattoa :) http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=132747

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 24.3.2010 10:39

Kyllähän avoautolla pitää nauttia keväisistä keleistä hyvissä ajoin :)
Loppu on vaan kiinni varusteista tuleeko kylmä vai ei...
Tsemppiä avon rakenteluun!

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 24.3.2010 15:17

Jees, ei varmaan vaan moni ei-niin-autointoilija tuota jaksa käsittää. ;) Tuli tänään haettua 50ah Optima Red Top, huopaa takakaiutinten korokerenkaita varten ja muovin pohjamaalia puskureita & kylkilistoja varten.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 27.3.2010 22:46

Jaaha pitää noita takakaiuttimia varten lähteä sitten kuiduttelemaan telineitä kun tulisi muuten ihan liian palikat korokerenkaat. Tuli pohjamaalattua tänään kaarilevikkeet & kylkilistat ja hommattua Hellan IV-look-ajovalot. :)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.3.2010 4:51

toivon että aiheeni herättää keskustelua ja mielipiteitä, neuvoja otetaan myös ilomielin vastaan !

Pisti tässä aamun tunteina tämä silmään:
Audi A8 replica 17" vanteet/1.8 (55kw)

Eli kun ko.vanteet on keskivertoa painavammat, niin onko tämä ihan tietoinen valinta, jossa ulkonäön vuoksi tingitään auton suorituskyvystä?

jami
-
Viestit: 120
Liittynyt: 17.9.2006 21:19

ViestiKirjoittaja jami » 28.3.2010 12:19

Minne avolla olisi kiire:)
Täällä olisi muutama kuva G3 cabrioletista A8 replicalla

Härkönen
-
Viestit: 25
Liittynyt: 24.2.2010 23:37

ViestiKirjoittaja Härkönen » 28.3.2010 13:56

Eli kun ko.vanteet on keskivertoa painavammat, niin onko tämä ihan tietoinen valinta, jossa ulkonäön vuoksi tingitään auton suorituskyvystä?


Ja kuskin penkkihän kannattaa ajaessa pitää mahdollisimman takana.
Auton painopiste on silloin mahdollisimman optimaalinen.

Sillä ei oo varmaan mitään seksuaalista merkitystä että jos vanteissa on jokunen kilo ylimääräistä per vanne?
Kyse ei taida olla mistään huippuunsa laitetusta rata-autosta?

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 28.3.2010 16:31

Joo ei tosiaan ole kyse mistään rata-autosta, en kai muuten tähän kymmentä kiloa vaimennusmattoa ja paria kymmentä kiloa hifiä iske... Kunhan satasta kulkee ja siihen kiihtyy alta 20 sekunnin niin riittää hyvin, eli on hyvin tietoinen valinta. :)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 28.3.2010 19:24

Avohan on parhaimmillaan katto alhaalla kiireettömässä kesäcruisingissa, mutta omaa avoa hankkiessani pidin noita 1.8:ja niin hengettömiä, että päädyin tuohon 2.0, 85kw versioon, eikä sitäkään tarvitse järin ripeäksi kehua.

Ja kiitos Härköselle näistä rakentavista konnenteista:
Ja kuskin penkkihän kannattaa ajaessa pitää mahdollisimman takana.
Auton painopiste on silloin mahdollisimman optimaalinen.

Sillä ei oo varmaan mitään seksuaalista merkitystä että jos vanteissa on jokunen kilo ylimääräistä per vanne?
Kyse ei taida olla mistään huippuunsa laitetusta rata-autosta?

Taisi mennä kaikki pieleen?

Kuljettajan istuimen korkeussäädöllä vaikutetaan painopisteen korkeutaan, etu-/takasäädöllä puolestaan painojakaumaan etu-/taka-akselien välillä.

Muutaman kilon lisäys vanteen massaan, vastaa kymmenien kilojen lisäystä kuormaa.

No, ei taida olla rata-auto ei, oikeinkos tosissasi asiaa epäilit? Liekkö juuri tämän takia moottorin suoritusarvot eivät taida kompensoida näitä valintoja?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.3.2010 19:29

Sillä ei oo varmaan mitään seksuaalista merkitystä että jos vanteissa on jokunen kilo ylimääräistä per vanne?

Väitteen esittäjällä ei taida olla hajuakaan, miten raskas vanne A8 replica on? Minulla oli viime kesänä 75hv T4 pakussa 17" A8 replicatalla kaksi viikkoa. Olihan vanteet tosin täysin kiillotettuna melko "tyyriin" näköiset, mutta auton kulku tuolla setillä halvaantui täysin. Rengas vanteineen painoi tasan 25 kg ja kun vaihdoin alle renkaan, joka painoi 15 kg/kpl, kulkuherkkyys parani dramaattisesti.

Kun ostin setin, yhdessä vanteessa oli vekki, jonka käytin oiottamassa L-Weldillä. Kommenttina takaisin tullessa jotenkin niin että "kannattaa väistellä monttuja, menee herkästi solmuun". Nuo replicat on vissiin halvinta ja huonointa kuraa mitä vannemarkkinoilla on.

Toisekseen, noinkin vanhaan korimalliin, mitä kolmosen cabrio edustaa, ei tuon tyylinen vanne käy laisinkaan.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 28.3.2010 20:11

^ Makuasioista varmaan ihan turhan kiistellä, mutta minulle ei ole oikeasti mitään väliä muutenkin näin lahnalla autolla lähteekö siitä 0-100km/h kiihtyvyydestä se sekunti vai pari. Ja eivät nuo A8 replicat tosiaan ainoa vaihtoehto tähän ole, Lenso BSX:iä tai vastaavia BBS-kopioita tullut myös katseltua... Jotkut Borbetitkin saattavat olla vaihtoehto. Anyway, tuli maalattua nuo sorvatut juomatelineet, kylkilistat & kaarilevikkeet sekä kuidutettua takakaiuttimien korokepalikoita, ettei tule ihan niin palikat niistä. :)

Härkönen
-
Viestit: 25
Liittynyt: 24.2.2010 23:37

ViestiKirjoittaja Härkönen » 29.3.2010 14:47

Kuljettajan istuimen korkeussäädöllä vaikutetaan painopisteen korkeutaan, etu-/takasäädöllä puolestaan painojakaumaan etu-/taka-akselien välillä.


Ei terve. :D

No, ei taida olla rata-auto ei, oikeinkos tosissasi asiaa epäilit?

En ihan ollu tosissani. Ei herneitä.

Sitä vain ajoin takaa että kaikki ei kiinnosta paljon joku vanne painaa jos se on vaan omaan silmään mieluisa.

ringali
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.5.2007 12:53

ViestiKirjoittaja ringali » 30.3.2010 12:14

en tiiä menikö ohi vaikka luin koko topiciin, mutta mistä hommasit tuon usa mukitelineen? vaatiikohan se meikäläisenki laittaa omasta avosta kävijöiden kalustoon kuvaa kun meillä on ihan samankaltaset muutokset mutta väri on eri. :D

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 30.3.2010 12:18

Tuosta huutamaan. Klik

ringali
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.5.2007 12:53

ViestiKirjoittaja ringali » 30.3.2010 13:29

juu tattista vaan.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 30.3.2010 16:42

en tiiä menikö ohi vaikka luin koko topiciin, mutta mistä hommasit tuon usa mukitelineen?
->
USA-mukiteline + Sinusliven midit taakse (kiitos tttalja)

USA-mukiteline vaatii pikku-puukotusta, josta kertoo tttalja kotisivuillaan lisää: http://www.tttalja.fi/index_files/mukiteline.htm

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 9.4.2010 15:27

Taas auto edistynyt sieltä sun täältä ja A8 replica -vanteista kaupat jo lähes varmat. :) VR6-lippa otti ja meni ihan kappaleiksi tänäaamuna, kun tallista muka-varovasti auton ulos ajoin.. Taas yksi hyvä syy vihata ABS-muovisia katteita lisää.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 13.4.2010 15:09

Mutta nyt on A8 replica -rimssit ja uusi VR6-lippa. :) Muutenkin auto edistynyt kovaa tahtia kesäkuntoa päin, pitää laittaa kuvia sitten kun on valmiimpi. ;) Hakemaan kumeja vanteiden piälle ! ->

Rivari-Ana
-
Viestit: 263
Liittynyt: 19.10.2005 17:10

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 13.4.2010 21:40

Onko orkkis vr6 lippa? ei noi kiinan kopiot kestä pätkääkään..

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 14.4.2010 1:28

Jomin lippojahan nää molemmat on, eli kiinalaisia kopioita ja vaikka oonkin lukenut pelkkiä haukkuja näistä niin jospa se Siperia opettaisi toisen hajonneen kiinankopio-lipan jälkeen ostamaan vihdoin sen orkkiksen.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 14.4.2010 10:56

Suosittelen laittamaan tilaukseen sen alkuperäisen lipan jo ennen kuin sitä oikeasti tarvitset. Ainakin viime keväänä sen saaminen oli todella hankalaa kun ne olivat joka paikasta loppu.

Aki53
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2003 13:34

ViestiKirjoittaja Aki53 » 14.4.2010 11:30

Ite rullasin viime kesän motonetin vr6-lipalla, koko kesän kesti hienosti vaikka osumiakin tuli jatkuvasti tollasella maavaralla -> KLIK

Eli voin suositella, hinta oli kai vähän kalliimpi kun JOMin vastaava, mutta lähes ilmainen.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 14.4.2010 12:50

eipä ne motonetinkään lipat yhtään paremmin kestä, muistaakseni ovat italialaisia osia. täälläkin ollaan oem-lipan kannalla, onhan se tyyriimpi mutta kestääkin kyllä.

Aki53
-
Viestit: 70
Liittynyt: 23.7.2003 13:34

ViestiKirjoittaja Aki53 » 14.4.2010 13:01

Jaa, sit mä vaan osaan ajaa kun ei ollu mitään ropleemia. No, offtopikki sikseen.

Ihan jepa cabrio, himottais itellekin tollasta.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 15.4.2010 21:04

Pitää jotenkin yrittää vahvistella tuota nykyistä lippaa, kyllä se Siperia sitten opettaa kun kolmannen lipan hankintaan päästään... eli sitten sitä alkuperäistä, nuo halpislipat kun lähinnä tullut helppouden takia hankittua vaikka miljoonasti työläämpiä näyttävät olevankin. ;) Tullut tänään & eilen vahvisteltua ovipahveja lasikuidulla, kuidutettua nuo koneistetut juomatelineet takapahveihin kiinni, maalattua apparin oven sisäpuoli paremmin, vedettyä kaiutinjohtoja ja paklattua takakaiuttimien korokerenkaat, vielä huopa tulee noiden päälle. Tässä jotain prokkiskuvaa, lisää tulossa kun valmistuu enempi:

Kuva

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 18.4.2010 21:48

Nykyinen VR6-lippa yritetty vahvistella, pitää riipaista tässä kiinni. Tuli verhoiltua huovalla nuo korokerenkaat, onnistui paremmin kuin osasin odottaakaan... :D ja laitettua Red Top + uudet akkukengät kiinni. :) Tässä muuten jotain huonoa kuvaa nykykunnosta, VR6-lippa hajalla, vielä teipit puskureissa & kylkilistat irrotettuina tosin mutta saa edes jotain kuvaa verrattuna noihin aloitusviestin kuviin:

Kuva

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 19.4.2010 8:59

Madallusta vaatii ainakin paljon. Maskin vaihtaisin merkittömään versioon.

Ootko spacerita taakse miettinyt? Jos samoilla et luvuilla vanteet takaa aika sisällä.Tiedän että siellä on vahvat kantit kaarissa mutta mankeloitavissa ovat. Omassa cabriossa edessä ja takana mankeloitu ja tilaa tuli aika paljon lisää.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 20.4.2010 8:00

Jomin coilit ovat tulossa ja maski pysynee ihan tuollaisenaan, tuon cabriolet-merkin kanssa mielestäni tyylikkäämpi ja alkuperäistä muistuttavampi kuin merkitön. :) Spacerit ovat myös hankintalistalla, mutta kaaria ei ole tarkoitus mankeloida näillä näkymin.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 20.4.2010 22:45

Tuli nuo takapahvit valmiiksi, tässä kuvaa mistä näkyy juomateline + kaiuttimen korokerengas verhoiltuna. :)

Kuva

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 21.4.2010 7:19

minkäs kokoset noi renkaat on?

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 21.4.2010 11:40

205/40-17"

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 21.4.2010 17:31

Niin vai siis tarkoititko kaiutinten korokerenkaita ? Kaiuttimet tuossa on 6,5", että päättele siitä kun en jaksa lähteä mittailemaan sen tarkemmin. :) Tuli juuri tilattua Jomin säädettävä alustasatsi.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 28.4.2010 22:21

Tänään tuli Saksan maalta nuo Jomin coiloverit. Hifistyskin alkaa olemaan aika loppusuoralla, vahvarit ja vänkärinpuolen pahvit kiinni niin vamos.. kun oliskin sitä aikaa laittaa. :E

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 8.5.2010 14:11

Jomin coilit on nyt kiinni, pyörien suuntaukseen maanantaina. Vähän alkoi raapimaan oikean puolen takavanne takaa paikoin kiinni pelteihin kun oli päässyt pellit irvistämään, mutta tuli tunkattua niitä sen verran sisään, että eipä enää. :) Takakonttikin tuli nyt vaimennettua ja vänkärin ovipahvit laitettua kiinni, mutta en voi ymmärtää miksi siltä puolelta ottaa kaiutin kiinni ikkunannostimeen... Siksi pitikin tehdä kaiuttimen alle muutaman millin korokelevy, mutta eipä mene enää auton oma kaiutinritilä kiinni, niin pitää vielä ottaa irti. Katon kiristysvaijerikin tuli Slamitilta. Vähän meinasi olla sekaannusta toimituskulujen kanssa kun olivat samanhintaiset kuin itse vaijeri, mutta reiluina kavereina pistivät hyvitykseksi "I<3Speedbumps", "VAG Whore" ja "No fat chicks, will rub" -tarrat ilmaiseksi tulemaan, kun olisin ne muutenkin tilannut heiltä. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 9.5.2010 1:04

Hieno päivä; tuli noita maalarinteippejä revittyä pois vahvan liuottimen turvin niin eikö sitä mennyt ajovalojen alla oleville vilkuille & valesumareille ja nehän siitä kiitti sulamalla ihan sumeiksi. Tietää varmaan uusia vilkkuja tai jos ne vielä saisi siedettävän näköisiksi tummentamalla. Noo päivä jatkui vänkärinpuolen ovipahvien fiksaamisella ja siitähän saatiin lisää riemua... ovipahvit uusiksi laitettuani alkoi keskuslukitus lukittamaan itsekseen ihan milloin sattuu ja ovipahveja kolauttamalla ikkuna nousee itsestään, lisäksi ikkuna ei laske nyt itsestään alas ellei katkaisinta pidä kokoajan pohjassa ja eihän se auton oma kaiutinritiläkään mitään kiinni mennyt. Tietää huomisellekin jotain aktiviteettia siis. Tuli tilattua yleismallinen keskikyynärnoja ja valoluomet, vaikka olenkin ollut aina valoluomia vastaan niin kaipasin nyt vähän leppoisempaa ilmettä autolle niin katsotaan toteutuisiko se niillä. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 11.5.2010 13:22

Tuli haettua tummennussprayta noille vilkuille & valesumareille, jos ne siitä vielä saisi siisteiksi. Lisäksi tuli haettua lisää sävymaalia. Autokin oli pari päivää paikallisella pajalla ja kun hain pois niin "kannattaa käydä teettämässä kaupungissa nelipyöräsuuntaus, meillä saatiin laitettua vain karkeasti sinnepäin kun ei ole laitteita"... Vaikka nimenomaan sanoivat, että heillä onnistuu nelipyöräsuuntaus. :) Kiitos siis tyhjästä.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 17.5.2010 0:18

Nyt on äänentoisto autossa ja oli kyllä subbarin kanssa taistelu milleistä, että sai sen konttiin mutta niin vaan meni. Tosin vahvistimille rakennettu kolmikerroksinen telakka ei sinne mennyt, niin tuli pultattua tilan puutteessa vaffarit subikotelon kylkeen vaan karusti. Tuli myös irroitettua takapuskuri, kitattua sen yksi painauma ja paikkamaalailtua autoa vähän joka paikasta + laitettua sisusta kokonaan kiinni, kun oli levällään varmaan muutaman kuukauden. ;) Takapenkkien taakse olisi kehiteltävä jotain muovia tjsp, kun tuntuu takaistuimien patjojen välistä työntävän hienoa hiekkapölyä kontin täyteen. Tiistaina olisi tarkoitus nelipyöräsuuntaukseen.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 19.5.2010 21:18

Tuli käytettyä nelipyöräsuuntauksessa eilen autoa ja sainpas tuon kontin pölyongelmankin selville kun otin takapuskurin irti: siellä oli kaksi "tuuletusräppänää", joista oli suora yhteys takakontille ja toinen niistä räppänistä oli kokonaan irti ja toinen ihan hajalla, joten ihan suoraan pääsi niiden kautta tulemaan takapuskurin alle kerääntyvä hiekkapöly sieltä kontin puolelle. Niinpä tuli vaan niitattua peltiä niiden paikalle ja tiivistettyä sikakitillä koko hela setti.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.5.2010 22:01

En tiedä avomalleista mutta umpimalleista niitä ei kannata missään nimessä tukkimaan mennä.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 20.5.2010 3:07

Miksei ?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.5.2010 3:12

ne "läpät" on poistoilmaräppänät sisäilmapuhaltimelle.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 20.5.2010 4:52

Siis poisto auton lämmityslaitteelle ja ilmankierrolle. Ne tukkimalla ilmankierto heikkenee, kosteus ja huurre lisääntyy. Vähän kuin yrittäisi puhaltaa pulloon.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 20.5.2010 12:37

Aika jännä, että ne ovat kuitenkin ihan takakontin sivuverhoiluiden alla ja niiden alla olevassa pelleissä kuitenkin näkyi erilaisia aukkoja, joiden uskoin juurikin hoitavan asiansa kun mietin juuri tuota ilmanvaihtokysymystä tukkiessani ne. Mutta kylläpähän ne ingenjöörit paremmin tietävät kun tuollaisia sinne laittavat, joten täytyy varmaan viritellä jotain suodatinkangasta tjsp asiansa hoitavaa tilalle. :) Tuli laitettua muoviset takakaarilevikkeet ja kylkilistat kiinni, vielä edessä sama operaatio tiedossa.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 3.6.2010 16:23

Auto on nyt valmis, tässä kuvaa sateiselta päivältä... lisää tulee myöhemmin. :)
Kuva

Eli puskureiden keskiosat tuli maalattua ja laitettua stripet päälle + tummennettua valesumarit & etuvilkut. Edellisviesteissä mainitut tarrat tuli laitettua myös ja cabriolet-merkit myös oviin listojen päälle. Pakoputkenpääkin tuli laitettua ja paikkamaalattua sieltätäältä. Tuli ihmeteltyä, kun auton valosummeri huusi vaimeasti tässä yksi päivä kun menin autoon muutaman päivän ajamattomuuden jälkeen, sitten kun koitin startata niin eipä lähdettykään.. oli vilkkuvipu jäänyt päälle, jolloin toinen etuvalo palaa sen takia kokoajan. No siinä sitten Optimaa lataukseen ja ihmettelin, kun laturin viisari pomppi puolelta toiselle kokoajan, niin tulipahan taas viisastuttua kun luin netistä, että tuota ei ladatakaan kuin agm-akkulaturilla mitä minulta ei tietenkään löytynyt. Noo tutulta löytyi niin se siitä. Tänään kun avasin sähköllä katon, alkoikin sataa vettä samantien niin kun laitoin kattoa takaisin kiinni, normaalisti lähti tulemaan, mutta sitten rysähtikin katto alas ja hydrauliikkapumppu pyörii nyt vaan tyhjää. Että se siitä voittajafiiliksestä. :D

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 4.6.2010 18:09

Kyllä on tuo autovaruste.netin palvelu aivan arseesta, ei toimi homma ei mihinkään suuntaan ! Hirmuista taistelua ollut nyt kuukausi keskikyynärnojan ja valoluomien takia, kunnes nyt vihdoinviimein lupasivat keskikyynärnojan toimittaa. Valoluomia ei kuulema ole sitten mahdollista saada, vaikka kuukausi tässä tyhjiä lupauksia niistä ollaan kuunneltu. Tuli muuten radio-ongelma ratkaistua harvinaisen helpolla; pelkällä piiskan vaihdolla. :) Mutta kyllä syö tuo katon avausongelma nyt miestä, kun ei olisi millään aikaa pumppua lähteä purkamaan.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 8.6.2010 1:48

Tulihan se kyynärnoja vihdoin, tuli se tänään riipaistua kiinni ja ostettua Tomtomin navigaattori. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 8.6.2010 17:12

Tässä viimein joitain kuvatuksia:

Tässä näkyy keskikyynärnoja ja hawaii-leit. :)
Kuva

Takapahvit, joihin tuli nuo kaiuttimet & juomatelineet soviteltua... ja "yleisön pyynnöstä" pullonavaajakin löysi paikkansa. :p
Kuva

Näkymää ohjaamosta & hifiasennuksista...
Kuva

Eyecandya.. ;)
Kuva

Ja pakollista tarrathyyningiä:
Kuva
Viimeksi muokannut hustlerhoff, 26.2.2011 16:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.6.2010 17:13

Noi takakaiuttimien asennuspahkat on aika jäätävät. :D

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 8.6.2010 17:32

Oisihan sinne voinut sirommatkin kaiuttimet laittaa, mutta halusin nimenomaan nuo Sinusliven 6,5" midit, niiden syvyys ei ihan pienin ollutkaan ja en halunnut ihan muodotonta pökkelöä niiden tellingeiksi tuon tellingin korkeuden vuoksi niin tulihan niistä aika jäätävät kun piti kartiomuotoa hakea. :D

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 8.6.2010 22:38

Kuvien perusteella saa kyllä olla ihan sairaalloisen fätti ennen ku raapii...

Nauroin vastaavaa tarraa eräässä "vääränmerkkisessä" tuninkikipossa Salossa, eihän siinä tainnu olla kaaren ja renkaan välissä ku varmaan vaivaset 15cm tilaa... :D

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 9.6.2010 22:20

Eipä juuri tarvitse fättitsiksi olla vaikka ihan kieli poskella tuo tarra siihen laitettiinkin; maksimimadalluksella nyt mitä noiden vanteiden kanssa voi olla jos vähänkään haluaa ajaa ilman, että pelkällä kuskinpainolla raapisi joka parinkin sentin montusta.. turhan herkästi tahtoo raapia vieläkin täydellä lastilla. :) Kaarien mankelointi ja 16" BBS-kopiot ovat seuraava projekti, jos tästä vielä innostuu eteenpäin rakentelemaan.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 21.6.2010 23:23

Kuva

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 6.7.2010 16:53

Tulipa käytettyä kultaa tänään leimalla ja laakistahan se meni... niinkuin pitikin. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 28.8.2010 15:25

Tuli massattua kolopallon pohja. :) Hieno kesä ollut kyllä ensimmäisellä avoautollani, ei voi olla kuin tyytyväinen vaikka kattokiinni-keleillä vähän ketuttaakin tuo katon suhina. Alkanut akku tyhjentymään itsestään, pitää tutkia mikä mättää. Xenonit tuli tilattua lähivaloille. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 10.9.2010 17:32

Xenonit putkahti postista tänään ja tuli riipaistua ne kiinni, olivatkin 8000K vaikka piti olla 6000K... :( Mutta menköön, kun olivat niin halvat.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 10.9.2010 18:27

Pakko kommentoida katosta sen verran, että volkkarin suunnittelijat on ottaneet askeleen väärään suuntaan suunnitellessaan rättikattoa. Tuo takalasin yläpuolen sauma häiritsee aika paljon silmää. Esim. jos vertaa golf 1 avoon.
Eli tämä avo on paljon nätimpi avona kuin umpimallina.

Mitäs jos maalaa umpion sisäosat mustiksi, kun sulla on mustat vilkut...

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 16.9.2010 20:01

Pätevän näköinen laitos. Hyvällä maulla kyllä laiteltu :) Pääsi ihan livenä ihailemaan, kun näyttää saman kerrostalon pihassa seisovan täällä Jyväskylässä.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 20.9.2010 20:40

On kyllä kieltämättä tuo rättikaton takaosa aika jäätävästi toteutettu, mutta auton korirakenteen huomioon ottaen ei taida paljoa vaihtoehtoja jäädä katon toteutukseen. :) Kyllä kirkkailla umpioilla on tyylikkäämpi, tosin jos kromipinnoite irtoilee enempää umpioista kuin nyt (on jonkunverran irtoillut) niin pakko kai se on mustaksi nekin maalata. Kiitosta kehuista, oli tosiaan yksi päivä siinä kerrostalon vierasparkissa kun kävin kaverilla. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 19.10.2010 20:53

Kyllä näyttää kolopallo orvolta, kun vaihdoin VR6-lipan julmasti vakiolippaan talveksi ja talvikiekot alle. Moottori- & vaihteistoöljyt tuli myös vaihdettua. Ajattelin että nuo maailman rumimmat 13" talvivanteet voisi vaihtaa vaikka 15" peltivanteisiin, joiden kaveriksi löisi jotkut uudempien volkkareiden orkkis-pölykapselit. :)

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 26.2.2011 15:52

Päivitellääs tätäkin välillä;
Selvisi tuo akun tyhjentymisen syy, mittariston joku muistiprosessori tjsp joka ylläpitää kellon ja trippimittarin muistia meni ja näin ollen boottasi kellon ja tripin aina kun auton käynnisti uudestaan + jäi purkamaan akkua aina kun auton sammutti. Ratkaisu tähän kuulema vaan uusi mittaristo + merkkiliikkeessä ohjelmointi, että saa ajonestolaitteet ym. konffattua sen mukaan eli varmaan tyydyn siihen rahaan olemaan ilman kellon ja trippimittarin muistia kun ne kuitenkin muuten toimivat, ainoastaan boottaantuvat autoa käynnistäessä. :/ Tuli vihdoin purettua katon nostomoottorikin ja kyllä, muovinen siipiratashan se siellä hajalla oli joten sellainen on tilauksessa. Tuli myös upotettua led-huomiovalot etupuskurin alaosassa oleviin "peitelaippoihin" vaikka mietin pitkään ovatko vähän turhan amikset, mutta ei niistä niin hullut tullutkaan. :) Pics come soon...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 27.2.2011 2:45

Ratkaisu tähän kuulema vaan uusi mittaristo + merkkiliikkeessä ohjelmointi, että saa ajonestolaitteet ym. konffattua

Vietä vähemmän aikaa Essolla: mk3: mittaristolla ei ole mitään tekemistä ajoneston kanssa ja epäilen tuota piiriselitystäkin. Resetit toki tekee kello ja trippi jos jännite tipahtaa liian alas mittaristolta, siihen riittää vaikkapa huono maakontakti. Jos jotain lähdet vaihtamaan, niin hanki vaikka varaosamittaristo ja kokeile sillä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 27.2.2011 6:13

Niin ja jos se akkua tyhjentää, niin ei muuta kuin ampeerimittari kengän ja navan väliin ja nyppimään laitteiden piuhoja irti ja tutkimaan, että mikä sitä akkua purkaa... Mulla Corradossa vei akkua jälkiasennettu "alkuperäinen" ajonesto.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 27.2.2011 13:00

jospa vaan ensimmäiseksi katsot sulakkeet? en nyt tarkalleen muista millä kohdalla oleva sulake palaneena aiheuttaa juurikin tuota nollaantumista, etsivä löytää.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 27.2.2011 14:26

Ex-cabriossani sisävalojen palanut sulake aiheutti kellon ja tripin nollautumisen. Akku pysyi kyllä elossa.

hustlerhoff
-
Viestit: 205
Liittynyt: 22.1.2010 3:19

ViestiKirjoittaja hustlerhoff » 3.3.2011 16:29

Paikallinen autokorjaaja tuon kertoi, sanoi muutamia kertoja ennenkin tulleen vastaan vastaavan tapauksen... ? Sulakkeet ovat reilassa ja sisävalo & tupakansytytin tulee saman sulakkeen kautta kuin mitä kellon & tripin muisti.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa