Golf rantautui saksanmaalta suomeen vuonna -04, saksassa auto oli ollut VAG-tehtaan työntekijällä eli perustat on aika hyvät. Suomessa seuraava omistaja piti auton aivan vakiokuntoisena, mutta kolmas omistaja sitten teki pienet muutokset konepellin alle.
Motti sai kaverikseen 180hp-mallin ahtimen, Mika Karalan ohjelmoiman lastun sekä säädetyn by-passin. Penkissa eturenkailta irtoaakin 208hp ja vääntö pyörii 325Nm nurkilla, eli perus lastutettu gti-golffi. Nelivetoa vaan jään kaipaamaan varmasti, mutta ehkä ensimmäisenä käyttöautona tämä käy vallan mainiosti.
Perusvikoina löytyy tietysti surullisen kuuluisat mikrokytkimet eli takakontin mikrokytkin on (luultavasti) sanonut itsensä irti ja kontti ei aukea kuin avaimella kääntämällä. Muita pieniä "vikoja" on hanskalokeronlukko ja naarmu keulan listassa.
Nyt auto odottelee kortin saantia ja katsellaan mitä tähän keksii vielä.

Lisää kuvia täällä.