VW Polo mk2 1.1L vm.82 "GT-look"
Valvoja: ffp jäsenet
VW Polo mk2 1.1L vm.82 "GT-look"
Nonni, kortti taskussa ja auto kuume oli aivan mieletön muutaman illan jälkeen ajellessa porukoiden omistamilla autoilla. Onneksi lähistössä ukilta jouti autonkorvike minulle käyttöön, sopimuksella että kunhan pidän autosta hyvää huolta ja käyn säännöllisesti tankilla.
Pihaani siis ajautui Volkswagen Polo, vuosimallia -82 ja sen aikaisten poolojen pieni tehoisimmilla tekniikalla kuin 1.1 kaasutin, josta tehdas on uutena luvannut 50 heppaa tai muutaman kaakin yli. Auto on koriltaan suhteellisen hyvässä kunnossa, mutta muutamia ruoste kohtiakinn löytyy maalin alta mehimästä.
Edestä:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1241171221
Takaa:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1241171250
Ai onko autossa muutoksia alkuperäiseen nähden? No hieman niitäkin valitettavasti löytyy, sillä tuning penkinpäälliset ovat eksyneet auton alkuperäisen verhoilun päälle:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1241171470
Ja ei aikaakaan kun retro henkisyys pomppasi ja nämä Tuning lirpakkeet saivat siirtyä alkuperäisen ruutulippupenkkiverhoilun edestä:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1241171572
Näillä eväillä jatketaan, jatkoa tulossa kunnes hifi-asennukset ovat valmiit.
Pihaani siis ajautui Volkswagen Polo, vuosimallia -82 ja sen aikaisten poolojen pieni tehoisimmilla tekniikalla kuin 1.1 kaasutin, josta tehdas on uutena luvannut 50 heppaa tai muutaman kaakin yli. Auto on koriltaan suhteellisen hyvässä kunnossa, mutta muutamia ruoste kohtiakinn löytyy maalin alta mehimästä.
Edestä:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1241171221
Takaa:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1241171250
Ai onko autossa muutoksia alkuperäiseen nähden? No hieman niitäkin valitettavasti löytyy, sillä tuning penkinpäälliset ovat eksyneet auton alkuperäisen verhoilun päälle:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1241171470
Ja ei aikaakaan kun retro henkisyys pomppasi ja nämä Tuning lirpakkeet saivat siirtyä alkuperäisen ruutulippupenkkiverhoilun edestä:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1241171572
Näillä eväillä jatketaan, jatkoa tulossa kunnes hifi-asennukset ovat valmiit.
Viimeksi muokannut GrapL, 15.11.2009 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitä vaan että onko Suomessa minkäälaista firmaa mikä myisi tähän kyseiseen malliin käypiä lisävaruste/tuninki osia? Tarkoitan lähinnä, merkitöntä maskia, ripsilippaa, valoja jne.
Mistähän saisi edullisimman madallussarjan (mielellään Suomesta?) ja kuinka matalaksi tätä uskaltaa laittaa, jos alla ois pyörimässä n. 13" vanteet?
Mistähän saisi edullisimman madallussarjan (mielellään Suomesta?) ja kuinka matalaksi tätä uskaltaa laittaa, jos alla ois pyörimässä n. 13" vanteet?
onko Suomessa minkäälaista firmaa mikä myisi tähän kyseiseen malliin käypiä lisävaruste/tuninki osia? Tarkoitan lähinnä, merkitöntä maskia, ripsilippaa, valoja jne.
Kanttilamppuiseen Poloon merkitöntä maskia ei saa kuin tekemällä itse, sama tilanne on myös valojen kohdalla.
Etuvilkkuja sentään löytyy, ne kun ovat samat kuin Golf II:ssa.
Golf II savunharmaita ja valkoisia vilkun laseja saa vaikkapa lähimmästä autotarvikeliikkeestä. Biltemastakin näköjään löytyy, tuotenro 76-403. Motonetissäkin on ollut, mutta uusilta sivuilta niiitä en löytänyt.
Mistähän saisi edullisimman madallussarjan (mielellään Suomesta?) ja kuinka matalaksi tätä uskaltaa laittaa, jos alla ois pyörimässä n. 13" vanteet?
-60/40 on hyvä valinta Poloseen. 13" vakiorenkailla varustettu Coupe näyttää sellaisen kanssa tältä.
Autovarusteelta sellaisen näyttäisi saavan jo alle kahden sadan.
- alustasarja
- mukavan näköiset vanteet
- valkoiset etuvilkut
- etupuskuri ilman pesureita
Ei kai tämmöinen Polo tuon ihmeellisempää varustelua tarvitse?
Joko olen tyhmä tai erittäin tyhmä kun en löydä netistä ainuttakaan kuvaa tämän minun mallisesta poolosta johon olisi asennettu tämä lippa:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5786
Et jos joku on sellaisen löytänyt/löytää tuokoon sen julki.
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=5786
Et jos joku on sellaisen löytänyt/löytää tuokoon sen julki.
"Uudet" alupallot saapuivat tontille ja uudet kuraläpät sekä takavalon tummennukset paikallaan:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1242910331
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1242910371
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1242910422
=Tontitusta pitäisi tehdä vielläkin enemmän, sillä aikamoinen maasturi on tällä hetkellä.
Rengastus 175/65-14. Omasta mielestä paremmat kuin alkuperäiset "kottikärry"-kumet.
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1242910331
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1242910371
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1242910422
=Tontitusta pitäisi tehdä vielläkin enemmän, sillä aikamoinen maasturi on tällä hetkellä.
Rengastus 175/65-14. Omasta mielestä paremmat kuin alkuperäiset "kottikärry"-kumet.
JA kun kamera sattuu käteen alkaakin kuvia sataa oikein urakalla!
Kymmenessä minuutissa THULE kattotelineistä hyödyntäen tehdyt "oldschool" kattotelineet, ideana helppo purku ja kasaus niin että ne mahtuvat konttiin.Telineet herättivät itsessäni hämmästystä ja kauhistuksen tunteita, enkä osannut päättää saisivatko telineet jäädä katolle, viellä toistaiseksi ne koristavat autotallia. Omasta mielestäni "kaiteella" olevat voisivat sopia paremmin? MIELIPITEITÄ! KUVA1 KUVA2
6x9 kajarit lensivät hattuhyllylle naapurin antamien telineiden sekä kajareiden kera, olleet kuulemma keskimoottoriveneessä mutta eivät sopineet sinne ulkonäkösyistä, omaan silmään ihan mukiin menevät. KUVA1
Takapää koki muutoksia "uuden" äänenvaimentajan kera, joka on siis tonnihondan putki. Takaluukkuun myös koristettiin legendaarinen POLO GT-merkki, joka löytyi paikallisen romiksen Polo GT:stä. KUVA1
Alustassa parantamisen varaa?
Takapainotteinen
Montulta otettuja kuvia autosta:
Takavasen
Etuvasen
King of the hill
Kymmenessä minuutissa THULE kattotelineistä hyödyntäen tehdyt "oldschool" kattotelineet, ideana helppo purku ja kasaus niin että ne mahtuvat konttiin.Telineet herättivät itsessäni hämmästystä ja kauhistuksen tunteita, enkä osannut päättää saisivatko telineet jäädä katolle, viellä toistaiseksi ne koristavat autotallia. Omasta mielestäni "kaiteella" olevat voisivat sopia paremmin? MIELIPITEITÄ! KUVA1 KUVA2
6x9 kajarit lensivät hattuhyllylle naapurin antamien telineiden sekä kajareiden kera, olleet kuulemma keskimoottoriveneessä mutta eivät sopineet sinne ulkonäkösyistä, omaan silmään ihan mukiin menevät. KUVA1
Takapää koki muutoksia "uuden" äänenvaimentajan kera, joka on siis tonnihondan putki. Takaluukkuun myös koristettiin legendaarinen POLO GT-merkki, joka löytyi paikallisen romiksen Polo GT:stä. KUVA1
Alustassa parantamisen varaa?
Takapainotteinen
Montulta otettuja kuvia autosta:
Takavasen
Etuvasen
King of the hill
6x9 asennus on tehtykkin niin sanotusti silmää pitäen, eli lähinnä tätä "sankavitun aikaisten" poppi asennuksien jäljentelyä. Soitin ei todellakaan sovi vanhuuteen, kun kyseessä on 3,5tuuman näytöllinen DVD soitin.
Muutama tuttu ois huudellu et "Madalla rälläkällä" niin aattelin kysellä et meneeköhän tolla menetelmällä lyhennetyt jouset enää katsastuksesta läpi? Uusi madallus-satsi ei tosiaan hirveitä maksaisi, mutta kun en oikeen ole varma miten pitkään tämä lähes 300tkm ajettu 1.1 kaasari kone tulee kestämään ja riittääkö sen jälkeen enää intoa laittaa uutta myllyä tilalle.
Myllystä puheen ollen, minkälaisia muutoksia täytyisi tehdä, mikäli tähän laittelisi 1.3i tekniikan tai ihan vaan kaasari 1.3?
Muutama tuttu ois huudellu et "Madalla rälläkällä" niin aattelin kysellä et meneeköhän tolla menetelmällä lyhennetyt jouset enää katsastuksesta läpi? Uusi madallus-satsi ei tosiaan hirveitä maksaisi, mutta kun en oikeen ole varma miten pitkään tämä lähes 300tkm ajettu 1.1 kaasari kone tulee kestämään ja riittääkö sen jälkeen enää intoa laittaa uutta myllyä tilalle.
Myllystä puheen ollen, minkälaisia muutoksia täytyisi tehdä, mikäli tähän laittelisi 1.3i tekniikan tai ihan vaan kaasari 1.3?
Jousia ei saa lyhentää rälläkällä -se nyt on pieni haitta, että ei sen takia mene katsastuksesta, mutta mutta tuollaisilla jousilla varustetusta autosta tulee sellainen nyökkijä, että ajaminen on tuskaa.
Käsittääkseni 1.3-litraisessa koneessa ei niin paljoa tehoeroa ole, että vaihdossa olisi mielekkyyttä.
Käsittääkseni 1.3-litraisessa koneessa ei niin paljoa tehoeroa ole, että vaihdossa olisi mielekkyyttä.
Myllystä puheen ollen, minkälaisia muutoksia täytyisi tehdä, mikäli tähän laittelisi 1.3i tekniikan tai ihan vaan kaasari 1.3?
Omassa Steilheckissä melkein bolt-on operaatio, paisarin muistaakseni rakentelin. Siis tuossa kaasari-mallissa. Mikäli jostain pata löytyy halvalla, melkein suosittelisin vaihtamaan ainakin kulutuksen takia. Jostain syystä tuo 1.1 on kokemuksien perusteella melko perso polttoaineelle (tai sitten nuo moottorit, joitten kanssa ollut tekemisissä ei ole ollut säädöissä). Sen lisäksi omassa ainakin kulku muuttui reippaasti paremmaksi. Se imu-ja pakosarjan välinen putki kannattaa heivata hjuushel... sieltä, toimii talvella ilmankin, kun kääntää imuilmanoton talviasentoon.
Jouset ovat nytkin mallia nyöks nyöks, kaverit naureskelee et ainakun polkasen pikkusenkin kaasua, näyttää siltä että laittaisin pitkät päälle, sen verran lähtee niin sanotusti "keulimaan" :D
1.3 tehojen takia ei ole kiikarissa vaan juuri tämän kultuksen, sillä 1.1 kaasutin vie kaupunkiajossa karkealla arviolla pitkälti yli 11-12litraa/100km.
1.3 tehojen takia ei ole kiikarissa vaan juuri tämän kultuksen, sillä 1.1 kaasutin vie kaupunkiajossa karkealla arviolla pitkälti yli 11-12litraa/100km.
Onpas aikaa viime kirjoituksesta!
Poololle kuuluu suhteellisen hyvää, sillä pellin alla makailee lähes täysin huollettu "uusivanha" moottori kytkikimineen ja vaihteistoineen sekä kaasuttimineen,koneellahan on kokoa 1.1, eli aikamoinen mylly on.
Motilla on ajettu karkeasti 60tkm, johonka vaihdoimme alkuperäiskannentiivisteen, venttiilinvarrenkumet, venakopantiivisteen, kaasuttimentiiviste ehostettiin(ei löytynyt uutta?), laturiin uudet hiilet, jakoremmi oli lähes uusi, kytkin tarkistettiin, uudet öljyt putsareineen. Ja lukuisia muita osia tulisamalla uusittua.
Ulkonäöllisesti on edistystä tullut kattotelineiden muodossa, mallia "tee se itse". Kirkkaat etuvilkut pyörähti keulille, mutta niistä ei ole kuvaa viellä. Myös golfin etulippa saatiin keulalle, lyhennyksen myötä. Sisustaan lisättiin Luisin ratti, tietty mallia vanha. Penkit vaihtui VW derbystä!
Ja tänään lähti viimein tilaukseen 80/60 madallus-sarja KCS:ltä!
Muutama hassu kuva:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... G_1508.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... G_1517.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... G_1707.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... G_0072.jpg
Poololle kuuluu suhteellisen hyvää, sillä pellin alla makailee lähes täysin huollettu "uusivanha" moottori kytkikimineen ja vaihteistoineen sekä kaasuttimineen,koneellahan on kokoa 1.1, eli aikamoinen mylly on.
Motilla on ajettu karkeasti 60tkm, johonka vaihdoimme alkuperäiskannentiivisteen, venttiilinvarrenkumet, venakopantiivisteen, kaasuttimentiiviste ehostettiin(ei löytynyt uutta?), laturiin uudet hiilet, jakoremmi oli lähes uusi, kytkin tarkistettiin, uudet öljyt putsareineen. Ja lukuisia muita osia tulisamalla uusittua.
Ulkonäöllisesti on edistystä tullut kattotelineiden muodossa, mallia "tee se itse". Kirkkaat etuvilkut pyörähti keulille, mutta niistä ei ole kuvaa viellä. Myös golfin etulippa saatiin keulalle, lyhennyksen myötä. Sisustaan lisättiin Luisin ratti, tietty mallia vanha. Penkit vaihtui VW derbystä!
Ja tänään lähti viimein tilaukseen 80/60 madallus-sarja KCS:ltä!
Muutama hassu kuva:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... G_1508.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... G_1517.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... G_1707.jpg
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... G_0072.jpg
Ja aika sen kun kuluu ja muutoksia on tapahtunut roimasti!
Muutaman kuukauden toimitus ajalla tulleet 80/60 alustasarjan palatkin saatiin KCS:ltä:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1258305311
Sitten se hassusti viikonlopun aikana siirtyikin auton alle (kuvassa perse laahaa, kun härösti tyrkkäsimme perseen matalimpaan asentoon (sokkasäätöinen), tulee parantumaan.)
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1258305571
GT- look sai reilusti parannusta orginaalilla takaspoilerilla ja maski merkillä kuvassa myäs punaiseksi lakatut takavalot:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1258305638
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1258305695
Ja muutaman viikon takaisten tapahtumien vuoksi jäi poolo leimaamatta ja se seisookin ilman leimaa sekä kuljettajaa omassa kotipihassani. Tarkoituksena olisi ottaa kumminkin asia työn alle lähiaikoina ja laittaa kulkine oikeaan kuntoon, sillä laittoa vaatii: Käsijarru, vilkunpalautus, pakoputkisto, peränkorotus, eturenkaiden kulmien säätö jne.. Rengastuksesta on turha napista, sillä kuvissa on talvinastat alla. Jotka kylläkin muuttuvat viellä hiukan, mustille vanteille.
Muutaman kuukauden toimitus ajalla tulleet 80/60 alustasarjan palatkin saatiin KCS:ltä:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1258305311
Sitten se hassusti viikonlopun aikana siirtyikin auton alle (kuvassa perse laahaa, kun härösti tyrkkäsimme perseen matalimpaan asentoon (sokkasäätöinen), tulee parantumaan.)
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1258305571
GT- look sai reilusti parannusta orginaalilla takaspoilerilla ja maski merkillä kuvassa myäs punaiseksi lakatut takavalot:
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1258305638
http://i458.photobucket.com/albums/qq30 ... 1258305695
Ja muutaman viikon takaisten tapahtumien vuoksi jäi poolo leimaamatta ja se seisookin ilman leimaa sekä kuljettajaa omassa kotipihassani. Tarkoituksena olisi ottaa kumminkin asia työn alle lähiaikoina ja laittaa kulkine oikeaan kuntoon, sillä laittoa vaatii: Käsijarru, vilkunpalautus, pakoputkisto, peränkorotus, eturenkaiden kulmien säätö jne.. Rengastuksesta on turha napista, sillä kuvissa on talvinastat alla. Jotka kylläkin muuttuvat viellä hiukan, mustille vanteille.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa