Eli autona on TDI Passat. Saamieni tietojen mukaan auto on tuotu muuttoautona vuonna 1998 Rovaniemelle ja ollut koko lopun ikänsä Lapissa.
Moottorina on 1.9TDI AFN koneella eli 81kw ja keppivaihteilla. Moottoriin ei ole tehty muutoksia, sillä autoa olisi tarkoitus käyttää normaalissa ajossa suuremmitta remonteitta mahdollisimman pitkään. Tällähetkellä mittarissa noin 270tkm.
Sisusta on normaalia kangasta harmaalla värillä ja lattialla mustat kangasmatot. Kabinettia viilentämässä tietenkin Climatronic automaatti-ilmastointi. Vakionopeudensäädin ja sähkölasit löytyy joka ovesta.
Ulkokuoreen on sitten hieman tehty muutoksia:
- LED-takavalot
- Kaikki helmalistat maalattu korin väriin
- Kaikki ikkunat, paitsi tuulilasi tummennettu
- Alustasarja, madallusta n. 30mm. Alustasarja on ehkä vaihtumassa ennen kesää säädettävään malliin.
Auto melkein ostokunnossa oli tämän näköinen, kunnes tuo kaikki ylimääräinen kromi alkoi häiritsemään ja pienten muutosten jälkeen auto näyttää nyt tältä.
Eli kromimaski vaihdettiin mustaan ja merkittömään, peilinkuorista revittiin hapettuneet kromikuoret pois ja maalattin mustaksi. Kromiteipit myös revittiin ovenkarmeista ja ajovaloiksi laitettiin "devil's eye's" umpiot. H1 polttimot korvattiin 6000K xenon-valoilla.
Edellinen omistaja oli tärvellyt puskuria jollain ihme reijillä maskin molemmilla laitaa sekä repinyt helman ja puskurin välissä olevat rivat pois ja korvannut sen kanaverkolla ja sumuvaloilla, joten puskuri kaipasi myös hieman ehostusta.
Tilasin puskuriin uuden etuhelman mallia "oettinger-kopio". Lasikuituhelma istui yllättävän hyvin paikoilleen. Kiinnitys tapahtui sikaflexillä sekä popniiteillä. Puskurin ja helman välinen rako kitattiin sitten umpeen ja ilmanottoaukkoihin taiteiltiin tuuninkiverkot. Työvaiheista ei ole sen kummempia kuvia, mutta jokainen näkee eron vanhassa ja uudessa.
