Näin siinä taas kävi että tuli hommattua tuoreempi kakkonen pihaan taas. Vaikka vanhakin on tallella vielä http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=113826&highlight= Kukahan ton vanhemman haluaisi?
Lähes naapurimaasta, Ahvenanmaalta tuli haalittua tällainen kulkine. http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/2372560
http://kuvablogi.com/blog/16213/10/
Auto on ostettu ahvenanmaalle uutena ja siellä se on ollut koko ikänsä...
Lähinnä tuon varustetason eli sähköluukkujen, lähes virheettömän sisustan ja ruosteettomuuden takia tuo tuli hommattua. Alla on supersprintin putki ja asiallisen tuntunen madallussarja. Ja uuden tuulilasin ja kansipahvin sai kylkiäisiksi...Laakeritkin olivat juuri vaihdettu ja auto leimattu tammikuussa.
Siltkin sen joutuu leimaamaan täällä uusiksi. Rekisteröinti katsastus kaikkineen maksaakin sen 200€ suurinpiirtein konttorista riippuen.
Kuvissa näytti tosi hyvältä ja myyjän puheetkin olivat melko ylistäviä....
Hetken joutu suostuttelemaan että heppu toisi auton suomeen. Joku oli sille jo tehnyt kerran turussa oharit...
Luonnossa auto ei ollutkaan ihan helmi kunnossa. Satamassa kävi ilmi että peura oli käynyt auton keulilla.. joten suora oikean väinen (LA5Z) pelti on siis hakusessa. Vesipumppu oli pettänyt kuulemma ihan just... joten auto ostettiin kansivikaisena... Kannen vaihtoa ja perushuoltoa suunnitellaan jo kuumeisesti. Hommattuna on jo kaikki yläpään osat, lohkolämmitin, suodattimet, tulpat, jakopää, termari vesipumppu, venttiilivarren kumit, suuttimien o-renkaat, stefoja sinne tänne jne...
Männänrenkaatkin olisi olemassa mutta ei oikein tiedä jaksaisiko vaihtaa... Tosin kun kansi on irti se olisi suht helppo tehdä lohkoa irroittamatta.
Venttiilit sain jo hiottua varakannesta ja pestyä koko kannen kunnolla. Edellinen omistaja oli kiillottanut jonkin verran imusarjaa ja venttiilikoppaa joten konehuoneen voisi kerrankin saada siistiksi....
Muuten auto on suht siisti. Paljon joutuu yksityiskohtia hiomaan mieleisekseen... Keskuslukot pitäs laittaa ja soitin, päivittää vilkkuja ja lukkopelti umpioineen. Onneksi niitä saa töistä suht halvalla.
Suureksi ongelmaksi muodostuu kesärenkaat... Tallissa olisi yhdet hyvät 15' vanteet jotka huutaa uusia kumeja ja kunnostetut orkkis GTI vanteet, 14 tuumaset jotka huuta kumeja kanssa... Kahta sarjaa ei millään viitsisi ostaa... Pitääpi ottaa vanteista kuvat niin saa arvostella suuntaan tai toiseen.
Kunhan ton saa leimattua ja vanhan kaupattua pitääkin ruvetta miettimään millä ton 2y-lootan korvaisi....
Miksi autolla ei voi vain ajaa....
Mk2 16v gti -87 (myyty)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
Mk2 16v gti -87 (myyty)
Viimeksi muokannut johankoskinen, 28.5.2009 7:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan perus siistin näköinen GTi ja koita tämä nyt sitten rakentaa valmiiksi?!
Sulla ei ainakaan tekeminen lopu ja autot sen kun pihassa lisääntyy. Itsekkin joutuu välillä vetämään vähän jarrua omien ostosten ja suunnitelmien kanssa kun ei tahdo kaiken maailman raatoja pihaan lojumaan.
Eipä siinä mitään, se on hyvä että on mitä harrastaa. Eikä volkkareita voi koskaan olla liikaa, eihän?
Sulla ei ainakaan tekeminen lopu ja autot sen kun pihassa lisääntyy. Itsekkin joutuu välillä vetämään vähän jarrua omien ostosten ja suunnitelmien kanssa kun ei tahdo kaiken maailman raatoja pihaan lojumaan.
Eipä siinä mitään, se on hyvä että on mitä harrastaa. Eikä volkkareita voi koskaan olla liikaa, eihän?
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
Oivoivoi...
Tänään sain kannen irti. Pahvihan se oli pettänyt... Huohottimet karstassa ja mönjässä.. ilmansuodatinkin puuttu....
Positiivinen yllätys oli se että kansi oli asiallisesti avarettu ja plaanattu. Ja nokatkin olivat melko jyrkät. Saavat silti tehdä tilaa vakio kannelle ja nokille orkkihengessä. Kaveri jo varas nokat mut kansi jää yli... Arkena pitää napsia kuvia...
Negatiivinen ylläri oli se että nelospytty (se joka on eniten oikealla) oli naarmuilla. Liekö männänrengas katkennut. Eli joutuu sen uuden koneen tekemään...
Onneks löytyy osat valmiiksi puhallettuna ja maalattuna... Ehtisi vain tekemään.
Näytti olevan valoautomaatikka tosssa? Tai siis parkit ja atkavalot syttyy heti kun virrat laittaa päälle... Eipä ole ennen tullut kakkosessa vastaan moinen varuste.
Tänään sain kannen irti. Pahvihan se oli pettänyt... Huohottimet karstassa ja mönjässä.. ilmansuodatinkin puuttu....
Positiivinen yllätys oli se että kansi oli asiallisesti avarettu ja plaanattu. Ja nokatkin olivat melko jyrkät. Saavat silti tehdä tilaa vakio kannelle ja nokille orkkihengessä. Kaveri jo varas nokat mut kansi jää yli... Arkena pitää napsia kuvia...
Negatiivinen ylläri oli se että nelospytty (se joka on eniten oikealla) oli naarmuilla. Liekö männänrengas katkennut. Eli joutuu sen uuden koneen tekemään...
Onneks löytyy osat valmiiksi puhallettuna ja maalattuna... Ehtisi vain tekemään.
Näytti olevan valoautomaatikka tosssa? Tai siis parkit ja atkavalot syttyy heti kun virrat laittaa päälle... Eipä ole ennen tullut kakkosessa vastaan moinen varuste.
Viimeksi muokannut johankoskinen, 30.5.2009 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
Nyt kun on yksi hyvä lohko riisuttuna lattialla pesu ja maalausta odottamassa herää kysymys stefojen vaihdosta. Kannattaako kampiakselin tai apuakselin stefoja lähteä vaihtamaan jos eivät vuoda?
Ja laatikon kun saa pestyä ja putsattua... mitä muita toimenpiteitä öljynvaihdon lisäksi kannattaa tehdä?
Ja laatikon kun saa pestyä ja putsattua... mitä muita toimenpiteitä öljynvaihdon lisäksi kannattaa tehdä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 536
- Liittynyt: 31.7.2003 22:37
Hiljalleen homma etenee...
Lohko käsitelty Rost stopilla... kuumakesto värillä ja lopuksi lakataan....
Sylinterit on fiksussa kunnossa joten vaihdoin vain männänrenkaat (2 tehty 2 tekemättä). Samoin kiertokangen laakerit joutu vaihtoon. Lohko oli noin 200tkm ajettu, säännölisesti volkkarilla huollettu...
Imusarja menossa pesuun huomenissa, samoin venakoppa ja öljypohja... Pian alkaa armoton kasaus kun saisi irti ton loiskelevyn vielä jostain... Uusi maksaa volkkarilla jopa 30e mutta kun ei viitsisi sijottaa...
Millä muuten jämähtänyt vetarin pultti aukea (se navassa oleva). On liotettu, ja väännetty metrin varrella, pulttikoneella...ei vaan tahdo irrota.
Lohko käsitelty Rost stopilla... kuumakesto värillä ja lopuksi lakataan....
Sylinterit on fiksussa kunnossa joten vaihdoin vain männänrenkaat (2 tehty 2 tekemättä). Samoin kiertokangen laakerit joutu vaihtoon. Lohko oli noin 200tkm ajettu, säännölisesti volkkarilla huollettu...
Imusarja menossa pesuun huomenissa, samoin venakoppa ja öljypohja... Pian alkaa armoton kasaus kun saisi irti ton loiskelevyn vielä jostain... Uusi maksaa volkkarilla jopa 30e mutta kun ei viitsisi sijottaa...
Millä muuten jämähtänyt vetarin pultti aukea (se navassa oleva). On liotettu, ja väännetty metrin varrella, pulttikoneella...ei vaan tahdo irrota.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa