Eli kirjoitellaan nyt myös omasta auto menneisyydestäni ja hiukan nykyisyydestäkin..
Kaikkihan lähti liikkeelle vna.-96 kun ostin tutulta mallia -79 olevan vw polon 1.0l moottorilla , sitä sitten nuoruuden innolla hitsailtiin ja fiksailtiin ja menopelihän siitäkin tuli www.pixbox.fi/pic_show_id25945330.html .Tällä ajeltiin n. 3 vuotta ja vaihdettiin matkalla isompaan 1.3 gt:n mottikin pellin alle ,15" alua , tummaa lasia , yms .. Tämä vihertävä polo oli muutama vuosi sitten jollakin forumin käyttäjällä pohjanmaalla jonkinlaisen projektina.
Seuraavaksi aihioksi löytyi tampereen Laakkoselta vähän ajettu vm-96 Vw polo 6n www.pixbox.fi/pic_show_id25945331.html . Tämä auto toimi ensimmäisenä aihiona autohifiharrastukselleni. Auto tuunattii -30mm madallussarjalla , 15" aluilla, tuning pakoputkenpäällä , ajovalo luomilla ja tummilla laseilla. Tämä yksilö vaikuttaa tampereen suunnalla.
Ja sitten alkoikin diesel aikakausi ja polo 6n vaihdettiin metallivihreään -99 sdi polo classicciin joka sai jatkaa jälleen aihiona hifiharrastukselle , autoon vaihdettiin 17" vannetta , -30mm madallusjouset, taasen tummat lasit ja itse tehdyt kuitu helmat. Tästä en valitettavasti löytänyt kuvaa tähän hätään joten lisään sen kun löydän. Auto liikkuu tampereen seudulla
Poloisten jälkeen koittikin merkin vaihto , mutta samassa konsernissa pysyttiin ja harrastukset jatkuivat samana. Autoksi tuli -99 Seatin toledo tdi 110hv stella www.pixbox.fi/pic_show_id25945327.html . Tähän muutoksina mainittakoon 18" alut, weitec -35mm alusta , lustigin lasit , lastu , itsetehdyt kuitu helmat yms yms.. Tämä auto myytiin pohjanmaalle.
Sitten siirryttiin saman merkin pienenmpään farkkuun eli Seat cordoba stella e -00 vario tdi www.pixbox.fi/pic_show_id25945328.html . Tässä koitettiin lukuisia 17" aluja , alustaksi -30mm weitec , lustigin tummat lasit , itse tehdyt etu ja sivuhelmat , isommat suuttimet ja lastu yms yms.. Tämä auto myytiin lahden seudulle.
Ja jälleen takaisin vw:hen eli bora -01 tdi 115hv highline www.pixbox.fi/pic_show_id25945329.html . Tähän laitettiin -30 weitecin jouset ja 18" audi s3 replica vanteet. Auto oli mitä mainioin mutta sitten se autokuume koitti ja piti saada elämäni ensimmäinen uusi auto.. Tämä auto myytiin pks seudulle.
Eli hairahdus vm -07 Peugeot 207 3d sport 110hv hdi www.pixbox.fi/pic_show_id25945326.html . Onhan uusi auto aina uusi. Tähän ostin vain 17" alut . ehdin ajella autolla n. 3kk kunnes myin sen isä ukolleni :)
Takaisin ruotuun eli alle -05 Seat altea 2.0 tdi dsg . Tällä ajelin n. 9kk jona aikana ehdin laitella siihen 18" alut. Tämänkin myin isäukolleni jolta sain vaihdossa ex pösöni takaisin.
Pösö vietiin liikkeeseen ja sieltä tuliaisena oli vaimolle -05 mallin ford focus farkku ja itselle työmatkakulkineeksi jälleen Seat , tällä kertaa ibiza 1.9sdi stella e -02 www.pixbox.fi/pic_show_id25945810.html . Tähän ei sitten mitään isompaa laiteltukaan , vibroblastilla vaimensin takaosan autosta kun oli niin hirmuinen melu motari nopuksissa. Eli raakaa ajoa kunnes taas koitti kuume n. 6kk ajelun jälkeen.. :)
Ja nyt alla on 9 vuoden tauon jälkeen bensa auto eli vw polo 1,4 74kw -04 3d Tredline ja hyvältä autoltahan tuo tuntuu jos vaikka pitäisi sitä hiukan pitempään.. :) :) laittelen kuvia kunhan niitä saan ja saan jotain perus autosta poikkeavaa näytettävää :) Sen verran voin raottaa verhoa että kuvan vanteet ovat tulossa keväällä alle www.pixbox.fi/pic_show_id25945934.html eri kumeilla tosin..
Yhteenvetona 12 vuotta ja 10 autoa..
Kaikki elämäni v.a.g autot + hairahdus :)
Valvoja: ffp jäsenet
..
Ja nyt hiukan lisä informaatiota tuosta nykyisestä polosta vakio kuosissaan..
Ensimmäinen omistaja on rastittanut lisävarusteiksi seuraavat :
-Colorpaketti: korinväriset puskuri- ja kylkisuojalistat ulkopeilin kotelot ja ovenkahvat.
-Edessä sytytin ja tuhkakuppi.
-Easy-entry ,etuistuinten kork.säätö ja istuimien alla integroitu tavaralokero.
-Mukinpidike edessä.
-Climatic ilmastoiinti.
-Monitoiminäyttö / ajotietokone (MFA).
-siniset sisäverhoilut (ovet + penkit)
-Metalli hopean ulkovärin.
Mutta ei kuitenkaan käukösäätöistä keskuslukkoa ?? ! ! :)
Nyt talviasussaan poloisessa on nokalla hellan rally 1000 , vanteina 14 alut + nokian kitkat. Ja pysyväisvarusteena on polo saanut 4300k xenonit lähivaloihin..
Vielä pitäis maalailla sieltä täältä korin väriin osia..
-asentaa säädettävä alusta.
-poistaa mallimerkinnät .
-asentaa vakkari ja kaukosäätö keskuslukkoon .
-Blue motion takahelman laitto.
-yms yms kaikkea pientä kivaa..
Ja tässä muutama kuva talvi lookkina :
www.pixbox.fi/pic_show_id26046210.html
www.pixbox.fi/pic_show_id26046211.html
www.pixbox.fi/pic_show_id26046212.html
Päivitän nyt tähän viestiin sitten heti tämän iltaisen hommelit..
Eli vaimensin edellisestä autosta jääneillä ylimääräisillä vibroplasteilla konepellin , ja tuollainenhan siitä sitten tuli..
www.pixbox.fi/pic_show_id26050149.html
Ensimmäinen omistaja on rastittanut lisävarusteiksi seuraavat :
-Colorpaketti: korinväriset puskuri- ja kylkisuojalistat ulkopeilin kotelot ja ovenkahvat.
-Edessä sytytin ja tuhkakuppi.
-Easy-entry ,etuistuinten kork.säätö ja istuimien alla integroitu tavaralokero.
-Mukinpidike edessä.
-Climatic ilmastoiinti.
-Monitoiminäyttö / ajotietokone (MFA).
-siniset sisäverhoilut (ovet + penkit)
-Metalli hopean ulkovärin.
Mutta ei kuitenkaan käukösäätöistä keskuslukkoa ?? ! ! :)
Nyt talviasussaan poloisessa on nokalla hellan rally 1000 , vanteina 14 alut + nokian kitkat. Ja pysyväisvarusteena on polo saanut 4300k xenonit lähivaloihin..
Vielä pitäis maalailla sieltä täältä korin väriin osia..
-asentaa säädettävä alusta.
-poistaa mallimerkinnät .
-asentaa vakkari ja kaukosäätö keskuslukkoon .
-Blue motion takahelman laitto.
-yms yms kaikkea pientä kivaa..
Ja tässä muutama kuva talvi lookkina :
www.pixbox.fi/pic_show_id26046210.html
www.pixbox.fi/pic_show_id26046211.html
www.pixbox.fi/pic_show_id26046212.html
Päivitän nyt tähän viestiin sitten heti tämän iltaisen hommelit..
Eli vaimensin edellisestä autosta jääneillä ylimääräisillä vibroplasteilla konepellin , ja tuollainenhan siitä sitten tuli..
www.pixbox.fi/pic_show_id26050149.html
Viimeksi muokannut A_._A, 8.2.2009 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..
Peltiin on vielä se alkuper. verhoilu siihen päälle. vaimennuksesta en osaa sanoa kun en autolla ole vielä ajanut metriäkään asennuksen jälkeen. kerron sitten kokemukset kun olen ajellut ! :)
Mutta edellisestä autosta on vibrosta sen verran kokemuksia kun suurin häiritsevän melun tuottaja oli auton taka-osa . Sen kunnolla vaimensin vibrolla niin ero oli kuin yöllä ja päivällä !! Sen jälkeen aloin kaipaamaan eristystä auton etuoviin ja tulipelliin koska peräpäästä ei käytännössä kuulunut enään mitään melua.. Auton ulkopellejä en tuossa tapauksessa vaimentanut mitenkään eli käytännössä tukin tuolla vibrolla vain nuo isoimmat reiät perusteellisesti..
Parit kuvat ex-auton vaimennuksesta..
www.pixbox.fi/pic_show_id26059748.html
www.pixbox.fi/pic_show_id26059749.html
www.pixbox.fi/pic_show_id26059750.html
Mutta edellisestä autosta on vibrosta sen verran kokemuksia kun suurin häiritsevän melun tuottaja oli auton taka-osa . Sen kunnolla vaimensin vibrolla niin ero oli kuin yöllä ja päivällä !! Sen jälkeen aloin kaipaamaan eristystä auton etuoviin ja tulipelliin koska peräpäästä ei käytännössä kuulunut enään mitään melua.. Auton ulkopellejä en tuossa tapauksessa vaimentanut mitenkään eli käytännössä tukin tuolla vibrolla vain nuo isoimmat reiät perusteellisesti..
Parit kuvat ex-auton vaimennuksesta..
www.pixbox.fi/pic_show_id26059748.html
www.pixbox.fi/pic_show_id26059749.html
www.pixbox.fi/pic_show_id26059750.html
..
Taas täällä..
Taskinen. Kyllä se melu hieman hiljeni konehuoneen osalta tuolla vaimennuksella..
Täytyypä todeta että tämän polon kohdalla kyllä on vasta ja myötä mäkiä !!
Ostin auton tasan kuukauden päivät sitten ja jouduin lisäämään siihen öljyä ekan kerran jo n. 1000km ajon jälkeen litran.. Nyt on lisäyksestä ajettu n. 300km ja alkaa taas tikun pohja häämöttää. Nyt aletaan myyjä liikkeen kanssa seuraamaan desilleen kulutusta jotta nähdään onko aihetta korjaukseen. VW kun salliin öljynkulutusta 1L / 1000km ! eli mun autolla tuota menisi 30 litraa öljynvaihtovälillä :) :) Ja öljyt tulisi vaihdettua n. 10 kertaan ennen varsinaista vaihtoa !!
Lauantaina syttyi moottorin vikavalo jonka aiheuttajaksi osoittautui kaasuläpän hetkellinen jumiutuminen.. En yhtään ihmettele kun näyttää tältä www.pixbox.fi/pic_show_id26311387.html ja sitä sitten hieman putsailin ja se alkoi näyttämään tältä www.pixbox.fi/pic_show_id26311388.html
Tänä aamuna lähdin töihin ja ehdin ajella kilometrin matkaa kun moottorin vikavalo syttyi taas, mutta tällä kertaa oli ominaisuutena ettei auto ottanut kierroksia lainkaan . Ajelin siinä sitten tyhjäkäynnillä aamuruuhkassa metro-autoon :) Ja viaksi varmistui joku paine anturi , mutta ei kaasuläppä kuten olin ajatellut .. siis kaksi eri vikaa kahden päivän sisällä !!
Jos noita harmeja ei oteta lukuun niin olen tässä touhuillut vanteiden kimpussa hiukan fiksaten niitä.. Olivat saaneet hieman kanttari osumaa www.pixbox.fi/pic_show_id26311384.html ja ne sitten fiksailin ja vanteiden reunukset alkoivat näyttää tältä www.pixbox.fi/pic_show_id26311385.html ja www.pixbox.fi/pic_show_id26311386.html . Koitin siinä samalla hiukan niitä auton alle ja hyvältähän ne näyttivät . Tulevat sopivan ulos www.pixbox.fi/pic_show_id26311390.html mutta säädettävää alustaa tuonne ei 8" vanteella saa millään mahtumaan www.pixbox.fi/pic_show_id26311389.html .
Mut tälläisiä tällä kertaa..
Taskinen. Kyllä se melu hieman hiljeni konehuoneen osalta tuolla vaimennuksella..
Täytyypä todeta että tämän polon kohdalla kyllä on vasta ja myötä mäkiä !!
Ostin auton tasan kuukauden päivät sitten ja jouduin lisäämään siihen öljyä ekan kerran jo n. 1000km ajon jälkeen litran.. Nyt on lisäyksestä ajettu n. 300km ja alkaa taas tikun pohja häämöttää. Nyt aletaan myyjä liikkeen kanssa seuraamaan desilleen kulutusta jotta nähdään onko aihetta korjaukseen. VW kun salliin öljynkulutusta 1L / 1000km ! eli mun autolla tuota menisi 30 litraa öljynvaihtovälillä :) :) Ja öljyt tulisi vaihdettua n. 10 kertaan ennen varsinaista vaihtoa !!
Lauantaina syttyi moottorin vikavalo jonka aiheuttajaksi osoittautui kaasuläpän hetkellinen jumiutuminen.. En yhtään ihmettele kun näyttää tältä www.pixbox.fi/pic_show_id26311387.html ja sitä sitten hieman putsailin ja se alkoi näyttämään tältä www.pixbox.fi/pic_show_id26311388.html
Tänä aamuna lähdin töihin ja ehdin ajella kilometrin matkaa kun moottorin vikavalo syttyi taas, mutta tällä kertaa oli ominaisuutena ettei auto ottanut kierroksia lainkaan . Ajelin siinä sitten tyhjäkäynnillä aamuruuhkassa metro-autoon :) Ja viaksi varmistui joku paine anturi , mutta ei kaasuläppä kuten olin ajatellut .. siis kaksi eri vikaa kahden päivän sisällä !!
Jos noita harmeja ei oteta lukuun niin olen tässä touhuillut vanteiden kimpussa hiukan fiksaten niitä.. Olivat saaneet hieman kanttari osumaa www.pixbox.fi/pic_show_id26311384.html ja ne sitten fiksailin ja vanteiden reunukset alkoivat näyttää tältä www.pixbox.fi/pic_show_id26311385.html ja www.pixbox.fi/pic_show_id26311386.html . Koitin siinä samalla hiukan niitä auton alle ja hyvältähän ne näyttivät . Tulevat sopivan ulos www.pixbox.fi/pic_show_id26311390.html mutta säädettävää alustaa tuonne ei 8" vanteella saa millään mahtumaan www.pixbox.fi/pic_show_id26311389.html .
Mut tälläisiä tällä kertaa..
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa