Mutta, heh, nälkä kasvaa syödessä, en viitsi edes miettiä kuinka paljon rahaa autoon on nyt mennyt... Koko auto on jonkinlainen paradoksi, suunniteltiin että "tästä halpaa ajoa" ja kestämään mutta hieman piristystä kaipaillen...
Kuva nykyhetkellä ilman katetta
Velipoika ajoi auton ostopaikkakunnalta pyhälle maalle ja moitti hieman äänekkyyttä, no ei ihme 4-laatikko yms. Joten seuraavaksi vaihtui laatikko 5-laatikoksi.
Ostohetkellä pirssi näytti olevan muuten hyvässä kunnossa paitsi lava oli puhki. Lava paikattiin ja maalattiin mustaksi, tuli ihan siistin näköinen. Kuvassa hieman märkänä ja harmaana pesun jäljiltä.
Mun mielestä Caddy on paremman näköinen katteen kanssa, joten seuraavaksi etsin lavakatetta. Uus olis kalliimpi kuin auto :) mutta lopulta löytyi melkein naapurista pihalla lojuvan Caddyn päältä. Kun ei tuntunut pitävän vettä muutakuin sisällä niin vedin lasikuidun päälle ja maalasin auton väriseksi. Mutta ei auttanut, ilmeisesti kosteus kondensoituu katteen rakenteisiin.
Näillä mentiin viime talvi.
Kesälomalla aloin katselemaan että Caddy kukkii joten otin projektiksi puhaltaa ruosteet pois ja maalata itse. Revin kaikki listat pois, ja jippiii! Reikiä täynnä. Oma mielenkiinto loppui siihen ja hyvä että loppui kun ammattimies sai paikata kyljistä ja pohjasta 10 reikää...
Ammattimiehen kanssa tuli puheeksi "jos vaikka piristäis hieman...." joten K24 turbo teki kauppansa.
Tämä ei tietysti riittänyt vaan piti saada vielä välijäähy ja TDn ruiskupumppu.
Heh, ruiskupumpun ostin käytettynä, asennuksen jälkeen Caddy kyllä lähti mutta savupilvi oli sen mukainen joten ensin ammattimies ja sen jälkeen minä ruuvasin syöttöä pienemmälle...
Ohjaamon puolelle on tehty seuraavaa:
- Revin kojelaudan irti ja pistin vibroplastia lautaan ja tulipeltiin. Tärinä ja moottorin ääni vaimeni huomattavasti.
- Ahtopainemittarin asennus. Lähinnä vain sen takia että näen millaiset paineet ovat. Nyt mennään vakiopaineilla eli n 0,5 bar.
- Vibroplastia takaseinään, sivuseiniin ja pohjaan. Korvien kohdalle tehty omasta mielestäni suhteellisen nätti verhoilu, pelkääjän ja kuskin puoli.
Tarkoitus olisi vielä verhoilla takaseinä kunhan ehtii.
Mitä muuta olisi vielä tekemättä:
- Välijäähyä pitää miettiä vielä uusiksi, putket kinnaavat konepeltiä joten konepelti irvistää pelkääjän puolelta.
- Samalla saisi toivottavasti asettua tuplavalomaskin.
- Tuo takaseinän verhoilu.
- Kierroslukumittarin asennus.
- Siistimmät vanteet ja hiljaisemmat kesägummit. Allaolevilla mennään ens kesään asti.
- Kytkin luisti ensimmäisellä koeajolla, pitää katsoa mitä sen kanssa tekee kun ei se sen jälkeen ole oireillut...
- Tuo "nätti" ilmanohjain on tarkoitettu estämään lumen menemistä ilmaottoaukkoihin, jostain pitäisi löytää nätimpi tehdasvalmisteinen.
Kaikki kuvat löytyy,täältä
