Henkan VAG -talli: B5q, G1 -projekti (5.2.2017), 32B Syncro ja V-kulkine

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Putko
-
Viestit: 1563
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.10.2010 18:04

Suutin menossa paikoilleen :)

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 6.10.2010 20:05

...ja paikoillaan on, molemmat. Porsi siis myös ykkösen suutin. Nyt se liikkuu taas ilman hinausautoa tai hinausköyttä.

On muuten muutama kämmenenjälki peräkontin luukussa :) No, onhan se volkkari.

Kiitos Putko

sdracing
-
Viestit: 105
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 15.10.2010 16:52

Millä ruiskulla olet maalaillut?

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 17.10.2010 10:01

Lainapelillä, kiitos A-P.

Nuo halvat ruiskut on sellaisia, että yhdellä kymmenestä saa hyvää jälkeä. Tuo lainapeli on yksi niistä hyvistä. Mie olen kuullut muistakin, jotka turailee bilteman tjsp. ruiskuilla. Tekijästä ja tuurista se jälki on kiinni.

...kompuraan kannattaa panostaa.

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 26.12.2010 23:51

Ihme tuuria miulla on noiden volkkareiden suhteen. Ammeesta porsi ulompien murroksien suojakumit sopivan madalluksen avittamana, TDI lepäili taas tien laidassa tuossa pari tovia sitten, ja viimeisimpänä sai kirota Veeran kanssa. Ovihäikät pakkasella ovat ihan normaaleja MK3 -pohjaisille kahvoille, mutta...

Pari viikkoa sitten alkoi Veeran hytti täyttyä makeasta usvasta. Lasin pinnallekin tarttui tahmeaa, eli lämmityslaitteen kenno oli valmis. Miulta vielä puuttuu lämmin talli, eli sellainen päivän tai parin talkoo raittiissa talvisäässä ei kiinnostanut lainkaan. Savon autotune pelasti taas jälleen Volkswagen -autoilijan pulasta, ja vielä nopealla aikataululla. Halpaa kuin saippua, kennon hinta oli murto-osan remontin hinnasta.

Kun ajoin kotiin päin, koneesta alkoi kuulumaan metallista, hankaavaa ääntä. Auto toimi kuitenkin hienosti, niin mie en jaksanut reagoida siihen. Kyselin mie niistä latureista, mutta siihen se jäi, kun sitä veeraa ei tarvittu päivittäin.

Muutama päivä sitten oli taas pakko käynnistää Veera. Hyvin toimi, ja vei miut sinne minne pitikin. Kotimatka ei sitten mennytkään niinkuin elokuvissa: pari kilometriä ennen kotia hyttiin tuli kuminkäryä. Niin mie sitten päättelin, että moniurahihnakierrosta oli todennäköisesti kiristin kypsä. Tilasin uudet osat, ja kävin odottelemaan lämpimämpiä kelejä. -27 pakkanen ei innosta suomalais-ugrilaseen kansanperinteisiin kuuluvaa piharemonttia. Ohjeet löytyivät kivasti VWVortexilta.

Tänään tuli sitten t-paitakeli (-12 ja 10m/s pohjoistuulta). Mie sain luvan mennä remonttiin, ja sinne mentiin. T-paita päälle ja menoksi. T-paidan päälle laitettiin sitten lämpökerrastoa, fleeceä, toppaa, turkishaalaria, kettua, karvaa jne.

Aika ahdasta oli, mutta sanoisin, että kiristin oli valmis. Kasaan päin Veera meni nopeasti, mutta ongelmaksi meinasi muodostua riittävän pitkän 8mm pultin löytäminen. Se kiristimen löysäyssysteemi vaatii sellaisen.

Olisihan tuon voinut teettää ajoissa, mutta silloin kansanperinteet pääsevät unohtumaan :)

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 5.5.2011 23:43

Taas on mennyt aikaa edellisistä kuulumisista.

Vaikka mie niin en alunperin ajatellut, niin avo lähti muille metsästysmaille. Foorumille se meni, saatatte kuulla siitä vielä.

Eihän se sitten muu auttanut, kuin laittaa uutta matoa koukkuun. Kävin hakemassa pihalle täytettä.

Vähän jo tulee korvista tuo OEMJDMBSjne. Mie ajattelin, että tässä on potentiaalia. Miettikää nyt, melkein kymmensenttiset pullistukset kyljissä. Tulossa on myös 16" Alessiot.

Stay tuned...

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 6.5.2011 22:08

Joo joo, edellisen viestin faktat olivat ainoastaan avokkaan myyminen foorumille. Tuli roudattua tontille tuo kakkis ainoastaan Tämän syyn takia. En mie laiskana saanut sitä käyntiin edes tuolla 8v -koneella, mikä siinä tällä hetkellä on.

Talven aikaan se ei paljoa edistynyt, kylmä talli jne. 4-2-1 -peltisarja tuli ruuvattua paikoilleen, ja etuvakaajakin löysi paikkansa. Jone antoi mallikappaleen, ja paikallinen kyläseppä taikoi miulle sen alkuperäisen mallin mukaan käypäiset kannakkeet. Kuka arvaa, mikä noista on se Jonen malli?

Kun tuli tuo avo myytyä, oli taskussa rahaa, joka poltteli. Spot the difference.
Tässä
ja
tässä

Nyt pitää sitten siivota talli kunnolla. Ykkönen vietiin maalarin hoiviin. Eipähän tule itse pilattua sitä.

Sebastian
-
Viestit: 8624
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.5.2011 22:19

Passikuvia sulla ei kannata alkaa ottamaan, saattaa jäädä reissut lyhyiksi. (no läppäläppä)

Aika jäätävät levitykset kakkiksessa, vaikuttaa hieman että korisarja on asennettu sinnepäin.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2978
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 6.5.2011 22:44

Tähän sellanen peukku.

Ai miksi,koska ykkönen meni maalarille,on se parempi kun tossa ahtaassa kopissa maalattu.

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 11.5.2011 22:27

Ei mennyt ihan niinkuin elokuvissa.

Soitin keskiviikkona maalarille, että saisiko ykkösen pohjatöitä tulla katsomaan torstaina, tarkoitus oli hieman hoputtaa maalaushommia. Maalari vastasi, että miksi h*tossa tulet katsomaan, tule hakemaan maalattu auto pois :)

Kuva

Tuli valittua vetoauto tälläkertaa vähän fiksummin. Kun tehtiin tuo ensimmäinen reissu maalaamoon, ja takaisinpäin tultiin se 16v trailerilla, niin TDI vetoautona ei tykännyt siitä. Kytkin alkoi luistamaan reissun jälkeen ihan höpönä. Kaikkein hassuinta on se, että se kytkin luisti kolmisen päivää, jonka jälkeen se alkoi taas pitämään. Mikähän hitsi siinäkin mättää?

BTW, miten tuo kuva saataisiin thumbnailiksi?
Viimeksi muokannut henkkasavosta, 14.5.2011 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Poti
-
Viestit: 223
Liittynyt: 13.10.2010 12:58

ViestiKirjoittaja Poti » 11.5.2011 22:34

Imageshackilla upattuna ainakin yksi linkkivaihtoehdoista muistaakseni oli thumbnail.

Sebastian
-
Viestit: 8624
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.5.2011 5:43

Imageshackia välttäsin viimeiseen asti.

Photobucketissa täytyy asetuksista valita mitä linkkejä se ehdottaa siihen kuvaaan. Sieltä valita se thumbnail ja kopioida valmis koodi aina sieltä.

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 16.4.2012 0:09

Olipas tämä vajonnut melkoisen alas. Niinhän sen kyllä pitikin, kun ei nuo rojektit oikein etene. Ykkönen on vielä tallissa, VeeRa sai kesärenkaat alle ja tippui normaalisti alaspäin, ja tämä käyttisraato, 3C, no... Ei se oikein halua liikkua.

Sain mie vanteet ostettua ykköseen, vaikka käyttiksetkin tarvitsisivat vanteita. Ykkönen ei niitä tarvitse ihan kohta.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 19.9.2012 23:45

Sama itkuvirsi jatkuu. Mitään ei tapahdu meillä. TDI antoi penkissä vain 138hp.

Vanhoista kuvista ja valituksista on saattanut jäädä muistikuva, että ykkösen nykyinen koti on pimeä, kapea lyhyt ja talvisin ihan hitsin kylmä. Nykyisin tuo koti on vielä enemmän sekaisin.

Välihommina pitää sitten aloittaa ykköselle uuden kodin tekeminen. Ykkönen ei kyllä tätä tahtia valmistu ikinä.

Ei siis yhtään volkkariasiaa. Kiinnostaako ketään tuo lisähomma?

-VariAntti-
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 20.9.2012 8:00

Vielä joku jaksaa harrastaa tommosella Ååkkermannilla :)

Demon
-
Viestit: 1391
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 20.9.2012 8:23

Loistava väri tuossa ykkösessä :)

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 26.9.2012 10:28

Kyllähän tuo sinun lisähomma kiinnostaa. Edistymiskuvia?

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 1.2.2013 21:08

...ei mitään, ei mitään.

Kuva

Tai jotain: 3C sai pienen pusun. Ei ollut oma vika, eli ei säälitä. Etopieni kuoppa, ja yli 1,5k€ menee korjaukseen. Mie saan sijaisautoksi varmaan jonkun Noten tai jotain muuta fiksua.

Piti miun raportoida aaddelle ja muille tuosta lisähommasta tilannekuvia, mutta kiirehän taas tuli, ei kamera ehtinyt mukaan.

Ihan reippaasti kuitenkin hommat eteni, 17.9.2012 kävi kaivinkone, Hommat jatkuivat talon sadevesijärjestelmän teolla, kuraeteinen laajennusosalla, pihan muotoilulla ja sitten vasta aloitettiin talli. 31.12.2012 sain talliin lämmöt, ja tänään muru muutti uuteen kotiin.

On se vielä kesken. Lattia tehdään sitten kevväämmällä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.2.2013 21:24

Ykkönen on kyllä hiton maukkaan värinen! Ja kiva kontrasti!

Tuon valoluomen heivaisin kyllä itse mäjelle, mut muuten en kyllä keksi paljoakaan paranneltavaa (perinteisten vanteiden jne lisäksi). :) Kai tähän on tulossa sisustaksi jotain yhtä maukasta kuin ulkokuori?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.2.2013 21:56

Hyvin on ykkönen kasvonsa pessy :)

aadde
-
Viestit: 249
Liittynyt: 22.12.2008 18:26

ViestiKirjoittaja aadde » 1.2.2013 22:29

Hyvä tulloo, molemmista!

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 7.2.2013 22:10

Turha nosto:

kampanja 23h9 tuli iloisena yllätyksenä'

Passat 3C 2006-2008 with the BKP, BMA, BWV, BVE, BKP, BVE, BMA, BWV, BMR, and BUZ engines

Golf 5 2006-2009 with the BMN engine

Touran 2006-2010 with the BMN engine

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 28.7.2013 23:36

Kesä alkaa olla käsitelty:
Talossa on kuutioita hirrrveän paljon enemmän, ja jäljellä on listoitusta, pieniä maalauksia ja pihatöitä. On siis lämmintä puuhatilaa 6,3x7m nosturi- ja paineilmavarauksella. Talossa on nyt kaksi pönttöä ja kolme suihkua. Kaikki alkuperäiset pinnat on käyty läpi, kunhan parketit saadaan hiottua (tekijä!!).

Jos mie sitä ykköstäkin sitten joskus.

3C:n alusta alkoi olla tiensä päässä. Minä sitten alusta. Kierteet on edessä pilkussa, joskus madalletaan oikeasti. Ensin ostetaan kuitenkin maalia ja listoja ja kivituhka jajajaja....

jii_bee
-
Viestit: 2380
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.7.2013 1:41

Jälleen turha nosto:

Henkka oli ilmeisesti saanut ex-Passatista tarpeekseen kun ei sen poistumista noteerannut mitenkään..? ;)

Kuva

Hyvä kampe se on. Taas raksuttaa kuin kello!
Tsemppiä ykkösen kanssa touhuamiseen!

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 31.7.2013 0:37

Turhalla nostolla turhan noston vastaus:

Raksalla on pitänyt kiirettä... Vaihdoin mie otsikon 3kk myynnin jälkeen...

Onko viimeisetkin rusinat siivottu veerasta pois?;)

Tsemiä ykköseen... jos mie ne nurkkalaudat ja listat ja maalia jajajaja... Sitten bensapumppu, pakoputki ja sähköt loppuun ja käyntiin.
Kuva

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 6.12.2014 21:50

3C tuli vaihdettua winterbe4teriin, kesäcamberit kunnossa, eikö?

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 11.1.2015 20:55

Ihan vain väliaikakuulumisia:
Talvikorkeus on nostettu ja koneen alle ruuvattu KoySheriffin rautaa. kyllä kelpaa. Paitsi...

VWinterbeaterin ahtimen laulu yltyi kirkumiseksi. Tielle se sitten lopulta jätti. Onneksi vakuutukset kunnossa ja rempan tekijä lähellä. GT1852....

Sain vielä sijaisauton (tai shitroenin) vakuutuksesta, vaikka kyseessä oli tekninen vika. Kunhan 4motion saadaan taas käyntiin, niin :)

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 11.7.2015 23:56

Eihän se 4motioni toimivaa päivää nähnyt. Vaihtoon meni. Jouduin ostamaan vara-auton, joka taitaa olla talouden paras ja toimintavarmin vekotin.

Piti sitten saada neliveto 4motionin tilalle. Kunkkumoottoori ja torseeni.

Käyttishän se tämänkin piti olla, mutta....

...perussetti alusta, vanteet ja maalipinta piti hoitaa.
Kiitos Karttusen k*kkeli ja kiillotus.

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

Re: Henkan VAG -talli: B7TDIQ(12.7.2015), 6K, V60, G1 -projekti

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 17.9.2016 18:29

Kuva

Kotiin lähdössä.

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

Re: Henkan VAG -talli: B7TDIQ, V60, G1 -projekti, 32B Syncro

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 18.9.2016 21:09

Kuva

Juna kulki, nyt on kaksi kolmesta haaveesta omassa tallissa. Tuo sininen haettiin toiselta puolelta Suomea, mukaan sain vielä varaosakoneen. Joskus sitten T3 doppeli vielä lisää.

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

Re: Henkan VAG -talli: B7TDIQ, V60, G1 -projekti, 32B Syncro

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 19.12.2016 20:51

Noniin, pitää kokeilla tätä Tapatalkkia. Audi käytiin ostamassa pois 5.12. Illalla tuli mieleen, että keskiviikkoaamuna pitäisi mennä töihin eikä pihassa ollut tarpeeksi liikkuvia autoja. No, nyt mie olen kokeillut haldexin ja torsenin, piti sitten hakea viskokytkimellä toimiva nelikko.

Nyt miulla on sitten sellaista romua, mitä muilla ei ole...


Sent from my iPhone using Tapatalk

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

Re: Henkan VAG -talli: Käyttissyncro, G1 -projekti, 32B Syncro ja V-kulkine

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 5.2.2017 22:47

No, se visko toimi ihan ok. Mikään muu ei sitten toiminutkaan. Viimeinen niitti oli se perus keskuslukko-ominaisuus. Auto käynnissä ja ovet lukossa. Kuva
Jotain muutakin on meneillä. Tuleekohan tästä mitään?Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk

henkkasavosta
-
Viestit: 300
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

Re: Henkan VAG -talli: B5q, G1 -projekti (5.2.2017), 32B Syncro ja V-kulkine

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 7.2.2018 21:07

Tiedättekö sen tunteen, kun olette saaneet rakennettua kattoverhoilun rakennettua kolmeen kertaan, liimattua paikoilleen ja laitettua lasitkin paikoilleen ja viimeistä listaa paikoilleen asennettaessa joudutte liikuttamaan sitä aurinkoverhoa ja samaan aikaan kuuluu *raks* ja kattoluukku ei enää liikukaan...

...leuka rintaan ja käänteisessä järjestyksessä irti, vai?

Mikähän muovikisko on irti?
Kuva


Sent from my iPhone using Tapatalk


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 4 vierailijaa