Golf 1.8T -00

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.5.2009 17:19

Tilasitko ihan suoraan saksanmaalta vai?

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 23.5.2009 18:19

eikun ihan slamitin jätkiltä sen tilasin.

Johny Kidd
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.9.2005 14:14

ViestiKirjoittaja Johny Kidd » 24.5.2009 19:02

Asialliselta tuokin näyttää possuvanteilla. Akrofobiaa kärsivänä itse laskisin noin puoli metriä että pääsisi vanteet oikeuksiinsa!

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 24.5.2009 19:45

Akrofobiaa kärsivänä itse laskisin noin puoli metriä että pääsisi vanteet oikeuksiinsa!

x2! :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.5.2009 20:23

No mutta kun sitä joutuu tuolla akrologisissa olosuhteissa ajelemaan, niin ei parane akrofobiaa potea. Viimekesänä jo yksi öljypohja meni tuolla ajokorkeudella, ei kiinnostaisi millään useampaa/useammin korjailla/ostella uusia...

_p3ksi
-
Viestit: 115
Liittynyt: 16.11.2006 16:14

ViestiKirjoittaja _p3ksi » 26.5.2009 0:41

Mitä mitä.. onko se golffiin laittamassa lasikuitup*skaa?? =)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.5.2009 9:18

Ehkä, mutta vähemmän carzonen kuran näköistä, kuin sulla... ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.7.2009 23:24

Päivitystä tähänkin sen verran, että Golf päätti muuntaa itse itsensä hetki sitten 1.8T:stä 1.8:ksi. Voi videotykki että ei v*tuta yhtään... :P

Jos huomenna tutkis, että mikä sitä ahdistinta ahdistaa ja miettisi jatkotoimenpiteitä... :/

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 21.7.2009 7:54

Isompaa kehiin samantein :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.7.2009 11:29

Ei nyt riitä rahat semmoseen, kun on tätä konkurssia ihan tarpeeksi asunnon kanssa jo. Se on kuitenki noin kolmen tonnin paukku kun ahdinta lähtee kasvattamaan (kytkin, turbo, pakoputki, ahtoputkia, ohjelma etc..)

Pelkän ahtimen vaihtaa tonnilla helposti. Jää vielä rahaa olueenkin..

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 21.7.2009 17:18

No mutta kun sitä joutuu tuolla akrologisissa olosuhteissa ajelemaan, niin ei parane akrofobiaa potea. Viimekesänä jo yksi öljypohja meni tuolla ajokorkeudella, ei kiinnostaisi millään useampaa/useammin korjailla/ostella uusia...


Onko tuossa 1,8t:ssä öljypohja matalammalla kuin 1,9tdi:ssä vai mitä höpiset? :D sinnehän pitäisi olla hyvin pitkälti toistakymmentä senttiä matkaa noilla korkeuksilla vielä, kun itselläkään ei ole vielä öljypohja turhan lähellä tietä borassa. Noh, en tosin tiedä mitä myyränkoloja teillä siellä on teissä, ja onhan se vittumaista kun joutuu koko ajan katsomaan mistä ajaa. :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.7.2009 18:27

Joo on siellä vielä varaa, mut tosiaan noi hiekkaladut on välillä rajussa kunnossa, kun millo kaivelevat mitäkin auki kaivurilla.. :P

Vikakoodit luettu: ei vikoja, eli turbohan se sitten on mikä antautu. Sitten virivinkkiä, että mistä saa uuden ahtimen halvimmalla?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.7.2009 20:34

Fin-Turbolta varmaankin. Ootko nyt tosiaankin varma että ahdin on sökö ?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.7.2009 20:49

No mikäs muu sitten?

-Ahtimesta ei kuulu mitään ääntä (käsittääkseni jos hukkaportti olisi paskana, ahdin kuitenkin pyörisi ja pitäisi "suhinaa", etenkin kun on tuo vapaavirtaussuodatin asennettuna). Myöskään bypass ei pidä minkäänsortin ääntä.

-Vikakoodeja ei ole, ja kaikki letkut ja putket on paikallaan.

-Vedot täysin kateissa ja äänet "pörisee" enemmän.

Kaverin ja itsenikin veikkaus on, että pakosiipi on haljennut/irronnut kokonaan. Ei oikein muu selitä tuota ahtimen täysin pelistä putoamista...

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 21.7.2009 21:19

hukkaportin läppä irronnut?

tai kyllä kai se turbo sillonki sen verran pyöris että kuulis..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.7.2009 11:31

Nii, sitä iteki mietin, että jos hukkiksen läppä ois irti, niin pyörishän tuo ahdin ja kuuluis ääni. Joten eiköhän se ole pakosiipi joka löytyy katalysaattorista..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.7.2009 1:08

Noniin, tänään (eilen) vaihdeltiin uus ahdin..

Vika ei ollutkaan pakosiipi, vaan aivan p*skana ollut pakopesä.

Vanha turbo oli siis ihan oikeasti tiensä päässä, päittäisvälystä noin milli ja pakopesä halki äkkiä katseltuna ainakin viidestä kohtaa. Haljenneet palat oli sitten sen verta eläneet, että hukkaportin läppä oli jumiutunut auki, josta johtui tuo ahtojen katoaminen. Voin ottaa tuosta vaikka kuvan, niin näette, että miten hajalla se oikeasti oli...

Uusi fööni tilalle ja oho, eipä oo Golf ikinä noin pirteä ollut, tainnu olla pidemmän aikaa jo turbo hajalla.

Että sellaista tälläkertaa. :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.7.2009 16:59

Nooh, kuvia :)

Eli, pakosarjan liitoksesta ahdin näytti tältä. Kanavien keskellä kaksi todella suurta halkeamaa. Kanavan seinämässä myös muutama pienempi halkeama...

Ulkopuolella reilun kokoinen läpiasti halkeama.

Ja surullisimman näköinen oli tosiaan tuo hukkaportin ympäristö, jossa useita suuria halkeamia, jotka aiheuttivat hukkaportin jumiutumisen auki.

Että sellaista. Enpä ollut ennen noin paskana ollutta pakopesää nähnytkään. :D

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 29.7.2009 19:53

Terveellisen näkönen tosiaan :D

Jani.H
-
Viestit: 14
Liittynyt: 6.8.2009 16:20

suodatin

ViestiKirjoittaja Jani.H » 25.8.2009 20:43

minkälaista vapaavirtaus suodatinta suosittelette tommoseen GTi golffiin vm.00 ja siinä on bsr stage 3 kitti kiinni.?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 25.8.2009 20:58

Ei mitään, vakio piisaa tehojen puolesta jonnekin 300hv. Mutta jos suhinoita haluat niin laita sitten Apexi, sitä ainakin kehuvat.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 26.8.2009 23:14

Samapa kai tuo, itse ajelin melkein 100tkm BSR:n öljyttävällä Optiflow:lla, eikä maffi siitä itseensä ottanut vaikka 5000tkm välein sen pesin ja öljysin. Kun vain varoo sitä lutraamista, niin ei se maffi miksikään mene.

Voimaa tuo ei tosin yhtään tuo, eikä ääniäkään paranna. En oikeastaan jälkeenpäin ymmärrä miksi sellaisen kiinni iskin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.10.2009 18:08

Nooh, pävitellään nyt tätäkin, vaikkei mitään oikeastaan ole tapahtunutkaan...

Tuulilasi tuli vaihdatettua, kun entinen oli melko karussa kunnossa, samalla vaihtui tuo iki-ihana harmaa taustapeili mustaksi, kun sellainen sattui sopivalla hinnalla (6 euroa) löytymään eBaysta. :)

Konehuonetta tuli myös hieman siistittyä. VW-logokin on näköjään karissut johonkin matkan varrelle tuosta moottorin muovista.
Eli vapaavirtaussuodatin lähti takavasemmalle ja muovinen akkukotelo väistyi kaverin uudemmasta Mk4:stä isomman dieselin kotelon tieltä kätevästi minun konehuoneeseen. Tosin tuokaan ei ihan plug'n'pray-sovituksena mennyt, kun tottakai kaikki sulakepesästä ja virtakaapelien sijainnista lähtien on erilaista näissä alkupään Mk4:issä vrt. uudempiin. Sahaa-saksi-kiroile-metodilla se sinne kuitenkin sopi.

Click

(Tuo ABT-logo oli tuossa muovissa jo, kun ostin ko.auton...)

Katsotaan jos tässä talven aikana jaksaisi vähän silotella ja maalailla noita muoveja & imusarjaa...

Tänään kävin hakemassa talvipallerot tuosta rengasliikkeeltä ja pyöräytin alle. Jotenkin "vähän" orvon näköinen tuolla oem et miljoonalla. Noo, jos jonkin näköistä limppua on tulossa. ;)

Click
Click

Rengastuksena 195/50R16 Hankook W300 Icebearit, omaan silmään ainakin paremman näköiset, kuin 205/55 pullakumit.

Pahoittelen paskoja kuvia, kamerasta on akut paskeena. :(

Sisustan muovejakin tuli suihkittua fiksumman näköisiksi, niistä ei tosin yhtään järkevää kuvaa ole olemassa. Eli jalopuut tuli maalattua about samalla mattahopean sävyllä, kuin ratissa olevan VW-logon ympärillä oleva rinkula.

Talven ajalle on muutakin suunnitelmaa hieman, saa nähdä miten paljon saa aikaiseksi toteuttaa. Jenkkimallin leikkaa-liimaa-puskurin lista tulee ainakin kaikkine äärivaloineen. Ehkä jopa ihan toimivilla sellaisilla. :) Samalla saa ainakin etupuskuri ja tuo takahelma uuden maalin.
Hifistelyäkin voisi suunnitella, nuo midbassot ja vahvistin on ollut kaapissa kuitenkin vasta vajaat 2 vuotta. :)

sonikk
-
Viestit: 83
Liittynyt: 21.1.2007 15:27

ViestiKirjoittaja sonikk » 28.10.2009 23:54

Onkos sulla hajua mistä noita sopivia akkukoteloita löytyy, muualta kun sun frendiltä? Mulla on akku ihan alasti ja onhan toi paljon fiksumman näkönen noin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.10.2009 1:35

Dieselin pitkä kotelo oli muistaakseni jotain 70 euron luokkaa (en mene vannomaan ja en mene vannomaan sitäkään, että mistä se kaiffari sen kotelonsa hommasi...)? Luulisi, että jos se sen marmoritiskiltä osti, niin samaa hintaluokkaa olisi tuo bensamallin koppa? Ostoilmoitus oli mulla moneen otteeseen tuolla ostopalstalla, mut ei kukaan ainakaan tähän päivään mennessä ole vielä tarjonnut mulle minkäänlaista koteloa...

Aika rajulla kädellä tosiaan joutui muokkaamaan tuota koppaa, että se kävi tuon vanhan mallin virtakiskon/sulakepesän kanssa paikalleen. Onhan vaihtoehtona tietty hommata se uudemman mallin virtakisko/sulakepesä, jolloin tuon pitäisi olla aika plug'n'pray homma. Tosin nuo sahailutkin jää tuonne piiloon, etenkin jos kaverina on tuo orkkis ilmanputsari.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.11.2009 6:48

Edittiä: Suunnitelmat muuttuu, kolffi myyntiin... 4Kuume iski. :D

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 18.11.2009 12:29

Mikä mahtaa olla tarkalleen tuo kyseinen N75-venttiili joka auttaisi tuohon yläkierroksilla "puutumiseen"?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.11.2009 13:36

Tuollahan se oli edellisellä sivulla mainittu, varaosanumero on siis 034 906 283 J. Vaijerikaasullisissa 1.8T:issä noi toimii ainakin niinkuin pitääkin, mutta mitä tuolta ulkomaan poikien foorumeilta lueskelin, niin sähkökaasullisissa oli ollut jotain toimintaongelmia noiden kanssa, ts. joissain pelaa, joissain ei sitten sinnepäinkään. Sulla on '03, eli sähkökaasulla, mutta voihan sitä aina kokeilla, josko se toimisi.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 18.11.2009 13:41

Niinpä olikin, en käsitä miten sen missasin lueskellessani. Sähkökaasu löytyy, eli eipä tämä meikäläisen tuurilla ihan läpihuutojuttu ole sittenkään. Pitää selvittää että miten sitä nyt tekisi tämän suhteen.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 23.11.2009 22:27

Kävikö tuo J mallin N75 suoraan AGU:n vakion tilalle vai joutuuko soveltamaan esim. sähköliittimessä?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.11.2009 16:25

Juu, sinnehän se käy. Sähköliitin tulee vaan toiselle puolelle venttiiliä, mutta itsellä ainakin ylettyi johto ihan ilman ongelmaa. Älkää siis koittako survoa sitä venttiiliä paikalleen "samoin päin" kuin vakiota, koska silloin menee letkut värinpäin. :) Eli liitin tulee "J" venassa osoittamaan taaksepäin, ei eteenpäin, kuten originaalissa. Venttiilin rungosta näkee kyllä, kummin päin se pitää laittaa, kun vertaa originaalia ja "J" venaa vierekkäin.

Manos
-
Viestit: 65
Liittynyt: 5.4.2006 19:47

ViestiKirjoittaja Manos » 24.11.2009 21:02

Joo pitääpä käydä hakees/tilaas sitte huomenna tuommoinen J malli tohon omaan aguun... tiputtaa kans ilkeesti ahdot tuos yläkierroksilla, jos tämä auttais siihen vaivaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.11.2009 23:24

Golf vahtoi omistussuhdetta tänään, topicin voi siis lukottaa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa