Golf 1.8T -00
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.9.2005 14:14
No mutta kun sitä joutuu tuolla akrologisissa olosuhteissa ajelemaan, niin ei parane akrofobiaa potea. Viimekesänä jo yksi öljypohja meni tuolla ajokorkeudella, ei kiinnostaisi millään useampaa/useammin korjailla/ostella uusia...
Onko tuossa 1,8t:ssä öljypohja matalammalla kuin 1,9tdi:ssä vai mitä höpiset? :D sinnehän pitäisi olla hyvin pitkälti toistakymmentä senttiä matkaa noilla korkeuksilla vielä, kun itselläkään ei ole vielä öljypohja turhan lähellä tietä borassa. Noh, en tosin tiedä mitä myyränkoloja teillä siellä on teissä, ja onhan se vittumaista kun joutuu koko ajan katsomaan mistä ajaa. :D
No mikäs muu sitten?
-Ahtimesta ei kuulu mitään ääntä (käsittääkseni jos hukkaportti olisi paskana, ahdin kuitenkin pyörisi ja pitäisi "suhinaa", etenkin kun on tuo vapaavirtaussuodatin asennettuna). Myöskään bypass ei pidä minkäänsortin ääntä.
-Vikakoodeja ei ole, ja kaikki letkut ja putket on paikallaan.
-Vedot täysin kateissa ja äänet "pörisee" enemmän.
Kaverin ja itsenikin veikkaus on, että pakosiipi on haljennut/irronnut kokonaan. Ei oikein muu selitä tuota ahtimen täysin pelistä putoamista...
-Ahtimesta ei kuulu mitään ääntä (käsittääkseni jos hukkaportti olisi paskana, ahdin kuitenkin pyörisi ja pitäisi "suhinaa", etenkin kun on tuo vapaavirtaussuodatin asennettuna). Myöskään bypass ei pidä minkäänsortin ääntä.
-Vikakoodeja ei ole, ja kaikki letkut ja putket on paikallaan.
-Vedot täysin kateissa ja äänet "pörisee" enemmän.
Kaverin ja itsenikin veikkaus on, että pakosiipi on haljennut/irronnut kokonaan. Ei oikein muu selitä tuota ahtimen täysin pelistä putoamista...
Noniin, tänään (eilen) vaihdeltiin uus ahdin..
Vika ei ollutkaan pakosiipi, vaan aivan p*skana ollut pakopesä.
Vanha turbo oli siis ihan oikeasti tiensä päässä, päittäisvälystä noin milli ja pakopesä halki äkkiä katseltuna ainakin viidestä kohtaa. Haljenneet palat oli sitten sen verta eläneet, että hukkaportin läppä oli jumiutunut auki, josta johtui tuo ahtojen katoaminen. Voin ottaa tuosta vaikka kuvan, niin näette, että miten hajalla se oikeasti oli...
Uusi fööni tilalle ja oho, eipä oo Golf ikinä noin pirteä ollut, tainnu olla pidemmän aikaa jo turbo hajalla.
Että sellaista tälläkertaa. :)
Vika ei ollutkaan pakosiipi, vaan aivan p*skana ollut pakopesä.
Vanha turbo oli siis ihan oikeasti tiensä päässä, päittäisvälystä noin milli ja pakopesä halki äkkiä katseltuna ainakin viidestä kohtaa. Haljenneet palat oli sitten sen verta eläneet, että hukkaportin läppä oli jumiutunut auki, josta johtui tuo ahtojen katoaminen. Voin ottaa tuosta vaikka kuvan, niin näette, että miten hajalla se oikeasti oli...
Uusi fööni tilalle ja oho, eipä oo Golf ikinä noin pirteä ollut, tainnu olla pidemmän aikaa jo turbo hajalla.
Että sellaista tälläkertaa. :)
Nooh, kuvia :)
Eli, pakosarjan liitoksesta ahdin näytti tältä. Kanavien keskellä kaksi todella suurta halkeamaa. Kanavan seinämässä myös muutama pienempi halkeama...
Ulkopuolella reilun kokoinen läpiasti halkeama.
Ja surullisimman näköinen oli tosiaan tuo hukkaportin ympäristö, jossa useita suuria halkeamia, jotka aiheuttivat hukkaportin jumiutumisen auki.
Että sellaista. Enpä ollut ennen noin paskana ollutta pakopesää nähnytkään. :D
Eli, pakosarjan liitoksesta ahdin näytti tältä. Kanavien keskellä kaksi todella suurta halkeamaa. Kanavan seinämässä myös muutama pienempi halkeama...
Ulkopuolella reilun kokoinen läpiasti halkeama.
Ja surullisimman näköinen oli tosiaan tuo hukkaportin ympäristö, jossa useita suuria halkeamia, jotka aiheuttivat hukkaportin jumiutumisen auki.
Että sellaista. Enpä ollut ennen noin paskana ollutta pakopesää nähnytkään. :D
Samapa kai tuo, itse ajelin melkein 100tkm BSR:n öljyttävällä Optiflow:lla, eikä maffi siitä itseensä ottanut vaikka 5000tkm välein sen pesin ja öljysin. Kun vain varoo sitä lutraamista, niin ei se maffi miksikään mene.
Voimaa tuo ei tosin yhtään tuo, eikä ääniäkään paranna. En oikeastaan jälkeenpäin ymmärrä miksi sellaisen kiinni iskin.
Voimaa tuo ei tosin yhtään tuo, eikä ääniäkään paranna. En oikeastaan jälkeenpäin ymmärrä miksi sellaisen kiinni iskin.
Nooh, pävitellään nyt tätäkin, vaikkei mitään oikeastaan ole tapahtunutkaan...
Tuulilasi tuli vaihdatettua, kun entinen oli melko karussa kunnossa, samalla vaihtui tuo iki-ihana harmaa taustapeili mustaksi, kun sellainen sattui sopivalla hinnalla (6 euroa) löytymään eBaysta. :)
Konehuonetta tuli myös hieman siistittyä. VW-logokin on näköjään karissut johonkin matkan varrelle tuosta moottorin muovista.
Eli vapaavirtaussuodatin lähti takavasemmalle ja muovinen akkukotelo väistyi kaverin uudemmasta Mk4:stä isomman dieselin kotelon tieltä kätevästi minun konehuoneeseen. Tosin tuokaan ei ihan plug'n'pray-sovituksena mennyt, kun tottakai kaikki sulakepesästä ja virtakaapelien sijainnista lähtien on erilaista näissä alkupään Mk4:issä vrt. uudempiin. Sahaa-saksi-kiroile-metodilla se sinne kuitenkin sopi.
Click
(Tuo ABT-logo oli tuossa muovissa jo, kun ostin ko.auton...)
Katsotaan jos tässä talven aikana jaksaisi vähän silotella ja maalailla noita muoveja & imusarjaa...
Tänään kävin hakemassa talvipallerot tuosta rengasliikkeeltä ja pyöräytin alle. Jotenkin "vähän" orvon näköinen tuolla oem et miljoonalla. Noo, jos jonkin näköistä limppua on tulossa. ;)
Click
Click
Rengastuksena 195/50R16 Hankook W300 Icebearit, omaan silmään ainakin paremman näköiset, kuin 205/55 pullakumit.
Pahoittelen paskoja kuvia, kamerasta on akut paskeena. :(
Sisustan muovejakin tuli suihkittua fiksumman näköisiksi, niistä ei tosin yhtään järkevää kuvaa ole olemassa. Eli jalopuut tuli maalattua about samalla mattahopean sävyllä, kuin ratissa olevan VW-logon ympärillä oleva rinkula.
Talven ajalle on muutakin suunnitelmaa hieman, saa nähdä miten paljon saa aikaiseksi toteuttaa. Jenkkimallin leikkaa-liimaa-puskurin lista tulee ainakin kaikkine äärivaloineen. Ehkä jopa ihan toimivilla sellaisilla. :) Samalla saa ainakin etupuskuri ja tuo takahelma uuden maalin.
Hifistelyäkin voisi suunnitella, nuo midbassot ja vahvistin on ollut kaapissa kuitenkin vasta vajaat 2 vuotta. :)
Tuulilasi tuli vaihdatettua, kun entinen oli melko karussa kunnossa, samalla vaihtui tuo iki-ihana harmaa taustapeili mustaksi, kun sellainen sattui sopivalla hinnalla (6 euroa) löytymään eBaysta. :)
Konehuonetta tuli myös hieman siistittyä. VW-logokin on näköjään karissut johonkin matkan varrelle tuosta moottorin muovista.
Eli vapaavirtaussuodatin lähti takavasemmalle ja muovinen akkukotelo väistyi kaverin uudemmasta Mk4:stä isomman dieselin kotelon tieltä kätevästi minun konehuoneeseen. Tosin tuokaan ei ihan plug'n'pray-sovituksena mennyt, kun tottakai kaikki sulakepesästä ja virtakaapelien sijainnista lähtien on erilaista näissä alkupään Mk4:issä vrt. uudempiin. Sahaa-saksi-kiroile-metodilla se sinne kuitenkin sopi.
Click
(Tuo ABT-logo oli tuossa muovissa jo, kun ostin ko.auton...)
Katsotaan jos tässä talven aikana jaksaisi vähän silotella ja maalailla noita muoveja & imusarjaa...
Tänään kävin hakemassa talvipallerot tuosta rengasliikkeeltä ja pyöräytin alle. Jotenkin "vähän" orvon näköinen tuolla oem et miljoonalla. Noo, jos jonkin näköistä limppua on tulossa. ;)
Click
Click
Rengastuksena 195/50R16 Hankook W300 Icebearit, omaan silmään ainakin paremman näköiset, kuin 205/55 pullakumit.
Pahoittelen paskoja kuvia, kamerasta on akut paskeena. :(
Sisustan muovejakin tuli suihkittua fiksumman näköisiksi, niistä ei tosin yhtään järkevää kuvaa ole olemassa. Eli jalopuut tuli maalattua about samalla mattahopean sävyllä, kuin ratissa olevan VW-logon ympärillä oleva rinkula.
Talven ajalle on muutakin suunnitelmaa hieman, saa nähdä miten paljon saa aikaiseksi toteuttaa. Jenkkimallin leikkaa-liimaa-puskurin lista tulee ainakin kaikkine äärivaloineen. Ehkä jopa ihan toimivilla sellaisilla. :) Samalla saa ainakin etupuskuri ja tuo takahelma uuden maalin.
Hifistelyäkin voisi suunnitella, nuo midbassot ja vahvistin on ollut kaapissa kuitenkin vasta vajaat 2 vuotta. :)
Dieselin pitkä kotelo oli muistaakseni jotain 70 euron luokkaa (en mene vannomaan ja en mene vannomaan sitäkään, että mistä se kaiffari sen kotelonsa hommasi...)? Luulisi, että jos se sen marmoritiskiltä osti, niin samaa hintaluokkaa olisi tuo bensamallin koppa? Ostoilmoitus oli mulla moneen otteeseen tuolla ostopalstalla, mut ei kukaan ainakaan tähän päivään mennessä ole vielä tarjonnut mulle minkäänlaista koteloa...
Aika rajulla kädellä tosiaan joutui muokkaamaan tuota koppaa, että se kävi tuon vanhan mallin virtakiskon/sulakepesän kanssa paikalleen. Onhan vaihtoehtona tietty hommata se uudemman mallin virtakisko/sulakepesä, jolloin tuon pitäisi olla aika plug'n'pray homma. Tosin nuo sahailutkin jää tuonne piiloon, etenkin jos kaverina on tuo orkkis ilmanputsari.
Aika rajulla kädellä tosiaan joutui muokkaamaan tuota koppaa, että se kävi tuon vanhan mallin virtakiskon/sulakepesän kanssa paikalleen. Onhan vaihtoehtona tietty hommata se uudemman mallin virtakisko/sulakepesä, jolloin tuon pitäisi olla aika plug'n'pray homma. Tosin nuo sahailutkin jää tuonne piiloon, etenkin jos kaverina on tuo orkkis ilmanputsari.
Tuollahan se oli edellisellä sivulla mainittu, varaosanumero on siis 034 906 283 J. Vaijerikaasullisissa 1.8T:issä noi toimii ainakin niinkuin pitääkin, mutta mitä tuolta ulkomaan poikien foorumeilta lueskelin, niin sähkökaasullisissa oli ollut jotain toimintaongelmia noiden kanssa, ts. joissain pelaa, joissain ei sitten sinnepäinkään. Sulla on '03, eli sähkökaasulla, mutta voihan sitä aina kokeilla, josko se toimisi.
Juu, sinnehän se käy. Sähköliitin tulee vaan toiselle puolelle venttiiliä, mutta itsellä ainakin ylettyi johto ihan ilman ongelmaa. Älkää siis koittako survoa sitä venttiiliä paikalleen "samoin päin" kuin vakiota, koska silloin menee letkut värinpäin. :) Eli liitin tulee "J" venassa osoittamaan taaksepäin, ei eteenpäin, kuten originaalissa. Venttiilin rungosta näkee kyllä, kummin päin se pitää laittaa, kun vertaa originaalia ja "J" venaa vierekkäin.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa