Golf 1.8T -00
Valvoja: ffp jäsenet
Nonih, nyt on se helv*tin alusta asennettu! :)
Ja pakollinen [KUVA] likaisesta autosta.
Kyllähän tuo aika passelin korkuiseksi jäi, tuon matalampaa en ollut hakemassakaan. Ei taida kamalaa eroa kuitenkaan loppujen lopuksi olla -40 ja -50mm KW:n kiinteillä seteillä..?
Samalla vaivalla (juu, tosi samalla...) asennettiin taka-akselille nuo Powerflexin puslat. Parani kyllä taka-akselin tuntuma ihan jonkin verran, entiset puslat kun oli täysin riekaleina.
Samantien hilpasin sitten konttorille muutos- ja vuosikarsastamaan kippoa, otteeseen merkitty kaaren etäisyys pyörännavasta 350mm edessä ja takana sama, eli aika passeli.
(Meni muuten autokin jopa leimasta läpi. Ja puhtain paperein vieläpä, joka on jo ihme. Onhan kyseessä kuitenkin Volkswagen... ;)
Näin muutaman kymmenen kilometrin ajelun jälkeen alusta vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Tosi jämäkkä, muttei silti liian pintakova ainakaan meikäläisen makuun. Huomattavasti pehmeämpi ja mukavampi normaaliajossa tämä setti on, kuin esimerkiksi Weitecin Hicon GT coilover-setti, kuitenkaan olematta silti mikään kyntökalusto mutkissa/rampeissa. Kyllä ne KW:lla taitaa jotain osata sittenkin... ;)
Vakaajatankokin jäi vielä kaaaaaaauas vetarista, vaikka jotkut silläkin pelotteli. Olisiko tuossa vielä joku about 3cm matkaa vetarista vakaajaan, kun auto on tasaisella.
Ja ne P*RkLssonin FK:n 10mm spacerit ei käynyt tuohon. Keskireiän 57,1mm halkaisijaltaan oleva osa on liian matala, jää kantamaan napaa vasten. :P Kettu sentään. Uusia (levemänpiä) etsimään ja/tai noita sorvaamaan siis...
Edit: Saa tarjota 10-20mm spacereita 5x100 jaolla. :)
Ja pakollinen [KUVA] likaisesta autosta.
Kyllähän tuo aika passelin korkuiseksi jäi, tuon matalampaa en ollut hakemassakaan. Ei taida kamalaa eroa kuitenkaan loppujen lopuksi olla -40 ja -50mm KW:n kiinteillä seteillä..?
Samalla vaivalla (juu, tosi samalla...) asennettiin taka-akselille nuo Powerflexin puslat. Parani kyllä taka-akselin tuntuma ihan jonkin verran, entiset puslat kun oli täysin riekaleina.
Samantien hilpasin sitten konttorille muutos- ja vuosikarsastamaan kippoa, otteeseen merkitty kaaren etäisyys pyörännavasta 350mm edessä ja takana sama, eli aika passeli.
(Meni muuten autokin jopa leimasta läpi. Ja puhtain paperein vieläpä, joka on jo ihme. Onhan kyseessä kuitenkin Volkswagen... ;)
Näin muutaman kymmenen kilometrin ajelun jälkeen alusta vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Tosi jämäkkä, muttei silti liian pintakova ainakaan meikäläisen makuun. Huomattavasti pehmeämpi ja mukavampi normaaliajossa tämä setti on, kuin esimerkiksi Weitecin Hicon GT coilover-setti, kuitenkaan olematta silti mikään kyntökalusto mutkissa/rampeissa. Kyllä ne KW:lla taitaa jotain osata sittenkin... ;)
Vakaajatankokin jäi vielä kaaaaaaauas vetarista, vaikka jotkut silläkin pelotteli. Olisiko tuossa vielä joku about 3cm matkaa vetarista vakaajaan, kun auto on tasaisella.
Ja ne P*RkLssonin FK:n 10mm spacerit ei käynyt tuohon. Keskireiän 57,1mm halkaisijaltaan oleva osa on liian matala, jää kantamaan napaa vasten. :P Kettu sentään. Uusia (levemänpiä) etsimään ja/tai noita sorvaamaan siis...
Edit: Saa tarjota 10-20mm spacereita 5x100 jaolla. :)
519e tuollainen alusta maksaa Slamitilla... Ja juu, korkeus on aika passeli. :)
Saattaa jäädä Golfin laittelu nyt vähäksi aikaa, kun tuli tosiaan tuollainen pitbike tilattua... CRZ 125 Pro siis.
Saattaa jäädä Golfin laittelu nyt vähäksi aikaa, kun tuli tosiaan tuollainen pitbike tilattua... CRZ 125 Pro siis.
Sainpahan otettua yhden about julkaisukelpoisen kuvan Golfin nykyisestä ulkoasusta.
Klik
Onhan se vieläkin melko maastokelpoisen korkuinen, mutta saa välttää. Kuitenkin olisi tarkoitus pitää laite ympärivuotisena käyttöautona. Muut lelut ja harrasteet sitten erikseen... :)
Klik
Onhan se vieläkin melko maastokelpoisen korkuinen, mutta saa välttää. Kuitenkin olisi tarkoitus pitää laite ympärivuotisena käyttöautona. Muut lelut ja harrasteet sitten erikseen... :)
On kyllä mukavan näkönen peli, kontrastiakin on sopivasti väreissä.
Tuossa ilmailukuvassa ( http://mak383.lite.fi/kuvat/golf/nosturilla.jpg ) pisti merkille tuo nosturi, kertoisitko siitä hieman speksejä? On aika näppärän olonen värkki.
Tuossa ilmailukuvassa ( http://mak383.lite.fi/kuvat/golf/nosturilla.jpg ) pisti merkille tuo nosturi, kertoisitko siitä hieman speksejä? On aika näppärän olonen värkki.
Nosturi on ihan verkkovirralla toimiva, betonilattiaan pultattava sähköhydraulinen saksinosturi. Eli auto ajetaan päälle, tallat vedellään ja käännellään oikeille kohdille ja napista ylös. Nostokapasiteettia pari tonnia, eli nostaa isommankin henkilöauton. Ihan näppärä vekotin.
Merkkiä ja mallia en edes tiedä, mutta vanha se on ainakin. :) Tuossa tutun maalaamolla pohjatöiden tekoahan se on helpottamassa, kun saa auton sen verta ylös, ettei tarttee kyykkiä. On muuten siihen tarkoitukseen ihan pirun näppärä, kun ei ole mitään pilareita auton ympärillä hankaloittamassa.
Makuasia. Halvalla kun sai, niin pakko oli ostaa... ;) Omaan silmään sopii tuokin ihan hyvin, mutta hieman oon kaavaillut vaihtoa Votexiin... Katsoo nyt. Kuitenki hinnoissaan nuo "laatu"etulipat. Kuten myös takalipat. Votexit eteen ja taakse maksaisi liki 500e + maalaus. Kilohinta kohdallaan.
Joku viisas sanoi joskus, että autosta kuvaa ottaessa pitäisi kaikkien neljän renkaan näkyä... En sit tiedä, että mihin se perustuu? Voihan niitä kuvia toki ylempääkin ottaa.
ps. Eikä se nyt enää mikään rattori ole vrt siihen mitä se oli... ;) Kuitenkin edestä tippunut pari senttiä ja takaa jonkun 4cm. Epätasainen maakin tekee vähän tepposiaan, eli takaa näyttää tuossa kuvassa hieman korkealta vielä. Oikeasti kaaresta napaan on edessä ja takana sama matka.
Merkkiä ja mallia en edes tiedä, mutta vanha se on ainakin. :) Tuossa tutun maalaamolla pohjatöiden tekoahan se on helpottamassa, kun saa auton sen verta ylös, ettei tarttee kyykkiä. On muuten siihen tarkoitukseen ihan pirun näppärä, kun ei ole mitään pilareita auton ympärillä hankaloittamassa.
Negatiivista palautetta tarvii antaa tuosta aivan järkyttävästä etulipasta.
Makuasia. Halvalla kun sai, niin pakko oli ostaa... ;) Omaan silmään sopii tuokin ihan hyvin, mutta hieman oon kaavaillut vaihtoa Votexiin... Katsoo nyt. Kuitenki hinnoissaan nuo "laatu"etulipat. Kuten myös takalipat. Votexit eteen ja taakse maksaisi liki 500e + maalaus. Kilohinta kohdallaan.
Tulee tuo traktorimaisuus paremmin esille kun otat noita valokuvia alhaaltapäin. eli koitas ottaa hieman ylempää kuva niin näyttää paljon paremmalta.
Joku viisas sanoi joskus, että autosta kuvaa ottaessa pitäisi kaikkien neljän renkaan näkyä... En sit tiedä, että mihin se perustuu? Voihan niitä kuvia toki ylempääkin ottaa.
ps. Eikä se nyt enää mikään rattori ole vrt siihen mitä se oli... ;) Kuitenkin edestä tippunut pari senttiä ja takaa jonkun 4cm. Epätasainen maakin tekee vähän tepposiaan, eli takaa näyttää tuossa kuvassa hieman korkealta vielä. Oikeasti kaaresta napaan on edessä ja takana sama matka.
Jotain tällästä?? Taitaa vaan mennä liian matalalle Mak383:n käyttötarkoituksiin :)
Laitetaan tämä "harrasteajokki" tännekin nyt sitten. :)
Eli tuollainen midsize (12"/14") crossi. Liikaa muutoksia ja "tuunauksia" lueteltavaksi... :D Jos jotakuta kiinnostaa, niin luetellaan sitten.
Pikkuhiljaa alkaa olla säädötkin kohdallaan, toimii ja vetää ihan mukavasti. :)
Eli tuollainen midsize (12"/14") crossi. Liikaa muutoksia ja "tuunauksia" lueteltavaksi... :D Jos jotakuta kiinnostaa, niin luetellaan sitten.
Pikkuhiljaa alkaa olla säädötkin kohdallaan, toimii ja vetää ihan mukavasti. :)
Noniih.
Pitääpä vähän päivitellä tätäkin, kun kerta taas jaksoi muka jotain autolle tehdä...
Eli peilit ja b-pilarit sai tänään maalia niskaan. Pilarithan oli aiemmin teipattu, mutta nyt päätin vihdoin ja viimein vaihtaa teipin maaliksi siistimmän lopputuloksen aikaansaamiseksi. Ja hyvinhän se onnistui.
Tuossapa vielä kuva muuten likaisesta autosta.
Omaan silmään nuo mustat peilit ainakin käy kuin nenä päähän. Kohon Harrikin tuossa äsken soitteli, että jotain pientä on taas tulossa. ;)
Onpahan tässä käynyt mielessä merkkienkin maalaaminen mattamustalla, tai mattamustan vaihto kiiltäväksi mustaksi. Mutta katsoo nyt. Talvivanteille tulee ainakin osittainen mustuminen tuossa ennen allelaittoa.
Pitääpä vähän päivitellä tätäkin, kun kerta taas jaksoi muka jotain autolle tehdä...
Eli peilit ja b-pilarit sai tänään maalia niskaan. Pilarithan oli aiemmin teipattu, mutta nyt päätin vihdoin ja viimein vaihtaa teipin maaliksi siistimmän lopputuloksen aikaansaamiseksi. Ja hyvinhän se onnistui.
Tuossapa vielä kuva muuten likaisesta autosta.
Omaan silmään nuo mustat peilit ainakin käy kuin nenä päähän. Kohon Harrikin tuossa äsken soitteli, että jotain pientä on taas tulossa. ;)
Onpahan tässä käynyt mielessä merkkienkin maalaaminen mattamustalla, tai mattamustan vaihto kiiltäväksi mustaksi. Mutta katsoo nyt. Talvivanteille tulee ainakin osittainen mustuminen tuossa ennen allelaittoa.
Viimeksi muokannut Markku M., 16.10.2008 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Makki onkin jo näköjään tehnyt sen mitä itse olin ajatellut :D Lähinnä siis nuo mustat palikat siniseen autoon.. Tosin itselläni on Bora, joten kopiota ihan ei pääse syntymään ;) Viikon verran vasta ollut alla, joten toistaiseksi muutoksilta välttynyt. Takaraivossakin kolkuttaa koko ajan että käyttöauto, käyttöauto. Audi kun on jo tullut tuunattua suht huolella, ja tämän Boran ostin vain käyttö/talviautoksi. Etuvalopäivitystä silti saatan tehdä..
Hyvältä näyttää nuo mustat peilit! onko ne mattaa vaiko kiiltävää?
Hyvältä näyttää nuo mustat peilit! onko ne mattaa vaiko kiiltävää?
Kiitosta vaan! :)
Mattaahan nuo. Mielessä käynyt tosin kiiltäväksikin maalaaminen. Mutta se on sitten joskus tulevaisuudessa se. Katon maalaaminen/teippaaminen mustaksi on kanssa kummitellut taka-alalla ajatuksen tasolla. Liikaa kasellut tämän kyseisen auton kuvia... :D
Itse olin aluksi kovasti ajatusta "mustaa ja sinistä" vastaan, mutta kyllähän se sitten vei voiton, kun aikani intternetin syövereissä surffailin. Pahoja aivopesupaikkoja nuo, etenkin englantilaisten, foorumit. :D
Ens viikolla pitäisi saapua seuraava osalähetys, kuvia sitten lisää... :)
Talvivanteitakin pitäisi hieman suihkia uuteen väriin tuossa, kunhan joutaa.
Mattaahan nuo. Mielessä käynyt tosin kiiltäväksikin maalaaminen. Mutta se on sitten joskus tulevaisuudessa se. Katon maalaaminen/teippaaminen mustaksi on kanssa kummitellut taka-alalla ajatuksen tasolla. Liikaa kasellut tämän kyseisen auton kuvia... :D
Itse olin aluksi kovasti ajatusta "mustaa ja sinistä" vastaan, mutta kyllähän se sitten vei voiton, kun aikani intternetin syövereissä surffailin. Pahoja aivopesupaikkoja nuo, etenkin englantilaisten, foorumit. :D
Ens viikolla pitäisi saapua seuraava osalähetys, kuvia sitten lisää... :)
Talvivanteitakin pitäisi hieman suihkia uuteen väriin tuossa, kunhan joutaa.
No ei tuo nyt varsinaisesti kopio ole.
Helmasarjassa, ei ole yhtään yhtenevää osaa tuon kuvan Golfin kanssa, mulla on kuskin puolella vielä normaalikokoinen peili, mustat osat ovat (ainakin vielä toistaiseksi) mattamustia, vanteet on täysin erilaiset, konepeitto on alkuperäinen, maskissa on merkki tallella, ajovaloissa ei ole projektoreja, katto on muun korin värinen jne..
Loppujenlopuksi ei taida olla kuitenkaan muuta samaa, kuin korin väri ja malli.
Ja toisaalta, mitäpä väärää siinä hyväksi todetun konseptin kopioimisessa on. ;)
Helmasarjassa, ei ole yhtään yhtenevää osaa tuon kuvan Golfin kanssa, mulla on kuskin puolella vielä normaalikokoinen peili, mustat osat ovat (ainakin vielä toistaiseksi) mattamustia, vanteet on täysin erilaiset, konepeitto on alkuperäinen, maskissa on merkki tallella, ajovaloissa ei ole projektoreja, katto on muun korin värinen jne..
Loppujenlopuksi ei taida olla kuitenkaan muuta samaa, kuin korin väri ja malli.
Ja toisaalta, mitäpä väärää siinä hyväksi todetun konseptin kopioimisessa on. ;)
Niin, eihän se tyhmä ole joka pyytää. :)
Hinta on kyllä ehkä hieman yläkanttiin, mutta ei oman näkemyksen esittäminen ole toki kiellettyä.
Jos ei tuota millään fiksulla hintaa saa kaupaksi, niin pidetään sitten itse. Mikään pakko kun ei ole kuitenkaan myydä. Itse asiassa oon kyllä miettiny jo myynnistä pois vetämistäkin... :D
Mutta katsotaan nyt, jos nuo pari heitettyä ehdotusta poikisi jotain tulosta.
Hinta on kyllä ehkä hieman yläkanttiin, mutta ei oman näkemyksen esittäminen ole toki kiellettyä.
Jos ei tuota millään fiksulla hintaa saa kaupaksi, niin pidetään sitten itse. Mikään pakko kun ei ole kuitenkaan myydä. Itse asiassa oon kyllä miettiny jo myynnistä pois vetämistäkin... :D
Mutta katsotaan nyt, jos nuo pari heitettyä ehdotusta poikisi jotain tulosta.
Juu, nyt on vähän taas päivitetty lookkia.
Takavalot vaihtuivat mustiin, tuossapa kuva:
Kilk
Omaan silmään sopii hiton hyvin, mutta toki jokaisella on oma makunsa.
Valot siis JOMin "mustat" takavalot (ne sellaiset kyrstallit savun värisellä lasilla, ilman värillisiä rihloja välissä). Hieman saattoi sävylakkaa lipsahtaa pintaan.
LED-polttimot olisi tarkoitus turata noihin vielä, kunhan kusti polkee polttimot perille.
Talven mittaan jos saisi takahelman vaihdettua Jubi-malliseen/Votexiin ja vaikkapa tuon rapsakan oloisen vakiotakapöntön vaihdettua Jubi-malliseen, tai vaikka sitten samalla koko putkiston johonkin viri-viri-tööt-tööt-malliin yhdellä pyöreällä Jubi-tyylisellä ulostulolla.
On tässä toki käynyt paljon muitakin suunnitelmia mielessä. Kaikkea nahkasisustasta auton vaihtoon... Ihmisen mieli kun on muuttuvainen. :D
Takavalot vaihtuivat mustiin, tuossapa kuva:
Kilk
Omaan silmään sopii hiton hyvin, mutta toki jokaisella on oma makunsa.
Valot siis JOMin "mustat" takavalot (ne sellaiset kyrstallit savun värisellä lasilla, ilman värillisiä rihloja välissä). Hieman saattoi sävylakkaa lipsahtaa pintaan.
LED-polttimot olisi tarkoitus turata noihin vielä, kunhan kusti polkee polttimot perille.
Talven mittaan jos saisi takahelman vaihdettua Jubi-malliseen/Votexiin ja vaikkapa tuon rapsakan oloisen vakiotakapöntön vaihdettua Jubi-malliseen, tai vaikka sitten samalla koko putkiston johonkin viri-viri-tööt-tööt-malliin yhdellä pyöreällä Jubi-tyylisellä ulostulolla.
On tässä toki käynyt paljon muitakin suunnitelmia mielessä. Kaikkea nahkasisustasta auton vaihtoon... Ihmisen mieli kun on muuttuvainen. :D
Viimeksi muokannut Markku M., 5.4.2009 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sainpahan tuon pitkään odotellun muovinlirpakkeen taaksekin.
Kyllähän se vähän toi lisää näköä tuohonkin vessaan.
Klik
Ja joo, väri ei sattunut ihan 100% kohdalleen (kiitos tästä maalin sekoittajalle), mutta olkootpa vaikka nyt tuommonen. (Huomaa sikatyylikkäät talvivanteet!)
Kyllähän se vähän toi lisää näköä tuohonkin vessaan.
Klik
Ja joo, väri ei sattunut ihan 100% kohdalleen (kiitos tästä maalin sekoittajalle), mutta olkootpa vaikka nyt tuommonen. (Huomaa sikatyylikkäät talvivanteet!)
Viimeksi muokannut Markku M., 5.4.2009 16:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oon tota jubihelmaa eteen miettinyt, maksaa vaan niin pe*keleesti. Sama vika noilla Votexin tuotteilla, ei tuo takahelmakaan mikään ilmainen ollut. :P Kyseessähän on siis Votexin tuote, ei "Jubi" aka 25Jahre helma. Erona on tuo pakoputken kolo. Votexissa sitä ei ole.
Nooh, jos sitä joskus.. Ei sillä, ei tuo omaan silmään ole paha tuo nykyinenkään etuhelma, mutta Jubi tai Votex olisi kuitenkin Jubi tai Votex... ;P (vPenis-kerroin olisi siis ainakin korkeampi!)
Nooh, jos sitä joskus.. Ei sillä, ei tuo omaan silmään ole paha tuo nykyinenkään etuhelma, mutta Jubi tai Votex olisi kuitenkin Jubi tai Votex... ;P (vPenis-kerroin olisi siis ainakin korkeampi!)
ot: mahtaako golfin ja boran navasta kaareen - mitta olla vertailukelpoinen? Eli kun sulla tuo -50mm kw setti niin normi alustalla tuo mitta olisi siis 400mm? (ei nyt lasketa sitä gti alustaa) mulla borassa vakio alusta ja tuo mitta on etupyörällä 365mm. Eli jouset väsyneet tuon 35mm? Eli voiko tuolla matematiikalla olettaa, että jos laitan kw:n -40mm setin niin etupää laskee edestä tuon n. 5mm? Ei mulla sitten muuta :D
Rekisteriotteessa lukee muistaakseni 355mm edessä ja takana. On tuo takanta ainakin vähän jo "valunut" alaspäin. Pitääpä mittailla joskus kunhan joutaa. Tosin taisi katsastusmieskin laittaa vähän "valumavaraa" niihin mittoihin, en muista tarkkaan.
Ja joo, se -40 tai -50mm (mikä ikinä onkaan alustasarjaan merkitty) on mitattu täysin vakiokorkuisesta karvalakkimallista, eli vähän väsynyttä GTI:tä tuollainen vaikkapa -40mm setti ei madalla juuri ollenkaan. -50mm settikin madalsi vissiin hurjat 2cm takanta ja ehkä sentin edestä. Mutta omiin tarkoituksiin riittää...
Ja joo, se -40 tai -50mm (mikä ikinä onkaan alustasarjaan merkitty) on mitattu täysin vakiokorkuisesta karvalakkimallista, eli vähän väsynyttä GTI:tä tuollainen vaikkapa -40mm setti ei madalla juuri ollenkaan. -50mm settikin madalsi vissiin hurjat 2cm takanta ja ehkä sentin edestä. Mutta omiin tarkoituksiin riittää...
Tulipa noudettua tuossa uudet talvivanteet hyvissä ajoin ens talvea varten. :)
Eli siis Golfin originaalit lisävarustevanteet mallia BBS RX-II, koko vaatimaton 6,5x16". Vanteet ovat kyllä todella hienossa kunnossa, yhtäkään ei ole hierottu kanttareihin eikä mitään. Yhdessä vanteessa ainoastaan noin 5mmx5mm jälki puolassa, laidoissa pieniä naarmuja, jotka lähtenee Fareclalla.
Noillepitäisi siis jotain kivaa keksiä kesän mittaan (on jo vähän ideaa, siitä lisää tuonnempana, jos se nyt toteutuu), kiillotus saa nyt kuitenkin jäädä, kun talveksi tulevat käyttöön.. :P
Vanteista iso kiitos Samille.
Hifirintamallakin on edetty jo hieman, eli kaapissa majailee nykyään Xetec Vector V-350.6. Enää puuttuu piuhat, subi ja ämpärillinen motivaatiota... :D Ajattelin päästä helpolla ja soittella koko settiä (2-tie yläpää + subi) yhdellä päätteellä.
Eli siis Golfin originaalit lisävarustevanteet mallia BBS RX-II, koko vaatimaton 6,5x16". Vanteet ovat kyllä todella hienossa kunnossa, yhtäkään ei ole hierottu kanttareihin eikä mitään. Yhdessä vanteessa ainoastaan noin 5mmx5mm jälki puolassa, laidoissa pieniä naarmuja, jotka lähtenee Fareclalla.
Noillepitäisi siis jotain kivaa keksiä kesän mittaan (on jo vähän ideaa, siitä lisää tuonnempana, jos se nyt toteutuu), kiillotus saa nyt kuitenkin jäädä, kun talveksi tulevat käyttöön.. :P
Vanteista iso kiitos Samille.
Hifirintamallakin on edetty jo hieman, eli kaapissa majailee nykyään Xetec Vector V-350.6. Enää puuttuu piuhat, subi ja ämpärillinen motivaatiota... :D Ajattelin päästä helpolla ja soittella koko settiä (2-tie yläpää + subi) yhdellä päätteellä.
Viimeksi muokannut Markku M., 5.4.2009 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aiemmin lueskelin jenkki/brittiforumeilta, että tuollaisella 034 906 283 J N75:llä saisi jonkinasteista lisäkivaa kulkupuoleen, etenkin AGU-moottorisessa 1.8T:ssä.
Nooh, hieman skeptisesti suhtauduin asiaan, mutta sen verran se jäi kummittelemaan, että pakkohan sellainen venttiili oli hankkia ja kokeilla... :)
Tänään asentelin venttiilin paikalleen ja kävin ajamassa testilenkin - jumaliste! Autohan vetää aivan eritavalla, kuin tuolla vakiolla C-loppuisella N75:llä! :) 3krpm kohdalla tulee nyt mieto "turbopotku" ja veto on tasaista liki rajoittajalle saakka. Vakiolla N75:llä veto alkoi kuolemaan jo 5krpm tienoilla ja tuosta "turbopotkusta" ei ollut tietoakaan.
Suosittelen kokeilemaan. :) Sähkökaasullisissa moottoreissa on ollut jonkinverran ongelmia noilla J- ja K-loppuisilla N75:illä, mutta vaijerikaasullisissa ainakin tuo J-loppuinen pitäisi toimia vallan mainiosti.
Nooh, hieman skeptisesti suhtauduin asiaan, mutta sen verran se jäi kummittelemaan, että pakkohan sellainen venttiili oli hankkia ja kokeilla... :)
Tänään asentelin venttiilin paikalleen ja kävin ajamassa testilenkin - jumaliste! Autohan vetää aivan eritavalla, kuin tuolla vakiolla C-loppuisella N75:llä! :) 3krpm kohdalla tulee nyt mieto "turbopotku" ja veto on tasaista liki rajoittajalle saakka. Vakiolla N75:llä veto alkoi kuolemaan jo 5krpm tienoilla ja tuosta "turbopotkusta" ei ollut tietoakaan.
Suosittelen kokeilemaan. :) Sähkökaasullisissa moottoreissa on ollut jonkinverran ongelmia noilla J- ja K-loppuisilla N75:illä, mutta vaijerikaasullisissa ainakin tuo J-loppuinen pitäisi toimia vallan mainiosti.
Ei mitään tietoa että toimiiko minka kaikkien moottorityyppien kanssa, mutta mitä noita juttuja olen lueskellut, niin ei ole jotkut saanut toimimaan edes AGU-moottorisessa noita venttiileitä?
Ihme homma, tai sitten vain evottamista. Tuon venttiilin kun tökkää helposti väärin päin noihin letkuihin. N75 J kun tulee liitin "väärälle puolelle" 1.8T:ssä.
Sähkökaasullisissa on ollut enemmän tuota toimimattomuusongelmaa, kuin vaijerikaasullisissa. Onhan se tietty vähän arvokas palikka lähteä kokeilemaan, ilman että on varmaa tietoa toimivuudesta (marmoritiskillä noin 150e, Slamitilla vähän halvempi. ;)
Niin ja lisättäköön vielä, että ei tuo vakiossa 150-kaakkisessa 1.8Teessä varmasti mitään maatamullistavia efektejä saa aikaan. Lastutetussa eron huomaa sitten jo paljon selvemmin.
Ihme homma, tai sitten vain evottamista. Tuon venttiilin kun tökkää helposti väärin päin noihin letkuihin. N75 J kun tulee liitin "väärälle puolelle" 1.8T:ssä.
Sähkökaasullisissa on ollut enemmän tuota toimimattomuusongelmaa, kuin vaijerikaasullisissa. Onhan se tietty vähän arvokas palikka lähteä kokeilemaan, ilman että on varmaa tietoa toimivuudesta (marmoritiskillä noin 150e, Slamitilla vähän halvempi. ;)
Niin ja lisättäköön vielä, että ei tuo vakiossa 150-kaakkisessa 1.8Teessä varmasti mitään maatamullistavia efektejä saa aikaan. Lastutetussa eron huomaa sitten jo paljon selvemmin.
Jees, kesävanteet myyty (ja rahat juotu).
Saa nähdä mitä keksii tilalle. Ostoilmoituskin on vanteista, mutta hitto kun himottaa Porsche Cup kolmoset tai ehkä jopa kakkoset. Jos jollain on ylimääräiset (tai ei niiden tarvitse ylimääräisetkään olla) cup 3 replicat sopivalla jaolla, niin saa tarjota. :) Maksan ihan setelirahaa. ;)
Saa nähdä mitä keksii tilalle. Ostoilmoituskin on vanteista, mutta hitto kun himottaa Porsche Cup kolmoset tai ehkä jopa kakkoset. Jos jollain on ylimääräiset (tai ei niiden tarvitse ylimääräisetkään olla) cup 3 replicat sopivalla jaolla, niin saa tarjota. :) Maksan ihan setelirahaa. ;)
osta multa pois nuo kyseiset vanteet? :D http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=112502
Noniin.
Taas oli hieman tekemisen puutetta ja kun nuo R32 sisustapanelit ovat aina olleet kovasti mieleisen näköiset (vaan ei hintaiset). Siinä aikani Golfin sisustan paneleita pällisteltyäni sain loistoidean ja suuntasin paikalliseen tarrafirmaan kysäisemään, että onkos niillä jonkinlaista harjatun alumiinin näköistä teippiä, kun muistin sellaista joskus nähneeni ainakin jossain...
Tästä "köyhästä" ideasta sai alkunsa episodi: "Kuuden euron R32-panelit" :)
Noh, jonkinlaista harjatun alumiinin tai teräksen näköistä teippiä sattui löytymään noin 40cmx50cm jämäpala. Sinänsä hyvän näköistä teippiä, kiiltävä lakkapinta ja kaikkea. Kuusi euroa tarrafirman kassaan, teipinkappale (+ suikale mattamustaa tarraa) kainaloon ja menoksi.
Aikani sisustan palasia purettuani ja lattialla tarrojen lomassa ähellettyäni sain jopa jotain aikaan. Totesin ainakin sen, että TOdella huonosti taipuvaa tuo harjatun metallin näköinen tarra.
Tuon tuhkakupin kannen etuosan teippasin mattimustalla, kun ei tuo tarra olisi ikinä taipunut siististi tuohon. Vaihdekepin nuppiin pyöräytin kanssa hiustenkuivaajan avulla mattamustan teipin.
Nooh, mutta tällaista jälkeä sillä kuitenkin sai aikaan. Ovenkahvojen jalomuovit sai samanmoisen käsittelyn. Itse ainakin ihan tyytyväinen lopputulokseen, vaikkei ihan 100% virheetön olekaan. ainakin satanolla parempi, kuin entinen jalomuovi. :)
Taas oli hieman tekemisen puutetta ja kun nuo R32 sisustapanelit ovat aina olleet kovasti mieleisen näköiset (vaan ei hintaiset). Siinä aikani Golfin sisustan paneleita pällisteltyäni sain loistoidean ja suuntasin paikalliseen tarrafirmaan kysäisemään, että onkos niillä jonkinlaista harjatun alumiinin näköistä teippiä, kun muistin sellaista joskus nähneeni ainakin jossain...
Tästä "köyhästä" ideasta sai alkunsa episodi: "Kuuden euron R32-panelit" :)
Noh, jonkinlaista harjatun alumiinin tai teräksen näköistä teippiä sattui löytymään noin 40cmx50cm jämäpala. Sinänsä hyvän näköistä teippiä, kiiltävä lakkapinta ja kaikkea. Kuusi euroa tarrafirman kassaan, teipinkappale (+ suikale mattamustaa tarraa) kainaloon ja menoksi.
Aikani sisustan palasia purettuani ja lattialla tarrojen lomassa ähellettyäni sain jopa jotain aikaan. Totesin ainakin sen, että TOdella huonosti taipuvaa tuo harjatun metallin näköinen tarra.
Tuon tuhkakupin kannen etuosan teippasin mattimustalla, kun ei tuo tarra olisi ikinä taipunut siististi tuohon. Vaihdekepin nuppiin pyöräytin kanssa hiustenkuivaajan avulla mattamustan teipin.
Nooh, mutta tällaista jälkeä sillä kuitenkin sai aikaan. Ovenkahvojen jalomuovit sai samanmoisen käsittelyn. Itse ainakin ihan tyytyväinen lopputulokseen, vaikkei ihan 100% virheetön olekaan. ainakin satanolla parempi, kuin entinen jalomuovi. :)
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
Noniih, nyt on Possut hankittu. Tuommoiset 8,5x18" Cup kolmoset tuli eilen haettua.
Vanteet läksivät tänään lasikuulapuhallukseen ja ens viikolla pitäisi suhauttaa väriä niskaan. Saa nähdä minkä keksii väriksi. Originaali on tietty hyvä vaihtoehto, mutta katsotaan nyt mitä keksii. Pinkit ois kyllä kova juttu... not. :D
Oikeanlaiset adapteritkin tuli tilattua, kun vanteiden mukana tuli 5x112 adapterit.
ET-lukemat tulevat olemaan edessä ET37 ja takana maltillinen 27. Eli sopivasti kaaren tasalle pitäisi tulla.
Vanteet läksivät tänään lasikuulapuhallukseen ja ens viikolla pitäisi suhauttaa väriä niskaan. Saa nähdä minkä keksii väriksi. Originaali on tietty hyvä vaihtoehto, mutta katsotaan nyt mitä keksii. Pinkit ois kyllä kova juttu... not. :D
Oikeanlaiset adapteritkin tuli tilattua, kun vanteiden mukana tuli 5x112 adapterit.
ET-lukemat tulevat olemaan edessä ET37 ja takana maltillinen 27. Eli sopivasti kaaren tasalle pitäisi tulla.
Nuo taitavat olla täällä mynnissä olleet vanteet ? Katselin niitä itsekin ja olisin ostanut ne pois mutta kun ehdin joulukuussa jo ostamaan yhdet 18" vanteet renkaineen. Himoitsin kyllä noita Passatin alle, ehkä sitten joskus tulevaisuudessa nuo vanteet löytyy vanteiden kanssa samanmerkkisen auton alta =)
Pitäiskö Mak383:n ostaa taas uus alustasarja vai ?
Kirjoitettu 3.7.2008
Mak383 kirjoitti:Nonih, nyt on se helv*tin alusta asennettu! :)
Ja pakollinen [KUVA] likaisesta autosta.
Kyllähän tuo aika passelin korkuiseksi jäi, tuon matalampaa en ollut hakemassakaan. Ei taida kamalaa eroa kuitenkaan loppujen lopuksi olla -40 ja -50mm KW:n kiinteillä seteillä..?
Kirjoitettu 3.7.2008
Nohnoh, pojatpojat. :D Katotaan nyt, mitä sitä keksii. Tuossa mittailin ja ihmettelin, että aika sopivaksi se taitaa jäädä noilla kumeilla ja vanteilla. :) Tai ei ainakaan montaa milliä liian korkeaksi.
Pitäisi päästä kuitenkin hiekkatielläkin ajelemaan ilman että öljypohja takoo joka kiveen. Viime kesänä tuolla nykyisellä traktorialustallakin sen jo kerran halkaisin. Ei tässä mitään panscraperia olla tekemässä kuitenkaan. :)
Ps. jos on pyhäinhäväistys ajella traktorilla porssefelgenit alla, niin porssefelgenithän ne tässäkin on... ;) Eikä VARMASTI ole pyhäinhäväistys! :D
Pitäisi päästä kuitenkin hiekkatielläkin ajelemaan ilman että öljypohja takoo joka kiveen. Viime kesänä tuolla nykyisellä traktorialustallakin sen jo kerran halkaisin. Ei tässä mitään panscraperia olla tekemässä kuitenkaan. :)
Ps. jos on pyhäinhäväistys ajella traktorilla porssefelgenit alla, niin porssefelgenithän ne tässäkin on... ;) Eikä VARMASTI ole pyhäinhäväistys! :D
Porkketurpot sai tänään väriä niskaan, tuossapa jonkunlainen kuva:
Kliks
Kuvassa vanteet ilman lakkaa vielä, tuossa illalla kävin suhauttelemassa 4 kerrosta hs (high shine) lakkaa vielä niskaan. Väri on PPG coarse aluminium + 1,6% mustaa sävyä seassa tuomassa vähän syvyyttä ja tummuutta väriin.
Ihan hyväthän niistä tuli maalarin taidot, laitteet ja tilat huomioon ottaen. :) Suhautin noihin keskiönappuloihin myös kerroksen lakkaa, kun edellinen maalari oli säästellyt lakassa ja nappulat olivat liki mattapintaiset.
Niin joo ja nuo uudet (mulle uudet) talvikiekko-BBS:t sai myös keskilätkät, tuollaiset tuli tuossa viimeviikolla postissa. Kiitokset näistä Nikolle.
Adaptereita ja sulia kelejä odotellessa... ;)
Kliks
Kuvassa vanteet ilman lakkaa vielä, tuossa illalla kävin suhauttelemassa 4 kerrosta hs (high shine) lakkaa vielä niskaan. Väri on PPG coarse aluminium + 1,6% mustaa sävyä seassa tuomassa vähän syvyyttä ja tummuutta väriin.
Ihan hyväthän niistä tuli maalarin taidot, laitteet ja tilat huomioon ottaen. :) Suhautin noihin keskiönappuloihin myös kerroksen lakkaa, kun edellinen maalari oli säästellyt lakassa ja nappulat olivat liki mattapintaiset.
Niin joo ja nuo uudet (mulle uudet) talvikiekko-BBS:t sai myös keskilätkät, tuollaiset tuli tuossa viimeviikolla postissa. Kiitokset näistä Nikolle.
Adaptereita ja sulia kelejä odotellessa... ;)
Viimeksi muokannut Markku M., 5.4.2009 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mak383 kirjoitti:Aiemmin lueskelin jenkki/brittiforumeilta, että tuollaisella 034 906 283 J N75:llä saisi jonkinasteista lisäkivaa kulkupuoleen, etenkin AGU-moottorisessa 1.8T:ssä.
Nooh, hieman skeptisesti suhtauduin asiaan, mutta sen verran se jäi kummittelemaan, että pakkohan sellainen venttiili oli hankkia ja kokeilla... :)
Tänään asentelin venttiilin paikalleen ja kävin ajamassa testilenkin - jumaliste! Autohan vetää aivan eritavalla, kuin tuolla vakiolla C-loppuisella N75:llä! :) 3krpm kohdalla tulee nyt mieto "turbopotku" ja veto on tasaista liki rajoittajalle saakka. Vakiolla N75:llä veto alkoi kuolemaan jo 5krpm tienoilla ja tuosta "turbopotkusta" ei ollut tietoakaan.
Suosittelen kokeilemaan. :) Sähkökaasullisissa moottoreissa on ollut jonkinverran ongelmia noilla J- ja K-loppuisilla N75:illä, mutta vaijerikaasullisissa ainakin tuo J-loppuinen pitäisi toimia vallan mainiosti.
Enpä löydä tuota N75J:ta mistään autosta, C, E ja F malleja kyllä löytyy.
Jotain pientä taas sätöstelty, vihdoinkin possut alla. :)
Edestä, takaviistosta ja muka-taiteellinen peränäkymä.
Omaan silmään muutokset on ainakin tosi onnistuneet, toki oma silmä on kyllä melko kieroutunut... :D
Edestä, takaviistosta ja muka-taiteellinen peränäkymä.
Omaan silmään muutokset on ainakin tosi onnistuneet, toki oma silmä on kyllä melko kieroutunut... :D
Noniin, pari pikku muutosta tehty taas.
Eli peilit, maskin, puskurin ritilät ja b-pilarit maalailin kiiltävällä mustalla. Paljon paremmin sopii kyllä värimaailmaan.
Joutessani myös hinkkailin hieman vahaa auton pintaan. Muuttuihan se näkö, eikä todellakaan huonompaan suuntaan.
Tuossapa muutama tämän yön edes sinnepäin onnistunutta tuotosta:
Pers
Kylki
Nokka
Pitää koittaa ottaa keulasta päivänvalon aikaan parempaa kuvaa, niin pääsee nuo kiiltävän mustat osat oikeuksiinsa...
Eli peilit, maskin, puskurin ritilät ja b-pilarit maalailin kiiltävällä mustalla. Paljon paremmin sopii kyllä värimaailmaan.
Joutessani myös hinkkailin hieman vahaa auton pintaan. Muuttuihan se näkö, eikä todellakaan huonompaan suuntaan.
Tuossapa muutama tämän yön edes sinnepäin onnistunutta tuotosta:
Pers
Kylki
Nokka
Pitää koittaa ottaa keulasta päivänvalon aikaan parempaa kuvaa, niin pääsee nuo kiiltävän mustat osat oikeuksiinsa...
No orkkiksena se 25J etulippa pelkästään maksaa 640 euroa, takasiivestä ei tietoa, mutta kai sekin satasia maksaa..
Kopiona tuota etuhelmaa tekee SRS-TEC, mutta maksaahan se sielläkin ihan setelirahaa (no, on se nyt huomattavan paljon halvempi, 179e). Ja on vielä lasikuitua, phyhh. :D
No mutta semmoinen se on vissiin alennuttava hankkimaan kuitenkin.. ;P Vaikka kuinka sanoin, ettei tule lasikuitua yhtään. NÄYTTÄÄHÄN se sentään oem:ltä. :D
Kopiona tuota etuhelmaa tekee SRS-TEC, mutta maksaahan se sielläkin ihan setelirahaa (no, on se nyt huomattavan paljon halvempi, 179e). Ja on vielä lasikuitua, phyhh. :D
No mutta semmoinen se on vissiin alennuttava hankkimaan kuitenkin.. ;P Vaikka kuinka sanoin, ettei tule lasikuitua yhtään. NÄYTTÄÄHÄN se sentään oem:ltä. :D
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa