Päivää palstalle! On ollut tapana kirjautua merkkipalstalle aina kun on uuteen merkkiin sekaantunut - oli sitten käyttis tai harrastepeli kyseessä. No, nyt tuli sitten Volkkariin ryhdyttyä, konsernisisaria on tosin aiemmin ollut yksi A8 ja yksi A6, '95 automaatti-quattroja molemmat. Oli hakusessa automaattinelikko ja ilmeisesti tein liian hyvän tarjouksen kun kaupoille joutui. Ensisijaisesti etsiskelin taas Kasia, kun siitä kovasti tykkäsin, mutta hyvällehän tuo Volkkarikin tuntuu näin ensialkuun. Ainoa isompi miinuspuoli on että samanlaisia on 13 tusinassa. Niinno, tuntuuhan tuolle soppakin maistuvan ihan yhtä lailla kuin Kasillekin - ja enemmän kuin Letukalle. Noin uutta autoa minulla ei koskaan ole vielä ollutkaan, siis vuosimallia. On joskus ollut ihan ihkauusikin, mutta eipä taida tulla toiste...
Remontinkorjuuseenhan sitä heti joutui. Alkoi nyppiä käyttöohjekansion lukitusmekanismi, sivut aina luiskahteli sinne "lenksujen" väliin. Tiedätte varmaan. Pistinpä sitten pätkät kutistesukkaa siihen lenkin päälle, niin ei luiskahtele enää ;-)
Projektiosastolle tämä tuskin koskaan eksyy. Villeimmät modifikaatiot mitä mielessä on käynyt, ovat poppien parantelu ja takaluukun merkkien irrottelu, 4 siitä motionista onkin jo matkan varrelle jäänyt. Tonttiin ei tiputeta eikä (kovin paljon) isompaa vannetta tule alle, kivireestä sain tarpeekseni A6:n kohdalla. Käyttiksessä tärkeintä on käyttömukavuus ja -varmuus onkohan tässä tulossa vanhaksi?
Auto on niin saastaisessa kunnossa että kuvia ei ole vielä viitsinyt ottaa, mutta tuolla näkyy myyntikuvat: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5464032
Kunhan saan putsin tehtyä, niin tuonnekin kuvat sitten tulee, nyt sieltä voi tiirailla muuta tämänhetkistä ja mennyttä kalustoa (Letukan saa ostaa!): http://picasaweb.google.com/303.rocket
Passat 2.8 4motion '04
Valvoja: ffp jäsenet
Käyttiksessä tärkeintä on käyttömukavuus ja -varmuus
Ja ostit tiptronicilla varustetun 2.8:n? :D
Sori, oli pakko.
Ihan siistin näköinen pelihän tuo on. Väristä tykkään itse etenkin.
Ei tosiaan ole sieltä taloudellisimmasta päästä tuolla korilla, automaattina ja nelivetona, mutta kaiken ollessa kunnossa hieno peli ajella.
Oma jos olisi, niin aavistuksen varmasti madaltaisin ja etsisin jotkut kivat 18" pyörät alle. Ei vielä niin "pappavaiheeseen" ole itse päässyt, etteikö ihan vähän uhraisi käyttömukavuutta ja helppoutta ulkonäön puolesta.
Tervetuloa foorumille!
Vaikuttaa hyväkuntoiselta autolta. Se mitä Markku M jo tuossa huomautti, pitää paikkansa. Varaudu remonttiin jossain vaiheessa, kohtalaisen kalliitakin nuo. Moottori sinänsä hyvä ja luotettava.
Hyvällä alustalla kohtalaisen paljonkin tontitettu auto ei ole kivireki. Iskunvaimennuksen säätö vaikuttaa paljon, pehmeimmällä asetuksella mukava ajella, jämäkkä mutta ei kova.
Vaikuttaa hyväkuntoiselta autolta. Se mitä Markku M jo tuossa huomautti, pitää paikkansa. Varaudu remonttiin jossain vaiheessa, kohtalaisen kalliitakin nuo. Moottori sinänsä hyvä ja luotettava.
Hyvällä alustalla kohtalaisen paljonkin tontitettu auto ei ole kivireki. Iskunvaimennuksen säätö vaikuttaa paljon, pehmeimmällä asetuksella mukava ajella, jämäkkä mutta ei kova.
Kiitos kiitos.
Juu kyllähän se tiedossa oli, että 5-vaihteinen tippi menee remonttiin jossain 200 000 - 300 000 km haarukassa. RVS:t tilasin jo koko voimalinjaan, josko niillä vaikka saisi vähän elinaikaa lisää ja/tai kulutusta pienennettyä. Harrastekalustossa ainakin sain hälyäänistä päätellen oven takana kolkuttanutta moottoriremonttia lykättyä RVS:llä, nyt jo 5 vuotta. Hälyääni on edelleen poissa ja puristukset paranivat huomattavasti.
Mikäs tosiaan tuossa V6:ssa? Lukemani perusteella pitäisi kait olla kohtuu luotettava pata.
(Oletetut) korkeat ylläpitokustannukset usein aiheuttaa sen että kohtuu asiallisia pelejä saa järkevällä rahalla. Nytkin vaatimuksena oli automaatti, neliveto ja joku muukin kuin pelkkä starttimoottori. Vahvimpina ehdokkaina A8, 330 Bemu tai X-type, mutta tuossa oli suht asillisen oloinen yksilö lähellä ja tarjous tarttui kiinni, niin mikäs siinä. Myös Grand Cheerokeeta harkitsin, mutta tiputin sen sittemmin listalta. Nyt kun katsoo teiden kuntoa talven jäljiltä, niin ehkä olisi kuitenkin ollut oikea ratkaisu...
Alustaa tuskin lähden päivittämään, vaikka varmaan pitää paikkansa että niissäkin on eroja. Riittävän kovalle tuntuu ihan vakioalustakin mukavan ameriikankyydin jälkeen, joutuu jo kuoppia väistelmään ja hidastetöyssyihin hidastamaan. En tiedä onkohan takaiskarit vähän väsähtäneet, kun tuntuu että hidasteissa perä ottaa yhden ylimääräisen pompun. Alkuperäiset kesävanteet ovat jo elämää nähneet, ne täytynee päivittää 17" kokoon viimeistään seuraavaksi kesäksi.
Nyt on viikko pesty Paskattia päältä ja sisältä, alkaa kohta muuttua tuo k s:ksi... Aika järkyttävässä kunnossa oli sisusta.
Ai niin, mistäs tietää minkä koodin kone tuossa on, Wikipedia antaa aika monta vaihtoehtoa.
Juu kyllähän se tiedossa oli, että 5-vaihteinen tippi menee remonttiin jossain 200 000 - 300 000 km haarukassa. RVS:t tilasin jo koko voimalinjaan, josko niillä vaikka saisi vähän elinaikaa lisää ja/tai kulutusta pienennettyä. Harrastekalustossa ainakin sain hälyäänistä päätellen oven takana kolkuttanutta moottoriremonttia lykättyä RVS:llä, nyt jo 5 vuotta. Hälyääni on edelleen poissa ja puristukset paranivat huomattavasti.
Mikäs tosiaan tuossa V6:ssa? Lukemani perusteella pitäisi kait olla kohtuu luotettava pata.
(Oletetut) korkeat ylläpitokustannukset usein aiheuttaa sen että kohtuu asiallisia pelejä saa järkevällä rahalla. Nytkin vaatimuksena oli automaatti, neliveto ja joku muukin kuin pelkkä starttimoottori. Vahvimpina ehdokkaina A8, 330 Bemu tai X-type, mutta tuossa oli suht asillisen oloinen yksilö lähellä ja tarjous tarttui kiinni, niin mikäs siinä. Myös Grand Cheerokeeta harkitsin, mutta tiputin sen sittemmin listalta. Nyt kun katsoo teiden kuntoa talven jäljiltä, niin ehkä olisi kuitenkin ollut oikea ratkaisu...
Alustaa tuskin lähden päivittämään, vaikka varmaan pitää paikkansa että niissäkin on eroja. Riittävän kovalle tuntuu ihan vakioalustakin mukavan ameriikankyydin jälkeen, joutuu jo kuoppia väistelmään ja hidastetöyssyihin hidastamaan. En tiedä onkohan takaiskarit vähän väsähtäneet, kun tuntuu että hidasteissa perä ottaa yhden ylimääräisen pompun. Alkuperäiset kesävanteet ovat jo elämää nähneet, ne täytynee päivittää 17" kokoon viimeistään seuraavaksi kesäksi.
Nyt on viikko pesty Paskattia päältä ja sisältä, alkaa kohta muuttua tuo k s:ksi... Aika järkyttävässä kunnossa oli sisusta.
Ai niin, mistäs tietää minkä koodin kone tuossa on, Wikipedia antaa aika monta vaihtoehtoa.
Justiinsa kerkesin pari kuvaa ottaa sen 5 minuutin aikana kun auto oli puhdas: klik (tuoreimmat perheenjäsenet aina siellä alalaidassa).
Jotain havaintoja lyhyen omistuksen aikana:
- Hiljainen, paitsi nastat vähän rallattaa
- Jostain palstalta luin että tuon ikäluokan Vokkareissa on toivomuspoljin kaasusellaisen sijaan, niin tässäkin. Automaatilla se nyt ei hirveästi haittaa, mutta pehmeä ja samalla ripeä kiihdytys on ainakin viikon kokemuksella sula mahdottomuus: ensin ei tapahdu mitään ja siitten niskat naksuu (no ei ne nyt hirveästi naksu noilla tehoilla, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan)
- Hyvää istuma-asentoa ei meinaa millään löytyä, koko ajan pitää säätää jotain. No, taitaa olla meikäläisellä kyllä sama homma aina uuden auton kanssa, menee totutteluun hetki.
- Miten autoista aina hukkuu matkan varrelle kaikki hilppeet? Kateissa on pyöränpultin avain, ensiapulaukku, kokun säilytyspussi ja suojalevy sekä tavaratilan verho - ainakin. Kaitpa siinä joku hinauslenkkikin pitäisi olla? Varoituskolmioita oli sitten kaksin kappalein ja ohjekirjat sentään on tallella.
- Kylmällä tai semilämpimällä autolla liikkeelle lähtiessä lämpömittari tekee muutaman aika ripeän heilahduksen minimin ja normaalin välimaastossa: ominaisuus, lämpöanturin tai -mittarin vika vai oire kansipahviongelmista? Lämpöä tulee kyllä tasaisesti koko ajan sisään.
- Viitaten edelliseen, jäähdytysneste on aika omituisen väristä. Johtuneekohan siitä että olisi sekoitettu erityyppisiä vai kieliikö tämäkin pahviongelmista. Tosin sellaisia ei pahemmin ole visiin raportoitu ko. koneelle, poikkeus tietysti vahvistaisi säännön. No, taidan nyt ensin vaihtaa nesteet ja tarkkailla tilannetta. Pitääkö muuten termostaatti irrottaa tai tehdä muita temppuja että saa moottorin nesteestä tyhjäksi ja huuhdeltua vedellä?
- Auton väristä tykkään itsekin, oikestaan vain musta näyttäisi paremmalta (niinkuin nyt vaikka Askelmittarin vastaava). En ole mikään mustien autojen fani, mutta tuohon korimalliin se kyllä istuu. On se vaan niin haasteellinen väri pitää nättinä, että tummanvihreä sopii edellä mainitsemaani mukavuusajatteluun paljon paremmin.
- Ruostuneet rekisterikilven ruuvit pitäisi uusia (miksikähän ei voi alunperinkin käyttää ruostumattomia?), kilpikin on jo vähän ottanut väriä mutta on ehkä pelastettavissa. Samaten koukku pitäisi maalata. Niin ja takatuhkiksen mekanismi on kaput, liimaan sen vain paikalleen, turha varuste muutenkin.
Ei nyt käyttöautoon isompia prokkiksia. Ensi talvena ehkä rokkikoneen parantelua jos siltä tuntuu.
E: Eihän se Oskun ollutkaan vaan Askelmittarin, se musta farkku.
Jotain havaintoja lyhyen omistuksen aikana:
- Hiljainen, paitsi nastat vähän rallattaa
- Jostain palstalta luin että tuon ikäluokan Vokkareissa on toivomuspoljin kaasusellaisen sijaan, niin tässäkin. Automaatilla se nyt ei hirveästi haittaa, mutta pehmeä ja samalla ripeä kiihdytys on ainakin viikon kokemuksella sula mahdottomuus: ensin ei tapahdu mitään ja siitten niskat naksuu (no ei ne nyt hirveästi naksu noilla tehoilla, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan)
- Hyvää istuma-asentoa ei meinaa millään löytyä, koko ajan pitää säätää jotain. No, taitaa olla meikäläisellä kyllä sama homma aina uuden auton kanssa, menee totutteluun hetki.
- Miten autoista aina hukkuu matkan varrelle kaikki hilppeet? Kateissa on pyöränpultin avain, ensiapulaukku, kokun säilytyspussi ja suojalevy sekä tavaratilan verho - ainakin. Kaitpa siinä joku hinauslenkkikin pitäisi olla? Varoituskolmioita oli sitten kaksin kappalein ja ohjekirjat sentään on tallella.
- Kylmällä tai semilämpimällä autolla liikkeelle lähtiessä lämpömittari tekee muutaman aika ripeän heilahduksen minimin ja normaalin välimaastossa: ominaisuus, lämpöanturin tai -mittarin vika vai oire kansipahviongelmista? Lämpöä tulee kyllä tasaisesti koko ajan sisään.
- Viitaten edelliseen, jäähdytysneste on aika omituisen väristä. Johtuneekohan siitä että olisi sekoitettu erityyppisiä vai kieliikö tämäkin pahviongelmista. Tosin sellaisia ei pahemmin ole visiin raportoitu ko. koneelle, poikkeus tietysti vahvistaisi säännön. No, taidan nyt ensin vaihtaa nesteet ja tarkkailla tilannetta. Pitääkö muuten termostaatti irrottaa tai tehdä muita temppuja että saa moottorin nesteestä tyhjäksi ja huuhdeltua vedellä?
- Auton väristä tykkään itsekin, oikestaan vain musta näyttäisi paremmalta (niinkuin nyt vaikka Askelmittarin vastaava). En ole mikään mustien autojen fani, mutta tuohon korimalliin se kyllä istuu. On se vaan niin haasteellinen väri pitää nättinä, että tummanvihreä sopii edellä mainitsemaani mukavuusajatteluun paljon paremmin.
- Ruostuneet rekisterikilven ruuvit pitäisi uusia (miksikähän ei voi alunperinkin käyttää ruostumattomia?), kilpikin on jo vähän ottanut väriä mutta on ehkä pelastettavissa. Samaten koukku pitäisi maalata. Niin ja takatuhkiksen mekanismi on kaput, liimaan sen vain paikalleen, turha varuste muutenkin.
Ei nyt käyttöautoon isompia prokkiksia. Ensi talvena ehkä rokkikoneen parantelua jos siltä tuntuu.
E: Eihän se Oskun ollutkaan vaan Askelmittarin, se musta farkku.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa