Audi A4 2.0 TFSI quattro Tiptronic 2006

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

Audi A4 2.0 TFSI quattro Tiptronic 2006

ViestiKirjoittaja cancermann » 26.3.2013 1:56

Kuva

Tuollainen nykyisin alla. Talvella RS4 17" kiekot, kesällä Oettinger 19". Lisäksi Eibach -säädettävä alusta jne... Aika näyttää viitsiikö tuota alkaa enempää räpeltämään :)
Viimeksi muokannut cancermann, 27.3.2013 1:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 26.3.2013 20:52

Mikä ihmeen Multitronic...? :)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 26.3.2013 23:47

multitronic = "kuminauha-automaatti", automaatti joka aikoinaan DAF kehitti ja jota myös Volvo 340 malleissa käytettiin. Audin variaattori versio toki hieman kehittyneempi.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 26.3.2013 23:55

Heh heh.. Tulee mieleen Volvo 66 ja sen "Variomatic". Toivoa tosin pitää, että Audi on hieman tuota kehittänyt :D Löytyy nimittäin tuollainen Volvo isän varastosta kytkinvikaisena.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 27.3.2013 0:11

Ettekste ny hokaa... quattro, ja multitronic :) - Muistaisin ettei quattroa olisi Multitroniccina...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.3.2013 0:22

Näin raatailee aina luotettava Wikipedia:
Multitronic is offered on front wheel drive-only versions of the Audi A4, Audi A5, Audi A6, and the SEAT Exeo with the 2.0 TSI gasoline engine. It is not compatible with the quattro four-wheel drive system, nor transverse engine installations such as in the Audi A3.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 27.3.2013 1:35

No joo, tiptronic -hässäkkähän tuo. Sitä en tiedä miksi esim. huollon papereissa nimenomaan mainitaan multitronic vaikka sitä ei olisi käsittääkseni saanut quattroihin.
Outoa jopa :D

RaabForRehab
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.1.2011 17:15

ViestiKirjoittaja RaabForRehab » 27.3.2013 18:47

Tiptronic on kyllä huomattavasti parempi, kuin multi taikka S tronic. Jos on automaatti, niin olkoon oikea automaatti.
Omassa on tuo S tronic ja kylmänä toimii todella huonosti..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.3.2013 19:41

No siinä lienee sitten jotain vikaa. Oman kokemuksen perusteella PDK / S-tronic / DSG / DCT ynnä muut tuplakytkinlaatikot ovat kyllä hienoja vaihteistoja.

Sen verran aiheestakin, että yksi asia mitä kaikkiin B7 A4:iin pitäisi tehdä on tuo oranssien vilkkumollukoiden poisto umpiosta.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 27.3.2013 23:57

Saiskohan nuo miten poistettua? Edellisessä B5 -koppaisessa kun oli Annelinsilmävalot niin siinä meni näppärästi pelkästään vaihtamalla "kromipintaiset" polttimot. Tässä(kään) ei taida olla yhtä helppo ratkaisu...

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 28.3.2013 13:03

Ne keltaiset mollukat saa pois joko purkamalla koko umpio ("lasi" irti liimauksista) tai naputtelemalla se keltainen kupu rikki vilkkupolttimon reiästä. Jälkimmäinen konsti ei välttämättä ole se suositeltu keino.

Laatikoista olen samaa mieltä Rollen kanssa. Vanhan liiton automaatit on onneksi poistuva luonnonvara. Ehjä kaksoiskytkinvaihteisto toimii kuin ajatus, esim. Tiptronic taas ajattelee ihan liikaa eikä toimi vaikka olisikin kunnossa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa