Ensimmäisissä kuvissa lähes täysin ostokunnossa, ainoat muutokset (muistaakseni) tuolloin takavalot ja lyhennetty antenni :D


sisusta paria valkosta palikkaa lukuunottamatta ostokuosissa

talvilookki ei ollu sen kummempi, amis-alut vain vaihtu normi peltivanteisiin

seuraavaksi vetasin pari kerrosta tummennuslakkaa etuvaloihin sekä etu- ja sivuvilkkuihin. Myös takavalot saivat oman pienen osansa tummennuslakkaa :)


Nii, ja tosiaan silloisen kämppäkaverin kanssa tehtiin vanteiden osalta vaihtokauppa ja sain sitte tämmöset huulella varustetut 15" alut( joiden merkkiä en oikeastaan vielä tänäkään päivänä tiedä :D)

pakollinen "tupakkiaskilla huulen mitta" -kuva :D

Sisusta kaipasi uutta ilmettä ja siitä se ajatus sitten lähti :D


Myös valkopohjainen plasmamittaristo löysi tiensä kabiiniin
Seuraavaksi päätin hieman hakea uutta ilmettä ajovaloille. Eli poistin tummennuslakan itse ajovalojen laseista ja tummensin umpioiden reunat. Tällä haettiin ns. "tummaoptiikka" -ilmettä keulaan.

Sen jälkeen päätin kaverin ehdotuksen johdosta antaa alumiiniset huulivanteet metallipuolella opiskelevien kavereiden hellään huomaan. Alunperin tarkotus oli että vanteet hiekkapuhalletaan ja lipat niistä laitettaisiin kiiltämään mutta koska vanteet oli sen verran käytön jälkiä kärsineet ja sorviin ne ei mahtuneet ei niitä kiiltäväksi kuulemma saanut. Lopulta pelkkä hiekkapuhallus ja musta maali saivat luvan kelvata. Ja kelpasivathan ne jotenka kiitokset pojille :) pari hassua fotoa:

Hiekkapuhallus meneillään...

Hiekkapuhalluksen/maalauksen jälkeen päätin hioa huulet kotosalla...

...ja suihkauttaa valkoista maalia päälle piristämään muuten niin tummanpuhuvia vanteita :)
Noh, vanteitten työstön jälkeen ei sitten mitään merkittävää/mainitsemisen arvoista tapahtunutkaan (noin vuoteen muistaakseni :P) Seuraava operaatio oli vuorossa eli ruostekohtien paikkamaalaus. Tai siis paikkamaalaukseksi se piti jäädä mutta toisin kävi ja koko heela hoito purettiin osiin ja maalattiin kattoa lukuun ottamatta ja samalla päätettiin ruiskia myös puskurit ja listat korinväriin. fotoja:

Purkuvaihetta...

Puskuri siinä vaiheessa joka osoittautui kaikista työläimmäksi; pohjatyövaiheessa...


Perän pohjatyövaiheita. Takalunkka oli yksiä työläimmistä paikoista hioa johtuen siitä että pohjalla oli sellainen maali joka ei Venton pellille passannut ja hiottaessa irtosi ns. "kahnana/sotkuna" ja sotki sekä hiomapaperin että hiomakoneen laikan samantien lähes käyttökelvottomaksi. Paprua ja laikkoja siis kului kiitettävää tahtia mutta homma saatiin tehtyä kuitenkin loppujen lopuksi..
Vihdoin ja viimein oli pohja- ja peittämishommat saatu suoritettua ja Isoveli loppujen lopuksi hoiti ruiskumaalauksen. Hänellä kun sitä kokemusta kuitenkin kyseisestä hommasta sattui olemaan ennestään vaikka ei aivan ammattimiehiä ollutkaan :) Alla muutama foto valmiista tuotoksesta:

Yhdessä vaiheessa tehtiin myös vaihtokauppa jossa omat vakiotakavalot ja kaverin maski vaihtoivat omistajia. minulle siis jäi käteen tämmönen musta, vanhemmasta mallista peräisin oleva maski joka ei tosin jäänyt pysyvästi paikoilleen johtuen lähinnä siitä että maskin alla alunperin olevaa, korin väristä rimaa ei sattunut olemaan. Kyseinen maski majaili siis Veikon nokalla noin vuoden verran.

Siinäpä olikin sitten sen kesän hommat suurinpiirtein. Talvella ei tehty taaskaan oikeastaan mitään, mutta kevään tullen kävi juuri niinkuin arvelinkin; rakenteluinto taas heräsi henkiin ja hihat laitettiin heilumaan. Ensi töikseen käytiin hakemassa hieman sopivammat renkaat aluvanteiden alle; edelliset kun ei meinanneet mahtua pyörimään kunnolla kaarissa (yksin ajaessa kohtuullinen mutta porukkaa kun oli kyydissä niin kaaret sorsivat koko ajan renkaita vasten, ei ollu kivan kuulosta) 195/50/R15 "Fortuna" -merkkiset nakit haettiin paikalliselta Lapin Kumilta ja vanteet heitettiin hymyssäsuin alle :)

Kuten aiemmin jo mainitsin, ei musta vanhemman mallin maski viihtynyt enää nokalla. Ostettaessa autossa paikoillaan ollutta maskia ehostettiin hieman mustalla värillä ja se vaihdettiin paikoilleen. Toista maskia ei kuitenkaan hetetty missään nimessä pois vaan jätettiin vielä talliin että "jos vaikka sattuu, että tuo haluttaa nakata paikoilleen"

Seuraavaksi? noh en tietenkään ollut tyytyväinen vaan halusin kokeilla jotakin uutta. Niimpä päätin ottaa sisustan uudelleen käsittelyyn; se kun pitäisi joka tapauksessa maalata uudestaan johtuen siitä, että valkoinen maali oli kulunut/naarmuuntunut osittain. Ja kun beige/musta yhdistelmä sisustassa on aina meikäläisen silmään näyttänyt hyvältä niin päätimpä ostaa beigeä maalia :)

Kojelaudan osista osa jo uudessa värissä ja paikoillaan. Loput vielä kuivumassa/pohajtyön alla

Kojelauta koossa...

...ja sitten oli keskikonsolin vuoro. Kuvassa käsijarrukahvan paikka ja tavaransäilytyskippo

Keskikonsolin etuosa..

..Ja keskikonsoli valmiina.

Hehheh, pientä hifistelyä. Brought to you by: Ledivalot :D

Jeeeps, ja sen jälkeen tuli taas mentyä kesätöihin josta siunaantui jälleen pari markkaa---> alustasarjaa siis. Alustaksi valitsin sitten hintansa puolesta passelin JOM:n säädettävän alustan.

Noiden kanssa sitten tapeltiin muutama päivä kun vähän vastusti(ei ollu kaikkia tarvittavia työkaluja, vakioiskarit/jouset oli lujasti kiinni eikä millään meinanu saaha niitä irti jne...). Lopulta ne sinne kuitenkin istahti ja tässä muutama kuva auton nykykorkeudesta:

onnelline omistajaki änkeny kuvaan :D

Torniossa sattui olemaan komea sateenkaarikeli viime lauantai aamuna niin päätettiin siinä ryyppyreissun päätteeksi sitten räpsästä kuva siitäki :)

