Honda Prelude VTI + Golf III Gt-Special

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

Honda Prelude VTI + Golf III Gt-Special

ViestiKirjoittaja Taskinen » 1.1.2010 16:42

Noniin, näistäkin pari kuvaa kun nyt innostuttiin kuvia ottamaan kun oli molemmat autot suhteellisen puhtaita =)




Eli tuo oma ajokki on Benecarsin aikoinaan maahantuoma yksilö, vuosimalliltaan '98, eli sillä laiskemmalla koneella. Tuosta nyt ei mitään sen erikoisempaa mainittavaa ole kuin Webasto, joka on bensakoneisessa melko harvinainen. Borbetit jäivät seatista, joten ne tulevat ensi kesän vanteiksi. Tonttiinpäin tuota vehjettä olisi hiukka saatava, ja taakse orkkistakavalot. Merkittömän maskin otinkin autosta jo pois ja nykyinen odottelee vielä slamitilta tilattua mustaa keulamerkkiä. Hifiä en ole vielä nykyiseen ehtinyt laittamaan, mutta eiköhän senkin aika tule kun kesä lähestyy.

Sisältä löytyy nuo surullisenkuuluisat siniset Recarot, mutta ainakaan vielä eivät ole niin pahasti kuluneet että toimenpiteisiin pitäisi ryhtyä. Väri valitettavasti on kuskin penkin persuksen alta jo hieman hiipunut.

Tekniikaltaan auto on aivan vakio =) Edes lastua ei ole kukaan vaivautunut laittamaan, enkä taida siihen itsekään ruveta (katsotaan vaan, kuitenkin laiskin auto taas vähän aikaan). Olkoon tuo nyt sellainen "kestävä" käyttis... Ainakin toistaiseksi.


Tyttöystävällä ajossa on kisakireä MK3 Gt Special.


Tuokin on saksasta tuotu, paremman puoliskon isän toimesta muistaakseni '05 ja siitä lähtien ollut samassa perheessä, ja nyt periytyi sitten tyttärelle. Vanteina kesällä GT Spessun orkkis BBS:t ja nyt talviajoa varten 15" Compomotivet. ET niissä on aika passeli kun tulee juuri mukavasti kaarelle.

Alustana konin jäykkyyssäädettävät iskarit + tuntemattomat vieterit. Ajolleen muuten mukava, mutta liukkaalla älyttömän yliohjaavan oloinen. Asvaltilla menee kyllä kuin juna ja on mukava paiskoa mutkiin.
Sisusta on se nahkoja lukuunottamatta mielestäni hienoin, eli sporttipenkit skottiruutuverhoilulla. Musiikkivehkeitäkin hieman on asenneltu, mutta kuten kuvista näkyy, ovat vielä hieman viimeistä hiomista vailla. Webasto löytyy myös tästäkin kulkineesta, niin ei tarvitse sitten talvella jäätyä =)


Tarkoitus olisi molempiin vähän orkkishengessä tehdä pientä parantelua (lue: sitä samaa kuin kaikki muutkin) eli neloskoppaan ainakin V6-lippaa, GTI:n orkkistakavaloja ja W8 kattovaloa yms pikkuhipistelyä. Kolmoskoppaan pitäisi löytää ainakin tuollainen savunharmaa vilkun/sumarin pleksi ja siistit ritilät noiden MS6:en suojaksi. Tarjota saa v:llä jos löytyy.


Edit: Kesänakit: Kuva
Lisää kuvia löytyy:
http://s104.photobucket.com/albums/m191/Taskinen/GolfGOlf/?start=0
Viimeksi muokannut Taskinen, 2.7.2011 13:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 1.1.2010 17:51

Jahas! Sullekko tuo mun vanha neloskuuppa sitte pääty? Onnea ostoksesta! Hyvän auton sait! Jouduin pitkin hampain tuosta luopumaan, koska perheenlisäys vaati lisätilaa. :(

Mulla on muuten tuosta toisenpuolen takajalkotilan matto vielä tallella! Paanko tulemaan?

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 1.1.2010 19:31

No perhana, kyllähän se kelpaisi =D Pistin YV:tä tulemaan

Hyväkuntoiselta tuo on ainakin toistaiseksi vaikuttanut, ei suuremmin sanottavaa. Oikein joutui alustan kuntoa ihmettelemään, kun ei mikään paikka ollut väljä!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.1.2010 9:45

Tuo Golffi toimi meillä ku junan vessa! Koko sinä aikana ku tuo meillä oli, ylimääräsiin remontteihin meni alle satanen! Sis. Eteen vasemmalle uusi jarruletku, taakse vasemmalle jarruletkun banjon tiiviste ja uusi kansi bensatankkiin. Siis se johon tulee bensaletkut ja sähköliittimet kiinni. Oli painepuolen letkuliitinpilli lohjennu ja kusi sieltä sitte bensaa tankin päälle. :/

Olispa tuo meidän nykynen Passatti edes puolikskaan niin luotettava ku tuo Golffi oli.... Ikävä! :(

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 3.1.2010 12:34

Jees, itse sillä olen nyt about 6tkm ajanut ja öljynvaihdoilla tähän mennessä selvitty.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 6.1.2010 18:58

Otinpas neloskopan tulevista kesävantiksista kuvan kun pikkasen niitä puunailin. Kokohan on 9x16 ja ainakin toistaiseksi renkaina 215/40-16.

Edit: Väri on aika omituinen, luonnossa paljon puhtaamman ja syvemmän punainen, tähän malliin. Muutamassa vanteessa on pikkaisen kanttari-ihottumaa, mutta arvatkaapas jaksanko niille mitään tehdä :|

Kuva

Tarkoitus olisi tontittaa siihen malliin että kaaren reuna olisi about kulutuspinnan tasolla. Mitään ÿberslammaystä en jaksa kuitenkaan kauaa katsella kun tulee noilla mutkapätkillä kuitenkin vähän kepitettyä. Minkähän verran orkkiksesta tuollaista täytyy tipauttaa jotta kaari tapaa kumin edes hieman nykyistä nätimmin.

Jotkut halvat coilarit varmaan asian ajavat, enemmän mietityttää jotta tuleeko samat ongelmat kuin leonilla, että vetari ottaa koiranluuhun kiinni kun pikkaisen autoa laskee.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.1.2010 19:22

Tulee, mutta mm. Weiteciltä saa säädettäviä koiranluita.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 6.1.2010 20:17

Leonissakin olivat kys koiranluut, mutteivät loppujenlopuksi parantaneet tilannetta laisinkaan vaikka säätövara koitettiin ääriasennosta toiseen. Ostin sitten eibachin vakaajan jonka kiinnitys onkin aivan erilainen. Siinä ongelmana valitettavasti sitten se, että tarvitaan KW:n tai Weitecin tolpat joihin pystytangon saa kiinni, sillä muilla merkeillä näitä kiinnikkeitä ei ole.

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 9.1.2010 15:00

nelosesta takalasinpyyhin pois, usa mallin takavalot, tonttiin ja borbetit alle =) son siinä =)

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 10.1.2010 17:59


Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 10.1.2010 20:15

Joo kyllä sitä ny vähän lasketaan, mutta ei pysty kykeneen laittaa mitään ÿÿbermadalluksia. Ton kolmoskopan voi mun puolesta laittaa kulkemaan vaikka asvaltin sisällä, mutta nelkulla pitää päästä välillä vähän paineitakin purkamaan =D Joku perushyvä etupää ja subikin vähän kutkuttelis.

Joo kyllä noi rixan postaamat valot on sitten hienot! Niin hienot ettei ainakaan mulle tuu. :|

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 20.1.2010 18:22

Noniin, kolmoskoppaakin vaivaa taas joku. Purkaa akkua. Yön yli seisottua autossa akku jo niin kuiva ettei käyntiin lähde. Kaikki ylimääräiset sähköhärpäkkeet on soitinta ja webastoa lukuunottamatta jo revitty pois, eli mistä vielä etsimään?

Soitin ei ole oikkarissa eikä muutenkaan pitäisi viedä noin paljoa virtaa, vaikka suorilla piuhoilla kiinni onkin.

Webaston sähköpuolesta itselläni ei taas ole mitään hajua, mutta ennenkin toiminut noin niin miksei nyttenkin?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.1.2010 19:03

Otappa se Soitin irti, ei olisi ensimmäinen tapaus jossa viallinen soitin purkaa akkua...

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 20.1.2010 21:48

No on tehnyt tuota samaa toisellakin soittimella... Voihan sitä toki kokeilla.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 21.1.2010 8:44

Samanmoista ongelmaa omassa kolmosessa. Kontin hifit ja johdotukset tsekattu, soittimen johdotukset tsekattu, uusi akkukin vaihdettu. Viallinen virtalukon pohja voi olla yksi syy, omassa menee se seuraavaksi syyniin. Ei vaan oma uskallus riitä irroittamaan tuota airbag-rattia, jotta virtalukkoon pääsisi käsiksi. :)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 21.1.2010 21:30

Haa, tuo voisi ollakin vielä tarkistamisen arvoinen asia. Tuossa ei bägiä ole, joten nou hätä.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 7.2.2010 19:01

Mitenkähän mahtuu tuossa kolmoskopassa pyörimään 8x17 ja 9x17 vanteet? Paljon matalammaksi ei varmaan olla laittamassa. Taitaa kuitenkin jo noinkin tehdä aika tiukkaa.. Vasaralla nyt kaaria vähän voi tietty paukutella, mutten kyllä hitsihommiin ala kun ei ole taitoa eikä vehkeitä.

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 8.2.2010 7:58

Tuosta esimerkkiä kyseisestä vanne-setupista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=130345, mahtuuhan ne :)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 8.2.2010 22:14

No tuossa nyt ei ole muovikaaria, ja muutenkin kaaria muokattu, mutta vastaus kysymykseen taisi kyllä YV:llä jo tullakin =)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 5.3.2010 23:41

Joo, Mamit (MT1) haettiin tuossa jokunen viikko sitten kolmoskoppaan. Katsellaan nyt sitten mitenkä sielä rullailevat.
Jomin alustan tilasin Neloskoppaan ja isketään sitten lumien sulettua alle.

Ensimmäiset kunnon ongelmatkin tulivat, kun neloskoppa lukittelee itsekseen ovia. Molempien etuovien mikrokytkimet uudelleen juoteltu nyt, ja vielä tekee samaa. Mikähän mahtaa olla ongelmana?

Esim. kaukosäätimellä ovet avattaessa käyvät nupit ylhäällä, mutta samantien menevät alas ja ovet lukittuvat.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 14.3.2010 21:23

Lukkojen kanssa puljaaminen jatkuu, seisoi viime viikon korjaamolla auto, eivätkä vikaa vielä löytäneet. Ensi viikolla uutta yritystä.

Mallailin borbetejakin alle, ja pienethän ne ovat niinkuin pelkäsin. Coilarisatsi on vielä laittamatta kiinni, joten auto on melko koro, mutta aika rajusti tuota joutuisi tontittamaan että fiksulta näyttäisi. Edellämainitusta syystä borbetitkin pistettiin myyntiin, mutta jos ei niille ostajaa löydy niin ajellaan nyt sitten ainakin kesä noilla vantiksilla.




http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=735641#735641 Tuossa linkki myynti-ilmoon.
Viimeksi muokannut Taskinen, 13.4.2010 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nm
-
Viestit: 137
Liittynyt: 17.12.2009 11:07

ViestiKirjoittaja Nm » 18.3.2010 8:38

Lukkojen kanssa puljaaminen jatkuu, seisoi viime viikon korjaamolla auto, eivätkä vikaa vielä löytäneet.

Kuulostaa tutulta vialta...
Neloskoppaisessa oli toinen etuoven lukko jäässä / jumissa ja veteli ovet lukkoon heti avauksen jälkeen. Sulatus, pari litraa jarrujenpuhdistusainetta ja lopuksi Rost Offia auttoi asiaan. Yllättävän paljon mahtuu mustaa murua lukkokoneistoon!

Leonissa (joka on käsittääkseni 4golf / A3 johdannainen) meni sitten keskuslukon ohjausyksikkö ja lisäoireena lukkoonvedolle aukoi ikkunoita itsekseen parkissa ja ajossa. Tähän löytyi ratkaisu marmoritiskiltä: 251€ vaihdettuna
Leonin ovien purku piharemonttina ei liiemmin houkutellut joten siksi vaihdatin.
Ko. osan hinta pyöri jossain ~180€ kantturoissa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 18.3.2010 15:27

Edellinen Vihreä Bora paukutteli myös ovia lukkoon itsekseen, huollon diagnoosi oli että kaikkien ovien mikrokytkimet pimeänä, kytkimiä ei saa erikseen vaan lukkolaitteet olisi menneet vaihtoon kokonaisena, korjausarvio liki 1k€ :) :D Ihanan halpaa, NOT.

Testerillä näkivät jokaisen mikrokytkimen toiminnan erikseen, näkee että onko se juotoskorjaus onnistunut ;)

Toinenkin EX-Bora paukutteli ovia lukkoon jos käytti vain vänkärin ovea auki lukkojen avaamisen jälkeen, näistä kannattaa ottaa aina avaimet mukaan, tuntuvat aika ahneesti paukuttavan ovia lukkoon :)

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 18.3.2010 15:42

Olenkin varmaan joskus tämän kertonut jossain välissä, mutta pari vuotta sitten haeskeltiin avokille autoa ja eräs Bora oli erittäin hyvänä vaihtoehtona, kunnes kävin koeajamassa sen. Lukot hyppi kiinni ja auki miten sattui, eikä ovia uskaltanut autosta ulkona ollessaan kiinni laittaa. Ehkä nyt tietämyksen lisäännyttyä uskaltaisi tuollaisen korjattavaksi ostaa, mutta silloin Boran yksilöllinen sielunelämä lähinnä hirvitti. Ostettiin sitten Vento.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 18.3.2010 21:52

Tuo nyt ei välttämättä vaikuta tuolta mukavuusboksin vialta, kun ei yritä laittaa ikkunoita kiinni, vaikka olisivat auki kun nuo lukkoon itsekseen vetelevät. Nyt taas ollut oireetta useamman päivän, joten eipä huoltopuljukaan mitään vikaa löytänyt, kun tosiaan nuo mikrokytkimet kolvattiin jo kerran kuntoon.

Edit: Niin, nyt on coilaritkin alla. Ruuvasin niin alas kuin vakiovakaajalla sai, ja melko koroksihan se jäi. Ehkäpä jos alla olisi 19" vantikset, niin saattaisi kaari ja kumi tavata. Tarvinnee spacerit ja vakaaja tilata, ja sitten katsoa miltä noilla 16":lla näyttääpi.

Edit2: Laitoin kesänakit alle. Eteen 15mm spaceri ja taakse tulee vielä 20mm. Nyt näyttää vähän hölmöltä kun takanakki on sisempänä. Turhan iso väli tuohon lokarin ja renkaan välille jäi, muttei tuolla vakiovakaajalla enempää pysty laskemaan, enkä kyllä muutenkaan aio sitä enää tontittaa vaikka kierteitä onkin vielä puolitolppaa jäljellä. Ajaminen aivan syvältä jo nyt, kun motarillakin hakkaa pohja välillä kiinni, vaikka alta mahtuu suunnilleen kävelemään. Downpipen lämpösuoja ja joku vaihdelaatikon kannake tms siellä tuntuu raapivan, kun välillä rytisee oikein kunnolla.

Ajellaan nyt noin siihen asti että saadaan borbetit myytyä, tai ostettua tilalle jotain isompaa. Tällä hetkellä on kyllä tärkeämpääkin rahanmenoa.

http://i104.photobucket.com/albums/m191 ... G_6871.jpg

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 13.4.2010 23:00

Nonni ny on spaceria. Eihän nuo täydelliset ole, mutta kaippa noilla nyt rullailee jonkin aikaa. Tuolla vastakappaleen kolmoskopastakin pari kuvaa kun saatiin MAMit ruuvattua alle. Alustan laittoon menee kohta, mutta nyt juuri lepää jakohihnarempassa ja sähköjen ihmettelyssä.

Maavaraa tuossa on aika mitättömästi kun neljällä ihmisellä kolisee välillä apurunko motarilla, kuitenkin kaarissa olisi tilaa vaikka kolmelletoista pakkopaitaan puetulle apinalle, tuolla kuvakansiossa siitäkin vähän esimerkkiä. Edestä ja takaa ihan juuri sen näköinen kuin pitäisikin, mutta sivustapäin vähän uuno. En kuitenkaan mihinkään NPS tonttiin aio tuota vetää, kun tulee kuitenkin välillä mutkapätkälläkin fiilisteltyä. Jomeissa vasta puolivälissä kierteet.

http://i104.photobucket.com/albums/m191 ... lution.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m191 ... lution.jpg

Loput kuvat tuolla
http://s104.photobucket.com/albums/m191 ... /GolfGOlf/


No ihan sama, lookkia tärkeämpää on nyt saada autossa ASOTit soimaan kunnolla.

Tilailinkin stingerin kaapelia reilun satsin, pikkase vibroa jolla nyt alkuun vaimennetaan sitten pelkästään ovet ja sekalaisen läjän liittimiä yms sulakepesiä. Katsotaan nyt riittääkö innostus sitten pohjaan... Vähän epäilen.

Soittimeksi tuo vanha uskollinen sotaratsu eli Alpinen 9853. Subille Sinusliven wanhanliiton lämpöpatteri, mallimerkintää en edes muista. Monta vuotta palvellut hyvin monen erilaisen elementin voimanlähteenä, taisin 04 tai 05 tuon alunperin ostaa pahanpäivän varalle. Muistelisin jostakin lähteestä lukeneeni että pitäisi suunnilleen ilmoitetun 1,4kw pystyä tuottamaankin 1 ohmiin, anyhow, on ainakin itselle aina riittänyt.

Etupäätä pyörittämään Xetecin 5-kanavainen jonka lunastin mak838:lta kohtalaisella hinnalla pois, testaamatta tosin vieläkin jotta toimiiko vai tuliko ostettua pelkät kuoret! (Hymiö tähän:) Aktiivina aattelin etupäätä ajaa, niin ei tarvitse kirota passiivijakareiden kanssa.

Nyt sitten ehdotusta mitkä midit ja diskantit ostoon? En haluaisi taas ostaa DLS:ää kun joka autossa tähän mennessä olleet. Budjettina varmaan etupäälle kuitenkin alle 400€, ainahan voi toki ehdotella jos vaikka johonkin syttyisi. 6,5" ja kaksitiesatsi vaatimuksina ja vakiopaikoille tulevat korokerenkaiden kera.
Soundiksi haen jotakuinkin alataajuuksia korostavia midejä, ja pitäisi vielä melko korkeallekin toistaa että diskanttien jaon saisi pidettyä jotenkin edes järkevänä. Tuossa kohdin suurimmat ongelmat tähän mennessä kaksitiesatsilla onkin ollut. Tulee paljon kuunneltua akustista kitaranvingutusta, mutta myös kikkeliheviä. Lempigenrenä kuitenkin trance ja silloinhan tarttis sitä voimaa äänessä löytyä kovemmillakin voimakkuuksilla kun työmatkoja paahdetaan menemään! :)

Ehdotuksia? Olen kuitenkin aika pahasti tippunut tässä parin vuoden aikana kärryiltä, kun on tullut aina vaan ostettua sitä vanhaa ja varmaa DLS:ää.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 18.4.2010 22:18

x Ei mitään enää.
Viimeksi muokannut Taskinen, 4.9.2010 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 19.4.2010 9:21

Hyvännäkönenhän siitä tuli :) Meinaatko viedä maskia maalattavaks?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.4.2010 9:39

mikäs alusta tossa kolmosessa oli?

ku o niin sekavat sepostukset. =)

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 19.4.2010 13:16

En kuitenkaan mihinkään NPS tonttiin aio tuota vetää, kun tulee kuitenkin välillä mutkapätkälläkin fiilisteltyä. Jomeissa vasta puolivälissä kierteet.


Tuollahan tuo pari posti ylempänä lukee.. Tai ainakin valmistaja. Maskinhan voisi tietty maalailla korin väriin, kun näyttäisi ainakin olevan vielä tuo perus musta. Mutta muuten tyylikäs laitos :) Oiskos sisustasta mahdollista saada kuvia?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.4.2010 14:07

Itse jäin käsitykseen että tuo jomi ois nelosessa.

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 19.4.2010 14:17

Hmm joo, tarkemmin kun miettii noita "pakkopaitaisia apinoita", niin eipä tuohon kolmoseen kyllä jää niille tilaa. Joten taitaakin olla kyse tuosta nelosesta.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 19.4.2010 22:03

Molemmissa noissa Jomit on. Maskin vois tokiinsa maalauttaa, katsotaan nyt jos tulisi jotain muutakin tarpeellista maalattavaa. Takaluukku on melko hapokas kolmosessa.

Neloskopasta myytiin borbetit pois, kun ei jaksanut madella. Tilalle tuli perusvarmat RS4:t 18" halkaisijalla. Niistä kuvia joskus jos jaksaa otella. Kolmosella on hyvä nyt kruisailla ja fiilistellä kaarien rapinoita, ja nelosella pääsee vähän reippaammin ajelemaan työmatkoja!

Sisustasta toki onnistuu kuvien napsiminen. Katsotaan jos vaikka koneella jotakin olisi jo nyt.

Edit: http://i104.photobucket.com/albums/m191 ... 60Copy.jpg

Ei ole tuossa kovin puunailtu, kun on talvisaikakin. Nyt jo huomattavasti siistimmän näköinen.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 4.9.2010 16:56

Otettiin muutama tuoreempi kuva kolmosesta, kun parempi puolisko sitä tuossa on puunaillut. Nelosessa nyt ei juuri ihmeempiä ole tapahtunut, mutta edellämainittujen lisäksi vaimennettu takaluukku, hieman lattiaa ja etuovet. Etupääksi tuli Rainbow:n Germanium 6,5" aktiivina.

Kuva

Kuva

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 4.9.2010 17:34

On kyl makeen näkönen kolmonen. Vähän ehkä maalia huutais tuo puskurin osa missä sitä maalia yleensä on.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 18.9.2010 12:04

No juu, toisaalta se kyllä modernisoisi ilmettä, mutta jotenkin itse tykkään että tuossa on nuo harmaat puskurit.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 18.9.2010 16:04

passaa yllättävän nätisti nuo vanteet kolmoseen.

puskurien maalista samaa mieltä, näyttää vähän kun olisi pohjamaalissa.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 18.9.2010 16:16

Maalatuthan ne onkin pälli.. ekoissa gt malleissa oli harmaat puskimet!

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 19.9.2010 0:20

Tosiaan nuo puskureiden keskiosathan ovat luonnossa paljon vaaleamman harmaat kuin mitä kuvissa näyttää, ja sitten puskurien ylä sekä alareunat taas perinteisesti mustat.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 30.10.2010 23:50

Kuva

Ja vaimennusta kolmoskoppaan. Huomenna loput.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 2.2.2011 20:56

Monologin jatkumoa;

Kolmoskoppaan isketään vielä reilusti lisää vaimennusta, todennäköisesti lattialle ja kattoon ja takakylkiin. Vehjas on nyt talven poissa suolalitkusta lämpimässä tallissa säilössä traktorikorkeudessa ja otetaan taas keväällä käyttöön. Emäntä kun on koko talven poissa kotosuomesta työskentelemässä, niin ei ole autollekaan tarvetta.

Neloskoppaan on lähinnä tehty perushuoltoa ja päivitelty hifejä. Mielessä on pyörinyt josko ensi talveksi ottaisi nuo 18" RS4Replicat käyttöön, maalauttaisi ne jollakin härskillä värillä (Mustan kanssahan nyt "sopii" mikä tahansa erikoisempikin sävy) ja iskisi päälle kitkat. Peltivanteilla en kyllä aja yhtään talvea enää, täällä landella kun keräävät niin perhanasti lunta tuonne sisäkehälle ja sitten vatkaa ja täristää niin maan p**keleesti.

150tkm alkaa olla neloskopassa kohta mittarissa, ja leimassa käytiin juuri eli nyt on taas pitkä leima ja ei huolehdittavia.
Kolmonen pitäisi katsastaa keväällä sitten, kun on tarpeeksi puunattu. Tiedossa ei ainakaan mitään erikoisempaa remppaa, mutta saa nyt sitten nähdä kuinka vetreänä tuo talven seisonnan jälkeen mahtaa olla.

Eipä tässä muuta kait. Värejä noihin tuleviin talvinakkeihin saa tietysti ehdottaa =) Pientä keulan tontitustakin voisi keväällä ajatella, kun JOMeissa nyt on kierrettä vielä jäljellä. Täytyy vaan jostakin sitten kehittää se kallistuksenvakaaja jonka saisi orkkispaikoille kiinni, niin että saisi kuitenkin tuon raapimisongelman pois.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.2.2011 21:11

Ventossa takapyöränkoteloiden eristys, sekä etenkin katon sisäpinnan täyttäminen hiljenti autoa ihan pirusti. Itsekin olisi tarkoitus pyrkiä täydellisyyteen, ja eristää vielä kaikki ovet. Jos ovien eristys onnistuu niin on kyllä ministeri-tason vehje ajella. :)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 3.2.2011 20:58

Juu, kyllä tuo katto melkeinpä noiden takakylkien ohella on eristettävä mikäli tuon sonicin sinne meinaa heittää. Saa tyttöystävä sitten hiukset hulmuten painaa menemään. Ainoa mikä tuossa askarruttaa, niin kattoverhoilun purkaminen kattoluukun kohdilta, mutta eiköhän se onnistu siinä missä muukin.

Edit: Ainiin, tuo neloskopan lukko-ongelmakin poistui vaihtamalla kuskinoven mikrokytkin.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 14.4.2011 23:16

Ja neloskoppahan tuli myytyä. Työmatka sen verran pitkä että autoetua on nyt järkeenkäypä käyttää ainakin toistaiseksi. Sitten myöhemmin tekisi mieli sijoittaa nuo nelosesta saadut raha + vähän ekstraa johonkin kireään vaparikoneiseen kinneriin =)

Kolmoskoppaan pitäisi kesänakit ruuvailla ja tiputtaa talvimoodista takaisin alas. Sitten vähän hifipäivitystä. Uutta subia, pari vahvaria ja etupäähän toivonmukaan aktiivi 3-tie koostuen ainakin germaniumin diskanteista ja mideistä. Keskiäänet vielä auki, mitähän niiden kanssa kannattaisi käyttää? Ei viitsisi ihan scandinaveja ostaa, kun ovat vähän tyyriit... No, näpistä se kuitenkin lähtee.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 15.6.2011 22:39

Germaniumit isketty kolmoseen, pistetty vähän jytympää lankkua, kunnon piuhaa jne.
Subina ainakin toistaseks vanha kunnon 12" XLS. Tuolla 12" Sonic odottelis, mutta en ehkä ihan niin sumutorvimeiningistä välittäis. Tosin tuon naisen käyttishän se on, että ehkäpä se sinne vielä sitten survotaan kun se kovasti sitä on toivonut.

Tähän tapaan pistettiin ovipahviinkin eristettä
https://lh6.googleusercontent.com/-VID2 ... .36.14.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-PFhK ... .48.53.jpg

Soitin vielä vaihdetaan vanhempaan malliin (Nyt 9855r) niin saadaan sisusta paljon fiksumman näköseks.

Pistetään nyt huonolaatunen kuvakin, tais vähän tippua viimekesästä toi ajokorkeus, mutta eiköhän se tollainkin mene kun ei tarvitse kaahailla.

Myykääs joku mulle toi savupleksi tohon hinauslenkin paikalle, kuvasta sopivasti näkyy sen puute.

Kuva
Viimeksi muokannut Taskinen, 2.7.2011 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 2.7.2011 13:29

Nonii, on hondatsunistakin pari kuvaa tullu otettua niin pistän siitäkin nyt vähän jotain juttua tänne, kun ei toi dynamiitti oikein ole meikäläisen foorumi.

http://i104.photobucket.com/albums/m191 ... G_8179.jpg

Aika amishan tää ulkonäöltään on, mutta eipä mulla vielä kyllä yhtään ainoota autoo ulkonäön perusteella oo tullu ostettuakaan joten eipä kait sillä niin väliä. Kieltämättä vähän hävettää tällä joskus julkisella paikalla näyttäytyä, mutta onneks sitten kun pääsee vähän kierrättämään ja kepittämään pikkuteitä, niin unohtuu tuo ulkonäkö =D Tässäkin varmaan kuski kiihtyy reippaasti paremmin kuin auto, mutta tuo tuntuu ajaessa kulkevan paljon reippaammin kuin Ex 20vt Leoni jossa oli yli 120nm enemmän vääntöä, vaikka todellisesti numeroiden mukaan ollaan aika samoissa kiihtyvyyksissä.

Moottorissa Apex'i:n intake toisin kun aiemmin väitin, meganin peltisarja ja rosteriputki. Äänet on vähän turhankin kovat, mutta eipä toi nyt mikään grand tourer muutenkaan ole, niin olkoot sitten. Sisusta on oikeastaan orkkis, jalopuut lähti mäelle kun niitä en siedä katsella kyllä yhtään.

Alustana D2 korkeus ja jäykkyyssäädettävä + sekalaisia puslia ja tankoja joihin en vielä oikein itsekään ole kerinnyt perehtymään. Täytyis toi kuittikansio joskus perata läpi ja perehtyä oikein kunnolla että mitä sieltä löytyy.

Dortmundista alunperin kotoisin ja uskokaa tai älkää, mutta kyseessä on ruosteeton Prelude, mikä vitoskoppasessa ei ollenkaan oo itsestäänselvyys.

Sterkkoja tähän ei hertzin koksuja lukuunottamatta asennella.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.8.2011 18:30

Mihinpäin Golffi meni??

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 20.8.2011 18:41

Heinolaan taisi mennä. Hyvin palveli koko käyttöajan ilman oikeastaan minkäänlaista ongelmaa. Toisaalta jo vähän harmittaa koko myynti, kun nyt taas olisi käyttöä tuollaiselle vähän käytännöllisemmälle autolle.

Edit: Ja nyt lähtin hondakin uudelle omistajalle.

Talvidrifteriksi tuli E39 520i '02. Sillä mennään taas jonkin aikaa.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa