Audi A4 1.8t -00 (B5) FWD

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

Audi A4 1.8t -00 (B5) FWD

ViestiKirjoittaja Juhki » 24.8.2009 14:13

Tällainen vekotin tuli 13.8 korvaamaan vanhan ja uskollisen ooppelini. Ensimmäiseltä omistajalta, ajettu 104tkm, täydellinen huoltokirja yms yms. Auto on täysin alkuperäinen ja räpeltämätön, mitä nyt Pioneerin soitin löytyy, mikä vaihtui jo Alpinen CDE-9880R-soittimeen, joka palveli ennen ooppelissa. Pioneeri lensi Omegaan, joka muuten olisi myynnissä (auto siis)!
Autosta löytyy myös Eberspächerin (kirjoitetaankohan se noin..) lämmitin viikkokellolla, jota en vieläkään osaa täydellisesti käyttää.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Paljon on kaikkea suunnitteilla, likvideetti kun ei ole paras mahdollinen, niin tämä kaara tulee päivittymään hitaasti. Xenonit (5000K) olen jo saanut hommattua/asennettua. Asentaminen oli helppoa ja hauskaa kuin lasten hakkaaminen. Seuraavana olisi haussa jokin EDULLINEN korkeussäädettävä, eli saa ehdottaa hyvää (ja halpaa) sellaista !

Pistetään vielä suunnitelmia (ja haaveita);
-Korkeussäädettävä alusta
-Vanteet, 18" BBS LeMans replicat olis aika kuumottavat
-Karalan tai jonkun muun uudelleen ohjelmointi
-Catback-putkisto ja vapariputsariiiii
-Turbotimer (saa myös tätäkin ehdottaa halpana mallina) Olisiko tässä ok vaihtoehto?
-Bypass/Blow-off -vena
-Helmojen maalaus korin väriin (?)

Eli mitään ihmeellistä ei ole suunnitteilla, tarkotus olisi pitää kärry perussiistinä ja hieman vakio A4:sta erottuvana yksilönä.

Eikai siinä sitten muuta ihmeempää, päivittelen tätä sitä myöden, kun jotain autossa tapahtuu. Haukkua saa ja erityisesti kehua. Ihan vaikka sen takia, että käytin tämän lyhyen pätkän kirjoittamiseen yli tunnin, koska tuo kuvien thumbaaminen oli mulle aika mysteeri.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 24.8.2009 18:20

Tuon turbotimerin asennusta saattaa haitata aika merkittävästi ajonesto...

Itseäkin kiinnostaisi tuo härveli. Onko kellään kokemuksia?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.8.2009 18:55

Sama vika. Jossain intterwebin syövereissä oli turbotimerin asennusohjeet mk4 1.8T:hen, ei vaan muista enää että missä. :P

Ja ei se nyt niin monimutkainen ollut asentaa, kuin mitä olisi kuvitellut. Ainakaan tuommoinen perus ajastin-malli.

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 15.9.2009 15:06

Laitoin tuon kyseisen turbotimerin tilaukseen. Jos vaikka jo viikonloppuna pääsisi syynäämään sitä paikoilleen. Kerron kyllä sitten miten äijän kävi.
Eilen ostin ja asensin ahtopainemittarin, liikkeen nimeä en kehtaa mainita, mutta hinta oli vain 26,90 ;)
Kävin myös viime viikolla Raision Completosissa kyselemässä FK Ak coilover settiä, jonka hinta oli nettisivujen mukaan 399 (tai jotain), mutta eipä sitä enää ole, eikä kuulemma tulekkaan. Yritti sen jälkeen tyrkyttää mulle FK:n jotain Highsporttia, mutta hinta olikin sitten jo 799e. Mutta sain myyjältä vinkin, että parin viikon sisällä tulee Jomilta saman hintaluokan korkeussäädettävä. SItä odotellessa !

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 15.9.2009 19:41

fk:lta tuli just ak:sta uusi malli nimellä ak street. omassa vr6 golffissa sellanen nyt ja tuntuu huomattavasti paremmalta kuin jomi. hintaa oli tolpilla sellaset 350€ . tossa sivulla näyttäs olevan jotai ainakin http://www.modificars.fi/product_catalog.php?c=1376

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 17.9.2009 12:00

Mahtaako joku muukin myydä tota FK AK Street alustaa, kun ei tuolla näyttäisi olevan ainakaan muihin kuin A3:siin?
E: Eipä olekkaan muihin vehkeisiin tota Streettiä, soitin tuonne ja tarkistin asian.

Saa myöskin ehdottaa muita halpoja (ja hyviä) korkeussäädettäviä! :) ei yli 500e sarjoja mielellään.

Alimo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.11.2007 19:20

ViestiKirjoittaja Alimo » 17.9.2009 12:47

V-maxx alustoja ovat jonku verran käyttäneet, ovat mielestäni ihan ok kyydiltään.
Tosin hieman jäykempi saisi olla mielestäni, mut ajo ominaisuudet pysyy ainaki.

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 18.9.2009 12:47

Joo olen tuohon sarjaan myös itse joskus törmännyt, mutta olen unohtanut koko merkin, joten kiitoksia muistutuksesta :) Saatanpa pistää tuon tilaukseen, hintakin on halvin (349e Autovaruste.net:stä) mihin olen törmäillyt. Tosin toi jäykkyys mietityttää, ku haluisin jämäkän alustan, mut kyl sekin varmaan edes vähän aikaa tuntuu jämäkältä alkuperäisen alustan jälkeen. ;)

Näköjään voittanut Redlinen hinta-/laatusuhde testinkin

Audikin kävi muutama päivä sitten sisustapesussa ja ilmastoinnin huollossa. Lähti rumat tahrat penkistä ja ilmastoinnistakin puuttui n. 100g mömmöjä, joten nyt tulee kylmempääkin ilmaa taas. Ja turbotimer on myös haettu, yritän nyt viikonloppuna muutamalla oluella houkuteltua autosähköasentaja kaveriani auttamaan sen asennuksessa.

Alimo
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.11.2007 19:20

ViestiKirjoittaja Alimo » 20.9.2009 11:37

kertoileppa miten toimii/sait toimimaan timerin?

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 25.9.2009 6:31

Enpä saanut sitä laiteltua, kun en yksin uskaltanut ruveta tuhertamaan ja autosähköasentaja kaverikin otti ritolat Portugaliin, niin ehkäpä ensi viikolla sitten.
Laitoin myös tilaukseen alkuviikosta tuon Vmaxxin korkeussäädettävän setin. Kertoilen sitten siitäkin, kun se löytää paikkansa auton alla :)
Olen joskus kuullut, että jos auton alustassa on polyuretaanipuslat, auton kulmia ei tarvisi säädättää jokaisen korkeusmuutoksen myötä? Totta vai tarua?

Ja laitetaan vielä vähän mainosta! Eli Omega for sale ;)
vuosimallia 1990, mittarissa tällä hetkellä 213 tkm, 2,0i tehomylly. Hintaa tällä kaunokaisella hyvälle jätkälle 1350e! Tosi hyvä jätkä saa vielä kaupan päälle 10" subin ja pikku vahvarin sille. Tarkempia tietoja autosta saa lähipäivinä, kun ehdin tekemään myynti ilmoituksen.
Kysy lisää !

Kuva Kuva

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.9.2009 19:34

Olen joskus kuullut, että jos auton alustassa on polyuretaanipuslat, auton kulmia ei tarvisi säädättää jokaisen korkeusmuutoksen myötä? Totta vai tarua?


Tarua. Oli puslien matsku sitten mitä hyvänsä, kulmat pitää säätää/säädättää jokaisen korkeuden muutoksen jälkeen.

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 10.11.2009 20:14

Noniin vähän asiaa tännekkin taas pienen tauon jälkeen. Elikkä timer saatiin toimimaan, mutta itse timer teki tenän ja sain Katuauto.fi:stä uuden osan tilalle. Sieltä luvattiin uusi osa seuraavaksi päiväksi tai korkeintaan parin päivän sisällä, sain sen lopulta sen sitten melkein viikon myöhemmin.

Timer on kuitenkin toiminut hyvin korjauksen jälkeen, ainoa "vika" on se ettei ovia saa lukkoon kauko-ohjauksella auton ollessa käynnissä, mutta avaimella saa lukosta. Nyt lähiaikoina, ehkä mahdollisesti jo tulevana viikonloppuna korkeussäädettäväkin löytää paikkansa auton alle. Saako biltemasta tai motonetistä etuiskarin yläpään erikoisavainta? Onko muuten jotain muuta huomion arvoista asiaa alustan asennuksessa? Tarkottaen tällä jotain spesiaalimuttereita, vaikeasti irtoavia osia yms yms..

Ja kun mulla pyörii Audin alkuperäiset 15" alupallerot alla, mutta niistä puuttuvat keskiöt, joten löytyisikö keneltäkään 4kpl näitä keskiöitä? Laitan kuva millaisista vanteista on kyse, kun saan otettua kuvan vaikka huomenissa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.11.2009 20:24

Biltemasta saa sen sarjan, hinta kympin kieppeillä.

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 11.11.2009 11:24

Jees sellainen täytyy hakea Raision piliteemasta kotimatkalla :)

Ja jos jollain olisi niitä keskiöitä myytäväksi, niin olisin halukas ostamaan!

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 23.11.2009 20:28

Jäipä se alustan laittelu sittenkin, kun kaverin kenen tiloihin piti päästä laittamaan olikin kiireinen ja seuraavana viikonloppuna kipeenä. Ja ens viikonloppuna onkin oman firman pikkujoulut. Noh kai kai tuolla valmetin alustallakin vielä hetken pärjää...

Mutta nyt olis tarkoitus laittaa vähän osaa tilaukseen, ESV:llä on cooleri tarjouksessa 550x180x60- 99 € (bongattu muuten uusimmasta GTI-läpyskästä). Tuo koko ei ilmeisesti tarvi vielä mitään hirveitä muokkauksia vakiopuskurin ja ilmastoinnin kanssa? Jostain sitten vielä silikooniletkut.

BSR cat-back putkisto Doc powerilta (ei ainakaan paha hinta, 330e?). Ja kun auto joskus päätyy herra Karalan hoiviin, vaihtuu sitä ennen myös BSR downpipe + sportcat, mutta ei vielä vähään aikaan, johtuen taloudellisesta tilanteesta ja myös siitä, että tänään taitaa olla tj50 valtion palveluksen alkuun.

Blow-off/By-pass vena Special Tuning Hariselta. Senkään hinta ei ole kovin suolainen muihin verrattuna, 109e.

Ja mistä saisi jonkun Plug&Play vapaavirtaussuodatin setin? Doc powerilla on tarjolla BSR:ltä tällainen sarja, mutta se on mallia öljyttävä ja 1.8T:ssa on tämä kuumalankamittari (kirjoitettiinkohan se noin) joka tarvitee kuivan ilmansuodattimen?

50w xenonit pitkille on myös hankinnan alla, sellaisetkin tilaukseen kun löytyy edullisesti.

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 30.11.2009 20:06

Viikonloppuna alusta löysi paikkansa auton alle. Auto on pirun likainen ja tuli hivenen liian matala. Raapii joka paikassa, täytyy tässä joku päivä hiukan hinuttaa ylöspäin.

Kuva
Taustalla joku onneton nelikko Audi.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 30.11.2009 21:00

^ Korkeus näyttää ihan sopivalta, mitä nyt vähän keulii. Kuvauspaikan osoite :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.11.2009 23:27

Repesin! :D Eihän auto VOI olla liian matala, ajat vaan liian epätasaisia teitä tai liian suurella kuormalla. ;)

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 1.12.2009 19:51

Takaluukussa vanhat tolpat ja jouset ja tankki täynnä niin sen takia varmaan näyttää vähän keulivan. Mut kyl tota on pakko hieman nostaa, nastat raapivat ilkeästi parkkipaikka käännöksissäkin. Täytyy kesällä sitten, kun saa kesäpyörät alle, niin korkeus muuttuu taas matalammaksi :)

Markus Ruhl
-
Viestit: 72
Liittynyt: 16.9.2007 12:09

ViestiKirjoittaja Markus Ruhl » 1.12.2009 20:50

Ei helvetti tuota osotetta:D:

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 29.4.2010 20:07

Vähä jotain uutta päivitystä tänne. Audi kesäkunnos:

Kuva

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 29.4.2010 21:59

Jaa, tää on Turguses...Olen tainnu tostakin joskus lampsia jonnekin. :)

Komia Audi on kyl. Ei mitään liikaa, eikä liian vähän.

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 30.4.2010 7:51

Piti kyl alunperin tulla BBS LM vanteet, mut en sit ennen armeijaa viittiny hakata rahaa autoon. Ja sit tuli yhden tutun autokaupan yhteydes edullisesti noi RS4 vanteet. On neki nyt sentää paremmat ku noi 16" kesävanteet :D
Spacereit noi kyl kaipailis, mut sit ei voi pitää noin matalana ku nytki tykkää vähä raapii kaariin pyörii kääntäes :s

Juhki
-
Viestit: 17
Liittynyt: 17.8.2009 22:20

ViestiKirjoittaja Juhki » 24.4.2011 12:58

Kysytäänpäs nyt täältäkin, että missä vika kun auton tyhjäkäynti seilaa LÄMPIMÄNÄ. Kylmänä auto käy nätisti sitä n.900 rpm, mutta kun kone on lämmin tyhjäkäynti nousee kierrokset n.1200rpm ja saattaa nousta jopa 2200rpm ja pudota takaisin 1200rpm. Tätä väliä hetken seilattuaan pysyy 1200:ssa, mutta saattaa aloittaa seilauksen uudestaan.
Vikakoodit on luettu, antoi 16891 (Delphin mittari muistaakseni) - Joutokäynnin ohjausjärjestelmän pyörintänopeus odotettua korkeampi. Jatkuva.

Jotenki myös pintakaasulla ajettaessa kun ajetaan siis vedon ja moottorijarrutuksen rajoilla, auto nykii. Aivan kuin se katkaisi bensansyötön kuin seinään. Ahtoputket on käyty läpi ettei saa ilmaa. Alipaineletkut vielä tsekkaamatta. Suihkutin sellaista kaasuttimen/ruiskun puhdistusainetta suoraan imusarjaan, jos se olisi tepsinyt ja tankkiin sekoitettu ruiskujärjestelmän puhdistusainetta. Ei auttanut.
Vika saattaa olla kaasuläpän joku säätömoottori (?), mutta sillä hintaa kaverin kautta uutena 450e. Ja kone tässä oli se APU.

Kertokaa vinkkejä mistä vikaa voisi etsiä noiden lisäksi ! Tota uutta säätömoottoria ei hirveästi huvittaisi ostaa. Saisiko sellaista jostain käytettynä?


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa