G3 variant -96
Valvoja: ffp jäsenet
G3 variant -96
Rohkaisin mieleni ja sain aikaiseksi laittaa omankin kulkineeni suuren yleisön nähtäville: Tättädää
Kuljettimena toimii siis 1.8 66kW variantti golpero, vuosimallia niinkin uusi kuin -96. Autoa on yritetty näpertää pikkuhiljaa oman näköiseksi ja hieman massasta poikkeavaksi, ja lyhyesti listattuna tehdyt muutokset:
- maski
- valoluomi
- vr6-lippa
- etuvilkut vaihdettu alkup. keltaisista vaaleisiin ja lokasuojavilkut savunharmaisiin
- gti etuvalot Joey-modattuina
- tummenneltu laseja ja takavaloja
- kromiteippejä ympäri auton
- takalasin pyyhin poistettu (lue "yritetty epäonnistuneesti korjata jonka jälkeen korvattu krominappulalla") Systeemiin väkerretty myös pieni erikoisominaisuus;)
- ledejä sinne ja vähän tännekkin
- vanteina talvella 14" upeat kolmipuola-lahjoitus-Binnot
- kesävanteina 16" Rialit 205/45 kumeilla
Tiedossa on, ettei auto ole mikään helmi eikä näyttelykapine. Autoa on rakennettu opiskelijabudjetilla ja siitä syystä kaikki muutokset ja matkan varrella eteentulleet korjaukset on tehty mahdollisimman pitkälle itse ja osa toimenpiteistä opiskeltu sen kuuluisan kantapään kautta. Paljon olisi tehtävää, mutta rahaa, aikaa eikä nykyisin asuessani Lappeenrannassa oikein paikkaakaan ole. Mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa...
Mainittakoon nyt vielä ennen "tonttiin!! traktori! madallusta! jne" -kommentteja, että asia on seuraavana "to-do-listalla" kunhan löytyy hinta/laatusuhteeltaan sopiva (ei välttämättä uusi) madallus/alustasatsi.
Lisäkuvia täältä
Kuljettimena toimii siis 1.8 66kW variantti golpero, vuosimallia niinkin uusi kuin -96. Autoa on yritetty näpertää pikkuhiljaa oman näköiseksi ja hieman massasta poikkeavaksi, ja lyhyesti listattuna tehdyt muutokset:
- maski
- valoluomi
- vr6-lippa
- etuvilkut vaihdettu alkup. keltaisista vaaleisiin ja lokasuojavilkut savunharmaisiin
- gti etuvalot Joey-modattuina
- tummenneltu laseja ja takavaloja
- kromiteippejä ympäri auton
- takalasin pyyhin poistettu (lue "yritetty epäonnistuneesti korjata jonka jälkeen korvattu krominappulalla") Systeemiin väkerretty myös pieni erikoisominaisuus;)
- ledejä sinne ja vähän tännekkin
- vanteina talvella 14" upeat kolmipuola-lahjoitus-Binnot
- kesävanteina 16" Rialit 205/45 kumeilla
Tiedossa on, ettei auto ole mikään helmi eikä näyttelykapine. Autoa on rakennettu opiskelijabudjetilla ja siitä syystä kaikki muutokset ja matkan varrella eteentulleet korjaukset on tehty mahdollisimman pitkälle itse ja osa toimenpiteistä opiskeltu sen kuuluisan kantapään kautta. Paljon olisi tehtävää, mutta rahaa, aikaa eikä nykyisin asuessani Lappeenrannassa oikein paikkaakaan ole. Mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa...
Mainittakoon nyt vielä ennen "tonttiin!! traktori! madallusta! jne" -kommentteja, että asia on seuraavana "to-do-listalla" kunhan löytyy hinta/laatusuhteeltaan sopiva (ei välttämättä uusi) madallus/alustasatsi.
Lisäkuvia täältä
Päivitelläämpäs huvikseen:
Jos ei ennen ole ollut rahaa autoon laittaa, niin nyt on vielä vähemmän. Joten suuremmat muutokset saavat edelleen odottaa tulemistaan..
Kesä työttömänä aiheutti aivan liikaa luppoaikaa, joka puolestaan ajaa ainakin meikäläisen tekemään kaikenlaista "ei niin tarpeellista". Osansa tästä toiminnasta sai (valitettavasti?) myös golffi: Takaniskatuet ja lattiahipistelyä
Pientä ilonaihettakin on autosta koitunut, katsastusinssi ei pari kk sitten löytänyt muuta kuin rikkinäisen hammastangon suojakumin. Ostoslistalle lisääntyy kaiken aikaa tarvittavia kapistuksia, joita enemmän ja vähemmän tärkeysjärjestyksessä yritetään hankkia jotta auto ajokuntoisena ja -kelpoisena pysyisi. Viimeisimmäksi listalle ovat ilmestyneet 2kpl 205/45 kesärenkaita (uutta tai vanhaa, kunhan olisi pintaa) sekä poppikone, josta radio lopetti toimintansa. Etenkin jos noita renkaita joltain sattuisi löytymään niin olisin kiinnostunut.
Haukkukaa nyt edes :P
Jos ei ennen ole ollut rahaa autoon laittaa, niin nyt on vielä vähemmän. Joten suuremmat muutokset saavat edelleen odottaa tulemistaan..
Kesä työttömänä aiheutti aivan liikaa luppoaikaa, joka puolestaan ajaa ainakin meikäläisen tekemään kaikenlaista "ei niin tarpeellista". Osansa tästä toiminnasta sai (valitettavasti?) myös golffi: Takaniskatuet ja lattiahipistelyä
Pientä ilonaihettakin on autosta koitunut, katsastusinssi ei pari kk sitten löytänyt muuta kuin rikkinäisen hammastangon suojakumin. Ostoslistalle lisääntyy kaiken aikaa tarvittavia kapistuksia, joita enemmän ja vähemmän tärkeysjärjestyksessä yritetään hankkia jotta auto ajokuntoisena ja -kelpoisena pysyisi. Viimeisimmäksi listalle ovat ilmestyneet 2kpl 205/45 kesärenkaita (uutta tai vanhaa, kunhan olisi pintaa) sekä poppikone, josta radio lopetti toimintansa. Etenkin jos noita renkaita joltain sattuisi löytymään niin olisin kiinnostunut.
Haukkukaa nyt edes :P
Eivät sovi. En tiedä mitä kaikkee pitäs sinne takapenkin selkänojan sisään ängätä ja miten ne oikeesti siihen tulis. Nuo niskatuet junttasin kiinni sen takapenkin selkänojan takalevyyn, eivät siis mene ollenkaan sinne pehmusteen sisään. Ne "jalat" siinä niskatuessa on kuitenkin semmoset kaarevat niin tulevat ihan siedettävään asentoon ihan tuommosella nyrkkipatentillakin. Korkeudensäätö toki on vähän hankalampi toteuttaa mikäli semmosen haluaa, asentosäätö sen sijaan toimii.
Jos nuo takaniskatuet haluaa laittaa ihan niinkuin tehdasasenteisena niin sopivat tarvikkeet löytyy esim. ventosta, tarvitaan vaan tukirauta jonka saa suoraan ruuvattua variantin penkin runkoon, lisäksi niskatuki täytyy olla takapenkiltä, takapenkin niskatuessa taisi olla muistaakseni suorat ne tukiraudat. Etupenkin niskatukien verhous sopii suoraan myös taakse.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
Laitellaanpas ajankuluksi joululoman näpertelyjen tuotoksia.
Vahauksen (autoglymin punainen ja päälle kultainen antamaan suojaa, saa nähdä onko niistä mihinkään..) ja renkaanvaihdon (hemaisevien kolmipuolavanteiden tilalle maston-mattamusta -look peltivanteet) lisäksi ledejä tuli laiteltua vähän sinne sun tänne (+sisävalot näpräsin myös ledeiksi). Myös helmat tuli suihkauteltua kiveniskumassalla mustaksi.
Tämän lisäksi tuli korjattua pitkäaikainen murheenkryyni, eli puhallin joka ei puhaltanut ilmaa tuulilasille kuljettajan kohdalle kuin hyvinhyvin vaikeasti. Puhallusrööperin "tiiviste", eli tuollainen harmaa vaahtomuovi oli osittain tuolla putken sisällä tukkimassa ilman kulkua. Pieni mutta kiusallinen, ja melko isotöinen vika korjattavaksi (kojelauta piti käyttää irti)
Kojelautaa irrottaessa tuli vastaan pari liitintä, joista piti kysymäni: Tämä liitin lienee matkustajan airbagille (ainakin on samanlainen kuin kuljettajan airbagin liitin), mutta onko tämmöinen olemassa aina jos autossa on kuljettajan airbag? vai onko autossa joskus ollut matkustajankin airbag, joka sitten räjähdettyään on otettu pois (??) Löytyi myös toinen liitin, mikähän se tuo on mahtanut olla? Johtoa en sen kummemmin lähtenyt seuraamaan, minne lie kulkenut..
Vahauksen (autoglymin punainen ja päälle kultainen antamaan suojaa, saa nähdä onko niistä mihinkään..) ja renkaanvaihdon (hemaisevien kolmipuolavanteiden tilalle maston-mattamusta -look peltivanteet) lisäksi ledejä tuli laiteltua vähän sinne sun tänne (+sisävalot näpräsin myös ledeiksi). Myös helmat tuli suihkauteltua kiveniskumassalla mustaksi.
Tämän lisäksi tuli korjattua pitkäaikainen murheenkryyni, eli puhallin joka ei puhaltanut ilmaa tuulilasille kuljettajan kohdalle kuin hyvinhyvin vaikeasti. Puhallusrööperin "tiiviste", eli tuollainen harmaa vaahtomuovi oli osittain tuolla putken sisällä tukkimassa ilman kulkua. Pieni mutta kiusallinen, ja melko isotöinen vika korjattavaksi (kojelauta piti käyttää irti)
Kojelautaa irrottaessa tuli vastaan pari liitintä, joista piti kysymäni: Tämä liitin lienee matkustajan airbagille (ainakin on samanlainen kuin kuljettajan airbagin liitin), mutta onko tämmöinen olemassa aina jos autossa on kuljettajan airbag? vai onko autossa joskus ollut matkustajankin airbag, joka sitten räjähdettyään on otettu pois (??) Löytyi myös toinen liitin, mikähän se tuo on mahtanut olla? Johtoa en sen kummemmin lähtenyt seuraamaan, minne lie kulkenut..
Long time no häppening. Nyt kuitenkin jotain, eli maata kohti mentiin, vihdoin ja viimein.
Alustana TA-Technix:n korkeussäädettävä. Keulaa tulee varmaan vielä laskettua hitunen, kunhan nyt katsoo mihin asettuu. Muutaman laatikosta löytyneen laastarin auto sai myös pipeihin.
Alustana TA-Technix:n korkeussäädettävä. Keulaa tulee varmaan vielä laskettua hitunen, kunhan nyt katsoo mihin asettuu. Muutaman laatikosta löytyneen laastarin auto sai myös pipeihin.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa