Auto ostokunnossa. Varusteissa ei kehumista, ikävät penkit, risainen sisusta.. Plussaa Defan varashälytin ja penkinlämmittimet! Ei kuitenkaan kunnossa kehumista:: helmoissa, kaarissa ja takaluukussa pientä pintaruostetta, pari kertaa sain jättämään tien päällekin:

Käytiin työhön, aluksi pientä hipistelyä, pakolliset 6x9-tuumaiset hattuhyllylle ja uutta soitinta. Pientä näpertelyä, kun muuhun ei ollut tietotaitoa. Kaarimuovien alta paljastuneita ja helmojen ruostekukkia korjailtiin ja tekniikka sai pientä huoltoa, sitämukaan kun joku alkoi temppuilemaan.
Keväällä kamalat "gti-look" alupallot alle ja baanalle. Auto oli edelleen korkea ja kamala. Kun vähän oli opeteltu hommia, oli aika toteuttaa visioita. Ventokeulaa ja säädettävää alustasettiä kehiin.

Noh, kauaa ei tällä kuosilla jaksettu rullailla. Jonkun entisen omistajan laittamat upeat Gti-viivat saivat häipyä. Myös hifipuolelle alettiin paneutua. 6x9:sit saivat kyytiä, etupäähän Pioneerin erillissarja ja takakonttiin 12-tuumainen subbari, niitä ajamaan joku halvahko vahvari. Foorumin myyntipalstalta löytyi Gti-penkit, eikä aikaakaan, kun mutkateistä sai nauttia ihan uudella tavalla. Auto sai sisäänsä jonkusen kymmentä kiloa bitumia äänieristeeksi, samalla löydettiin pohjasta pieni reikä, joka hitsattiin umpeen samoin tein. Pian saatiin kohtalaiset vanteetkin autoon! Keskin KT1:set löytyivät foorumilaiselta ja nehän haettiin heti kun mahdollista.

Noh, oon siinä määrin hätänen kaveri ettei sitä jaksa samaa luukkia katella kovin monta päivää. Vanteista maali ja lakka pois -> puolat mustaks ja huuli kiiltämään.


No tällä kuosilla rullailtiin kuukaus-pari. Tänä aikana hipisteltiin sisustaa ja poppilaitteistoa. Skottiruutu on aina ollut lähellä sydäntä, joka näkyy sisustassa. Katto, vaihdekepin pussi, sekä uusiksi tehty hattuhylly saivat ylleen uuden kuosin. Uudet ovipahvit hommattiin vanhojen risaisten tilalle. Mittaristo ja kojelaudan napukat saivat uudet ledit sisäänsä ja väri vaihtui punaiseen.
Hifien kanssa plärättiin taas lisää, jotenkin nämä puuhastelut aina palasivat tuohon hifipuoleen. Sain idean toteuttaa bassopuolen hieman eri tavoin kuin yleensä. Hattuhylly tehtiin uusiksi parisenttisestä liimapuulevystä ja siihen free-air asennuksena 12-tuumainen subbari. Free-air asennuksen suhteen olin erittäin skeptinen. Tulos oli kuitenkin yllättävän hyvä, olin todella positiivisesti yllättynyt kun sointi oli paljon entistä parempi!
Myös etupään toisto parani: Focalin kolmitie-setin midit löysivät paikkansa ovien alkuperäisistä kaijutinpaikoista, keskiäänet kojelaudan alkuperäisistä kaijutinpaikoista ja diskantit a-pilareista. Tätä settiä ajamaan hommattiin Ground Zeron vahvari. Pioneerin kaksitie-setti löysi uuden paikan takaovista.
Ei kauaakaan kun huonoon maalipintaan kyllästyneenä suihkasin mattavalkoisen maalin golfin pintaan. Pinta ei vieläkään ole täydellinen, mutta ainakin omaperäinen ja oikeasti valkoinen. Tällä kokoonpanolla mennään syksyn loppuun asti ja talven auto saa venttailla kevättä sellaisenaan, puuhastelutallia kun ei ole.
Ja vielä kuvaa tämänhetkisestä kuosista:


Kommenttia ja parannusehdotuksiakin saa pukata, saavat sitten hautua talven aikana. Saattaa myös olla että auto joutaa jossain vaiheessa myyntiin, jää nähtäväksi. Kiitoksia vaan kaikille, jotka jaksoivat tänne asti lukea, ite en olis jaksanut.